76

Odp: port flaszowej gierki

chlip ;-( nie da się ściągnąć gry na dysk...

77

Odp: port flaszowej gierki

da sie, da sie...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

78

Odp: port flaszowej gierki

U mnie na 65XE Scorpions się zawiesza. Sudoku zresztą też.

KMK
? HEX$(6670358)

79

Odp: port flaszowej gierki

w ktorym momencie? opisz dokladniej.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

80

Odp: port flaszowej gierki

Po naciśnięciu klawisza. Robisz nielegalne skoki do systemu, nie mam pojęcia po co, ale to jest faktem.

KMK
? HEX$(6670358)

81

Odp: port flaszowej gierki

chyba wiem o co chodzi. konsekwencja braku dzwieku...

prawdopodobnie chodzi o skok do procedury click albo bell sys.operacyjnego. w jednym miejscu w podprogramie robie nie jsr tylko jmp ale... powinno dzialac :( poprawie i jutro opublikuje late


---- edit

chodzi o:
KEYCLK equ $F983
BELL equ $F556

???

wydaje mi sie ze osb ma tam to co trzeba hmmm

Ostatnio edytowany przez xxl (2006-03-10 12:07:15)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

82

Odp: port flaszowej gierki

Jeśli mogę coś zasugerować, to "bell" możesz uzyskać tak:

    lda #253
    jsr outch
    ....

outch tay
    lda $0347
    pha
    lda $0346
    pha
    tya
    ldx #$00
    rts

To musi działać, jeśli tylko IOCB #0 jest nadal otwarty dla edytora, a pewnie jest, bo zamykać go nie ma powodu.

Co do kliku, to automatycznie generuje go procedura odczytu z klawiatury:

    lda $e425
    pha
    lda $e424
    pha
    rts

Ostatnio edytowany przez drac030 (2006-03-10 12:06:23)

KMK
? HEX$(6670358)

83

Odp: port flaszowej gierki

nie mam teraz monitora ale chyba mniej 'nielegalne' to tez nie jest. cos z tym zrobie. ok, dzieki za info.

Ostatnio edytowany przez xxl (2006-03-10 12:14:27)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

84

Odp: port flaszowej gierki

Nie no, pierwsze (bell) korzysta z wektora ICPUTB w IOCB #0 i jest stuprocentowo legalne. Drugie zaś przynajmniej zawsze będzie działać, ale da się to zrobić jeszcze lepiej:

kname .byte "K:",$9b

cioexe
    sta iccmd,x
    jmp jciomain

getkey
    ldx #$10 ;pierwszy wolny
    lda #<kname
    sta icbufa,x
    lda #>kname
    sta icbufa+1,x
    lda #$04
    sta icax1,x
    lda #$00
    sta icax2,x
    lda #$03
    jsr cioexe
    bmi error            

    lda #$00
    sta icbufl,x
    sta icbufl+1,x
    lda #$07
    jsr cioexe
    bmi error             ;np. user nacisnął Break :)

    php
    pha

    lda #$0c
    jsr cioexe

    pla
    plp
    rts

error ...

Chyba nic bardziej legalnego się nie da wymyślić - oczywiście otwarcie kanału można zrobić na początku programu, a zamknięcie na końcu itd. ale to są już szczegóły.

Ostatnio edytowany przez drac030 (2006-03-10 12:30:59)

KMK
? HEX$(6670358)

85

Odp: port flaszowej gierki

http://atari.pl/scorp.obx   - wersja dla zmodyfikowanego os w atarce.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

86

Odp: port flaszowej gierki

Dzięki. Ale nie ma potrzeby się aż tak bać, OS nie gryzie :D

KMK
? HEX$(6670358)

87

Odp: port flaszowej gierki

a kiedy bedzie wersja filowa Drac OS'a ? i kiedy bedzie wersja finalna ?

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

88

Odp: port flaszowej gierki

File'owej nie będzie. A co do wersji finalnej, to będzie wtedy, kiedy definitywnie skończy mi się miejsce w ROM-ie.

KMK
? HEX$(6670358)

89

Odp: port flaszowej gierki

zawsze mozna przy boocie dekompresowac system do RAMu. Kilkadziesiat procent jeszcze by sie wycisnelo (np generator znakow powinien sie dobrze skompresowac) ;)

90

Odp: port flaszowej gierki

prawdopodobnie bedzie reedycja "Scorpions".

1. Dostalem od Jakuba Husaka jego nigdzie nie publikowany wczesniej utwor z pozwoleniem na wykorzystanie w grze,
2. Sterowanie zostanie zmienione na dzojstik,
3. Grafika zmieniona z  trybu $5 antica na $4,
4. Dodany jeden level.

pkt 4 - masz czas? narysuj level i podeslij :-)

Oczywiscie nie zakloci to moich prac nad inna gra z tego dzialu.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

Odp: port flaszowej gierki

1. Moze by tak nieco zmodyfikowac tytul, zeby latwo dalo sie rozpoznac nowa wersje? Np. Scorpions XXL :)
2. Czy ten narysowany level to moze byc skan odrecznego rysunku? :)

Kaz/Rohar
Prowadzę stronę dla obłąkanych: http://atari.online.pl/

92

Odp: port flaszowej gierki

zalezy czy Povrozoowi jeszcze sie chce (narazie milczy) poprawic grafike elementow w grze, oprocz elementow aktywnych (murek, punkt docelowy, lawa) moze byc ok 50 elementow nieaktywnych (tlo), dodatkowo elementy aktywne dostaly tablice animacji czyli np murki moga sie przesuwac, lawa moze sie 'rozplywac' jak w boulder dash- ale gracz nie ma na to wplywu czyli nie moze 'przesuwac' sciany.

krotko: level moze byc skanem, odrecznym rys. w paint - cokolwiek ;-), mozesz uwzglednic ta animacje np. po 3 sekundach klocek ten i tem na sie przesunac albo np w petli lawa ma 'spychac' skorpiony na lewa strone co 1 sekunde, alboo po 10 sekundach sciana pojawi sie tu i tu... tla niema co brac pod uwage - przynajmniej narazie.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

93

Odp: port flaszowej gierki

Hmm, może konkursik na nowe plansze...? Dałbyś dane co do formatu/wymagań i już. Ze swojej strony mogę dołożyć na początek 20zł na nagrody, ktoś da coś jeszcze...? Oczywiście, jak jesteście za?

Sikor umarł...

94

Odp: port flaszowej gierki

3 klocki: murek, lawa, punkt docelowy
skorpionow max 191 jednoczesnie
ilosc skorpionow >= ilosc punktow docelowych (ale lepiej rowna ilosc)
plansza 16X12, jesli skorzystac z animacji to mozesz zasymulowac inne ;-)
jesli ma byc animacja to dodatkowo jednostka czasu od 1/50s
i najlepiej rysunki poszczegolnych klatek animacji (klocki moga sie pojawiac/znikac/przesuwac)

a ja juz to sobie poukladam w tablicach.

stare plansze na 100% zostana w grze

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

95

Odp: port flaszowej gierki

@xxl,
jasne, że mi się chce...
no ale dopiero po 4tym listopada , teraz zbytnio nie mogę
czasu poświecać atarce.. ale po 4tym jak najbardziej =)

96

Odp: port flaszowej gierki

ok. testowa wersja do pobrania,

klawisze: select, start (nastepny level, restart)
joystick sterowanie,
fire - przy game over restart level
fire - next level

21 leveli, muzyka Husaka

grafika moze sie jeszcze zmienic, brak pm a co za tym idzie kolorow (kolorowanie sprajtami bedzie)

http://atari.pl/scorpions-test.obx

uwagi?

wkrotce pelna wersja

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

97

Odp: port flaszowej gierki

Dlaczego nie używasz dodatkowego koloru znaków w inwersji ? Np. lawa by mogła mieć takie tło.

--
Dhor/M.E.C.

98

Odp: port flaszowej gierki

korekta graficzna w toku faktycznie nie uzywalem inverse wlasciwie ale to przez niedopatrzenie, dodalem 3 kolejne levele i pm.

a moze by tak dodac jeszcze licznik krokow w danej fazie? to by moglo wyzwolic w coponiektorych chec wspolzawodnictwa :-)

Ostatnio edytowany przez xxl (2006-10-27 09:48:27)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

99

Odp: port flaszowej gierki

gra gotowa

http://atari.online.pl/v01/index.phtml? … ct=nowinki


do pobrania:
www.atari.pl/scorpions_v2.com

Ostatnio edytowany przez xxl (2006-10-29 15:24:20)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.