201

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Vasco: "Mikey nie bardzo do tego pasuje ... " 
ok zmienilem Mikeya na Vasca ;) teraz pasuje lepiej ;) ale równie dobrze mógłby być "Kowalski" (z takimi pogladami)

aproos zrodlowek w msx - mowisz ze od 97 roku. byc moze, widzisz kawal czasu przyznam przespalem, wiec nie moglem zwrocic uwagi.
No ale jest jeszcze drugi aspekt. apropos lasta czy lata: To byl regulamin twojego party, Ty byles organizatorem i to Ty wyznaczasz warunki. Reszta moze to tylko zaakceptowac albo nie. Przynajmniej ja nigdy nie czulem sie kompetentny do podwazania twoich praw.
Tu mamy przed soba regulami innego party gdzie organizator jego kwestię pozostawia nam czyli wszystkim ataroscenowcom.  I dlatego można wreszcie zapodac swoje propozycje i wypomniec conieco staruszkowi Vaśkovi. ;)


Jurgi: proszę oto moja propozycja zapisu msx i gfx compo.   http://wawerfc.scene.pl/reg.txt

Im dłużej czekamy, tym wzorek jest większy" (c) by Sikor

202

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

No i dobra - ja jestem za. A i jeszcze bym dodał coś w ten deseń: jeżeli ktoś się prześliznie z jakąś konwerchą "z kogoś", to nie ma co liczyć na przyszłe wystawienie jego pracy na compo.

Myślę, że wtedy i wilk byłby syty i owca cała.

I Ty zostaniesz big endianem...

203

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Ooo Miker bardzo dobry zapis!   taki delikwent dostaje bana scenowego na rok i kocówe na najbliższym zlocie ;))

Im dłużej czekamy, tym wzorek jest większy" (c) by Sikor

204

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Pytania do ankiety o gfx compo: (rozwiewajace wg mnie wszelkie toczace sie tu boje imho)

GFX compo

- czy jestes za oddzielnymi kompotami gfx ?
(native formats vs TIP/RIP)
- czy chcesz miec informacje o pracy przed glosowaniem?
- czy grafiki moga byc samouruchamialne?
(ze wszystkimi bajerami typu duchy dli itp)

MSX compo:

- czy samouruchamialne moga byc razem z trackerowymi?
- czy mody razem z ST/Falcon ?

CODE:

- ile mozna max pamieci rozszezonej uzyc ?
- czy dopuscic ANTIC/CPU rozszezenie?
- czy mozna uzywac nielegali ?
- czy moze byc bootowalne ?
- jaki dos uznac za standardowy zeby demo moglo ruszyc do konkursu

No i to tyle imho - troche z pamieci troche z ostatnich postow. Jesli nikt nie ma uwag - niech adminy zrobia ankiete w NOWYM ZAMKNIETYM topicu w ktorym mozna tylko zaglosowac.
Jesli czegos brakuje ... dopisujcie.

amen !

205

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

mikey: natywne grafika na atari to gr.9, gr.15 i gr.8 - obawiam sie, ze tych formatow raczej nie doczekamy sie na party ;)

Odnosie samego party proponuje aby zostala powolana komisja, ktora dokona np. wczesniejszej selekcji jakosciowej, czy np. praca spelnia warunki konkursu niezaleznie od tego jaka jego wersja w ostatecznosci zostanie ustalona (czy np. ktos nie wystawia muzyczki, ktora juz gdzies ktos wystawial itp) - w sumie taka komisja nie musi byc duza - np. 3 osoby - proponuje, aby znalazly sie tam osoby typu: Vasco (jakby nie patrzec jest wyczulony na szczegoly, ma praktyke), dely (IMHO jest osoba obiektywna i ma autorytet) etc. I mozna to oczywiscie ustalic przy tej samej ankiecie - co o tym sadzicie ?

Co do samej ankiety - raz juz przedstawialem moja propozycje, ale widze, ze pojawily sie jeszcze tematy, ktorych nie przewidzialem, wiec po uwzglednieniu proponuje nastepujacy ksztalt:

Wybrac jedna opcje:
1.Msx Compo:
- 2 konkursy - 1 z muzyczkami CMC,MPT,TMC etc, 2 z MOD-ami, NEO itp
- 1 konkurs - muzyka na malym Atari (MOD, NEO, CMC, MPT razem)
- 1 konkurs - CMC, MPT, TMC... prace MOD i NEO na ST Music Compo

2.Gfx Compo:
- 1 konkurs, bez informacji o technice wykonania
- 1 konkurs z podana technika wykonania
- 2 konkursy: "piksel" i "konwersja"

3.Prace samouruchamialne (Msx i Gfx):
- zabronione
- dopuszczalne bezwzglednie
- dopuszczalne, ale pod warunkiem udostepnienia publicznie wersji zrodlowej etc

4.W jakie formie ma byc demo:
-tylko plikowe, uruchamialne spod DOS-a
-dopuszczalne calodyskowe, z wlasnym loaderem itp

5.Opcje przy demo compo:
-dopuszczalna ilosc RAM-u: (320/192/128/64)
-niezalezny dostep ANTIC-a (Zabroniony/Dozwolony)
-65816 (Zabronione/Musi dzialac na 6502/Nie musi dzialac na 6502)

206

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Popieram propozycję Mikera.

Drc: Z Jabolem polemizowałem sporo, na łamach i prywatnie. Ostre były to dyskusje, trzeba było uważać na każde słowo... Ale mimo to zawsze pełna kultura i szacuneczek. Wyjątkowy gość.

Generalnie wątek chyba się kończy i zostaje nam ankieta. Dlatego rzucę jeszcze jeden podtemat: co sądzicie o cover compo? Coś takiego jak było na Laście - mimo tylko jednej pracy, uważam, że efekt był ciekawy. Czy warto coś takiego zrobić w Ornecie? Jeśli tak: czy podać temat na party(ryzyko małej ilości prac) czy wcześniej?

X-Ray: no generalnie ta regulamina aż tak się od Vaskowej nie różni. Jest spoko, tylko niech się jeszcze ludzie wypowiedzą w ankiecie...

207

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Zapis 'w przypadku duzej liczby prac przewidziano wstepna selekcje' jest niescisly. Nalezy okreslic ILE to jest duza liczba. Tzn jesli muzyczek jest 20 to robimy selekcje - jesli mniej nie robimy. Wykluczy to mozliwosc manipulacji. Oczywiscie nie twierdze ze taka potrzeba bedzie ... ale lepiej zapisac w regulaminie liczbe prac po ktorej przekroczeniu nastepuje selekcja.
IMHO.

208

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

No nie, jak ustalimy limit na 20 a będzie 21? Odrzucimy jedną? Myślę, że są małe szanse na jakąś przeogromną ilość... Sądzę, że można się zdać na rozsądek komisji - na party ludzie zagłosują, kto ma w niej być i będzie spox.

209

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Panowie, to jak z tym regulaminem? Bo nad DT3 pracujem i chcielibysmy wiedziec na czym stoimy, oki?

210

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Moje postulaty:

* nie używać niczego w postaci "całodyskowej" - posiadaczy HDD jest chcąc niechcąc coraz więcej; o ile przy sio2ide/qmeg .. itd jest to mała niedogodność, o tyle przy KMK/iDEA;- problem duży (przynajmniej jeszcze przez jakiś tam czas)

* Nie dopuszczać do połączenia "covox" cmp w ramach dwóch platform. Frq dla np NEO, a STe.... 12khz w stosunku do ok. 50...;- nie bardzo to widze.

* Nie ograniczać maxymalnej objętości modułu na covox cmp. Jeśli ktoś nie odpali pracy z powodu posiadania stacji pracującej w formacie DD... to problem autora, a i tak żyjemy w XXI wieku.

* Nie ograniczać długości modułu (msx). Osobiście myśle, że nawet moduł trwający 30 sekund może być zbyt długi. Zależy to od autora;- więc jeśli ktoś jest na tyle dobry, że napisze 15 symfonie Bethowena trwającą 15 minut i powodującą wytrzeszcz oczu uczestników cmp... wielki szacunek dla autora, a i tak nikt nie będzie miał nic przeciwko temu. to tak, jak by ktoś powiedział: "robisz grafike;- nie używaj więcej niż 3 kolorów, i nie używaj czerwonego, bo organizator go nie lubi" :D

* Nie dopuszczec nielegali 6502. I tak nikt prawie z tego nie korzysta, a liczba użytkowników 65c816 już wacha się przy ok. 17-20 ... a w poniedziałek nowa dostawa ... hehehe (4MHz..niestety, lub stety)

* Nie dopuszczać do sytuacji, w której do kompo dopuszczona jest praca działająca wyłącznie na 65c816! '816 jako opcja - nie ma; to nie ma, jest to korzystamy opcjonalnie. W takim przypadku informacja o fakcie korzystaina z nowego CPU powinna być "zgłoszona" publicznie przed "emisją" pracy wystawianej na kompo + setup - przy okazji wyboru banków / stereo ... CPU???!... hehehe;- tego jeszcze nie było.

* Powrót do dosa;- sugestia, nie obowiązek (jeśli miałoby to stanowić problem dla samego dema ... itp.)

* Musi odpalić przynajmniej pod: MyDOS/Sparta X

* Odwołania do D: (to już w sumie jest)

* Widzieliście prace ANJ? Są niezłe;- i dlatego oceniam je inaczej niż konwersje; które defakto są barrrdzo efektowne. Lecz i tak mam swoje na ten temat zdanie. Co innego, gdy prace ocenia ten, kto nie zdaje sobie sprawy z tego, co trzeba zrobić, by uzyskać efekt końcowy. Ja wiem, więc gfx przygotowany na Atarce ocenię lepiej. Myśle tak;- że do czasu, kiedy nie pojawi się wystarczająca liczba prac, by podziwlić gfx cmp na dwa działy; konwersje i reszta śwata - należałoby połączyć to razem. W chwili, gdzie mamy 1 konwert i dwie prace wykonane na Atari i dzieląc to na dwie kategorie - kompo nie odbędzie się. Więc....? Ja myśle, że można sytuację dostosować do ilości i rodzaju prac.

Na razie tyle :D

.... a, i jeszcze to:

* ORGANIZATOR SPRZĄTA SALE. SPRZĄTANIE PARTYZANTÓW JEST OPCJONALNE I ZALEŻNE OD PRZEWAGI LICZEBNEJ I STOPNIA CELCJUSZA (lub Faranhajda) 8)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

211

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

podzielam zdanie z szacownym kolega Pinem odnosnie póki co łączonego compo gfx.....

gep/lamers^dial

212

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Pinek pisze

* Nie dopuszczać do sytuacji, w której do kompo dopuszczona jest praca działająca wyłącznie na 65c816! '816 jako opcja - nie ma; to nie ma, jest to korzystamy opcjonalnie. W takim przypadku informacja o fakcie korzystaina z nowego CPU powinna być "zgłoszona" publicznie przed "emisją" pracy wystawianej na kompo + setup - przy okazji wyboru banków / stereo ... CPU???!... hehehe;- tego jeszcze nie było.

Troche myslalem na ten temat. Mam kilka refleksji. Pojawienie sie '816-tek namieszalo troche w sferze mozliwosci sprzetu. Czyste 65c816 przy tym samym zegarze moze byc kilkadziesiat procent szybsze od 6502. Jezeli wyobrazimy sobie 65c816@7.16MHz + 1MB liniowego ramu, to przewaga moze byc kolosalna. Uwazam, ze jezeli komus zalezy na rownosci i zeby nagroda za kompo dostala sie najbardziej blyskotliwemu koderowi, to takie dema nie moga za soba konkurowac albo przynajmniej przed "emisja" lub w trakcie publicznosc powinna byc powiadomiona na czym to chodzi.
Wracajac do Pinkowych postulatow, mysle, ze nie beda one niestety mialy odzwierciedlenia w praktyce. Nie ma sensu pisac efektu na oba procesory i uzywac ich w zaleznosci od obecnosci tego lepszego, albo od woli uzytkownika. Sens pisania czegos na lepszy procesor jest gdy efekty bylby zauwazalnie szybszy - np. dwie ramki zamiast trzech. Ale szybciej obracajacy sie wektor to nie to, co koder chcial uzyskac. Wektor powinien byc plynniejszy. Na atari jednak jest za malo czasu na zmiane sceny na przerwaniach a w glownej petli renderowanie tego co aktualnie wypada. Moze przy alternatywie 7MHz a 15MHz to mialoby sens, ale przy 1.79MHz na VBL nie ma czasu na takie zabawy. Efekt od poczatku musi byc obliczony na dana ilosc ramek. Nie chce tu wmawiac komus ze sie nie da, tylko ze moje doswiadczenie podpowiada mi, ze byloby to nieoplacalne/nieefektywne. Jedyny sens jaki widze, to zamieszczanie w demie efektow dedykowanych na dany procesor. Np. poczatek dema to effy na 6502, nagle komunikat ze teraz bedzie na 65c816 i jedziem (ew. dalej "O! Masz megabajt liniowej pamieci! No to patrz na to!" :) )
Oczywiscie wybor procka mialby sens, ale tylko w sytuacji gdy uzytkownik chcialby odpalic sobie demko tak, jakby ono wygladalo gdyby mial 6502.

213

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

apropos gfx lączonego.  Mam nadzieje, że wszystkie teorie, na temat dzielenia, tudzież konwersji niebawem runą z chwilą kiedy "ktoś" napisze painterka do malowania na atarce w trybach tipopodobnych.  wtedy bedzieta se mogli skarpete wsadzic w gardziel i skończy sie dziamganie o wyższości malowania spreyem nad pastelą.

Im dłużej czekamy, tym wzorek jest większy" (c) by Sikor

214

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Ja juz macham na to reka - glosowac i tak bede zgodnie ze swoim sumieniem  8)

Chodzi mi o to, aby te rulesy w koncu powstaly (jakiekolwiek one beda), bo z nas koderzy nieziemscy i czasu na zmiany/dostosowanie raczej nie bedzie...

215

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

hm... ja się zbytnio na msx i kodzie nie znam, więc nic w kwestii regulaminowych na ten temat nic nie proponuję, ale jeśli chodzi o gfx, to myślę, że skoro jest tak mało prac (zazwyczaj), to dzielenie kompotów może być dziwnym pomysłem... no ale jeśli byloby 20 conver i 20 real-A8 pixów, to OK:). W każdym razie zbytni liberalizm też może być szkodliwy ;)

bo powiedzmy, że posiedzę nad pixem troche, a wygra ze mną grafa stworzona np. przez kodera albo swapera :) na pc - tanim kosztem,
to dziwnie bym się czuł (Monty Python:)). Ostatecznie pixluję od 1996 roku, więc staram się nie robić pripału :) w mojej dziedzinie.

Po prostu jeżeli narzędzie(pc) da przewagę nad talentem, pomysłem i zaangazowaniem(!), to kiszka będzie... tak myślę.

Onizuka róla ! :)

216

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

> ...posiedzę nad pixem troche, a wygra ze mną grafa stworzona (...) na pc - tanim kosztem...

Oj Tiger, uważaj mówiąc takie coś! Bo jeszcze cię jakiś muzyk opierdoli że widocznie nigdy nie rysowałeś i nie masz pojęcia ile pracy kosztuje stworzenie pracy na pc... Mnie to w każdym razie spotkało... :P

217

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

albo jakis ... blizej niezdefiniowany powiedzmy swaper tudziez grafik teoretyk da ci dobrą radę...

narzedzie jest narzedziem, a to ile czasu ktos cos rysuje to jego sprawa.   jak jest flegmatyk i siedzial 3 miesiace nad obrazkiem a obrazek jest do kitu to nie bede go ocenial wysoko tylko dlatego, ze sie nad nim nasiedzial.  za co ? za ascetyzm ?
drugiego co namalowal sam własną kompozycję (powtarzam dla niedowidzących WŁASNĄ) i posiedział 20 min. na atarce czy pc, czy czymkolwiek i jest to zajebiscie ladne ocenie wyzej.
bo jak sam zauwazyles liczy sie talent a nie narzedzie. i czy to bedzie grafik, koder, czy muzyk, czy swaper czy pampers  tez mysle nie ma znaczenia.  notabęben gdzie rozdają tytuły grafika scenowego ? 
trzeba sie może zapisać do jakiegoś związku ?

Im dłużej czekamy, tym wzorek jest większy" (c) by Sikor

218

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Tiger lamerze! ja mam nadzieje ze jeszcze coś wypikslujesz; tak jak mam nadzieje ze jeszcze zobacze jakies demko/interko spod igły NG;obojetnie czy na 6502 czy na "szesnastke".No i przede wszystkim mam nadzieje ZE PARTY SIE ODBEDZIE!

gep/lamers^dial

219

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

X-Ray: nie, ale może założymy stowarzyszenie grafików teoretyków... Wyznaczał będziesz Ty.
Tiger: Zapisujesz się?

220

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Z tego co wiem, X-RAY nie nalezy tylko do 'teoretykow-grafikow', bo pokazal prace na gfx-compo podczas LASTA 2003.  :P

A Tiger, zdaje sie, powtarza argumenty - nie uslyszalem nic nowego oprocz znanych juz wczesniej twierdzen, ze grafika tworzona nie na atari nie wymaga zadnego wysilku, itp. itd.   :)

221

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

...Dlatego właśnie Tigera ostrzegłem...

Chcę jednak ponadto zauważyć, że moi szanowni oponenci również powtarzają argumenty (przygania kocioł...?).

Wszelakoż ja chociaż mogę się przechwalać, że jestem skłonny do kompromisów i za Niceę umierać nie będę (nie zamierzam umierać w ogóle, ale to tak na marginesie).

Też kiedyś pokazałem prace. :p

222

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

no cóż, na atarce tez sie swoje napixlowałem.  Robilem gfx do kilku gierek i chocby do Overminda, także wiem co to znaczy rysowanie na atarce.


a tiger w swoim poscie pisze 2 sprzeczne ze soba rzeczy

1.)
"bo powiedzmy, że posiedzę nad pixem troche, a wygra ze mną grafa stworzona np. przez kodera albo swapera  na pc - tanim kosztem,
to dziwnie bym się czuł (Monty Python:)). Ostatecznie pixluję od 1996 roku, więc staram się nie robić pripału  w mojej dziedzinie. "

2.)

Po prostu jeżeli narzędzie(pc) da przewagę nad talentem, pomysłem i zaangazowaniem(!), to kiszka będzie... tak myślę.


Ciekawe ze zaznacza tylko w jedną strone narzedzie (pc)  a czemu narzedzie (atarka) ma brac gore ??      kij ma 2 konce chyba no nie ??  a medal 2 strony.


generalnie z 2 punktem sie zgadzam tylko mi to (pc) nie pasuje  ...

Im dłużej czekamy, tym wzorek jest większy" (c) by Sikor

223

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Oj, tutaj Ty jesteś ciut sprzeczny... Albo wybiórczy.

>Po prostu jeżeli narzędzie (...) da przewagę nad talentem, pomysłem i zaangazowaniem(!), to kiszka będzie... tak myślę.
- Tu piszesz, że się zgadzasz. Ale po dodaniu "(PC) " już ci się nie podoba... To co, PC nie narzędzie jednak? Czy jakieś uprawomocnione, czy jak? Inne może mieć przewagę, a to nie?

Wytłumacz ;).

224

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Pamiętacie jeszcze tytuł wątku ?

All I hear is the sound of me falling on the ground

225

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

droga Tabako w Rogu
rozłóż ręce i zwróć się ku Bogu!

przeczytaj teraz to zdanie ponizej:


"Po prostu jeżeli narzędzie (atari) da przewagę nad talentem, pomysłem i zaangazowaniem(!), to kiszka będzie... tak myślę."

-co z tego teraz wynika ?  .....

jesli dalej nie kumasz to wiecej z tobą nie dyskutuje.

Im dłużej czekamy, tym wzorek jest większy" (c) by Sikor