51

Odp: Blitter - gry,programy

mono napisał/a:

A nie można by ich miksować blitterem? Nie ma trybu ADD z przesunięciem? (nie znam się to się wypowiem)

Nope

Ostatnio edytowany przez jury (2014-06-27 20:39:59)

52

Odp: Blitter - gry,programy

To nie samo "mixowanie" sampli jest czasochłonne, co resampling i softwarowa modyfikacja głośności sampli przed zmiksowaniem.

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.

Odp: Blitter - gry,programy

jury napisał/a:
mono napisał/a:

A nie można by ich miksować blitterem? Nie ma trybu ADD z przesunięciem? (nie znam się to się wypowiem)

Nope

sqward napisał/a:

To nie samo "mixowanie" sampli jest czasochłonne, co resampling i softwarowa modyfikacja głośności sampli przed zmiksowaniem.

Wedle http://paradox.atari.org/files/BLIT_FAQ.TXT można, była taka koncepcja, jak pisze sqward, sam blitter nie wydoli, aczkolwiek mógłby pomóc.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

54

Odp: Blitter - gry,programy

sqward napisał/a:

To nie samo "mixowanie" sampli jest czasochłonne, co resampling i softwarowa modyfikacja głośności sampli przed zmiksowaniem.

tak tak, racja. zrobiłem zbyt duży skrót myślowy nazywając cały ten proces miksowaniem.

Maciek
--------
Atari 65XE + Ultimate 1MB + Stereo + SIO2SD | Atari 520STE + 4MB + UltraSatan | Atari Falcon 030 + CT60e + 14MB ST + 256MB TT + 68882  + CF + Netusbee | Amiga 500 + 1MB + Gotek | Amiga 600 + 2MB Chip + 8MB Fast + CF

55

Odp: Blitter - gry,programy

Po prostu paula jest protoplastą wavetable'a, oferuje 4 kanały, podaje się sampla, częstotliwość odtwarzania i odgrywanie modułów robi się proste. Stąd moduły mają 4 kanały. Odtwarzanie na niej modułów 8 kanałowych robi się tak samo czasochłonne jak na STE. STE ma kanały dwa, co powoduje, że "za darmo" odtwarza tylko 2-kanałową muzykę ale w przypadku moda resampling, miksowanie itp musi się odbywać programowo jak na PC - tyle że PC ma szybszy procesor. I cały zysk z bezpośredniego dostępu do pamięci idzie w buty.

Do małego Atari powstaje dużo ciekawych rozszerzeń, a może by tak do ST zaadoptować Gravisa? :) Sam mam ze dwa na strychu :)

Ostatnio edytowany przez wieczor (2014-06-28 10:38:29)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

56

Odp: Blitter - gry,programy

Wieczór fajny pomysł z tym gravisem. jeśli ma port ISA to da się go podłączyć do ST dzięki Panther http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=11077 problem oczywiście będzie ze sterownikami :)

Mi osobiście brakuje na ST takich dodatków jak VBXE, Evie czy SoundBoard

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

57

Odp: Blitter - gry,programy

To jest ISA. No ale duży jest :) Do środka pewnie nie wejdzie :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

58

Odp: Blitter - gry,programy

Cyprian napisał/a:

Mi osobiście brakuje na ST takich dodatków jak VBXE, Evie czy SoundBoard

A ten SoundBoard to wszedł na malucha do produkcji, czy skończyło się na kilku (3?) testerach ?

Było miło :) Do widzenia.

59

Odp: Blitter - gry,programy

ale po co bawic sie z wielkimi gravisami skoro mozna podpiac chociazby Raspberry Pi pod acsi
i to moze robic za karte muzyczna, mixowac, trzymac sample jako wavetable itd

tylko kwestia softu

szkoda tylko ze nie ma wyjscia spdif, ale na pewno dalo by sie cos wymylec

a na pewno lepiej bylo by to podpiac bezposrednio pod szyne procesora

60

Odp: Blitter - gry,programy

@Dr. Max: oczywiście że można, można też w ogóle zrobić dedykowane urządzenie, czy dostosować prototypowego SoundBoarda do ST, którego możliwości powodują, że może z powodzeniem być kartą do dużego Atari czy np. Amigi :)

Problem polega tylko na tym, że ktoś to musi zrobić, i tak trzeba by jeszcze napisać sterowniki, jakiś soft... Jeśli byłaby szansa że urządzenie jest gotowe to zostałby tylko drugi element. Gravisów swego czasu było sporo, czy też ich tańszych klonów robionych przez Primaxa. Dobre karty ale straciły wartość kiedy się okazało, że nie ma ich gdzie wsadzić, poza tym nikt nie rozwijał sterowników pod nowe systemy.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

61

Odp: Blitter - gry,programy

Ale przecież już ktoś (Jookie) wsadza Raspberry Pi "do" ST w postaci CosmosEx'a :>  http://joo.kie.sk/?page_id=384
Co prawda jak przeglądałem topiki na http://www.atari-forum.com/ to nie widziałem żeby ktoś podnosił temat stosowania tego urządzenia jako kartę muzyczną, ale wszelkie uwagi i pomysły autor chętnie przyjmie i przemyśli.

Co do Gravisów to czy były to popularne karty i czy było ich sporo to nie wiem. Wśród moich znajomych posiadali je jedynie ludzie ze sceny i to też nie wszyscy. Wśród zwykłych użytkowników ich nie widziałem, co nie znaczy, że tak nie było  bo pamiętam, że Gravisy były reklamowane nawet w CDA. Jednak patrząc dziś na Alledrogo to jakoś nie widać ich zatrzęsienia :> Sam posiadam klona Primaxa który sobie siedzi w starym P166MMX, ale nie instalowałem go nawet pod Win95, "używam" go tylko pod DOSem, ale nie widzę potrzeby wsadzania takiej kobyły do ST. Pomysł z RasPi wydaje mi się o wiele zręczniejszym rozwiązaniem i bardziej uniwersalnym.

Atari Falcon 030 14MB+SD16GB; Atari TT 030 4MB ST-RAM, 64 MB TT-RAM; Atari 1040 STFM; Atari 1040 STE 4MB+NetUsbee+UltraSatan; Commodore 64+1541-II+XE1541; Atari 65 XE+CA-2001+Ultimate 1MB+Side2;  P166MMX+GUS.

Odp: Blitter - gry,programy

jookie jak najbardziej zaklada wykorzystanie Raspi jako koprocesora. Prace są w toku.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

63

Odp: Blitter - gry,programy

Tyle, że aby z Raspi zrobić wavetable'a, trzeba by dołożyć chociażby jeszcze przetworniki (chyba że są a ja nie wiem). A i tak zostaje problem softu.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

Odp: Blitter - gry,programy

Raspi może wszystko zrobić na procu i zwrócić do pamięci kompa przez DMA flopa.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

65

Odp: Blitter - gry,programy

Raspi to normlany komputerek, ma wyjscie audio stereo jack
ale digital out nie ma, choc pewnie dalo by sie to dolozyc bez wiekszych kosztow

i na pewno bedzie latwiej go zdobyc niz grawisa, jesli juz pisac jakis soft, sterowniki to lepiej na raspi niz pod grawisa bo przynajmniej sporo ludzi moze to kupic bo jest gdzie i skad

grawis byl krotko na topie i to glownie u scenowcow (tych zamoznych), potem wyparly go soundblastery awe na isa i live na pci

Ostatnio edytowany przez Dr. Max (2014-07-11 09:49:29)

66

Odp: Blitter - gry,programy

tyle że z tego co gdzieś tam wyczytałem to w RasbPi na analogowym wyjściu audio(mini jack) jest ponoć kiepska,
zaszumiona a nawet trzeszcząca  jakość dźwięku. Ponoć nieco lepszy dźwięk jest po HDMI (które również RasbPi posiada). Tak czy siak do RasbPi można spotkać karty dźwiękowe np. coś takiego lub zew. karty na USB.

http://33.media.tumblr.com/3c2cc063682807a2fa9ad7684b00fc8a/tumblr_n29z5feGtO1s29bjuo1_1280.png

Atari Falcon 030 14MB+SD16GB; Atari TT 030 4MB ST-RAM, 64 MB TT-RAM; Atari 1040 STFM; Atari 1040 STE 4MB+NetUsbee+UltraSatan; Commodore 64+1541-II+XE1541; Atari 65 XE+CA-2001+Ultimate 1MB+Side2;  P166MMX+GUS.

67

Odp: Blitter - gry,programy

Z tego co pamiętam RPi ma interface I2S.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

Odp: Blitter - gry,programy

Do Raspi w CosmoEx nic raczej nie dołożymy, bo:
1) gniazdo rozszerzeń Rapi jest zajęte przez CosmoExa i niekoniecznie da się to stackować
2) może nie być miejsca

Do tego Raspi może spokojnie przekazać dżwięk przez DMA flopa albo ACSI do ST(E) gdzie zostanie odegrany. Do STE to może byc najlepsze rozwiązanie.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

69

Odp: Blitter - gry,programy

Dokładnie, STE ma dzwiek wysokiej jakosci, potrzebny jest tylko jego "procesor"

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

70

Odp: Blitter - gry,programy

Odgrzebałem wątek odnośnie innego wątku na AF:
http://www.atari-forum.com/viewtopic.ph … 3d#p279027

Można zobaczyć różnicę w działaniu pomiędzy Blitter'em a CPU. Sprawdzałem na MegaST z procesorem w wersji 16MHz i różnicy nie widziałem :)
Dopiero przy większej ilości obiektów.

Było miło :) Do widzenia.