326

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

Pokaż, gdzie "były/są bardzo dobrze udokumentowane".

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

327

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

wczesniejsze fakty byly dla Ciebie niemerytoryczne... sadzisz ze cokolwiek Cie przekona ;-)


prosze, pierwszy link z googla mapa pamieci:

Locations 54020 to 54271 ($D304 to $D3FF) are repeats of locations
54016 to 54019 ($D300 to $D303).

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

328

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

Lizard napisał/a:

Domyślam się, że jest jakaś przyczyna zmiany adresu rejestru.

Oczywiście. Żeby nie działało na Ultimate.

329

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

swoją drogą gdyby wykorzystać adresy $D301,$D305,$D309... $D3FD jako niezależne rejestry do przełączania banków pamięci może dało by radę dobić do 1GB RAM

Ostatnio edytowany przez Cyprian (2022-09-19 21:48:12)

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

330

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

No co ty. Gry xxla nie będą działały z Twoim rozszerzeniem. Ani mi się waż!

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

331

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

Cyprian napisał/a:

swoją drogą gdyby wykorzystać adresy $D301,$D305,$D309... $D3FD jako niezależne rejestry do przełączania banków pamięci może dało by radę dobić do 1GB RAM

nie wiem czy dobrze licze ale chyba 2 bajty by wystarczyly?

$FFFF * $4000

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

332

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

Czegoś takiego nie byłbyś w stanie przełączyć za jednym razem. Potrzebowałbyś dwóch transferów. Pomiędzy nimi logika dokonywałaby już przełączenia, co mogłoby prowadzić do dziwnych zachowań jak np. niemożność przełączenia kodem znajdującym się w przełączanym banku. Ewentualnie trzeba by jeszcze inaczej skomplikować protokół. Chyba, że można przesłać 2 bajty jednym rozkazem - ale przecież ja się nie znam.

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

333

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

Może być zmiana banków jednym zapisem.  Jeśli zapiszesz do $D301 wartość to odpowiedni bank jest dostępny (czyli tak jak teraz) a jak do $D305 to inny zestaw banków bedzie dostępny.

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

334

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

Oczywiście. Ale nie jesteś w stanie przełączyć się między dowolną parą banków A i B jednym zapisem bo czasami musisz przejść przez C. O to mi chodziło. Co może nie być problemem - ale równie dobrze może nim być.

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

335

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

Młócenie słomy o powtórzonych rejestrach - to już było. Ewangelizacja, w żadną stronę, nic tu nie da :)

Cuda wianki i nie tylko :) POKEY 4ever ;)

336

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

@perinoid - wystarczy że zapisy w shadowy będą zapamiętywane, a zmiana banku nastąpi dopiero podczas zapisu do $D301 - uwzględniając zawartość shadowów.

Tak działa wiele rejestrów 16-bitowych w 8-bitowej maszynie (np w Lynksie). Zapis LSB tylko zapamiętuje wartość, a akcja jest przy zapisie MSB.

Ostatnio edytowany przez laoo/ng (2022-09-20 08:05:25)

337

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

Dzięki. To komplikuje co prawda logikę przełączania bo trzeba zapamiętywać LSB a potem zakładać, że zaraz będzie MSB. To może prowadzić do błędów jeśli ten drugi zapis nie nastąpi lub się opóźni. Ale - tak to pewnie dałoby się zrobić. Zdaje się, że Zenon rozpatrywał kiedyś jakieś takie kombinacje w kontekście RAM carta.

Ostatnio edytowany przez perinoid (2022-09-20 08:28:44)

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

338

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

czy w XE/XL też ma znaczenie kolejność zapisu rejestrów? LSB / MSB ?
nie słyszałem o czymś takim w przypadku XE/XL

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

339

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

xxl napisał/a:

wczesniejsze fakty byly dla Ciebie niemerytoryczne... sadzisz ze cokolwiek Cie przekona ;-)

Co wg Ciebie uznałem za niemerytoryczne?

xxl napisał/a:

prosze, pierwszy link z googla mapa pamieci:

Locations 54020 to 54271 ($D304 to $D3FF) are repeats of locations
54016 to 54019 ($D300 to $D303).

Google jest oficjalną dokumentacją rejestrów Atari? Nie bądź śmieszny.

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

340

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

@Tebe: chyba nie, jeden przyklad przychodzi mi do glowy z 16bitowymi rejestrami AUDF1-4 w sensie startowanie licznikow poprzez np. instrukcje:
TOP STIMER

---
@Lizard: tak geniuszu, Google bylo ogolnodostepne na poczatku lat 80

---
ale zaczyna mi sie podobac koncepcja ze wolno uzywac tylko tego co oficjalnie atari publikowalo - czstej wody patoscena :D

ciekawe jest rowniez na jakich warunkach i komu atari przekazywalo dokumentacje swojej maszyny :-) czyzby atari nie chcialo sceny atari? :D

Ostatnio edytowany przez xxl (2022-09-20 09:44:28)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

341

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

Nie ja oparłem się na Google'u, geniuszu.

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

342

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

nie sprawdziles nawet jaki to dokument linkuje goole :)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

343

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

Dla wszystkich niezorientowanych, świętą księgą w umyśle kolegi XXLa jest "Mapping The Atari" Ian Chadwicka, a w niej czytamy:

Mapping the Atari napisał/a:

Locations 53280 to 53503 ($D020 to $D0FF) are repeats of locations
53248 to 53279 ($D000 to $D01F). You can't use any of the repeated
locations; consider them "filler." They maybe used for other purposes
in any Atari OS upgrade.

Czyli w GTIA nie można używać shadowów, bo to fillery

Mapping the Atari napisał/a:

Locations 54020 to 54271 ($D304 to $D3FF) are repeats of locations
54016 to 54019 ($D300 to $D303).

W PIA jest mowa o powtórzonych komórkach, ale nie są oznaczone jako fillery, nie ma tego słowa, czyli znaczy, że są oficjalnie udokumentowane

Mapping the Atari napisał/a:

Locations 54288 to 54303 ($D410 to $D41F) are repeats of locations
54272 to 54287 ($D400 to $D40F).

Sytuacja ANTICa jest taka sama jak PIA.

Sytuacja POKEYa jest nieustalona.

344

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

Aaaa, religia. To wszystko wyjaśnia.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

345

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

I w kolko ta sama dyskusja. Ktos z uposledzeniem umyslowym celowo uzywa nie $D301, aby zrobic na zlosc uzytkownikom Ultimate1MB (najpopularniejsze obecnie rozszerzenie). Clownfiesta.

346

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

laoo/ng napisał/a:

Dla wszystkich niezorientowanych, świętą księgą w umyśle kolegi XXLa

swietej ksiegi czego uzywac a czego nie potrzebuje chyba patoscena ;-) (z isntrukcji do a1200XL tez mozna czerpac podobna wiare :D

solo/ng napisał/a:

I w kolko ta sama dyskusja. Ktos z uposledzeniem umyslowym celowo uzywa nie $D301, aby zrobic na zlosc uzytkownikom Ultimate1MB (najpopularniejsze obecnie rozszerzenie). Clownfiesta.

tak, szczegolnie prorgamisci z Synapse Software w latach 80 chcieli na zlosc zrobic uzytkownikom Ultimate1MB. nastepny geniusz.

Ostatnio edytowany przez xxl (2022-09-20 11:13:29)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

347

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

laoo/ng napisał/a:

Dla wszystkich niezorientowanych, świętą księgą w umyśle kolegi XXLa jest "Mapping The Atari" Ian Chadwicka, a w niej czytamy:

Bardzo dziękuję wyjaśnienie. Niektórym trzeba przy każdej okazji przypominać, że "you can't use any of the repeated locations; consider them 'filler'", bo zapominają, o czym czytali chwilę wcześniej. To są zaburzenia pamięci krótkotrwałej.

Mapping the Atari napisał/a:

Locations 53504 to 53759 ($D100 to $D1FF) are unused. These loca-
tions are not empty; you can PEEK into them and find out what's
there. They cannot, however, be user-altered.

Weri interesting. Wychodzi na to, że pismo święte XXL-a nie przewiduje nowych urządzeń. Czeka nas teraz wysyp produkcji jego autorstwa, które uwalą wszytko co podpięte pod $D100 - $D1FF.

Ostatnio edytowany przez Lizard (2022-09-20 11:50:40)

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

348

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

xxl napisał/a:
laoo/ng napisał/a:

Dla wszystkich niezorientowanych, świętą księgą w umyśle kolegi XXLa

swietej ksiegi czego uzywac a czego nie potrzebuje chyba patoscena ;-) (z isntrukcji do a1200XL tez mozna czerpac podobna wiare :D

solo/ng napisał/a:

I w kolko ta sama dyskusja. Ktos z uposledzeniem umyslowym celowo uzywa nie $D301, aby zrobic na zlosc uzytkownikom Ultimate1MB (najpopularniejsze obecnie rozszerzenie). Clownfiesta.

tak, szczegolnie prorgamisci z Synapse Software w latach 80 chcieli na zlosc zrobic uzytkownikom Ultimate1MB. nastepny geniusz.

Jeszcze raz - po co uzywasz slow scena/patoscena, skoro scena jest jedna, z ktora nie masz nic wspolnego?
Nikt nie wie po co w jednej produkcjii Synapse Software bylo to tak uzyte. Za to KAZDY wie po co uzywales tego u siebie - aby zawieszac U1MB jak 5 letnie dziecko odmrazajac uszy, robiac celowo na zlosc. Skoncz juz p*.* nakladajac makaron na uszy, wszyscy dokladnie wiedza.

349

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

solo/ng napisał/a:

Jeszcze raz

http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=16535

piecze? :-D



----

solo/ng napisał/a:

scena/patoscena, skoro scena jest jedna

nie zggodze sie, patoscene mozna dobrze zdefiniowac ... w tym watku nawet mozna dodac kolejna ceche: jesli czegos nie ma w oficjalnej dokumentacji atari to nie wolno tego uzywac :D

Ostatnio edytowany przez xxl (2022-09-20 12:23:14)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

350

Odp: co dalej ze sceną /|\ 8bit?

- ktos spaczowal twoje gowno, aby uzywalo $d301
- zaczales ta osobe na atarionline straszyc=, ze to nielegane, piractwo i policja
- dostales texty, ze sam masz nielegalne pod domena atari.pl - jako przytyk na w/w
- pokasowales wszystkim atarowcom, ktorzy mieli u ciebie strony www, aby walczyc w forumowej dyspucie
- dodadkowo totalnie klamiesz wszystkim atarowcow w tym topicu (lub wskaz kto i jakie kroki podejmowal, poza postem na forum jebnieta umyhslowo amebo)

Na szczescie wszystkie strony sa na innych serwerach (tez naszych, dozywotnio darmowych) i nikt nie musi sie martwic, ze dzis bedziesz mial 'bi-polar day' i komus znow zaszkodzisz.

I nie, nie mozna "patosceny" zdefiniowac, scena jest jedna od 198x do dzis, a jedyna pato-jednostka w calym community atarowskim jestes ty. Wszyscy sie na tobie po krotkim czasie poznaja. Bez wyjatku. Wiec jeszcze raz - odpiedol sie od sceny, lamusie, bo nie masz z nia nic wspolnego.