51

Odp: POKEY MAX - stało się

Pin napisał/a:

A jest oldschoolowo, bo mam szum na częstotliwości piszczącego monitora crt. I tak już do końca moich dni wink

Też należę do klubu CRT - po odwiedzinach Jarocina w latach 80-tych, ech...

http://raven1.magix.net   http://atari.000space.com
różne różności dla Atari i nie tylko - przydatne, bądź nie ale i tak warto zajrzeć...

52

Odp: POKEY MAX - stało się

tOri - witaj w klubie wink

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

53

Odp: POKEY MAX - stało się

Duddie napisał/a:

Covox (jako wavetable).

Nie bardzo rozumiem... Covox to po prostu przetworniki cyfrowo-analogowe, a instrumenty (sample) siedzą w samych, dobrze znanych modułach (MOD).
Wavetable posiada bank próbek instrumentów w ROM lub RAM karty, używanych później do odtwarzania MIDów, które same sampli nie zawierają, (Gravis, SB AWE, karty rozszerzające o wavetable dla zwykłych kart z syntezą FM np na OPL).

Ten Covox będzie odtwarzać MOD-y, a oprócz tego posiadać wavetable dla MID-ów?

54

Odp: POKEY MAX - stało się

Jacques, mylisz trochę pojęcia. Wavetable to jest jakby zbiór próbek. W tym wypadku, tablica będzie zawierać wszystkie możliwe kombinacje dla Covoxa, a że jest 8-bitowy, to nie ma tego za wiele wink
Chodziło mi o to, że nie będzie drabinki rezystorów, tylko wartości zapisane w pamięci układu. Jest to z całą pewnością prostsze i precyzyjniejsze rozwiązanie.

Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it...

55

Odp: POKEY MAX - stało się

Osoby, które chcą Pokeymaxa zakupić, proszę o wpłatę 150 zł plus 15 zł kurier lub 12 zł paczkomat na konto:

56 1140 2004 0000 3102 7434 1496
Retronics
Olchy 41/1
05-506 Magdalenka

i podanie adresu, lub, w przypadku paczkomatu: id paczkomatu, e-mail i nr tel. oraz ewentualnie firmware, który ma być wgrany - domyślnie będzie Quad Pokey.

Obowiązkowo na maila: zamowienia(małpa)retronics.eu

W innym wypadku mogę coś przeoczyć.

Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it...

56

Odp: POKEY MAX - stało się

qbahusak napisał/a:

1. Sikor x1 (wersja przedprodukcyjna jest ok dla mnie, potem pewnie jeszcze sztukę produkcyjną dobiorę), o ile się łapię wink
2. perinoid x1
3. jhusak x1 - w sumie 1, bo się na aol też zapisałem wcześniej.

Ja się wypisuję z listy, bo już zanabyłem.

facebook.pl/Magia8bitow + facebook.pl/RetroKlinika + soundkiller.bandcamp.com
Ultimate 64 + 2x8580 + jakieś osprzęty  |  Atari 800 XL + SIO2SD + SIDE2 + U1MB + VBXE + stereo  |  ZX 128+2 grey + Umbrella + AmpY + Just Nano SD
niezliczona ilość konsol

57

Odp: POKEY MAX - stało się

Duddie napisał/a:

Jacques, mylisz trochę pojęcia. Wavetable to jest jakby zbiór próbek. W tym wypadku, tablica będzie zawierać wszystkie możliwe kombinacje dla Covoxa, a że jest 8-bitowy, to nie ma tego za wiele wink
Chodziło mi o to, że nie będzie drabinki rezystorów, tylko wartości zapisane w pamięci układu. Jest to z całą pewnością prostsze i precyzyjniejsze rozwiązanie.

Już rozumiem, po prostu z terminem "wavetable" jestem zafiksowany na znaczeniu z kart dźwiękowych PC dla odtwarzania MID-ów w ten sposób, zamiast syntezą FM wink

Ostatnio edytowany przez Jacques (2020-03-11 09:35:54)

58

Odp: POKEY MAX - stało się

nie wiem czy jest sens robić quad pokey - gdy poprosiłem o jakieś przykłady dla quad pokeya nie dostałem żadnego - czy to ze star warsów czy z czegokolwiek innego
wydaje się to stratą zasobów
acz - jeśli ktoś ma taką muzykę - np w postaci pliku VGM to można to odtworzyć
co do wavetable to jest to sposób syntezy, to o czym mówi Duddie jest LUT'em wewnętrznym do pokeymaxa który ma na celu dostosowanie charakterystyki przetwornika do spodziewanej charakterystyki covoxa i  nie ma nic wspólnego z wavetable jako takim

przechodze na tumiwisizm

59

Odp: POKEY MAX - stało się

Nie ma muzyki, bo jest program na quad ale nie było urządzenia. Chętnie spróbuje coś napisać, zobaczymy co z tego można wycisnąć i wówczas będzie wiadomo jaki to ma sens.

Z innej strony na to patrząc, to czemu by nie wywalić prawdziwego quadro, to by mogło być zajefajne, np. na 5:1

Ostatnio edytowany przez Pin (2020-03-11 12:26:28)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

60

Odp: POKEY MAX - stało się

ale istnieją w naturze quad pokeye od lat 80 i nadal nie ma muzyki którą można użyć - słabe to

przechodze na tumiwisizm

61

Odp: POKEY MAX - stało się

Pierwsze słyszę, a temat interesuje mnie od ponad trzech dekad smile

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

62

Odp: POKEY MAX - stało się

w sensie 3 dekady siedziales pod kamieniem?
https://www.youtube.com/watch?v=iXOTExRQJSE

przechodze na tumiwisizm

63

Odp: POKEY MAX - stało się

w pokey mozna laczyc kanaly w 16 bitowe ... ale dwa to za malo... teraz nareszcie bedzie mozna laczyc kanaly i miec rozdzielczosc jak w SID, cos co pokey powinien miec od samego poczatku.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

64

Odp: POKEY MAX - stało się

....aaaaa, dochodzimy do konkluzji, że Atari tak chciało? smile

@Candle, arcade aż tak się nie interesuje, chyba czas to zmienić z czego widzę. A mówię o tym, że nie słyszałem by ktoś złożył quad do tej pory, ale w Atari 8 bit.

Ostatnio edytowany przez Pin (2020-03-11 13:45:49)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

65

Odp: POKEY MAX - stało się

świat się kończy wink

Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.appspot.com

66

Odp: POKEY MAX - stało się

Robi się nieźle, będzie effect Leslie wink

Nikt nam lekkiego życia nie obiecał i słowa dotrzymał.
8bitów ; dereatari
Apple Hadware

67

Odp: POKEY MAX - stało się

Nie specjalnie mam coś konstruktywnego do dodania poza tym, że do tego większego układu to trzeba byłoby "se napisać" jakiś mocny tracker, który by to wszystko umiał wykorzystać.

W każdym razie ja chętnie zanabędę ten większy układ jak tylko się pojawi.

laoo/ng

68

Odp: POKEY MAX - stało się

No jest teoretycznie TMC 2. Jak układ dojdzie to sprawdzę co to może wink

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

69

Odp: POKEY MAX - stało się

idealny sposób na zarżnięcie procesora wink później atari będzie chciało 816 wink

przechodze na tumiwisizm

70

Odp: POKEY MAX - stało się

...aaa, zapomniałem że mam gdzieś tam 6502. Tego nie brałem pod uwagę wink

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

71

Odp: POKEY MAX - stało się

Duddie napisał/a:

XXL mnie wyręczył....
Garść dodatkowych informacji:
1. Cena orientacyjna za Quad Pokey to 150 zł
2. Kupujący może wybrać rodzaj firmware, w tej chwili dostępne są:
   a. Stereo z przełączaniem U1MB
   b. Stereo z auto przełączaniem
   c. Quad (to nie jest kwadro, tylko po dwa Pokeye na kanał) z auto przełączaniem
3. Odtworzone są wszystkie funkcje Pokeya, włącznie z SIO, obsługą klawiatury, paddles. Jest także zaimplementowana krzywa zniekształceń, aby Pokey brzmiał możliwie najwierniej w stosunku do oryginału.
4. Urządzenie jest wielkości układu DIL40, czyli oryginalnego Pokeya. Wersja produkcyjna nie będzie miała wlutowanych goldpinów, choć będą w komplecie. Można będzie dokupić opcjonalne kabelki (RCA, sterujące).
5. Seria początkowa to 10 sztuk, które oczywiście można już zamówić. Jeśli beta-testerzy przetestują i nie zgłoszą uwag, powstanie większa partia, na 99% z nowym, większym (pojemnościowo, ale nie rozmiarami) układem. Zapewne nieco droższa, choć rozważam niewielkie partie tych tańszych z mniejszym układem.
Ewentualna zmiana/aktualizacja firmware możliwa przy pomocy programatora USB Blaster.

W nowym układzie zmieści się więcej funkcji, więc docelowo zostaną tam umieszczone:

$D20x: 1 POKEY
$D21x: 2 POKEY
$D22x: 3 POKEY (TMC2 obsługuje go tutaj)
$D23x: 4 POKEY (TMC2 obsługuje go tutaj)
$D240..$D25F: 1 SID (Evie obsługuje go w $D2C0 i w $D500)
$D260..$D27F: 2 SID
$D280..$D283: COVOX (NEO Tracker ma opcję $D280)
$D284..$D285: 1 PSG (Evie obsługuje go w $D2F0..$D2F1)
$D286..$D287: 2 PSG
$D288..$D29F: rejestry identyfikujące i konfiguracyjne
$D2A0..$D2BF: PAULA - docelowo z DMA i RAM.

Oczywiście powyższe jest tylko sugestią, można zgłaszać uwagi. Nie jest też pewne, że na 100% wszystko się zmieści. Najbliżej zaimplementowania są SIDy i Covox (jako wavetable). To jest jednak pieśń przyszłości, może to trochę potrwać. Kończą mi się moce przerobowe..... I tak wiele osób mi pomaga, bez których nie udało by się tego wszystkiego zrobić (mono, XXL, Seban, Pasiu, Voy i wielu innych, których nie sposób wymienić).

Świetny projekt.
Gratulacje.

Z tego co rozumiem to na razie każdy układ to osobny core.

Czy planowane jest działanie równocześnie różnych układów np. 4x Pokey plus 2x PSG oraz sample z DMA?

Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.appspot.com

72

Odp: POKEY MAX - stało się

testowalem jednoczesne dzialanie SIDa i POKEYa (ekspermentalny rdzen)... poziomy glosnosci sa takie same, wszystko fajnie sie miksuje wiec sadze ze z reszta ukladow tez tak bedzie

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

73

Odp: POKEY MAX - stało się

i jeszcze cos co umyka uwadze. to jest 100% zamiennik, wszystkie dotychczasowe rozszerzenia wymagaly obecnosci oryginalnego ukladu.

tu pierwszy raz mamy do czynienia z zamiennikiem (ktory przy okazji jako bonus i tylko opcjonalnie - jesli chcemy - daje dodatkowe funkcje).

tak, ze jesli masz uszkodzoneo POKEYa to praktycznie jest juz na to lekarstwo w postaci POKEY MAX.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

74

Odp: POKEY MAX - stało się

xxl napisał/a:

i jeszcze cos co umyka uwadze. to jest 100% zamiennik, wszystkie dotychczasowe rozszerzenia wymagaly obecnosci oryginalnego ukladu.

tu pierwszy raz mamy do czynienia z zamiennikiem (ktory przy okazji jako bonus i tylko opcjonalnie - jesli chcemy - daje dodatkowe funkcje).

tak, ze jesli masz uszkodzoneo POKEYa to praktycznie jest juz na to lekarstwo w postaci POKEY MAX.


No nie sadze.

W oryginalnym POKEY'u  mozna zapisywac pod wszystkie adresy na stronie $d2 i rejestry sa powtorzone.

A tu ?? Panie Budel jakis.

Z dobrze poinformowanego zrodla wiem ze powstaje super player (byc moze tracker tez) ktory zeby przyspieszyc kod i zmniejszyc objetosc zapisuje w rozne miejsca na stronie $D2. Do tego nie wykorzystuje zadnych nielegali.

Widze tutaj bardzo powazna luke bezpieczenstwa!

Niestety, matematycznie rzecz ujmujac, tylko 1/16 rejestrow pokeya bedzie znajdowac sie tam gdzie mozna sie ich spodziewac wiec uklad jest tylko w 6 1/4 % zgodny z oryginalem.

Szkoda ... a taki fajny mogl byc ... Rzekl bym Pokey XXL.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
jmp $e477

75

Odp: POKEY MAX - stało się

No to trzeba będzie dorobić przełącznik trybu adresowania...
Standard i Future use / Reserved.
Takie zabezpieczenie przeciw kolejnej wojnie typu XXL vs. U1MB/Candle...

Wiem, że łatwo mi to napisać, bo programista/elektronik ze mnie jak z koziej d..y trąba.