Temat: Commando na Atarce z EXT. RAM?

Jak wiadomo jakiś czas temu (chyba rok) światło dzienne ujrzał ROM cartridge'a z grą Commando. Czy isnieje jakiś sposób by odpalić tą gierkę na Atarce z rozszerzoną pamięcią np. do 1088 KB? Sam ROM ma 1MB, ale ponad połowa nie zawiera informacji, więc po obcięciu pliku do 512 KB też działa pod emulem, więc może dałoby się nawet ruszyć na Atarkach z 576KB RAM? Nie znam się na programowaniu Atarki i jeśli piszę herezje to mnie sprostujcie  ;) Ale może dałoby się napisać jakiś LOADER, który uruchamiałby Commando przechowywane w EXT. RAM Atarki?

2

Odp: Commando na Atarce z EXT. RAM?

eeekhm.
nie wiem do końca o co Ci chodzi, ale domyślam się, że pytasz, czy da się odpalić Commando bez cartridge'a, tylko ładując całość do extra RAMu.
Problem w tym, że dane z cartridge'a lądują w obszarze (o ile dobrze pamiętam) $8000-$bfff, natomiast rozszerzona pamięć jest dostępna w $4000-$7fff. Czyli, kod który odwołuje się do danych z cartridga musiałby zostać przerobiony na inny obszar pamięci.
Czyli potrzebne by było całe przeorganizowanie struktur danych w grze, co niekoniecznie musi być proste.

: 404. Stopka not found

3

Odp: Commando na Atarce z EXT. RAM?

A może podmienić tylko procedurkę przełączjącą banki carta na przełączającą banki pamięci i kopiującą zawartość banku w obszar $A000-$BFFF. Obszar $8000-$9FFF zajmował drugi kartridż w Atari 400 i 800 (nie pamiętam już lewy, czy prawy).

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

4

Odp: Commando na Atarce z EXT. RAM?

Zrobic by sie dalo zapewne, ale jak to potem ze standardowej stacji dyskow ladowac  :lol:  :?:
Moze w dobie HDD to malo wazne, ale polgigamega to ze 3 strony w DD.... ze o kaseciaku nie wspomne  ;)

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

5

Odp: Commando na Atarce z EXT. RAM?

Hej!