26

Odp: SID i Yie Ar Kung-Fu

no nieźle mnie zaskoczyło brzmienie - to jest TO!!:)

Muzyczka tytułowa może mogłaby by brzmieć trochę lepiej, ale te pozostałe muzyczki(grające podczas gry to 100% wierności)
Poza tym niezaprzeczalny plus to czystość brzmienia, znacznie lepsza niż na SIDPlayer. Więc jak dla mnie to SID2Pokey będzie lepszy do tej gry niż SIDPlayer:)

Świety: ślij do mnie źródła spróbuje to wrzucić do giery i opublikować ją jeszcze w tym tygodniu...no chyba, że musisz jeszcze coś poprawić:)

Jakie to ma wymagania? Jak mocno angażuje CPU? Ile razy na ramkę odgrywa?

Tak mi przyszło do głowy....A wersja SID2POKEY na 2 POKEY'e? Wtedy przy 3-rzech łączonych kanałach(wart. 0-65535) to mogłoby zabrzmieć nawet lepiej od SIDPlayer'a? Oczywiście to już nie będzie orginalne ATARI, ale jako opcja to byłoby super! I możliwe byłoby odgrywanie MONO/STEREO w zależności od tego ile POKEY-ów na pokładzie:) Jak Ty to widzisz Święty?

27

Odp: SID i Yie Ar Kung-Fu

:D:D:D - no - to spokojnie można mnie wypisać z projektu.
:twisted:

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

28

Odp: SID i Yie Ar Kung-Fu

no - to spokojnie można mnie wypisać z projektu.

Tak łatwo to chyba nie będzie:)
Może być za duże obciążenie(chodzi o muzyczki grane w czasie gry). Dodatkowo fakt pogarsza to, że na ekranach walki musiałem dać szeroki obraz! (niestety to było konieczne):)

29

Odp: SID i Yie Ar Kung-Fu

:) - ok; to więc - proszę mnie informować o zaistniałych potrzebach - no problem; a tak z czego widze, to też coś niecoś schrzaniłem przy msx - tym co Ci ostatnio podesłałem;- mogłem z basem wyjechać wyżej - tak jak ma to miejsce w tym sio2pokey... i zachoiwać oryginalną tonację.  :rolleyes:

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

30

Odp: SID i Yie Ar Kung-Fu

Pin: bez urazy , ja tylko chciałem pomóc - nie słyszałem twojej wersji więc nie mam odnośnika ! Moim zdaniem im więcej osób będzie pracowało nad gierką tym chyba lepiej.
Vega: tylko raz na ramkę choć mogłoby więcej (tylko głośność działała by płynniej)
Czas - tyle co na ekranie - biały pasek player C64 , niebieski remapowanie.
Ze stereo jest tak jak piszesz i zostałyby 2 kanały wolne (na coś) ,ale brak pwm i innych fal na pewno nie zostałby zrekompensowany.

31

Odp: SID i Yie Ar Kung-Fu

Święty - nie; zupełnie nie o to biega;- nie obraziłem się, ani nic z tych rzeczy - a OSOBIŚICIE i tak uważam, że to - co podesłałem do VEGI - to; fachowo to nazywa się SKIEŁ :D:D:D:D:D:D:D -

Druga sprawa to to, że nie wiem zasadniczo co zaproponować zamiennie zamiast msx w TMC - gdyż z korespondencji i nie tylko wynika, że wspomniany PLR na tyle skutecznie obciąża CPU, iż reszta engine w pozostałym czasie nie wyrabia. Myślałem o CMC - lecz z tym też nie bardzo wiadomo co i jak ... no ale...
- więc i tak widze, że sprawa dalej jest otwarta.  :idea:

.. a tak na marginesie - dało by rade zoptymalizować conieco w kodzie Yie ?? - wiem, że tego nie widziałem, ani też nie koduje - lecz tak tylko pytam.

Jakieś pomysły ??

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

32

Odp: SID i Yie Ar Kung-Fu

SID2POKEY  wymiata !!!
Muza z YieAr Kung-Fu jest zajebista - taka jak w oryginale - tylko brzmienie trochę inne. Przydałoby się pokonwertować jeszcze jakieś traki z C-64 !
Naprawdę kawał dobrej roboty, o wiele bardziej podoba mi się ten pomysł niż emulacja Sida, która jest niestety (na Atari) kiepska i w sumie bez sensu.

Jeszcze mam takie drobne pytanko.
Czy dało by się zrobić coś takiego jak z SID2POKEY tylko, że z YMem z Atari ST. W sumie mały Atari miał brzmienie bardziej zbliżone do ST niż do C-64. Jestem strasznie ciekawy jak brzmiała by muza z Xenona na małym JIL.

"Pamiętaj, że być dobrym obywatelem to znaczy nie mieć kłopotów, a nie będziesz ich miał jeżeli nie będziesz kłopotem dla innych."

33

Odp: SID i Yie Ar Kung-Fu

a tak na marginesie - dało by rade zoptymalizować conieco w kodzie Yie ?? - wiem, że tego nie widziałem, ani też nie koduje - lecz tak tylko pytam.

Chodzi o optymalizacje, żeby odtwarzać 4x na ramkę pod TMC? Chyba trzeba by player JASKIER'a zoptymalizować(ta skrócona wersja) bo on jakby wykonywał się dłużej niż 3 wiersze? a co tyle muszę zmienić zestaw znaku, w sumie 9 zestawów.......Chyba nic nie skopałem, bo w sumie przez jakieś 4s jak zaczęło grać to było OK, a potem się rozjechało (nie wyrabiało ze zmianą zestawu znaków, a jeszcze kolory czasami muszę zmienić)

Udało się! już gra SID2Pokey na screenie początkowym:)

34

Odp: SID i Yie Ar Kung-Fu

Słuchajcie - jest pomysł, żeby zrobić covera muzyki ingame w MPT (i mogę się tego podjąć) - dla mnie po prostu oryginał jest zbyt krótki (i nieco infantylny). Także jak coś to załączę i wtedy można już mnie kamienować jakbyco... ;)

I Ty zostaniesz big endianem...

35

Odp: SID i Yie Ar Kung-Fu

No właśnie co o tym myślicie:

Czy trzymać się orginału na C64? Czy zrobić coś lepszego?
Jeżeli to będzie lepiej brzmiało niż orginał.....to ja jestem za:)

Ja podchodze do tego tak, że nie musi być 100% kopia orginału z C64 przecież wersja na ATARI może być lepsza...hehe:)

36

Odp: SID i Yie Ar Kung-Fu

Vega - nie pisałem o 4x na ramke - wystarczy 2 - a wszystko bedzie grzmiało.

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

37

Odp: SID i Yie Ar Kung-Fu

Piszcie obaj: potem się albo wybierze, albo zrobi wybór :P hehe. A, Sid2Pokey jest świetny?

[ Dodano: Pią Mar 04, 2005 02:57  ]
A tak się ma -1 do upływu dni i wieczną młodość.  :rolleyes:

38

Odp: SID i Yie Ar Kung-Fu

Jeśli chodzi o CMC to mam super-zoptymalizowanego playera który jest 2 -2.5 razy szybszy od oryginału - może taki wariant by wchodził w rachubę a puszczenie tego 2x na ramkę to 2 krotne wywołanie playera przy 2 krotnie wolniejszym tempie !

Kiedyś z Fosterem tak się bawiliśmy ale nic z tego poważnego nie wynikło  :?

Po za tym mam na tyle dobrze napisanego playera CMC tak że można go kosztem 3 krotnej wielkości rozpętlić i będzie jeszcze szybszy.(może ok 1.5 razy w stosunku do zwykłego)

Ostatnia opcja - mój synthtracker który jest w powijakach ale ma szybkiego playera ,3 lub 4 kanały - przełączane automatycznie z zależności od dźwięku  ,dźwięk typu emulacja SIDa (super niski prostokąt) itp , próbna wersja pwm na pokeyu oraz coś w stylu RMT - coś jak modulowany filter.

No chyba że jeszcze ktoś coś wymyśli  :?:

Musiałbym mieć kod yiear to na pewno coś dało by się wykombinować.

39

Odp: SID i Yie Ar Kung-Fu

..... coś w stylu RMT - coś jak modulowany filter.

Brzmi ciekawie, szkoda, że nie ukończone.

Musiałbym mieć kod yiear to na pewno coś dało by się wykombinować.

Spoko mogę podesłać. W sumie to player grany na przerwaniu DLI(2x na ramkę i więcej) musi się wyrabiać w ciągu trzech wierszy. Wystarczy spojrzeć na DL dla początkowego ekranu, a widać dlaczego.

DListTitle
.BYTE Blank8,Blank8,Blank4
.BYTE LMS+Mode4,<Screen40x25,>Screen40x25
.BYTE Mode4,Mode4+DLI,Mode4,Mode4,Mode4+DLI,Mode4,Mode4,Mode4+DLI,Mode4,Mode4
.BYTE Mode4+DLI,Mode4,Mode4,Mode4+DLI,Mode4,Mode4,Mode4+DLI,Mode4,Mode4,Mode4+DLI
.BYTE Mode4,Mode4,Mode4+DLI,Mode4
.BYTE JVB,<DListTitle,>DListTitle

Mam problem z tym orginalnym SID-em bo on musi być wgrany pod adres $8000, a tam u mnie jest pierwszy bufor ekranu(drugi zaczyna się od $A400). Trzeba by jakoś go zrelokować na adres $4000, żeby do banku wrzucić i stamtąd odtwarzać. W tej chwili jest tak, że muzykę mogę odtwarzać, ale tylko na ekranach gdzie nie ma żadnej animacji:(
i rysuje wtedy tylko na drugim buforze od $A400, żeby nie zamazać SID-a. Niestety nigdzie nie znalazłem jakiegoś relokatora. Może ktoś wie czy Komodorowcy mają coś takiego już napisane czy trzeba samemu napisać?

40

Odp: SID i Yie Ar Kung-Fu

Dodam jeszcze, że MPT posiada jeden player pozwalający odgrywać muzykę na 3ch kanałach zostawiając jeden na fx-y. Jest to już wykorzystane w paru gierkach (m.in. Tekblast, Magic of Words, Galaxia). :)

Niby CMC też ma coś takiego, ale lepiej mieć do dyspozycji 3 kanały niż 2, nieprawdaż?

I Ty zostaniesz big endianem...

41

Odp: SID i Yie Ar Kung-Fu

Z tego wszystkiego musze stwierdzić, że odegranie CMC 2 razy na ramke w oparciu o skrócony player Świętego - to niezły pomysł.

A tak apropos konia - to MP2.0b (bug free - ponoć :D ) MacGyvera posiada opcję odegrania CMC 2 razy na ramke - brzmi to całkiem ciekawie. Święty - pytanie - co jest szybsze - MPT, czy twój optymalizowany player CMC ??

bo - jeśli taka opcja była by realna to:

MIKER - co ty na koprodukcję ??

PS - a tak na marginesie - ciekawe - jak w tym wszystkim przedstawiał by sie player do TL sound (Tomek Liebich Tracker - ten niedokończony; szkoda tylko, że obsługa joystickowa;-)

VEGA - czy ty chcesz msx odpalić w MONO, czy STEREO ?? - bo to też jest bardzo istotna sprawa.

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

42

Odp: SID i Yie Ar Kung-Fu

na MONO coś być  musi więc......:)

Możecie walnąć moduł tylko na STEREO, ale wtedy jak będzie tylko jeden POKEY to zrobie tak, że nie będzie tej muzy odgrywać, tylko orginalnego SID-a przez SID2Pokey....

Albo jak wam pasuje.....mi obojętnie.....:)

43

Odp: SID i Yie Ar Kung-Fu

a nie lapiej zastosować eff stereo z MP2.0 MacGyvera ?? - "reverse stereo" się to chyba nazywało - czyli wszystko co było w monofonicznych formatach - i tak działa tam w stereo. :idea:

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

44

Odp: SID i Yie Ar Kung-Fu

Nie nazywało się chyba wcale. To było po prostu echo, drugi kanał grał z opoźnieniem. Lepsze chyba jest R3S zakodowane przez Charliego, czyli dwustronne echo, taki dźwięk przestrzenny. Player z tym bajerem dla MPT był zamieszczony w Syzygy, ale zrobienie tego efektu dla dowolnego playera nie powinno być żadnym problemem.

[ Dodano: Sob Mar 05, 2005 12:18  ]
A tak się ma -1 do upływu dni i wieczną młodość.  :rolleyes:

45

Odp: SID i Yie Ar Kung-Fu

Święty: A co z FX-sami z tego SID-a? Czemu SID2Pokey źle je odgrywa?

46

Odp: SID i Yie Ar Kung-Fu

... no na czym ostatecznie ma to grać - bo się pogubiłem co-nieco  :P  :?:

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

47

Odp: SID i Yie Ar Kung-Fu

aha - na atariage jeden gostek się zapytowywuje, czy będzie wersja NTSC (a może by tak Ameryka się na PAL nawróciła - hehe, zupełnie jak u ruskich - wsio inne)...  :twisted:

I Ty zostaniesz big endianem...

48

Odp: SID i Yie Ar Kung-Fu

łatwiej byłoby im napięcia poprzestawiac w kontaktach... ;)

gep/lamers^dial

49

Odp: SID i Yie Ar Kung-Fu

Vega: z tymi efxami to sam nie wiem  :oops: ale wydaje mi się że coś jest jescze w prockach zchrzanione ale sam nie wiem dokładnie co - sidplayer działa poprawnie i nie ma z tym problemu ! :?

Pin: udostępnię za chwilę coś odgrywane moim playerem i zobaczycie czy taki raster time wystarczy do gierki !

Z tym stereo to też da się zrobić jakieś opóźnienie w łątwy sposób i mało czasochłonny.

Ok - znalazłem player- zajmuje tyle czasu ile widać na ekranie (biały pasek), czy to wystarczy ????

50

Odp: SID i Yie Ar Kung-Fu

myślę, że na tyle króki jest czas player'a, że można go wykorzystać.