Odp: port flaszowej gierki
chlip ;-( nie da się ściągnąć gry na dysk...
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Grawitacja 2024 Czas na kolejną edycję 8 bitowego GameJamu.
Tenebra na Atari ST/STE Wersja gry na duże atari.
Wyniki FujiCup 2023 Wyniki konkursu FujiCup na najlepszą grę dla 8-bit Atari w 2023 roku zostały ogłoszone!
TONY na małe Atari Nowa gra na małe Atari, w Hiresie, produkcja Rafała Dudka (brat XXL-a), Popmilo i Caruso.
Cosmic Hero 2 Bohater ratujący Ziemię w kryzysowej sytuacji powraca po 30 latach.
Strony Poprzednia 1 2 3 4
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
chlip ;-( nie da się ściągnąć gry na dysk...
da sie, da sie...
U mnie na 65XE Scorpions się zawiesza. Sudoku zresztą też.
Po naciśnięciu klawisza. Robisz nielegalne skoki do systemu, nie mam pojęcia po co, ale to jest faktem.
chyba wiem o co chodzi. konsekwencja braku dzwieku...
prawdopodobnie chodzi o skok do procedury click albo bell sys.operacyjnego. w jednym miejscu w podprogramie robie nie jsr tylko jmp ale... powinno dzialac :( poprawie i jutro opublikuje late
---- edit
chodzi o:
KEYCLK equ $F983
BELL equ $F556
???
wydaje mi sie ze osb ma tam to co trzeba hmmm
Ostatnio edytowany przez xxl (2006-03-10 12:07:15)
Jeśli mogę coś zasugerować, to "bell" możesz uzyskać tak:
lda #253
jsr outch
....
outch tay
lda $0347
pha
lda $0346
pha
tya
ldx #$00
rts
To musi działać, jeśli tylko IOCB #0 jest nadal otwarty dla edytora, a pewnie jest, bo zamykać go nie ma powodu.
Co do kliku, to automatycznie generuje go procedura odczytu z klawiatury:
lda $e425
pha
lda $e424
pha
rts
Ostatnio edytowany przez drac030 (2006-03-10 12:06:23)
Nie no, pierwsze (bell) korzysta z wektora ICPUTB w IOCB #0 i jest stuprocentowo legalne. Drugie zaś przynajmniej zawsze będzie działać, ale da się to zrobić jeszcze lepiej:
kname .byte "K:",$9b
cioexe
sta iccmd,x
jmp jciomain
getkey
ldx #$10 ;pierwszy wolny
lda #<kname
sta icbufa,x
lda #>kname
sta icbufa+1,x
lda #$04
sta icax1,x
lda #$00
sta icax2,x
lda #$03
jsr cioexe
bmi error
lda #$00
sta icbufl,x
sta icbufl+1,x
lda #$07
jsr cioexe
bmi error ;np. user nacisnął Break :)
php
pha
lda #$0c
jsr cioexe
pla
plp
rts
error ...
Chyba nic bardziej legalnego się nie da wymyślić - oczywiście otwarcie kanału można zrobić na początku programu, a zamknięcie na końcu itd. ale to są już szczegóły.
Ostatnio edytowany przez drac030 (2006-03-10 12:30:59)
http://atari.pl/scorp.obx - wersja dla zmodyfikowanego os w atarce.
Dzięki. Ale nie ma potrzeby się aż tak bać, OS nie gryzie :D
a kiedy bedzie wersja filowa Drac OS'a ? i kiedy bedzie wersja finalna ?
File'owej nie będzie. A co do wersji finalnej, to będzie wtedy, kiedy definitywnie skończy mi się miejsce w ROM-ie.
zawsze mozna przy boocie dekompresowac system do RAMu. Kilkadziesiat procent jeszcze by sie wycisnelo (np generator znakow powinien sie dobrze skompresowac) ;)
prawdopodobnie bedzie reedycja "Scorpions".
1. Dostalem od Jakuba Husaka jego nigdzie nie publikowany wczesniej utwor z pozwoleniem na wykorzystanie w grze,
2. Sterowanie zostanie zmienione na dzojstik,
3. Grafika zmieniona z trybu $5 antica na $4,
4. Dodany jeden level.
pkt 4 - masz czas? narysuj level i podeslij :-)
Oczywiscie nie zakloci to moich prac nad inna gra z tego dzialu.
1. Moze by tak nieco zmodyfikowac tytul, zeby latwo dalo sie rozpoznac nowa wersje? Np. Scorpions XXL :)
2. Czy ten narysowany level to moze byc skan odrecznego rysunku? :)
zalezy czy Povrozoowi jeszcze sie chce (narazie milczy) poprawic grafike elementow w grze, oprocz elementow aktywnych (murek, punkt docelowy, lawa) moze byc ok 50 elementow nieaktywnych (tlo), dodatkowo elementy aktywne dostaly tablice animacji czyli np murki moga sie przesuwac, lawa moze sie 'rozplywac' jak w boulder dash- ale gracz nie ma na to wplywu czyli nie moze 'przesuwac' sciany.
krotko: level moze byc skanem, odrecznym rys. w paint - cokolwiek ;-), mozesz uwzglednic ta animacje np. po 3 sekundach klocek ten i tem na sie przesunac albo np w petli lawa ma 'spychac' skorpiony na lewa strone co 1 sekunde, alboo po 10 sekundach sciana pojawi sie tu i tu... tla niema co brac pod uwage - przynajmniej narazie.
Hmm, może konkursik na nowe plansze...? Dałbyś dane co do formatu/wymagań i już. Ze swojej strony mogę dołożyć na początek 20zł na nagrody, ktoś da coś jeszcze...? Oczywiście, jak jesteście za?
3 klocki: murek, lawa, punkt docelowy
skorpionow max 191 jednoczesnie
ilosc skorpionow >= ilosc punktow docelowych (ale lepiej rowna ilosc)
plansza 16X12, jesli skorzystac z animacji to mozesz zasymulowac inne ;-)
jesli ma byc animacja to dodatkowo jednostka czasu od 1/50s
i najlepiej rysunki poszczegolnych klatek animacji (klocki moga sie pojawiac/znikac/przesuwac)
a ja juz to sobie poukladam w tablicach.
stare plansze na 100% zostana w grze
@xxl,
jasne, że mi się chce...
no ale dopiero po 4tym listopada , teraz zbytnio nie mogę
czasu poświecać atarce.. ale po 4tym jak najbardziej =)
ok. testowa wersja do pobrania,
klawisze: select, start (nastepny level, restart)
joystick sterowanie,
fire - przy game over restart level
fire - next level
21 leveli, muzyka Husaka
grafika moze sie jeszcze zmienic, brak pm a co za tym idzie kolorow (kolorowanie sprajtami bedzie)
http://atari.pl/scorpions-test.obx
uwagi?
wkrotce pelna wersja
Dlaczego nie używasz dodatkowego koloru znaków w inwersji ? Np. lawa by mogła mieć takie tło.
gra gotowa
http://atari.online.pl/v01/index.phtml? … ct=nowinki
do pobrania:
www.atari.pl/scorpions_v2.com
Ostatnio edytowany przez xxl (2006-10-29 15:24:20)
Strony Poprzednia 1 2 3 4
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 4.402 sekund, wykonano 16 zapytań ]