Temat: Coś nie teges z sndh

No właśnie. Jakoś nie mogę ich odtworzyć.. sad Myślałem, że wystarczy tak, jak z przypadku snd zrobić jsr z offsetem 8 (oczywiście wcześniej inicjalizacja z offsetem 0) i wszystko zagra, a tu dupa. Macie gdzieś linka/kod, jak to powinno wyglądać?

2

Odp: Coś nie teges z sndh

Hej, musi działać:) poniżej kilka hintów opartych o problemy które ja miewałem:
- musisz mieć rozpakowany plik SNDH a większość jest spakowanych; do rozpakowania uzyj ICE
- init i play jak piszesz; init +0, play +8
- jeśli nadal nie działa to patrz procedure awaryjną poniżej
- zdarzyło mi się trafić na SNDH z playerami które nie backupja rejestrów, więc przed play zbackupuj rejestery dla testu by zweryfikowac czy to nie problem
- czasem player SNDH chce zaalokować pamięc, więc musimy ją zwrócić na starcie by jakaś była dostępna;) zazwyczaj przez to nie działają sndh z samplami o ile nie dasz na poczatku (pierwsze co robi Twoj kod) swojego programu:

            move.l  4(sp),a5                ; address to basepage
            move.l  $0c(a5),d0              ; length of text segment
            add.l   $14(a5),d0              ; length of data segment
            add.l   $1c(a5),d0              ; length of bss segment
            add.l   #$1000,d0               ; length of stackpointer
            add.l   #$100,d0                ; length of basepage
            move.l  a5,d1                   ; address to basepage
            add.l   d0,d1                   ; end of program
            and.l   #-2,d1                  ; make address even
            move.l  d1,sp                   ; new stackspace

            move.l  d0,-(sp)                ; mshrink()
            move.l  a5,-(sp)                ;
            move.w  d0,-(sp)                ;
            move.w  #$4a,-(sp)              ;
            trap    #1                      ;
            lea     12(sp),sp               ;  

- robisz cuda z timer'ami a SNDH wymaga timer'ów i masz problem. o ile robisz podmiany palet itp co pisałes w innym wątku to musisz mieć pewność, że nie używasz tych samych przerwań co muzyka

edit: jeśli nadal masz problem to daj znać to wyślę Ci example

Ostatnio edytowany przez mkm (2015-03-01 23:06:47)

Maciek - https://demozoo.org/sceners/44663/
--------
Atari 65XE + Ultimate 1MB + Stereo + SIO2SD | Atari 520STE + 4MB + UltraSatan | Atari Falcon 030 + CT60e + 14MB ST + 256MB TT + 68882  + CF + Netusbee | Amiga 500 + 1MB + Gotek | Amiga 600 + 2MB Chip + 8MB Fast + CF

Odp: Coś nie teges z sndh

Noo zawsze sobie pamięć na początku alokuje. smile Ale za to nie rozpakowałem pliku, więc chyba tutaj leży mój fuck up. big_smile Chętnie spojrzę na kod odgrywający muzę na timerze C, bo cosik nie możemy się ostatnio dogadać. tongue

4

Odp: Coś nie teges z sndh

No tak, jeśli nie rozpakowałeś plików to pewnie to jest przyczyna fuck up'u.
A jesteś pewien, że chcesz to robić na Timer C? Mam taki kod i mogę go odkopać, ale... jeśli tylko tempo pozwala grać raz na ramkę to lepiej to podpiąć na vbl. No chyba, że musisz częsciej....

Maciek - https://demozoo.org/sceners/44663/
--------
Atari 65XE + Ultimate 1MB + Stereo + SIO2SD | Atari 520STE + 4MB + UltraSatan | Atari Falcon 030 + CT60e + 14MB ST + 256MB TT + 68882  + CF + Netusbee | Amiga 500 + 1MB + Gotek | Amiga 600 + 2MB Chip + 8MB Fast + CF

Odp: Coś nie teges z sndh

mkm napisał/a:

No tak, jeśli nie rozpakowałeś plików to pewnie to jest przyczyna fuck up'u.
A jesteś pewien, że chcesz to robić na Timer C? Mam taki kod i mogę go odkopać, ale... jeśli tylko tempo pozwala grać raz na ramkę to lepiej to podpiąć na vbl. No chyba, że musisz częsciej....

Mam już prockę pod vbl, ale chętnie jeszcze przepatrzyłbym kod pod timer C - próbowałem zrobić i coś mi nie działa. sad Chętnie w ramach przypominania/poznawania bebechów STeka zobaczę, jak to powinno wyglądać. Zresztą jak już się timer uruchomi, to można sobie stoper w grze zafundować... tongue

6

Odp: Coś nie teges z sndh

Ok, wybacz kod wyjęty z większego kontekstu, ale może da jakiś obraz:

initMsxSNDH:
        move.l    #sndhPlayTimerC60,$114.w ; setup tc
        rts

sndhPlayTimerC60:
        sub.w    #SNDH_TC_REPLAY_FREQ,sndhPlayTimerC_tccount        
        bgt.s    sndhPlayTimerC_nocall
        add.w    #200,sndhPlayTimerC_tccount

        move.w    sr,-(sp)
        move.w    #$2500,sr
        movem.l d0-a6,-(a7)    
        jsr SNDH_FILE+8
        movem.l (a7)+,d0-a6
        move.w    (sp)+,sr
sndhPlayTimerC_nocall
        move.l  _old_tc(pc),-(sp)
        rts

sndhPlayTimerC_tccount    ds.w    200

SNDH_TC_REPLAY_FREQ to stała z częstotliwością grania. Kiedyś mi to działało, więc jest szansa że działa nadal;) To jest kod wyciągnięty chyba z jakiś przykładów maxymiser'a - nie pamiętam dokładnie gdzie go znalazłem.

Maciek - https://demozoo.org/sceners/44663/
--------
Atari 65XE + Ultimate 1MB + Stereo + SIO2SD | Atari 520STE + 4MB + UltraSatan | Atari Falcon 030 + CT60e + 14MB ST + 256MB TT + 68882  + CF + Netusbee | Amiga 500 + 1MB + Gotek | Amiga 600 + 2MB Chip + 8MB Fast + CF

Odp: Coś nie teges z sndh

Hmmm... Coś podobnego udało mi się zrobić (i nie wiedzieć czemu nie gra wink). Widzę, że ustawiasz swoją prockę pod timer C i zostawiasz domyślne systemowe ustawienia zegarów (200Hz). Chętnie podrążyłbym temat i zobaczył całą inicjalizację timera, masz coś takiego?

8

Odp: Coś nie teges z sndh

Nie nazwał bym tego swoją procką;) Użyłem jej dla eksperymentów, ale nie ja jestem autorem i nie podejrzewaj mnie to taką wiedzę by napisać coś takiego samemu hehe;)
Tak, tam jest zostawione domyślne 200Hz i z tego jest "syntentyzowane" tyle ile podasz.

Jeśli chodzi o cała inicjalizacje timer'a to.... znalazłem faktycznie skąd ją wziałem - tak, z maxymizer'a. Więc ściagnij sobie go z http://www.preromanbritain.com/maxymiser/download.html i wejdz do katalogu MYM_V133/SOURCE i zobacz PLAY_TC.S - tam masz wszystko.

Edit: aha, pytałem kiedys gwEm czemu to syntetyzuje a nie zmiania freq TC i pisał, że zmiana frq TC jest bardzo ryzykowna ze względu na transmisję z hdd. jeśli restore się nie uda konsekwencje mogą być słabe, ale nie znam detali.

Ostatnio edytowany przez mkm (2015-03-02 10:31:50)

Maciek - https://demozoo.org/sceners/44663/
--------
Atari 65XE + Ultimate 1MB + Stereo + SIO2SD | Atari 520STE + 4MB + UltraSatan | Atari Falcon 030 + CT60e + 14MB ST + 256MB TT + 68882  + CF + Netusbee | Amiga 500 + 1MB + Gotek | Amiga 600 + 2MB Chip + 8MB Fast + CF

Odp: Coś nie teges z sndh

Dzięki. Wygląda obiecująco. smile
Edit: Kurde, też tylko vector pod timer podają. Nic to, trochę sam pokombinuję.

Ostatnio edytowany przez Tomasz Wachowiak (2015-03-02 11:35:12)

10

Odp: Coś nie teges z sndh

Modyfikacja częstotliwości przerwań / ustawień TC jest ryzykowna, najlepiej jest przechwycić przerwanie, wywołać naszą prockę, a potem skoczyć do starej / systemowej obsługi przerwania. To jest jak w przykładzie z Maxymizera (tylko ten kod poniżej jest jakiś 'lewy').

Robiłem podobnie przy integracji replaya midi w BadMood na flaszkę.

Trzeba też uważać, żeby przerwanie TiC nie wyskoczyło zanim zakończy się poprzednie (jak wykonywanie przerwania będzie trwało zbyt długo, a miałem takie przypadki).

Co do włączania/modyfikacji TiC to zwykle maskuję wszystkie przerwania w sr, wyłączam TiC, ustawiam TiC i dopiero potem go włączam i przywracam sr.

Coś mniej więcej jak poniżej (ustawia TIC domyślnie na 200hz):

move.w    sr,-(sp)    ;save status register
        or.w    #$0700,sr    ;turn off all interupts

stop TiC:
bclr.b    #5,$fffffa15.w        ;set interrupt mask B

ustawianie TiC:
move.l    update,$114.w        ;slap interrupt
        move.b    #246,$fffffa21.w    ; set data
        ori.b     #80,$fffffa1b.w    ; div mode
        bset.b    #5,$fffffa09.w        ; enable TiC
        bset.b    #5,$fffffa15.w        ; set interrupt mask B

;enable interrupts
move.w       (sp)+,sr         ;restore Status Register

saulot / [nokturnal]
==================================
wiki Atari 16/32 bit: https://bus-error.nokturnal.pl

Odp: Coś nie teges z sndh

Dzięki za kod. smile Wychodzę z założenie, że im mniej, tym lepiej i na początku programu wyłączam sobie wszystko, co się tylko da. Później w razie konieczności włączam sobie kolejne klocki i timer C będzie mam nadzieję jednym z nich. smile

Odp: Coś nie teges z sndh

saulot napisał/a:

Co do włączania/modyfikacji TiC to zwykle maskuję wszystkie przerwania w sr, wyłączam TiC, ustawiam TiC i dopiero potem go włączam i przywracam sr.

Coś mniej więcej jak poniżej (ustawia TIC domyślnie na 200hz):

move.w    sr,-(sp)    ;save status register
        or.w    #$0700,sr    ;turn off all interupts

stop TiC:
bclr.b    #5,$fffffa15.w        ;set interrupt mask B

ustawianie TiC:
move.l    update,$114.w        ;slap interrupt
        move.b    #246,$fffffa21.w    ; set data
        ori.b     #80,$fffffa1b.w    ; div mode
        bset.b    #5,$fffffa09.w        ; enable TiC
        bset.b    #5,$fffffa15.w        ; set interrupt mask B

;enable interrupts
move.w       (sp)+,sr         ;restore Status Register

Hmm... rejestr $fffffa21 dotyczy timeraB, tak samo jak rejestr $fffffa1b smile Czyli de facto włączasz tylko timerC na ustawieniach standardowych smile

13

Odp: Coś nie teges z sndh

ugh, to była niefortunna przeklejka wink ..

powinno być:
        move.l    update,$114.w        ;slap interrupt
        move.b    #246,$fffffa23.w    ; set data
        andi.b     #$0f,$fffffa1d.w     
        ori.b        #$a0,$fffffa1d.w       ; div mode 50
        bset.b    #5,$fffffa09.w        ; enable TiC
        bset.b    #5,$fffffa15.w        ; set interrupt mask B

Ostatnio edytowany przez saulot (2015-03-02 20:09:14)

saulot / [nokturnal]
==================================
wiki Atari 16/32 bit: https://bus-error.nokturnal.pl

Odp: Coś nie teges z sndh

saulot napisał/a:

ugh, to była niefortunna przeklejka wink ..

powinno być:
        move.l    update,$114.w        ;slap interrupt
        move.b    #246,$fffffa23.w    ; set data
        andi.b     #$0f,$fffffa1d.w     
        ori.b        #$a0,$fffffa1d.w       ; div mode 50
        bset.b    #5,$fffffa09.w        ; enable TiC
        bset.b    #5,$fffffa15.w        ; set interrupt mask B

Dzięki za kod. smile Zdążyłem już zrobić małe rozpoznanie i pod rejestr 1d należy wpisać wartość #$40, bo ustawiamy tylko 6 bit (div mode 50), a resztę zerujemy.

Odp: Coś nie teges z sndh

Na koniec małe podsumowanie całości i zebranie wszystkich naszych sugestii. Żeby odpalić swój timer C (200Hz), bez oglądania się na system i jego wartości należy:

1. Wyłączyć przerwania
2. Zainstalować sobie pod $114 własną procedurę.
3. Wyczyścić bity 4-6 rejestru kontrolnego timera C i D (adres $fffffa1d, ja czyszczę całość, bo timera D też nie chce mieć odpalonego) - mamy wtedy pewność, że timer będzie wyłączony do momentu jego ponownego uruchomienia.
4. Włączyć przerwania

Jeśli teraz będziemy chcieli załączyć timer C, wpisujemy #$40 pod $fffffa1d, #246 pod $fffffa23, ustawiamy bity 5 w adresach $fffffa09 i $fffffa15.

Procedura przerwania musi kończyć się wyczyszczeniem 5 bitu $fffffa11 no i oczywiście rte

16

Odp: Coś nie teges z sndh

To ustawienie bitu #5 w $fffffa11 przed rte nie jest konieczne jak sobie ustawimy bit#3 na 0 pod $FFFA17 . (wersja dla leniwych wink)

Z tym #$a0 to się rzeczywiście walnąłem, za dużo bitów poustawiałem.

Ostatnio edytowany przez saulot (2015-03-02 22:42:25)

saulot / [nokturnal]
==================================
wiki Atari 16/32 bit: https://bus-error.nokturnal.pl

Odp: Coś nie teges z sndh

saulot napisał/a:

To ustawienie bitu #5 w $fffffa11 przed rte nie jest konieczne jak sobie ustawimy bit#3 na 0 pod $FFFA17 . (wersja dla leniwych wink)

Wszystko OK, tylko że leniuchy powinny sobie ten bit wyczyścić, a nie ustawić... tongue

18

Odp: Coś nie teges z sndh

niedokładnie przeczytałeś, napisałem 'ustawić bit#3 na 0' , tym razem nie zrobiłem sobie wioski wink ..

saulot / [nokturnal]
==================================
wiki Atari 16/32 bit: https://bus-error.nokturnal.pl

Odp: Coś nie teges z sndh

saulot napisał/a:

niedokładnie przeczytałeś, napisałem 'ustawić bit#3 na 0' , tym razem nie zrobiłem sobie wioski wink ..

Hehehehe.. Ale ty podstępny jesteś! tongue Rzeczywiście... Ustawić na zero... big_smile