1

Temat: DevKity do Jaguara

Cześć,
Bo długiej nieobecności wracam do najlepszej na świecie konsoli czyli J64 :) Od strony kodowania zatrzymałem się na zabugowanych narzędziach od Atari/Flare. Potem różni ludzi wypuszczali jakieś własne wersje dla bardziej współczesnych systemów i poprawiali błędny (na pewno linkera). Teraz odświeżając sobie temat znalazłem tylko takie repozytorium na GitHubie (które sam kiedyś założyłem): https://github.com/jaguar64/devtools

Czy jest coś nowszego? Bo jakoś ciężko mi uwierzyć, że nie ma nic nowszego. I czy ktoś jeszcze w PL próbuje coś kodować na Jaga? SkunkBoard powinien to bardzo ułatwić zwłaszcza w porównaniu do poprzednich opcji Alpine/BJL.

Ostatnio edytowany przez alekc (2019-07-30 21:14:19)

2

Odp: DevKity do Jaguara

atariage, VladR

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

3

Odp: DevKity do Jaguara

Siemasz, kopę lat.

od czasu zamknięcia jaguar64 niewiele się zmieniło.
W miedzyczasie na AtariAge wyszło parę rzeczy, w tym parę przeportowanych gier z ST.

Co do kodowania:

Skunkboard + RMAC/RLN albo Vasm. Oba są nadal rozwijane.

Skunk oprócz wgrania kodu do flasha (co trochę trwa) umożliwią szybkie wgranie kodu do ramu. API skunka ma parę fajnych funkcji takich jak debug do konsoli PCta czy dostęp do plików na PC.

Forum na które warto zaglądać:
https://atariage.com/forums/forum/54-at … ogramming/
http://www.3do.cdinteractive.co.uk/viewforum.php?f=35
http://www.jagware.org/

Dokumentacja:
https://atariage.com/forums/topic/29403 … ce-manual/

Ale pewnie i tak to wszystko wiesz.

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

4

Odp: DevKity do Jaguara

@alekc: w Polsce jest dwóch bardzo zdolnych koderów, jeden to Axi0mat, drugi... nie mogę na razie zdradzić :) (chyba, że w PM). Mogę podać Ci namiary w wiadomości prywatnej.

Axi0mat zrobił m.in. invitkę na "Silly Venture 2k18":

Przy okazji zachęcam do przygotowania czegoś na compo na tegoroczną edycję SV :) Będą nagrody dedykowane tej konsoli.

Ostatnio edytowany przez grey/msb (2019-07-31 09:38:30)

Silly Venture - breaking the ATARI scene since 2000 ! :)

5

Odp: DevKity do Jaguara

Cyprian napisał/a:

Siemasz, kopę lat.

od czasu zamknięcia jaguar64 niewiele się zmieniło.
W miedzyczasie na AtariAge wyszło parę rzeczy, w tym parę przeportowanych gier z ST.

Co do kodowania:

Skunkboard + RMAC/RLN albo Vasm. Oba są nadal rozwijane.

Skunk oprócz wgrania kodu do flasha (co trochę trwa) umożliwią szybkie wgranie kodu do ramu. API skunka ma parę fajnych funkcji takich jak debug do konsoli PCta czy dostęp do plików na PC.

Cześć :)
Fajnie że coś się dzieje i ktoś coś robi, choć i tak w porównaniu z innymi platformami to stagnacja - sądziłem że narzędzia się posunęły do przodu, przynajmniej trochę.

Skunk versus Alpine to przepaść - ale zostały stworzone w zupełnie innych czasach. Więc jak na tamte czasy to Alpine nie był tak tragiczny.  Muszę sobie na nowo przygotować środowisko i odświeżyć wszystko. Zakładam, że sterowników podpisanych do Skunkboard nadal nie ma i trzeba stosować sztuczki w Win10?

6

Odp: DevKity do Jaguara

grey/msb napisał/a:

@alekc: w Polsce jest dwóch bardzo zdolnych koderów, jeden to Axi0mat, drugi... nie mogę na razie zdradzić :) (chyba, że w PM). Mogę podać Ci namiary w wiadomości prywatnej.

Poczekam - mam bardzo mało czasu na Jaguara, ale dziękuję za propozycję :)

grey/msb napisał/a:

Axi0mat zrobił m.in. invitkę na "Silly Venture 2k18":

Muszę to obejrzeć na konsoli w realu - super :)

grey/msb napisał/a:

Przy okazji zachęcam do przygotowania czegoś na compo na tegoroczną edycję SV :) Będą nagrody dedykowane tej konsoli.

Brzmi super. Ekstra że w PL odbywają się party gdzie wystawiane są produkcje na Jaga. Nigdy nie byłem częścią sceny i to się nie zmieni. No i brak czasu powoduje, że raczej nie planuję nic wypuszczać w zaplanowanej przyszłości. Po prostu mam trochę czasu i wracam do ukochanej konsoli :) Za to dziękuję za info i zachętę :)