26

Odp: Atari Basic Demo

mam pytanie: jak podpunkt drugi regulaminu ma sie do przerywan np. DL? sa dozwolone czy nie?

27

Odp: Atari Basic Demo

pr0be: punkt trzeci jest odpowiedzią na twoje pytanie.

28

Odp: Atari Basic Demo

Niby też można bez regulaminu :)
Ja to w ogóle chciałem ze swoim demem wystartować razem z demami w asmie, licząc na to, że publicznośc "zrozumie" moje ograniczenia. To Sikor zaproponował oddzielny konkurs.

Pecus: ja jednak jestem przeciwko. W ten sposób doszlibyśmy do ogólnie znanych procedur na kopiowanie, przenoszenie itp. Jak basic to basic.
pr0be: piszemy w basicu. Jak napiszesz prockę w basicu do wsadzenia w DLI, to masz moje gratulacje :)

P.S. X-ie pamiętasz jeszcze jak się pisze pod CMC :) ???

Aby odpackować teksty trzeba najpierw odpackować  program do ich odpackowywania - Energy #1

29

Odp: Atari Basic Demo

Co do braku ograniczen.... Numena tez mozna wywolac przez USR z BASICa jak sie uprzec - po to ograniczenia!!

A co do wywolania z parametrami BGET/BPUT to bede naciskal. Mowimy tu o tej samej procedurze, tyle ze TE SAME POKE beda w srodku. Kwestia czystrzego kodu BASICowego, POKE co chwila beda zaciemnialy obraz a w niczym nie pomagaja i nie maja (w tym przypadku) sensownego uzasadnienia.

Po prostu zezwalamy na wywolanie procedury CMC i procedury BGET/BPUT, a procedury te standaryzujemy.
Reszta w czystym BASICu.

P.-S. Procke do DLI to akurat da sie wylacznie za pomoca POKE "napisac" i uruchomic bez wywolywania programu maszynowego (nie gryzie sie to wiec z punktem 3)!! :)

Ostatnio edytowany przez Pecus (2006-05-05 12:13:01)

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

30

Odp: Atari Basic Demo

P.P-S. (specjalnie ponizej i oftopicznie :) ) dokladnie o tej godzinie, o ktorej ostatnio edytowalem poprzedni post oddalem moja prace maturalna z matematyki :)

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

31

Odp: Atari Basic Demo

Gryzie się z punktem 1 (programujemy w Atari Basic, a w tym przypadku byłoby to programowanie w kodzie maszynowym).

Aby odpackować teksty trzeba najpierw odpackować  program do ich odpackowywania - Energy #1

32

Odp: Atari Basic Demo

Tak samo gryzie sie sypanie POKEami przy najprostrzej wersji BGET/BPUT :) Czy robienie nowego DL, czy tez dowolna instrukcja POKE :)
W koncu beda to tylko instrukcje POKE, zero USR ;) - uwazam ze nie gryzie sie!! :)

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

33

Odp: Atari Basic Demo

To może poprostu napiszemy, że należy głównie pisać w basicu, a przed kompotami autor by się spowiadał z tego ile zakodował w innych językach. Jak powie, że 95% (syndrom Magnusa) to byśmy przesunęli demko do innej kategorii :)

Aby odpackować teksty trzeba najpierw odpackować  program do ich odpackowywania - Energy #1

34

Odp: Atari Basic Demo

Może wcale nie w innej kategorii bo i tak jest mało prac, autor by tylko pisał, że to  jest "czysty basic" lub "są wstawki asemblerowe" albo "tylko asm" i reszta już pod rozwagę dla świadomej tego publiczności.

pomidor

35

Odp: Atari Basic Demo

...i po co nam to wszystko było... :-]

Silly Venture - breaking the ATARI scene since 2000 ! :)

36

Odp: Atari Basic Demo

Tak właśnie chciałem zrobić. I pewnie tak zrobię. Jeszcze się tylko zastanowię nad tym czy wybrać atari basic czy turbo i zabieram się do roboty.

Aby odpackować teksty trzeba najpierw odpackować  program do ich odpackowywania - Energy #1

37

Odp: Atari Basic Demo

No to czas na opinię (niezbyt) starego wyjadacza basicowego...
Zgadzam się ze stwierdzeniem, że w Basicu (bez maszyniaków) da się zrobić cos ciekawego (a nie obrazek i scroll). Napisałem przed Foreverem całe demo w Turbo Basicu, gdzie jednym z efektów była pewna animka. Mamy bardzo uproszczone płaskie logo Atari (uproszczoe = 16 punktów). I to logo obracamy w trójwymiarowej przestrzenie wokół osi Y o jakiś tam kąt. Wszystko jest liczone W CZASIE RZECZYWISTYM, of coz dwubuforowanie. Dlaczego zrobiłem to w TB? Bo łatwo zrobić tam czyszczenie ekranu, pamięci - Poke adr_start:move adr_start,adr_start+1,ile. Czyszczenie na pokach w pętli było by niezłym hardkorem. Próbowałem kiedyś czyścić poprzez ? #6,chr$(125), ale na buforze nie szło to. Dla ciekawych - demo nie wyszło, bo były problemy z muzyką - głupio zorganizowałem sobie co gdzie ma być w pamięci. Wspomniane wyżej demo mam zamiar ukończyć na Ornetę. Może bedzie skompilowane, a może (co bardziej prawdopodobne) nie skompiluję go.

Wspomniany pomysł z nową kategorią na copmo jest w sumie nienajgorszy, ale moim zdaniem wykluczenie Turbo Basic'a było by błe. Ma sporo funkcji ułatwiających życie - wspomnany MOVE, BLOAD,  BGET bez żadnego klepania USR'ów, choćby nawet PAUSE (do pustego fora trza w końcu zaprząc jakąś zmienną). Zrobienie tego samego w zwykłym beju byłoby za wolne. Natomiast wykluczenie wszelkich USR'ów i maszyniaków z wyjątkiem uruchomienia playera CMC - spox.

Wrzucenie dem Basicowych i Asmowych do jednego wora - jeśli wyraźnie owiadamiać przed/po pokazaniu pracy w czym została napisana i/lub byłoby to wyraźnie zaznaczone w demie w creditsach, to wierzę, że brać tarowska uwzględniła by to w swoich ocenach. I w jakims stopniu byłoby obiekwtywnie. W koncu możliwe jest, żeby np. maluch (chopdzi mi o fiacika 126p) wyprzedził mercedesa (warunek musi być to maluch pinokia :) ). Kiedyś ktoś mówił mi, że na jakims party grafika w GR.15 wygrała z jakimis interlejsami.

Podsumowując: Bardziej jestem za wrzuceniem w jeden wór z podaniem w czasie compo środowiska w którym praca powstała.
Jaskier: Pisz swoje demo, ja skonczę swoje, może Sikor coś machnie - będzie ciekawie.
Reszta programująca w Basicu: Piszcie swoje dema i nie bójcie się pokazywać co zrobiliście. W beju pisze się głównie z dwóch przyczyn: aby pokazać, że coś się umie albo aby pokazać że Basic nie jest tylko do zabawy. Macie mój moral support.
Piszący w ASMie: Zamiast szlajać się po forumach i coś gryźglać, lepiej napiszcie swe dema, bo Eijk party nie zorganizuje! Już do roboty! Wyłączać grzyby, włączać Atarki!
Trolle: A paszły won! Wy kapitalistyczne duraki. Tu miejsca niet dla trolli!

Ostatnio edytowany przez grzybson (2006-05-05 15:28:32)

grzybson/SSG^NG

38

Odp: Atari Basic Demo

Pamiętam Grzybson pamiętam, ja z Twoim ojcem delektowałem się jakimś trunkiem a ty co jakiś czas używałeś wulgaryzmów językowych i twierdziłeś, że chyba coś mi się robi z głową ... tak to szło ... ale demko było spoko mnie się podobało.

Ps. Jak wyszedł film z moim wokalem może byś mi go przesłał???

Żyję bo Bóg tak chciał.

39

Odp: Atari Basic Demo

offtopic: raz bvluzgałem że mi nie idzie, raz się modliłem. Jeśli cię zbluzgałem, przepraszam, mea culpa. Co do filmu - zgrałem go przed chwilą: http://atari.pigwa.net/download/mirus.avi 2 MB

Ostatnio edytowany przez grzybson (2006-05-06 12:06:58)

grzybson/SSG^NG

40

Odp: Atari Basic Demo

dely napisał/a:

z takimi ograniczeniami jak napisano,

Bez obrazy ale albo jesteś głupi, albo bardzo dobrze udajesz. TO JEST BASIC COMPO więc w czym ma być napisane? Dlaczego się nie czepiasz Music Compo, że dlaczego tam nie ma grafik, albo samochodu, że nie można nim polecieć w kosmos. Tu chodzi o to, aby pokazać co można w BASIC zrobić.

Czytać! Myśleć!

No właśnie - czytać, myślec i bez głupich inwektyw :( , bo jednak sporo osób
się z tym zgodziło, że może te ograniczenia to nie jest najlepszy pomysł.
Jeżeli program (nawet BASICowy) ma wykorzystywać niektóre możliwości
małego Atari to się tego NIE DA w tym języku zrobić (std. BASIC) ,
lub da się ale będzie za wolne. Podałem prosty przykład - nie widzę powodu,
aby ktoś nie mógł użyć PMG z powodu ograniczeń, a wiadomo, że o ile
przesuw poziomy da się zrobić w BASICu bezboleśnie to co z pionowym ?
Może zamiast się wyrażać odpowiesz mi konkretnie na to pytanie ?
Tak jak to napisał ktoś jeżeli ponad X % programu jest w maszynówce to
spokojnie można uznać ze jest "nie z tej półki", a nie jakies sztywne
reguły, że CMC to tak, a już duszki to nie. Jak tak podchodzić to CMC też
nie - SOUND i finito. Wiem co zaraz powiecie, że niektórzy nie znają w ogóle
asma i będą niby poszkodowani, bo kto im napisze te wstawki itd., ale sądzę
że też by znaleźli pomoc. W każdym razie ja zawsze pomogę jeżeli tylko dojdziecie
wreszcie do jakichś konstruktywnych zasad i ktoś będzie takowych drobiazgów
potrzebować.

---==<<Sc0rpi0>>==---

41

Odp: Atari Basic Demo

Konrad Mrożek napisał/a:

lewiS: ale chyba do ustawiania banków nie potrzeba asma. wystarczy POKE 54017. możesz sobie FOR'em skopiować albo wgrać BGET'em i tyle (w końcu ma być dostępny). szukacie dziury w całym. wystarczy pooglądać parę rzeczy które wysłali ludzie do TA w 5-cio linijkowcach. np taka animacja napisu 3D. bez asma.

Czy wiesz jak jest program w BASICu zorganizowany w pamieci? Jesli nie to poczytaj Wojtka i powiedz, czemu Twoja propozycja nie bedzie dzialac...

Sc0rpi0 napisał/a:

Podałem prosty przykład - nie widzę powodu,
aby ktoś nie mógł użyć PMG z powodu ograniczeń, a wiadomo, że o ile
przesuw poziomy da się zrobić w BASICu bezboleśnie to co z pionowym ?

Hmm, petla for?

42

Odp: Atari Basic Demo

Lewis, a ty wiesz na pewno jak jest zorganizowany w pamięci program w BASICU ?
Sądząc po komentarzu to powinieneś sam poczytać :P. A z pętlą FOR to chyba
w kategoriach żartu... Jak będziesz miał obiekt na parę scanline wysoki :P to się
może wyrobisz w 1/5 sekundy :) choć też wątpię. Zapuść sobie pustą pętelkę
FOR 0 TO 9 kiedy, a potem dodaj tam np. 1 POKE w środku i porównaj.
Nie mówię że basicowy progs musi być super szybki, ale chyba nie chcecie
podczas BASIC compo przysypiać czekając aż się dane wczytają przez GET #X,Y,
bo np. nie wolno było użyć procedurki ze skokiem do CIO przez USR ?
Nie wchodząc w takie detale, że wczytywanie danych jako takie nie ma dużo
wspólnego z samym demkiem. Ja stwierdzam, że powinno być tak jak Jaskier
w pewnym momencie zaproponował - procentowo. Ale to już niech się Sikor
i Jaskier jako pomysłodawcy męczą jak to ma być.

---==<<Sc0rpi0>>==---

43

Odp: Atari Basic Demo

Scorpio - przeczytaj sobie JESZCZE RAZ pierwszy post a potem to co napisałeś ostatnio. Bo coś mi się wydaje, że tworzysz od rzeczy.

I Ty zostaniesz big endianem...

44

Odp: Atari Basic Demo

Pierdzielicie. W beju można robić cuda bez MOVE'a, BGETa i maszynówki, w jakikolwiek sposób by nie była uruchamiana (bo USR to tylko jeden z nich), w tym CMC i innych cudacznych playerów.

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

45

Odp: Atari Basic Demo

Zastanawiam się po co to bicie piany? Czysty Atari Basic tak się nadaje do pisania dem jak szyby do budowania szybowca.
Jak zwykle przyjdą max dwie prace i kompotu nie będzie :(

46

Odp: Atari Basic Demo

Z drugiej strony, jeżeli dopuścimy używanie USR lub innego używania procedurek maszynowych (choćby przez wpisanie POKE-ami adresów do rejestrów przerwań) to jaki jest sens robienia osobnego konkursu dla produkcji w Basicu. Jak ktoś zauważył tą metodą na upartego można i Numena odpalić :P

A chyba cała idea konkursu ma polegać na stworzeniu czegoś pomimo ograniczeń - tak samo jak powstawały intra 256b, gdzie ograniczeniem była długość pliku... niby nic się nie da, a powstało kilka fajnych prodków. Jeżeli dopuścimy jakiekolwiek wyjątki (np. procka do BGETa) to już nie będzie czysty Basic a skoro użyjemy takiej procedury w maszynowym, to dlaczego nie innej ?

Ostatnio edytowany przez macgyver (2006-05-07 14:08:30)

47

Odp: Atari Basic Demo

Jestem zdecydowanie przeciw. Takie compo mogłoby służyć wyłącznie promowaniu żenującej jakości fejków.

O ile w BASICu powstaną wartościowe produkcje scenowe (raczej nie pod względem technicznym, ale np. zawierające ciekawe pomysły, design), to będą one miały szanse w "prawdziwym" compo (w którym najprawdopodobniej będą asemblerowe fejki). Na pewno nie trzeba trąbić w czasie compo, że to BASIC - czym tu się chwalić? Grafika w GR.15 wygrała z jakimś interlejsem dlatego, że była lepsza.

dopisane później:

Intro 256 ma dwie zasadnicze zalety w porównaniu z "BASIC demo":

1. Służy rozwinięciu umiejętności kodowania w asmie. Bywa, że intro 256 lub jeszcze lepiej 1024 jest technicznie bardziej zaawansowane od niejednego "pełnometrażowego" dema.

2. Mniejsze prawdopodobieństwo bycia fejkiem.

Ostatnio edytowany przez Fox (2006-05-07 14:32:54)

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

48

Odp: Atari Basic Demo

Jaskier: męczy mnie już pieprzenie niektórych, których należałoby odesłać do topiku: http://atariarea.krap.pl/forum/viewtopi … 85&p=2 . Ja ze swojej strony - jak obiecałem - postaram się coś zrobić. Ustalamy: zwykły Atari Basic, Twoja procedura Bget i CMC i regulamin jak napisałem. O.K.?

Sikor umarł...

49

Odp: Atari Basic Demo

Sto lat temu, napisalem milion dwiescie dem basicu, majac jeszcze dostep do sceny tylko z komodorowskich crack intros u qmpla, ktore sie omijalo spacja;D. Ogladalem, ogladalem i pisalem, dorzucalem tez nie raz x=usr'e. Nie widze sensu pisania dem w samym basicu. A wiec cos o tym, bo wiem rowniez ile ich napisalem:o. Dowolny basic i jakies wstawki w maszynowym - owszem. Po co? Chcoby po to, co pisal Grzybson. Dla ulatwienia. To ma byc przeciez kompo, dla ludzi ktorzy nie potrafia psiac w asmie i dlatego nie pisza prac. Wiec dlaczego ich ograniczac? lol? Podchodzi to pod hipokryzje.

Ktos zna basica, potrafi sobie zrobic szybkie czyszczenie ekranu via x=usr lub w TBXL, dorzucic scrole jakies itp - i wypas!

Przeciez nie podchodzmy pod skrajnosc, ze ktos wystawi x=usr(numen) na takim kompo, chyba w alternatywnym swiecie:o.

Jak najmniej biurokracji, jak najwiecej swobody. Compa powinny miec jak najmniej ograniczen, bo samym ograniczeniem jest przeciez sprzet!

Intra maja 1 ograniczenie - dlugosc pliku.
Dema - w teorii jakies maja, w praktyce nie;)
Skoro jest dyskusja o Basic demo - ograniczeniem powinien byc jezyk basic. A nie "atari basic" bo tak jest wygodniej dwom osobom.
A majac wstawki w asmie, mozna zrobic naprawde swietne, designowe demo! asmowe wstawki generalnie to nie byloby efektami,
a kod beja sprowazdilby sie do x=usr(ef1), x=usr(ef2), ale do robienia calej brudnej roboty - kopiowania danych,
czyszczenia ekranow itd.

Majac dopiero TAKIE "narzedzie" jak prosty jezyk, procki od czarnej roboty, mozna zrobic naprawde sliczne, designowe demo,
np. jakis plastic-deisgn-style-demo. Niekoniecznie fake.

Sam atari basic - jak dla mnie odpada. Coprawda i tutaj na sile moglbym np. siasc i zrobic jakis wyczesany designowo part ala flash,
uzywajac wielu trikow od zabawy fontami zaczynajac, jednakze - to ma byc kompo dla osob, ktore nie chca/nie umieja kodowac, skladac w asmie i maja miec JAK NAJLTAWIEJ. A uzywanie samego ABasic powoduje wprowadzenie utrudnien, co psuje cala koncepcje "ulatwiania" tworzenia prac.

50

Odp: Atari Basic Demo

wiem że to nie BASIC ale w MADS można tworzyć biblioteki z procedurami, czyli całość sprowadza się do napisania zbioru gotowych bibliotek i ich dolinkowaniu przez .LINK, można stworzyć w ten sposób pewnego rodzaju demo maker (przykład bibliotek mads\examples\LIBRARIES\)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C