Odp: SpartaDOS X 4.41 RELEASE

Jak już mówiłęm na IRC-u, mamy specjalną wersję, na której to działa. Oprócz 128k kartów obsługuje też ATR-y z 512-bajtowymi sektorami (acz z małym błędem, który jednak do takiej niepublicznej wersji jest pomijalny, gdyż przy testach DOS-u nie przeszkadza w niczym). O ile dobrze pamiętam, Fox dostał od truba potrzebne patche, ale czy je zaimplementowano w emulatorze Atari800, tego nie wiem.

Ostatnio edytowany przez drac030 (2008-03-18 15:03:23)

KMK
? HEX$(6670358)

Obsługę SDX 128k dodano w Atari800 2.0.3

Fuj, poziom ergonomii i stabilności Atari800 jest dla mnie nie do przyjęcia.

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

Zgadza się, interfejs użytkownika w Atari800 jest niewygodny i przede wszystkim brakuje mu jednego: zdolności do zapamiętania ustawień.

KMK
? HEX$(6670358)

mi tam brakuje f7 w standardzie, ale zawsze mozna sobie samemu dorobic (latki do tego zainteresowani maja od lat... a ze nie ma w zrodlach - no coz, inne priorytety)

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

I used to own a SpartaDOS X cart (some years ago!)  I was delighted to see that the project has continued!

Sadly, I can't seem to get it to work.  I've tried various combinations of memory configurations as well as ROM-types, including the aledgedly supported AtariMax 1 Mb Flash cartridge.  It either crashes, or I get a black screen.

I am running Atari800Win PLus 4.0 beta 6, in XL/XE mode with ATARIXL.ROM.

Any advice is welcome!

Thanks!

|||
/|\  Chaz

Download this file which is the SDX 4.41 rom for the Maxflash 1MB (without the flash programming utility). You can use it with the Atari800Win, just choose the Maxflash 1MB option.
Atari800 emulator (version 2.0.3 or newer) supports both "regular" SDX 4.41 128k as well as the Maxflash roms.

trub napisał/a:

Download this file which is the SDX 4.41 rom for the Maxflash 1MB (without the flash programming utility). You can use it with the Atari800Win, just choose the Maxflash 1MB option.
Atari800 emulator (version 2.0.3 or newer) supports both "regular" SDX 4.41 128k as well as the Maxflash roms.

Thank you!!!!

There was only an "AtariMax 1MB Flash" option, but it works!!  It even appears to be working with 1,088KB Memory!

Was that file available on the download screen, and I missed it?

Thanks again!!!

|||
/|\  Chaz

mc4bbs napisał/a:

Was that file available on the download screen, and I missed it?

No, there is just an .atr file prepared for programming the *real* Maxflash cartridge (contains the Atarimax flashing utility).

Od dzisiaj, dzięki kooperacji z niejakim GoodByteXL of ABBUC, na stronie truba dostępna jest kompletna, angielska instrukcja do SpartaDOS X 4.41:

http://trub.atari8.info/index.php?ref=sdx_upgrade_en

KMK
? HEX$(6670358)

A ja mam małe "OT" pytanko: jak skopiować np. inidos.sys (czy jakikolwiek inny plik) z CAR: gdziekolwiek?

bo "COPY CAR:INIDOS.SYS D9:"  kończy się "Error - $A1". A D9 w moim przypadku, to całkiem sprawny ram-dysk ;)

Pierwsze to RTFM ;)
Drugie:
TYPE CAR:INIDOS.SYS >>9:INIDOS.SYS
Zakładam, że masz ramdysk na 9:, a nie na O: (jak w standardzie)

Potrafię przekopiować plik w systemie DOSopodobnym i nie tylko :P Rzecz jest w czym innym chyba, bo nawet z Twoim poleceniem to na nic, ten sam error co uprzednio - $A1.

EDIT:
Jedną rzecz spieprzyłem... Już jest oki, dzięki za pomoc!

BTW. Dlaczego z CAR: nie da się skopiować pliku normalnie samym COPY? RTFM mi pomoże to wyjaśnić (z ciekawości)?

Ostatnio edytowany przez Jacques (2008-07-30 21:17:57)

Owszem, jest to napisane w FM.

PS. W dodatku w najoczywistszym miejscu z mozliwych: przy opisie błędu nr $A1 (aka 161).

Ostatnio edytowany przez drac030 (2008-07-31 10:15:04)

KMK
? HEX$(6670358)

Dzięki raz jeszcze, po pracy zaspokoję swoją ciekawość :)

I had a problem flashing my MyIDE + Flash cart.  The cart seemed to flash OK with the 1meg Atarimax image, but when I try to boot it just times out with the cart inserted.

This is on a 32 in 1 1200XL.  Any advice?

tuf napisał/a:

I had a problem flashing my MyIDE + Flash cart.  The cart seemed to flash OK with the 1meg Atarimax image, but when I try to boot it just times out with the cart inserted.

Ive just tried both the 4.41 and the 4.42 releases on the MyIDE + Flash (1meg) cart, and neither work.  I assume this is common knowledge but just posting here in case noone has tested on the combo cart yet.

Only regular Maxflash 1Mb and 8Mb are supported (not the MyIDE version). Sorry!

trub napisał/a:

Only regular Maxflash 1Mb and 8Mb are supported (not the MyIDE version). Sorry!

Maybe someday!  I did manage to get 3.3A installed and working on the MyIDE cart, so that will have to do for now :)

trub napisał/a:

A czy możnaby udostępnić dla 4.42 analogiczny .rom zamiast .atr?
Z góry dzięki.

--== Kup Pan/i dyskietkę - jedyna taka oferta w całym InterNetCie - http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=18887 ==--

<-- Kontakt przez "E-mail" albowiem moja skrzynka "PW" jest pełna i zaprawdę nie mam czego usunąć.

SDX 4.42 sam ROM dla Maxflash 1Mb (bez loadera) jest tutaj. Można go użyć np. z Atari800Win.

Furka :-) Dzięki!

--== Kup Pan/i dyskietkę - jedyna taka oferta w całym InterNetCie - http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=18887 ==--

<-- Kontakt przez "E-mail" albowiem moja skrzynka "PW" jest pełna i zaprawdę nie mam czego usunąć.