51

Odp: Jakość obrazu- Sophia/VBXE/Medusa/inne wynalazki...

Inflacja...

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

52

Odp: Jakość obrazu- Sophia/VBXE/Medusa/inne wynalazki...

@TMK: po to są PLNy, że sprzedaje  w kraju. Pisałem, że robiłem zakupy jakieś 2-3 tygodnie temu.

Ostatnio edytowany przez sun (2022-10-14 06:58:43)

Cuda wianki i nie tylko :) POKEY 4ever ;)

53

Odp: Jakość obrazu- Sophia/VBXE/Medusa/inne wynalazki...

PLNy były od zawsze ale po aferze z jednym gościem któremu nie zwrócił części, mówił, że zaprzestaje sprzedaży Polakom przez swój sklep, widzę inflacja zrobiła swoje i mu się odmieniło...

Wracając do tematu... nie sądziłem, że da się pogodzić sophię2 z vbxe? Czy vbxe nie wymaga oryginalnego układu który przecież zamieniamy na sophię?

Jeszcze co do wypowiedzi Drygola... ja nie rozumiem skąd ten pociąg do tego aby koniecznie wyświetlać obraz z retrokomputerów tak jak było kiedyś? To tak jakby ktoś się upierał "będę smarował chleb margaryną bo tak smarowałem za PRLu". Kiedyś mieliśmy to co mieliśmy i wyświetlało się obraz na zwykłym telewizorze, ja nawet nie znałem nikogo (choć kolegów co mieli atari czy c64 miałem kilkunastu) kto miał monitor komputerowy (chyba, że jakiś neptun z zielonym obrazem uznać za monitor), wszyscy podłączali je do zwykłego tv czy tv 14", po composite. Ja sam miałem tv neptun, czarno-biały i wcale nie wróciłbym do tego obrazu. Gdybym miał miejsce w którym mógłbym rozłożyć sobie cały sprzęt retro i nie musiał go za każdym razem składać i chować a później rozkładać, być może kupiłbym sobie jakiś monitor CRT ale tylko "być może", wolę wyświetlać obraz na czymś większym niż 14", bo mam taką możliwość, dlatego tak bardzo cenię sobie Sophię2 i możliwość wyświetlania obrazu na dużym tv lcd w świetnej jakości ;) A jak ktoś woli migający obraz monitora/tv CRT, jego sprawa ;)

Ostatnio edytowany przez TMK (2022-10-14 08:41:40)

Atari 65XE, U1MB, Sophia2, AVG Cart, SIO2SD

54

Odp: Jakość obrazu- Sophia/VBXE/Medusa/inne wynalazki...

@TMK, ja to trochę źle napisałem. Miałem kiepski dzień, sorki  ;P
Chodziło mi tylko o to że wydziwiacie. Jeden mówi że woli jak jest super ostry obraz, drugi że jest za ostry, kolejny że jakiś pierdół nie działa (jakby to było istotne w przypadku chęci pogrania w River Raid) itd. itd. i odniosłem się do starych czasów gdzie nic nikomu nie przeszkadzało.

55

Odp: Jakość obrazu- Sophia/VBXE/Medusa/inne wynalazki...

TMK napisał/a:

Jeszcze co do wypowiedzi Drygola... ja nie rozumiem skąd ten pociąg do tego aby koniecznie wyświetlać obraz z retrokomputerów tak jak było kiedyś?

Ja wychodzę z założenia, że retro komputery to zabawa, więc jak bawimy się  w retro, to bawmy się w retro, a nie próbujmy robić z naszych retro-zabawek współczesnych komputerów i zmuszać je do robienia czegoś, czego w swoich czasach robić nie mogły. O ile mogę zrozumieć multi-carty i inne "wgrywajki" emulujące stacje dyskietek i magnetofony, bo zwyczajnie nowych dyskietek kupić się już nie da, a te 30+ letnie powoli ulegają biodegradacji, to modów zmieniających specyfikację i możliwości samego komputera kompletnie nie rozumiem. Znów — co innego UAV, czy inna modyfikacja toru wideo, mająca dopasować poziomy sygnałów (zwł. s-video) do obecnych standardów i umożliwić współpracę ze współczesnymi TV, a co innego "karta graficzna" zastępująca oryginalny układ i dodająca nowe tryby graficzne. Chcę szybki procesor i dobrą kartę graficzną to mam współczesne PC, chcę retro to trzymam się tego co wówczas było dostępne, bo piękno retro leży w ograniczeniach tych komputerków. To oczywiście jest moja opinia.

Ostatnio edytowany przez _tzok_ (2022-10-14 09:06:57)

Moja kolekcja: Atari 1040STe (4MB), Atari 1040STfm (4MB, BLiTTER, AT-ONCE+), Atari 800XE (SIMM EXP 1MB), Atari 800XL (RAMBO XL 256kB), Atari 600XL (64kB), Sinclair ZX SPECTRUM+ (48kB), TIMEX Computer 2048 (48kB), Commodore A600 (2MB+4MB, HDD CF 4GB), Commodore C64C.

56

Odp: Jakość obrazu- Sophia/VBXE/Medusa/inne wynalazki...

_tzok_ napisał/a:

Znów — co innego UAV, czy inna modyfikacja toru wideo, mająca dopasować poziomy sygnałów (zwł. s-video) do obecnych standardów i umożliwić współpracę ze współczesnymi TV, a co innego "karta graficzna" zastępująca oryginalny układ i dodająca nowe tryby graficzne

Jaka to "karta graficzna" zastępuje oryginalny układ?

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

57

Odp: Jakość obrazu- Sophia/VBXE/Medusa/inne wynalazki...

Spoko Drygol, tak jak mówiłem, każdy szuka czegoś innego, jeden woli stare CRT, mrugające, mały ekran, bo to dla niego nostalgiczne i pozwala odtworzyć tamte realia, z czasów naszej młodości, drugi, tak jak ja, woli jednak używać takiego retro-sprzętu ale z większym ekranem skoro ma taką możliwość. A ja już 40+ (bardziej 50- ) jestem więc i wzrok nie ten, oszczędzam go jak się tylko da więc raczej do CRT nie wrócę ;) Co do sophii2, no ok, zmienia to układ graficzny ale w żadnym stopniu nie zmienia nic takiego w tym komputerze co by nie wiem, przyspieszało grafikę, umożliwiało użycie większej ilości kolorów czy w ogóle (a VBXE jednak bardziej ingeruje w ten sprzęt bo są gry czy dema których bez VBXE nie odpalisz), nie traktuje tego jako rozszerzenia wpływającego na soft, po prostu zmiana sposobu wyświetlania (tak jakbym wmontował sobie w amidze s-video adapter który kupiłem u Drygola). Gdyby to był sprzęt jak np. Vampire do amigi który w zasadzie zmienia cały sprzęt, to co innego ;)
BTW przypomina mi się ta scena z Seksmisji kiedy na końcu bohaterowie wchodzą do domu jej Ekscelencji i Albercik pytany przez Lamię "czy to jest dom z waszych czasów?" odpowiada "dokładnie! Druga połowa XX wieku!", my tak reagujemy jak widzimy retro komputery w domach czy muzeach retro-sprzętu dlatego zapewne dążymy do dokładnego odtworzenia tamtych realiów komputerowych ;D

Ostatnio edytowany przez TMK (2022-10-14 09:48:18)

Atari 65XE, U1MB, Sophia2, AVG Cart, SIO2SD

58

Odp: Jakość obrazu- Sophia/VBXE/Medusa/inne wynalazki...

A swoją drogą, projekt VBXE w przyszłym roku skończy 17 lat - szok! Retro? ;-)

Ostatnio edytowany przez Jacques (2022-10-14 10:33:24)

59

Odp: Jakość obrazu- Sophia/VBXE/Medusa/inne wynalazki...

@TMK: Sophia 2 to pełna emulacja GTIA, więc wtykając to w vbxe musi działać.

Cuda wianki i nie tylko :) POKEY 4ever ;)

60

Odp: Jakość obrazu- Sophia/VBXE/Medusa/inne wynalazki...

@TMK oczy sobie o wiele bardziej psujesz pisząc te posty ze smartfona ... a co do obrazu CRT  to nic dlugo nic nie będzue miało takiej jakości jak crt. LCD ? sztuczne schodo- pixele ? "pykające" scrolle w demach ze oczy krwawią ? kolory oddane w 60% ??? to jest LCD. i siedzenie przy retro crt to ułamek czasu w porównaniu z tym co siedziało się za młodu

.

61

Odp: Jakość obrazu- Sophia/VBXE/Medusa/inne wynalazki...

sun napisał/a:

@TMK: Sophia 2 to pełna emulacja GTIA, więc wtykając to w vbxe musi działać.

sun z tego co mi wiadomo to pod VBXE wtykasz ANTIC'a, a nie GTIA.
BTW jest może gdzieś jakiś opis/schemat jak by miały być oba te urządzonka połączone?

130XE + VBXE / 800XL / 800XE + U1mb + Sophia2 + PokeyMax / AVG CART / XF551 5.25", 3.5"/ 1050 / Sio2pc / XC12 + Blizzard
520ST+ / SF 314 / ACSI2STM / GOTEK

62

Odp: Jakość obrazu- Sophia/VBXE/Medusa/inne wynalazki...

edyta... cos nie zmaczowało gdzie trzeba albo pomroczność jasna..

Ostatnio edytowany przez pancio.net (2022-10-14 18:26:29)

https://systemembedded.eu/
""Ja bardzo przepraszam, ale podejrzenia panów są całkowicie bezpodstawne. Ja niczym nie handluję. Ta pani przyszła do mnie w tym Pancake-u i w nim wychodzi.""
ABBUC Member #319. Preferowana forma kontaktu: email

63

Odp: Jakość obrazu- Sophia/VBXE/Medusa/inne wynalazki...

@hichal: słusznie.

Ostatnio edytowany przez sun (2022-10-14 18:22:04)

Cuda wianki i nie tylko :) POKEY 4ever ;)

64

Odp: Jakość obrazu- Sophia/VBXE/Medusa/inne wynalazki...

pablozp napisał/a:

@TMK oczy sobie o wiele bardziej psujesz pisząc te posty ze smartfona ... a co do obrazu CRT  to nic dlugo nic nie będzue miało takiej jakości jak crt. LCD ? sztuczne schodo- pixele ? "pykające" scrolle w demach ze oczy krwawią ? kolory oddane w 60% ??? to jest LCD. i siedzenie przy retro crt to ułamek czasu w porównaniu z tym co siedziało się za młodu

Rozumiem, że na wszelkich demo party wyświetla się dema na wielkim, ponad stucalowym telewizorze CRT żeby nie było widać sztucznych schodo-pixeli, pykających scrolli co by oczy nie krwawiły...? Skąd przekonanie, że to co widziałeś przez lata na CRT wiernie odwzorowywało kolory atari...? No i na koniec... po co zatem kupiłeś sophię2 (tak zakładam bo byłeś na liście chętnych do zakupu)?
Nie używam smartfona do pisania postów, bez obaw.

Ostatnio edytowany przez TMK (2022-10-14 22:16:34)

Atari 65XE, U1MB, Sophia2, AVG Cart, SIO2SD

65

Odp: Jakość obrazu- Sophia/VBXE/Medusa/inne wynalazki...

_tzok_ napisał/a:

to bawmy się w retro, a nie próbujmy robić z naszych retro-zabawek współczesnych komputerów i zmuszać je do robienia czegoś, czego w swoich czasach robić nie mogły

Nie wypowiadam się odnośnie a8, bo temat jest poza moim zainteresowaniem, przez co niewiele o nim wiem, ale już atari 16-bit jak i 32-bit, w jak to nazwałeś "swoich czasach" miało kosmiczą ilość rozszerzeń. Na rynku 16-bit była niesamowita ilość dopałek jeśli chodzi o czystą moc procesora, od 68000 z podbitą częstotliwością do 68030 (np PAK). Kart rozszerzających możliwości graficzne też było mnóstwo. Plus "rozszerzalniki" wszystkich innych możliwych podsystemów komputera. W tamtych czasach też patrzyłeś się na takich, grożąc im paluszkiem, że zmuszają swoje maszyny do robienia czegoś co nie powinny? :P

Ostatnio edytowany przez jury (2022-10-15 07:51:00)

66

Odp: Jakość obrazu- Sophia/VBXE/Medusa/inne wynalazki...

jury napisał/a:
_tzok_ napisał/a:

to bawmy się w retro, a nie próbujmy robić z naszych retro-zabawek współczesnych komputerów i zmuszać je do robienia czegoś, czego w swoich czasach robić nie mogły

Nie wypowiadam się odnośnie a8, bo temat jest poza moim zainteresowaniem, przez co niewiele o nim wiem, ale już atari 16-bit jak i 32-bit, w jak to nazwałeś "swoich czasach" miało kosmiczą ilość rozszerzeń. Na rynku 16-bit była niesamowita ilość dopałek jeśli chodzi o czystą moc procesora, od 68000 z podbitą częstotliwością do 68030 (np PAK). Kart rozszerzających możliwości graficzne też było mnóstwo. Plus "rozszerzalniki" wszystkich innych możliwych podsystemów komputera. W tamtych czasach też patrzyłeś się na takich, grożąc im paluszkiem, że zmuszają swoje maszyny do robienia czegoś co nie powinny? :P

Oj Jury, jury, Było jarane :P

67

Odp: Jakość obrazu- Sophia/VBXE/Medusa/inne wynalazki...

jury napisał/a:

W tamtych czasach też patrzyłeś się na takich, grożąc im paluszkiem, że zmuszają swoje maszyny do robienia czegoś co nie powinny? :P

... no to przeczytaj jeszcze raz, uważnie to, co napisałem. Co jest niezrozumiałego w stwierdzeniu, że "zmuszać je do robienia czegoś, czego w swoich czasach robić nie mogły"? Wskazówka — nie napisałem "czego w oryginalnej konfiguracji robić nie mogły".

Zatem w swoich atari 8-bit mam mod s-video umożliwiający podłączenie TV LCD, mam rozszerzenie pamięci, spatchowany OS, umożliwiający szybsze wczytywanie danych i używam emulatora stacji dyskietek. W maszynach 16-bit mam emulatory stacji dyskietek i twardych dysków. Ale współczesne "dopałki", ani produkcje ich wymagające mnie nie interesują. Współczesne produkcje, działające na oryginalnym sprzęcie — jak najbardziej doceniam. Są produkcje, które działają na stock i dodają jakieś extrasy, gdy w komputerze jest VBXE, stereo, albo rozszerzenie pamięci i to też jest ok. Ale wydawania produkcji na konfiguracje, z jakimś egzotycznymi i drogimi rozszerzeniami — nie rozumiem.

Dawne czasy były też specyficzne, ludzie próbowali modernizować swój sprzęt, a nie mieli pieniędzy. Stąd wynalazki w stylu PAK'a, by "udawać" TT na ST. One mają swój urok, pod warunkiem że trzymają się oryginału, a nie tworzą coś zupełnie nowego, bo to nie jest "retro".

Moja kolekcja: Atari 1040STe (4MB), Atari 1040STfm (4MB, BLiTTER, AT-ONCE+), Atari 800XE (SIMM EXP 1MB), Atari 800XL (RAMBO XL 256kB), Atari 600XL (64kB), Sinclair ZX SPECTRUM+ (48kB), TIMEX Computer 2048 (48kB), Commodore A600 (2MB+4MB, HDD CF 4GB), Commodore C64C.

68

Odp: Jakość obrazu- Sophia/VBXE/Medusa/inne wynalazki...

co jest, co nie jest retro, który Bóg jest prawdziwy, a który nie jest, to czas i ludzie tworzą te definicje, VBXE i Rapidusy też będą się starzeć i co nie będą retro, to co teraz nazywamy retro zostanie zdenominowane, będzie old-retro, potem archaic-retro itd.

Ostatnio edytowany przez tebe (2022-10-15 13:40:04)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

69

Odp: Jakość obrazu- Sophia/VBXE/Medusa/inne wynalazki...

Amen. A co do tego kto jak poświęca swój czas, jest fajnie wyartykułowane w wywiadzie z Yerzmyey'em dla amigaone.pl Tylko nie mogę tego teraz na szybko znaleźć a muszę na kilka godzin wyjść. Jak wrócę zalinkuję, bo Yerzu, jak to Yerzu, ładnie to wyartykułował :D

Ostatnio edytowany przez jury (2022-10-15 11:26:05)

70

Odp: Jakość obrazu- Sophia/VBXE/Medusa/inne wynalazki...

Po co ta agresja? Ja nikomu nie zabraniam modyfikacji, tylko stwierdzam, że to nie moja bajka i tego nie rozumiem, oraz przedstawiam swoje argumenty. Może i kiedyś Rapidus będzie retro, ale teraz nie jest. Jak trafię sprzęt zmęczony życiem, to go reanimuję i nie mam oporów, by go odświeżyć i używać (ale i tak nie lubię robić dziur w obudowie, czy usuwać np. fabrycznych ekranów). Jak trafiam oryginał z plombami i kompletem akcesoriów, w fabrycznym opakowaniu, to tam go zostawiam.

Po co pakować Sophię do prawdziwego sprzętu, żeby generowany obraz wyglądał jak z emulatora? Jakbym chciał mieć idealny obraz na LCD, to mogę uruchomić emulator. Obraz z Atari idealny nie był i niektórzy programiści to wykorzystywali np. poprzez efekt tzw. kolorów artefaktowych. Te efekty działają tylko po composite i s-video, przez RGB już nie. Oczywiście można próbować to emulować w FPGA... tylko no właśnie - wracamy do emulatora.

Wspomniana Medusa to trochę inna kategoria urządzeń, to konkurencja dla xRGB Framemeister, czy OSSC. W przypadku A8 to raczej w grę by wchodził zestaw VBXE+Medusa, choć oczywiście Medusa akceptuje sygnał Composite/S-Video. Ja jednak pozostanę przy chińskim konwerterku SCART-RGB na HDMI (z przejściówką HDMI na VGA) za ~150zł, a generalnie to używam 10" TV Medion/Tevion MD82688/MD83688 i nie potrzebuję żadnych przejściówek, bo ten malutki TV akceptuje praktycznie każdy sygnał jaki można sobie wymyślić (ok, poza RGBI): w.cz. analog, Composite, S-Video, Component Video, RGB, Analog VGA, HDMI.

Ostatnio edytowany przez _tzok_ (2022-10-15 12:43:17)

Moja kolekcja: Atari 1040STe (4MB), Atari 1040STfm (4MB, BLiTTER, AT-ONCE+), Atari 800XE (SIMM EXP 1MB), Atari 800XL (RAMBO XL 256kB), Atari 600XL (64kB), Sinclair ZX SPECTRUM+ (48kB), TIMEX Computer 2048 (48kB), Commodore A600 (2MB+4MB, HDD CF 4GB), Commodore C64C.

71

Odp: Jakość obrazu- Sophia/VBXE/Medusa/inne wynalazki...

Czyli krótko mówiąc, konsekwencją tego, że wolisz nieidealny obraz CRT z tamtych lat jest to, że używasz 10" tv... który jest jednak LCDkiem i to o rozmiarach mniejszych niż były spotykane w tamtych latach... Hmm... ;)

Ostatnio edytowany przez TMK (2022-10-17 13:40:48)

Atari 65XE, U1MB, Sophia2, AVG Cart, SIO2SD

72

Odp: Jakość obrazu- Sophia/VBXE/Medusa/inne wynalazki...

Ja akurat posiadam takiego Teviona/Mediona LCD 10" i jakość obrazu na nim jest po prostu skrajnie kiepska - okropne srebrzenie, w dodatku to 16:9, używałem go tylko względu na gabaryt wybierając się bez auta a wrocławskiego Decruncha ;-)
A z dodatkowym konwerterem SCART-RGB to już w ogóle cudowna choinka (i narzut laga), ale faktycznie bywa potrzebny, bo ten (po)tworek  nie łapie sygnału RGB z Amigi po SCART :D
I tak, na co dzień używam LCD do Atari, ale 17" 4:3 :-)

73

Odp: Jakość obrazu- Sophia/VBXE/Medusa/inne wynalazki...

Jacques napisał/a:

Ja akurat posiadam takiego Teviona/Mediona LCD 10" i jakość obrazu na nim jest po prostu skrajnie kiepska - okropne srebrzenie, w dodatku to 16:9, (ciach) A z dodatkowym konwerterem SCART-RGB to już w ogóle cudowna choinka (i narzut laga), ale faktycznie bywa potrzebny, bo ten (po)tworek  nie łapie sygnału RGB z Amigi po SCART

Oj tam, może są gry które akurat to wykorzystują ;))

- panie, sprzedał mi pan kabel s-video HQ a obraz jakiś kiepski, prążki pionowe, kolory nie te...
- a czego pan się spodziewał, to sprzęt retro to i retro obraz daje, za tamtych czasów nie narzekali a pan oczekuje obrazu jak z emulatora, toż to już nie retro?
;)

Ostatnio edytowany przez TMK (2022-10-17 14:43:19)

Atari 65XE, U1MB, Sophia2, AVG Cart, SIO2SD

74

Odp: Jakość obrazu- Sophia/VBXE/Medusa/inne wynalazki...

_tzok_ napisał/a:

Obraz z Atari idealny nie był i niektórzy programiści to wykorzystywali np. poprzez efekt tzw. kolorów artefaktowych. Te efekty działają tylko po composite i s-video, przez RGB już nie.

Pokaż mi zrzut ekranu w systemie PAL z artefaktami po S-video.

_tzok_ napisał/a:

W przypadku A8 to raczej w grę by wchodził zestaw VBXE+Medusa, choć oczywiście Medusa akceptuje sygnał Composite/S-Video. Ja jednak pozostanę przy chińskim konwerterku SCART-RGB na HDMI (z przejściówką HDMI na VGA) za ~150zł,

zobacz sobie co ten konwerter robi z trybami "interlace", czyli np. TIP, CIN, RIP, HIP. Popatrz też co to urządzenie robi z prostymi "scrollami", lub z obrazem przesuwanym w poziomie. Ale - cena 150pln jak najbardziej uzasadni owe niedomagania, no i ten lag? 150ms? ;)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

75

Odp: Jakość obrazu- Sophia/VBXE/Medusa/inne wynalazki...

TMK napisał/a:

Czyli krótko mówiąc, konsekwencją tego, że wolisz nieidealny obraz CRT z tamtych lat jest to, że używasz 10" tv... który jest jednak LCDkiem i to o rozmiarach mniejszych niż były spotykane w tamtych latach... Hmm... ;)

To się nazywa kompromis, taki 10" LCD przynajmniej "nie wali pikselami po oczach" i wygląda to mniej więcej tak jak na ówczesnych 12-14" CRT, włącznie z odtwarzaniem kolorów artefaktowych i innych sztuczek z analogowym sygnałem PAL. Ten TV oczywiście można przestawić w tryb 4:3.

Pin napisał/a:

zobacz sobie co ten konwerter robi z trybami "interlace", czyli np. TIP, CIN, RIP, HIP. Popatrz też co to urządzenie robi z prostymi "scrollami", lub z obrazem przesuwanym w poziomie. Ale - cena 150pln jak najbardziej uzasadni owe niedomagania, no i ten lag? 150ms? ;)

Jedne z interlace radzą sobie lepiej, inne gorzej, a jeszcze inne wcale ;) niestety z zewnątrz mogą wyglądać identycznie i mieć identyczny opis. Laga nie mierzyłem, ale nie spodziewam się, by przekraczał 40, może 80 ms, a to raczej nie tragedia i tak mój TV po HDMI wprowadza większego laga ;) Do scrolli nie mogę się przyczepić.

Z artefaktowymi kolorami po s-video się trochę zagalopowałem, ale dorabiając s-video nigdy nie usuwam composite.

Z A500 nie próbowałem, bo nie mam ale A600 po RGB SCART na pewno mi działała zarówno na Tevionie jak i na konwerterze.

Ostatnio edytowany przez _tzok_ (2022-10-17 19:51:36)

Moja kolekcja: Atari 1040STe (4MB), Atari 1040STfm (4MB, BLiTTER, AT-ONCE+), Atari 800XE (SIMM EXP 1MB), Atari 800XL (RAMBO XL 256kB), Atari 600XL (64kB), Sinclair ZX SPECTRUM+ (48kB), TIMEX Computer 2048 (48kB), Commodore A600 (2MB+4MB, HDD CF 4GB), Commodore C64C.