Odp: Atari Éclaire XL / FPGA
A, hahaha, faktycznie, nie zauważyłem: PBI (not yet implemented). No, ale ważne, że są święte nielegale, to przecież kwintesencja jedynie słusznej atarowości lat 80. ROTFL.
? HEX$(6670358)
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Czwarta edycja ATASCII Compo! Dziś, 1 października 2024, oficjalnie rozpoczął się okres nadsyłania prac!
Silly Venture 2024 SE - stuff Dostępny jest już stuff z zeszłomiesięcznego party Silly Venture 2024
FujiCup FujiCup ma na celu wspieranie sceny gier retro, dając uczestnikom szansę na pokazanie swojego talentu
Echa Silly Venture 2024 SE Są już dostępne wyniki Silly Venture 2024 SE
Uaktualnienie firmware do The400 Poprawki do "fizycznego" emulatora ośmiobitowych komputerów i konsol Atari.
Strony Poprzednia 1 2 3 4 … 9 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
A, hahaha, faktycznie, nie zauważyłem: PBI (not yet implemented). No, ale ważne, że są święte nielegale, to przecież kwintesencja jedynie słusznej atarowości lat 80. ROTFL.
... dla 4 fanatyków, z czego żaden tego nie kupi. (bo Atari tak nie chciało) :D
zla i dobra wiadomosc:
zla - rejestr odpowiedzialny za czestotliwosc cpu nie jest dostepny dla 6502
dobra - moze bedzie dostepny dla 6502, w locie bedzie mozna zmieniac speed
dobra #2 - 28MHz nie jest ostatnim slowem i w zaleznosci od zainteresowania mozliwe ze pojawi sie 56MHz, 112MHz, nie bede udawal ze zrozumialem co o co chodzi ale podobno: czestotliwosc pamieci adekwatna.
ciekawe jak na najwolniejszej wersji @28 wygladaloby zapisywanie w locie rejestru bakground w jakims trybie graficznym... oczami wyobrazni widze dual-playfield z amigi :-) przy czym plan1 128 kolorow a plan2 3 kolory ;-)
XXL:
> zla - rejestr odpowiedzialny za czestotliwosc cpu nie jest dostepny dla 6502
---------------------
Hej,
a czym to się może brzydko objawiać? Nie wiem, kompatybilność spada? Syfy na ekranie, łotewer?
zla i dobra wiadomosc:
zla - rejestr odpowiedzialny za czestotliwosc cpu nie jest dostepny dla 6502
dobra - moze bedzie dostepny dla 6502, w locie bedzie mozna zmieniac speed
dobra #2 - 28MHz nie jest ostatnim slowem i w zaleznosci od zainteresowania mozliwe ze pojawi sie 56MHz, 112MHz, nie bede udawal ze zrozumialem co o co chodzi ale podobno: czestotliwosc pamieci adekwatna.
Ale Rapidus jest be?
ciekawe jak na najwolniejszej wersji @28 wygladaloby zapisywanie w locie rejestru bakground w jakims trybie graficznym... oczami wyobrazni widze dual-playfield z amigi :-) przy czym plan1 128 kolorow a plan2 3 kolory ;-)
Ale VBXE z niezależnym overlayem i 1024 kolorami to jest jak rozumiem be?
Chyba trzeba będzie dodać kolejne sentencje do zbioru cytatów...
Sam miałem kupić Rapidusa za pierwotną cenę jaką była podana tu na forum, ale przy obecnej to chyba lepiej kupić to nowe, kompletnie Atari. Wydaje mi się że za te same pieniądze dostanę dużo więcej.
@mono: ? ale wiesz, ze w eklerku mozliwe ze znajdzie sie takze vbxe ?
poza tym mam juz osobistego kronikarza na tym forum :-) kolejny paparazzo to juz zbytek... ale, od przybytku glowa nie boli :-)
jak masz jakies takie cytaty to podsylaj, zaloze fanpejdza, zobaczymy ktory z Was bedzie bardziej aktywny.
ale obawiam sie ze zadzialal ten sam mechanizm co u Pina, ktory twierdzi, ze dzieki Rapidusowi uzywanie asemblera nareszcie jest wygodne :)
bierzesz za prawde to co uslyszales z drugiej reki ;)
... no nie wiem, bo to szybkie 6502 nadal ma 64k pamięci liniowej, więc do Rapidusa ma się to nijak tak czy siak.
.. ale fakt, to co pisze xxl to nawet zabawne jest ;)
edit:
A tak z ciekawości, to ktoś wie, ile to ma kosztować?
Ostatnio edytowany przez Pin (2017-03-10 20:00:28)
Prototyp $200-$220, wersja "masowa" niby mniej.
owszem bo to procesor 8 bitowy :-) chcesz na atari natywnie uruchamiac 16 bit aplikacje? ale to chyba piszesz o serii ST?
ekler moim zdaniem ma przewage:
chcesz uruchamiac programy w trybie turbo? - znacznie szybciej i dodatkowo na 100% beda dzialac na eklerku czego nie mozna powiedziec o rapidusie w trybie turbo (ze wzgledu na niekompatybilnosc)
interesuje Cie wieksza przestrzen adresowa? wszechstronosc? szybkosc?
do tego musisz miec specjalnie napisany program pod ten procesor... to dlaczego nie wybrac lepszego procka rodziny 68xxx albo arm w trybie turbo :-)
tez musisz miec specjalnie pod ten procek napisany program zeby korzystal z liniowego ramu :-)
i koszci w okolicach 200 dolcow wersja taka jak jest teraz (chyba).
@xxl: VBXE - wiem, bo widziałem listę :)
Z kompatybilnością to się zobaczy - zmiany w rastrze, brak synchronizacji, to mogą być problemy, których programiści przywiązani do 1.77MHz mogli nie wziąć pod uwagę, więc będziesz miał to co z Rapidusem.
Kronikarzem być nie zamierzam choć pewnie byłem wcześniej: http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=11655 :) Ale perełki warto zawsze notować.
hehehh - już widzę tę cudowną funkcjonalność i kompatybilność w trybie 28MHz ;) wiesz, wolę Rapidusa mimo wszystko.
mowie o kompatybilnosci z 6502. na eklerku w kazdym trybie jest ekstremalna ;-) na rapidusie w turbo jest jaka jest...
co do zmian w rastrze to jest to kwintesencja turbo i mam nadzieje ze tu bedzie tym razem ekstremalnie widoczny brak synchronizacji w stosunku do trybu 1.7 :D
eee... pisales o rapidusie i vbxe i myslalem ze masz jakies cyctaty w temacie :D
Właśnie, że ostatnio rzadko się zdarzają prawdziwe perełki :]
XXL - czyli ustalmy fakty.
1. 16 bit to nie Atari
2. 28MHz, to dopiero Atari.
Postęp czyni cuda. Jestem pod wrażeniem! :)
XXL - czyli ustalmy fakty.
1. 16 bit to nie Atari
28 MHz - Atari tego nie chciało. :D
Atari ST zawsze było 32 bit.
Tylko na początku kiepskie kompilatory ATARI miało.
Niektórym się przez to wydawało że 68000 to 16 bit.
Ale na platformach 68000 gdzie były porządne kompilatory, od zawsze pisało się w 32 bit C.
Ostatnio edytowany przez swinkamor12 (2017-03-11 13:17:47)
Ja bym tam wstawił pentium albo ARMa.
Jak przechodzić z 8 bit to po co się ograniczać do 16 bit low endian jak można od razu wstawić 64 bit low endian.
@swinkamor12
1. Co do ST - na zwykłym 68k operacje 32bitowe są wolniejsze niż 16bitowe (transfer oraz operacje arytmetyczno-logiczne). Więc używanie zawsze i wszędzie 32bitowych liczb (mimo, że CPU je obsługuje natywnie) jest średnim pomysłem. Plus większe zużycie pamięci (co czasem również ma znaczenie).
2. Co do XE - mógłbyś konkretnie wylistować co Ci przeszkadza w C na 6502? W CC65 kilka fajnych projektów powstało i autorzy niespecjalnie marudzili na kompilator.
Ja myślę, że mu przeszadza przede wszystkim poziom jego wiedzy na tematy, w których się wypowiada :) Bo czasami aż zęby bolą od czytania :)
a czym to się może brzydko objawiać? Nie wiem, kompatybilność spada? Syfy na ekranie, łotewer?
jesli pytasz o istniejace gry to oczywiste rozjazdy timingow ktore wystepuja w emulatorach lub maszynach postatari, w Eklerku, dzieki wlasciwemu zaprojektowaniu... nie beda mialy miejsca.
poczekamy, zobaczymy. Trzymam kciuki!
XXL - a tak na serio, to ten avatar to Ty? Bo w u mnie w pracy to płakali przez pół dniówki :) Ogólnie dobry żarcik.
Ostatnio edytowany przez Pin (2017-03-12 01:30:18)
Strony Poprzednia 1 2 3 4 … 9 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.103 sekund, wykonano 11 zapytań ]