Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?
... las rąk widzę.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Tenebra na Atari ST/STE Wersja gry na duże atari.
Wyniki FujiCup 2023 Wyniki konkursu FujiCup na najlepszą grę dla 8-bit Atari w 2023 roku zostały ogłoszone!
TONY na małe Atari Nowa gra na małe Atari, w Hiresie, produkcja Rafała Dudka (brat XXL-a), Popmilo i Caruso.
Cosmic Hero 2 Bohater ratujący Ziemię w kryzysowej sytuacji powraca po 30 latach.
VI. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.
Strony Poprzednia 1 … 8 9 10 11 12 … 36 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
... las rąk widzę.
tu sie jeden zglosil:
No chyba tylko ewentualnie do intra 256 by zaoszczędzić te pare bajtów i zmieścić się w zadanej objętości kodu.
hehe
pod koniec 90 bylo kilku na polskiej scenie ktorzy wiedzieli jak nielegale dzialaja, byly tez niestety takie przypadki ktore publikowaly polskojezycznej prasie totalne bzdury o nielegalach... co zreszta pokutuje w niektorych umyslach do dzis.
@xxl: Żeby sprawdzić jak działają nielegale wystarczył Quick Assembler, XL Friend i trochę wyobrażni i blade pojęcie jak działa processor - że bierze opkod, opcjonalnie operand z pamięci a potem go traktuje tak, albo owak.
Robiło się
lda #
ldx #
ldy #
dta b(opkod)
brk ;albo dta b(argument)
brk ;albo dta b(drugiargument)
brk
Po tym który brk zadziałał wiadomo było jak dugi jest operand, po zawartości rejestrów można było wnioskować co się stało. XLF-em sprawdzało się zawartość pamięci. Ot i cała filozofia - żaden wynalazek - raczej ciekawostka.
Do ukrywania swojego kodu fajne, do "zabezpieczania" swoich programów też ale tylko do momentu kiedy ktoś nie wykonał tej samej pracy w QA.
I to naprawdę daje taką ogromną przewagę?
tu jest prawidlowa lista: https://xxl.atari.pl/sally-6502c/
przyklad ktory pokazales mogl i niestety doprowadzal wielu do blednych wnioskow...
A jakich?
jak ktos do efektow potrzebuje 1mb tam gdzie inny zrobi to w 64k
taka mamy "scene"
Kazdy wie, ze nie do tego sie uzywa wiekszej ilosci pamieci (z grubsza w demach, oczywiscie sa wyjatki/unroll), wiec po co takie farmazony piszesz? Komu chcesz umniejszyc? Ile dem/intr zrobiles, z ktorymi mozna sie skonfrontowac, podyskutowac?
Ostatnio edytowany przez solo/ng (2022-09-09 07:37:10)
Powracając jednak do tej kwestii, to do czego to może być potrzebne poza tym, że "jest wbudowane w std Atari" i sobie jest? No chyba tylko ewentualnie do intra 256 by zaoszczędzić te pare bajtów i zmieścić się w zadanej objętości kodu. Coś jeszcze?
bo takowych nie ma, algorytmika, pomysl, smoke&mirrors, tablice (najlepiej mega sprytne tablice), sposoby rysowania zupelnie inne niz klasycznie, miliard dalej - to jest podstawa generalnie i kazdy dobry koder to wie i zna.
ktos moze to skontrowac - to zrobie sprawdzam i wybiore z kazdego roku gre, demo,intro na przelomie 20+ lat, gdzie zacietrzewieniony nielegal rozpierd*lil system niszczac wszystko na kompo. sa, fajnie, zawsze to jakis fun factor i wsio.
Ostatnio edytowany przez solo/ng (2022-09-09 07:37:34)
to zrobie sprawdzam i wybiore z kazdego roku gre, demo,intro na przelomie 20+ lat, gdzie zacietrzewieniony nielegal rozpierd*lil system niszczac wszystko na kompo. sa, fajnie, zawsze to jakis fun factor i wsio.
swietny pomysl! przy okazji sprawdzi sie jaki byl powod "rozpierd*lil system niszczac wszystko na kompo" i co to wlasciwie znaczy ;-) widze dwie mozliwosci: koder opieral sie na blednych publikacjach :-) albo kompomachine nalezalo do tych prawie zgodnych z atari 8 ;-)
swoja droga nie obwinialbym kodera bardzo bo nawet narzedzia jak altirra miala chyba do 2012 w tym temacie bledy poprawione na podstawie pracy rastera, foxa i mojej ;-)
----
hahahaha
https://forums.atariage.com/topic/29891 … nt-5120261
Ostatnio edytowany przez xxl (2022-09-09 08:34:44)
przy okazji sprawdzi sie jaki byl powod "rozpierd*lil system niszczac wszystko na kompo" i co to wlasciwie znaczy ;-) widze dwie mozliwosci: koder opieral sie na blednych publikacjach :-) albo kompomachine nalezalo do tych prawie zgodnych z atari 8 ;-)
Jak zwykle nie zrozumiałeś... :/
rozkaz AND # ustawia znaczniki N,Z
rozkaz ANC # ustawia dodatkowo znacznik C jako kopia stanu znacznika N
rozkaz ANC używany jest w intrze gry POP (Prince of Persia) od Rensoup-a
wyjaśnienie
https://forums.atariage.com/topic/29891 … nt=4917573
reguły wykluczające nielegale na poziomie regulaminowym pojawiły się pod koniec lat '90
wtedy mialo to sens, z pobieznych obserwacji wynikalo ze na jednym komputerze cos dziala na innym nie, brak wiedzy, najbezpieczniej umowic sie nie wiemy dlaczego tak jest wiec lepiej nie uzywac. ale swiat poszedl do przodu ;-) juz wiadomo co i jak.
a ty szczycisz sie podtrzmywaniem tego stanu, czyms co normalnemu czlowiekowi przynosilo by hanbe - odpornoscia na wiedze.
:)
XXL napisałeś sporo wersji dekompresorów różnych metod ZX1..7 dla 6502 itp.
pokaż po prostu zastosowanie nielegali na przykładzie, niech każdy się przekona jak duży przyrost szybkości dekompresji można uzyskać z ich zastosowania, a wszyscy będą to stosować
Hmm... Odciąłbyś tylko Lynxa i SNESa. Cała reszta ma 6502 z nielegalami. Wg mnie opłacałoby się ich poświęcić dla większej wydajności.
Poza tym, jak ktoś ma podrabianego 6502, zawsze może użyć mniej wydajnej wersji.
Ostatnio edytowany przez laoo/ng (2022-09-09 17:30:58)
XXL napisałeś sporo wersji dekompresorów różnych metod ZX1..7 dla 6502 itp.
pokaż po prostu zastosowanie nielegali na przykładzie, niech każdy się przekona jak duży przyrost szybkości dekompresji można uzyskać z ich zastosowania, a wszyscy będą to stosować
to byłby w sumie ciekawy przykład zastosowania nieudokumentowanych instrukcji
no wlasnie, moze te bledy z nielagalami wynikaly takze z tego ze atarowcy brali dokumentacje od commodora? tam niektore nieleggale zupelnie inaczej dzialaja.
a to ciekawe, jest jakieś porównanie nieudokumentowanych instrukcji w /|\ vs C=?
jeszcze apple, oric, bbc, commodore :)
No już nie przesadzaj. Z tego co czytam, Tylko BBC Master i Apple IIc / IIgs miało pochodny procesor. Reszta to vanilla 6502. Więc czekamy.
Cholera, double-post.
Ostatnio edytowany przez laoo/ng (2022-09-09 19:28:49)
nie wykręcaj się sianem, tylko dawaj konkrety :)
Czy ktoś zna odpowiedź na pytanie, dlaczego te rozkazy zostały uznane (przez MOS?) jako nieoficjalne? Czemu nie zostały włączone do oficjalnej listy rozkazów? Bo inne wersje ich nie miały? Bo są... wypadkiem przy pracy? Jest jakieś oficjalne stanowisko producenta? Nie interesują mnie domysły zwolenników czy przeciwników.
> dlaczego te rozkazy zostały uznane (przez MOS?) jako nieoficjalne?
Masz oficjalne stanowisko producenta, że zostały uznane za nieoficjalne? ;)
Nie odwracaj kota ogonem i nie łap za słówka jeśli zrozumienie całości wykracza poza możliwości poznawcze. Nie napisałem, że przez producenta bo nie wiem przez kogo - znak zapytania nie jest tam bez powodu). Z jakiegoś powodu nie pojawiają się w książkach o assemblerze procesora (i nie chodzi mi o polskie). O ten powód mi chodzi.
Strony Poprzednia 1 … 8 9 10 11 12 … 36 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.161 sekund, wykonano 10 zapytań ]