1

Temat: apple II

obraz z apple 2 z rozdzielczosci x280 rozciagnieta na ekran atari:

http://atari.pl/apple2.jpg


ciekawe czy na atari mozna skorzystac z tej sztuczki: http://www.pckurier.pl/archiwum/art0.asp?ID=5236

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

2

Odp: apple II

Nie wiem czy z tym rozciąganiem to jest dobry pomysł. Pierwsze co mi przyszło na myśl to "przepraszamy za ustarki techniczne". wink

Ale jakby jakiś a'la panel ze sprajtów zrobić po prawej stronie albo może spróbować "przesunąć" pozycję ekranu nieco w prawo, to by było extra. No i, kurczę, to Impossible Mission by się przydało...

I Ty zostaniesz big endianem...

3

Odp: apple II

280 punktów w linii i stąd co 8 pikseli widać pionową kreskę przy konwersji na szerokość 320?

A gdyby tak przerzucić natywną rozdziałkę, dostosować displaylistę tak, aby odczyt kolejnej linii do wyświetlenia miał miejsce do 36 bajtów, a krawędzie gdzie pojawi się "kaszana" zasłonić duchami ? ja wiem, że odpowiednika COLOR 1 Basica nie da się duchami zasłonić, da się natomiast zasłonić tło duchami i nadać mu kolor taki jak posiada COLOR 1, wtedy wprawdzie pojawią się 2 prostokąty po bokach (lub jeden duży z jednej przy innym adresowaniu ekranu).

/|\

4

Odp: apple II

nie moge wygooglac opisu ukladu graficznego apple... z tego co zauwazylem to:

1. najstarszy bit kazdego bajta danych ekranu jest pomijany (apple wyswietla tylko 7 bitow grafiki), do wyswietlania pobiera 40 bajtow na linie ?
2. nie moze wyswietlic bajtow $xx78-$xx7f i $xxf8-$xxff (16 bajtow z kazdej strony)??
3. stosuje kolejnosc little endian dla bitow w bajtach do wyswietlania na ekranie ???

jesli chcemy przeniesc grafike statyczna to nie ma problemu zobaczymy dokladnie to samo co na apple (powyzej jest z tym 7 bitem), ale ruchome obrazki... kaszana.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

5

Odp: apple II

Wydaje mi się, że klucz jest w tym artykule, który przytoczyłeś - Ale od czego wówczas byłby szósty bit ?

Artykuł_podlinkowany napisał/a:

Apple II wyświetlał piksele składające się z dwóch punktów: zielonego i purpurowego. Włączenie obydwu powodowało pokazanie na ekranie białego punktu. Co ciekawe, firma Microsoft przygotowała dla Apple II interpreter języka Basic, w którego dokumentacji wyraźnie zaznaczane jest istnienie mechanizmu powiększającego rozdzielczość poziomą obrazu.

może trzeba znaleźć dokumntację do tego basica ? big_smile

Ostatnio edytowany przez maw (2008-06-28 10:10:19)

[CIT] Proszę sobie dobrać samemu mordę do sytuacji: :D :-) :-( ;,( ;-) :P :-/ :-} ]:-> :-* :-o 8-| [/CIT]

6

Odp: apple II

A gdyby co 8 linię wyświetlać dwa razy (wyprowadzać na ekran 2 piksele, tylko raz pobierając wartość)? W ten sposób działa skalowanie w prostszych programach graficznych - może efekt nie będzie rewelacyjny, ale na pewno "ciągły" smile

800 XE + CA 2001; Portfolio; 1040 STfm; Lynx II
Psion Organiser II XP, LZ64; Series 3a, 3c, 5mx; Siena; Workabout; HP 95LX, 200LX, 620LX; Amiga 1200; Amstrad NC100, NC200; Game Boy Color
http://palmtop.cosi.com.pl -- nie tylko o Atari Portfolio

7

Odp: apple II

ale tu masz tryby znakowe, to praktycznie zostaje albo wyłączanie siódmego, albo rolowanie z 6tego na siódmy bit...

[CIT] Proszę sobie dobrać samemu mordę do sytuacji: :D :-) :-( ;,( ;-) :P :-/ :-} ]:-> :-* :-o 8-| [/CIT]

8

Odp: apple II

No właśnie smile Bodajże w pecetowym trybie tekstowym 8x16 działało to podobnie.

800 XE + CA 2001; Portfolio; 1040 STfm; Lynx II
Psion Organiser II XP, LZ64; Series 3a, 3c, 5mx; Siena; Workabout; HP 95LX, 200LX, 620LX; Amiga 1200; Amstrad NC100, NC200; Game Boy Color
http://palmtop.cosi.com.pl -- nie tylko o Atari Portfolio

9

Odp: apple II

to jest tryb bitowy. gdzie dane dla kolejnych linii sa oddalone o 1kb (z grubsza)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

10

Odp: apple II

Co to za gierka na lewo od Zorro?
Another World?


ps. już nie istotne - impossible mission (wpis mikera był podpowiedzią wink ), podobna lokalizacja mnie zmyliła tongue

Ostatnio edytowany przez Lt_Bri (2008-06-28 19:07:19)

wszystkie trzy strony świata

11

Odp: apple II

tak chodza gierki bez konwersji grafiki: http://atari.pl/apple.rar

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

12

Odp: apple II

galaxian z apple2 na atari8: http://atari.pl/galaxian.xex

---
prosze o przeniesienie watku do fabryki 8bit (od czasu do czasu bede tu umieszczal posty dotyczace portow z apple2)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

13

Odp: apple II

invaders: http://atari.pl/ainvaders.zip

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

14

Odp: apple II

gra do sciagniecia: http://atari.pl/ainvaders.xex

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

15

Odp: apple II

Cóż, działa... smile Prawdopodobnie przez przypadek wink

16

Odp: apple II

zagiales tasme, nie wylaczaj, jutro juz sie nie wczyta wink

Ostatnio edytowany przez xxl (2010-04-13 22:31:09)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

17

Odp: apple II

Tak jak rozmawialismy w Krakowie, gra budzi we mnie ambiwalentne uczucia...

Mam wrazenie ze ta wersja jest bardziej zgodna z oryginalem arcade niz wszystkie dotychczasowe wersje na Atari?
Grywalnosc znakomita! Dawno nie poswiecilem temu tytulowi tyle czasu co przed chwila.
I to sa plusy.

O drobnych minusach nie bede pisal, bo wiem ze zostawiles je swiadomie smile
Genralnie chodzi o to ze gra wyglada na Atari gorzej niz na Apple II, a moglaby (i powinna!) wygladac lepiej, prawda?

Wysoka Inkwizycjo, ja naprawdę posiadam Atari 130XE + 1MB + QMEG + AKI + STEREO + SIO2IDE. Fakturę za przeróbki zagubiłem, za co wyrażam czynny żal i obiecuję poprawę.

18

Odp: apple II

W sumie Nosty ma rację, zwłaszcza, że obrazek tytułowy The Fendera wzmaga apetyt na początku wink

19

Odp: apple II

trudno sie nie zgodzic... ale mam wymowke: i galaxian i invaders trzymaja 'rowny' poziom, ewentualny kolejny tyt. bedzie tez w podobny sposob zrobiony - taka 'rozpoznawalna' seria wink
a dlaczego? bo tak jest latwiej, nie trzeba nowej grafiki i gre mozna 'zrobic' szybko.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

20

Odp: apple II

A gdyby tak jednak B... yikes No dobrze, napiszę na głos - Barbariana z C64? wink Grafika cała do zerżnięcia z komody, gra chyba niezbyt skomplikowana do konwersji (zgaduję, bo zna się na tym xxl a nie ja) a hit nad hity, którego tak naprawdę nie mamy na Maluchu (wersja z LK Avalon się nie liczy i lepiej by jej nie było wink ) Taka sławna gra znalazłaby się w panteonie atarowych konwersji/remakeów, obok Knight Lore, Bomb Jack, itp.

/OT wink

Ostatnio edytowany przez Jacques (2010-04-14 07:59:51)

21

Odp: apple II

No ja zrozumialem jak tlumaczyles, ze zeby wywalic te pionowe linie byloby mnostwo roboty, ale podkolorowanie baz na zielono a ufo na czerwono jest chyba banalne, a wtedy gra bylaby zupelnie zgodna z arcade smile

Wysoka Inkwizycjo, ja naprawdę posiadam Atari 130XE + 1MB + QMEG + AKI + STEREO + SIO2IDE. Fakturę za przeróbki zagubiłem, za co wyrażam czynny żal i obiecuję poprawę.