26

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

Na razie nie robiłem żadnych testów co do turbo, coprawda pod emulatorem przy włączeniu szybszego procesora udało się odtwarzać na 16khz, przy 50 khz trzeba będzie dodać 16 bitową obsługę dzielnika częstotliwości przy aktualizacji sampla co nie bedzie myslę problemem.
Natomiast w obecnej wersji poprawiłem portamento bo był błąd w kodzie , rozpętliłem odtwarzacz żeby udało się dodać oscyloskop oraz skróciłem tablice częstotliwości , generalnie to będzie się docelowo generowało automatycznie.
Wrzucam kilka utworków gdzie słychac portamento.

Ostatnio edytowany przez swiety (2020-02-05 21:58:43)

Post's attachments

toki3_p5.obx 16.71 kb, liczba pobrań: 17 (od 2020-02-05) 

toki5_p5.obx 17.47 kb, liczba pobrań: 12 (od 2020-02-05) 

toki7_p5.obx 17.47 kb, liczba pobrań: 13 (od 2020-02-05) 

vintro_p5.obx 13.64 kb, liczba pobrań: 15 (od 2020-02-05) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

27

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

odpaliłem pierwszego z listy, w sensie że na Rapidusie no i niestety coś poszło nie tak i gra to źle. W solnej chwili postaram się zrobić audio zgrane z real HW.

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

28

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

masz tam tylko rapidusa czy tez evie?

przechodze na tumiwisizm

29

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

Evie nie mam. Rapidus, vbxe, stereo, covox, u1mb, ideplus

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

30

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

Program który zakłada wykonanie na procesorze 6502 taktowanym tym samym zegarem co POKEY nie będzie działał na Rapidusie. Po co sprawdzać?

Możecie ewentualnie spróbować tego co zaproponował Phaeron: https://atariage.com/forums/topic/27923 … nt=4060114


mono napisał/a:

Edit: Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała. Jeden POKEY może grać dwie fale PDM - 1+3 i 2+4. AUDCTL ustawiasz na 1.77 na kanałach 1 i 3, filtr na 1+3 i 2+4 i łączysz generatory 1+2 i 3+4 w pary. Ponieważ okres generatora jest < 256 to obydwa kanały 1 i 2 mogą generować falę o wypełnieniu 1/7 (oidp) bo zarówno AUDF1 i AUDF2 jak i AUDF3 i AUDF4 będą się przeładowywać w tym samym momencie. Może miałbyś mniej miksowania wtedy. Sampla generujesz parami 1+3 i 2+4.

Nie da się. Dźwięk będzie zniekształcony z powodu nonlinear mixing.

Ostatnio edytowany przez antrykot (2020-02-16 11:44:11)

31

Odp: Playerek typu sofsyntch grający w PDMie

na innej częstotliwości taktowania procka nie będzie to grało prawidłowo przez sposób generowania pwm dla dolnych 4 bitów.

        ldx #optpulsex
        stx audf1
        lda #optpulsey
        sta audf3
        sta $d209
        stx audf3

najbardziej czasowo krytyczna jest pauza między resetem timerów pokeya (sta $d209) a przywróceniem obu generatorów na tą samą częstotliwość ale w tym czasie włączony filtr generuje odpowiednie pw między falami o różnej częstotliwości.

To powoduje że na szybszym procesorze wpis następuje szybciej i pw jest generowane błędnie a do prawidłowego odtwarzania PDM musi wynosić 1/16 co jest później modulowane amplitudowo.

Problem da się rozwiązać na 2 sposoby - pierwszy oscyloskop i strojenie optpulsex i optpulsey dla rapisusa, drugi podobnie ale odpowiednią liczbą cykli pomiedzy sta $d209 a stx audf3 np kilkoma nop -ami

Ostatnio edytowany przez swiety (2020-02-18 10:17:49)