76

Odp: W krainie BASIC-a

Tak jak pisałem ze skanów stron magazynu Razem udostępnionych przez uicr0Bee przepisałem (z mizerną w tym przypadku pomocą OCR-a) 2 listingi, które tam znalazłem: Trzy Kostki i Kalendarz. Zrobiłem też niezbędne poprawki - szczegóły w tamtym wątku. Opis po zsynchronizowaniu plików z OCR wyszedł zupełnie bezbłędny!

Przy okazji odszukałem oryginalny program Calendar, który wraz z wieloma innymi dostępny jest tu:
http://www.atarimania.com/documents/gam … _atari.pdf
Niestety nie odnalazłem odpowiednika Trzech Kostek.

Do małej optymalizacji (do samodzielnego zaaplikowania) wykorzystałem sposób użycia POKE / PEEK zamiast / z RESTORE z tej książki:
https://www.retrocomputers.gr/media/kun … i_text.pdf

Program Trzy Kostki nieco odchudziłem, ale, że jeszcze trochę można zrobić, nie udostępniam tej wersji (może później tu dodam).

PS. Tak się złożyło, że sam kiedyś pisałem kalendarz, a niedawno program z obracaną kostką. Poprawiałem też już inne tego typu programy :)

Edit: W 3-ech Kostkach znalazłem błąd - gdy na pytanie "na jaką liczbę stawiasz?" odpowiedzią będzie liczba powyżej 6, bądź litera (nie P i nie wyraz POMOCY), to stan konta zmniejszy się o podaną krok wcześniej stawkę, można w ten sposób doprowadzić do ujemnego stanu konta (kilkukrotnie wpisując błędną wartość np. literę), jeżeli później podamy literę P to po wyświetleniu pomocy zobaczymy ujemny stan konta, bez możliwości dalszej gry, a jeżeli wpiszemy wartość oczek to niespodziewanie zakończymy grę z zerem na koncie. Kolejny błąd tym razem nie krytyczny - ilość oczek możemy podać ujemną (0 szans na wygraną).

poprawka (do zaaplikowania we własnym zakresie):

410 REM 
440 IF LI<1 OR LI>6 THEN 360
450 TRAP 34567:CS=CS-ST

Przy okazji zmieniłem "THEN 370" na "THEN 360", tak aby nie tylko przy błędzie, a również przy niewłaściwej wartości wyświetlić ponownie pytanie. Linię 410 można usunąć, choć żeby nie było wątpliwości lepiej zostawić z REM.

Edit2: W linii 1150 jest literówka "MACISNIJ", oczywiście powinno być "NACISNIJ", sorry.

Ostatnio edytowany przez QTZ (2022-05-13 09:01:43)

Post's attachments

razem.zip 16.89 kb, liczba pobrań: 9 (od 2022-05-11) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

77

Odp: W krainie BASIC-a

QTZ napisał/a:

ze skanów stron magazynu Razem udostępnionych przez uicr0Bee przepisałem (z mizerną w tym przypadku pomocą OCR-a) 2 listingi

Dobrze widzieć że ktoś korzysta z tej roboty :)

--== Kup Pan/i dyskietkę - jedyna taka oferta w całym InterNetCie - http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=18887 ==--

<-- Kontakt przez "E-mail" albowiem moja skrzynka "PW" jest pełna i zaprawdę nie mam czego usunąć.

78

Odp: W krainie BASIC-a

Do gry "Trzy Kostki" zrobiłem sporo poprawek, niestety na razie do szuflady...

Dziś program z aol zgrany przez Duncana: http://atarionline.pl/forum/comments.ph … =1#Item_10
[Na dyskietce oprócz samej gry znajduje się kilka programów w Basic-u.]

Ponieważ gra jest zabezpieczona przed listowaniem, zająłem się jej odbezpieczeniem. Do tego celu użyłem:
http://www.vitoco.cl/atari/atasciiprinter.html (odbezpieczenie z zapisem w grafice)
"OCR":
PhotoFiltre+Plugins (split)
Graph2Font (jak w nazwie)
AFMover (do posortowania znaków)
później połączyłem i edytowałem uzyskany tekst (tekst zawiera też inne znaki)

Zmiany:
Linia 130 dla wygody pozbycie się "Entera" przez zamianę znaku Control+M w cudzysłowie -> CHR$(13)
Linia 10008 prawdopodobnie uszkodzone przy zabezpieczeniu: MI&-}WELLENHERD -> MIKROWELLENHERD
Linia 32550 nieprawidłowa linia prawdopodobnie pozostałość po zabezpieczeniu (wraz z linią 32500) -> dopisane REM
(Ciekawe jaki program utworzył taką linię?)
(Skok do linii 32500 powoduje usunięcie nazw zmiennych.)

Gdy wpiszemy COMPI jako imię gracza, rolę gracza przejmie komputer - wylosuje hasło / będzie odgadywał podane.
Z obserwacji wygląda na to, że komputer przy odgadywaniu losuje litery nawet gdy są odsłonięte (opcja "L").
Np. gdy hasło składa się z jednej litery "AAAAAAAAAAAAAAAAAAAA" próbuje wstawiać inne znaki.
Za to prawdopodobnie podgląda hasło, bo wpisuje poprawne fragmenty.

Bug?: Puste hasło kasuje program z pamięci... Kończy grę? (prawdopodobnie błąd przez TRAP wywołuje NEW)
Bug: gdy gracz 1 jest komputerem, a drugi graczem to hasło komputera jest liczbą 121 lub inną z linii 8000 (błąd z RESTORE).
Losowanie działa bardzo wolno.
Linia 32101 zawiera zamiast danych "gwiazdki" duplikat litery "d" (znak wyświetlany przez grę).

Wolno przebiega też redefiniowanie znaków. Są to duże i małe litery, cyfry i kilka innych znaków, zastanawia brak znaków typowych dla języka. Z liter oryginalny pozostał "x". Font dodatkowo zgrałem w osobnym pliku (do dalszej edycji).

To na razie tyle, może spróbuję to poprawić i ewentualnie przetłumaczyć (najgorzej ze "słownikiem" haseł, chyba, że ten zostanie oryginalny ;))...

Edit: dołożyłem oryginalny obraz pierwszej strony dyskietki (plik gry zabezpieczony) z poprawionym hasłem (tylko).
Pliki, które przygotowałem są spakowane w zip-ie.

Ostatnio edytowany przez QTZ (2023-02-06 06:42:32)

Post's attachments

Wordknock (s1) (fixed only &-}).atr 90.02 kb, liczba pobrań: 3 (od 2023-02-06) 

wordknock.bas.zip 13.05 kb, liczba pobrań: 3 (od 2023-02-06) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.