Temat: GTIA - piąty kanał AUDIO :)

Zawsze chciałem usłyszeć, jak gra ten dodatkowy (1-bitowy, jak rozumiem) generator.

No i w końcu natknąłem się na to: http://average.morphcat.de/atari800/a8buzz.zip
wraz z opisem:

"Urchlay, a very knowledgeable Atari developer, was nice enough to show me a demo of the GTIA generating audio.  (It will sound a lot better on a real Atari 800, versus an emulator.) "

Może ktoś wykorzysta pomysł i dorobi mixowanie software'owe do - powiedzmy na początek - 3 kanałów???
Byłby fajny beeper. :)

Pozdro.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

2

Odp: GTIA - piąty kanał AUDIO :)

Wow, niezle. Zawsze cos mozna uruchomic co by dawalo dzwic na tym kanale

3

Odp: GTIA - piąty kanał AUDIO :)

problem jest taki, ze ten dzwiek idzie tylko przez wyjscie monitora/modulatora. w dobie wszechwladnego stereo, ten sygnal ginie (nikt go nie wyprowadza na nowe wyjscia audio).
chyba, ze o czyms nie wiem, i ktos to robi.

4

Odp: GTIA - piąty kanał AUDIO :)

niezle! ale chyba zeby tak grac musi byc wylaczony ekran ??

kiedys tez cos probowalem na gtia 'zagrac' - tu jest tego efekt: http://atari.pl/jettest.obx

edit

Ostatnio edytowany przez xxl (2008-10-23 21:24:44)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

5

Odp: GTIA - piąty kanał AUDIO :)

Stereo Rastera i Pajero wyprowadza ten sygnał, ja to na Atarce słysze

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

Odp: GTIA - piąty kanał AUDIO :)

xxl:

>niezle! ale chyba zeby tak grac musi byc wylaczony ekran ??
---------
Tak, tak.
Oto co pan pisze dalej:

"2.)  GTIA single channel of audio:

    a.) Not without a price, we are capable of using a very crude and simple pulse/square wave channel with the additional 4 POKEY channels.  This is achieved by disabling ANTIC (the display chip for the Atari 800.)  Disabling the ANTIC wipes the screen with a solid color which could be modulated to other colors to produce a flashing screen effect at most.  Practically for programming, this could be done for load screens or dark or flashing screens in a game. As chip musicians do not need display, for the most part, we would have another channel for Atari 800 composing. :) "

Dlatego jednak liczę na jakiś engine + edytor z mixowaniem na 3 kanały. :) :) :)



>kiedys tez cos probowalem na gtia 'zagrac' - tu jest tego efekt: http://atari.pl/jettest.obx
----------
Oooj, na emulu nic nie słyszę (boohooo!! ;(   ), a kabel do komputera mam zje*bany.
Jeśli to powinno iść na emulatorze, to proszę przy okazji o instrukcję.

Pozdrrr.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

7

Odp: GTIA - piąty kanał AUDIO :)

drag'n drop do emulatora i pozniej fire.

> Dlatego jednak liczę na jakiś engine + edytor z mixowaniem na 3 kanały.

metoda generowania jest podobna do tej z zx, moze by tak przepisac playera na atari i sprawdzic jak zagra?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

8

Odp: GTIA - piąty kanał AUDIO :)

Kiedyś było to wykorzystane bodajże w demku "C64 Killer" - swoją drogą, nie mogę go znaleźć, jakby ktoś podrzucił, jestem wdzięczny.

: 404. Stopka not found

9

Odp: GTIA - piąty kanał AUDIO :)

Ja mam, ale tylko druga część, fajlówkę zrobioną przez niejakiego LBSa. ;)

A swoją drogą, fajnie by było dorwać całość... Także przyłączam się do prośby.

I Ty zostaniesz big endianem...

Odp: GTIA - piąty kanał AUDIO :)

xxl:


>drag'n drop do emulatora i pozniej fire.
-----------
A, fire. No właśnie chyba mam źle skonfigurowane, bo nie działa. Grrrrrrr.




>metoda generowania jest podobna do tej z zx, moze by tak przepisac playera na atari i sprawdzic jak zagra?
-----------
Dokładnie o tym myślałem. Gdyby ktoś zrobił engine&edytor, chętnie bym na to coś napisał. :) :)



Pozdrrrrrr!

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

11

Odp: GTIA - piąty kanał AUDIO :)

A ktoś wie może, jak w najprostszy sposób doprowadzić dźwięk z GTIA do istniejącego już stereo?

Odp: GTIA - piąty kanał AUDIO :)

xxl napisał/a:

niezle! ale chyba zeby tak grac musi byc wylaczony ekran ??
kiedys tez cos probowalem na gtia 'zagrac' - tu jest tego efekt: http://atari.pl/jettest.obx

Noooo, kochany, nawet na emulatorze to brzmi *fantastycznie*!!!! Jestem pod wrażeniem, b. fajne /x.

Cóż, chyba gdzieś mam jakieś źródła do jednego z naszych najlepszych engine'ów.
Służę nimi, jeśli byś chciał. Jest to akurat engine 3-kanałowy, z bogatą syntezą ( http://z80.e-demo.pl/David_Whittaker-Savage_2.mp3 , http://z80.e-demo.pl/David_Whittaker-Savage3.mp3 , http://z80.e-demo.pl/Nicolas_Wolovick-C … I_Demo.mp3 ).

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

13

Odp: GTIA - piąty kanał AUDIO :)

Hej!

Panowie chyba TL w którymś swoim demku wykorzystał GTIA do grania jedno-bitowych sampli... jak go znajdę to wam podeślę linka.

Problem w tym iż nie pamiętam jak się ono nazywało :(


UPDATE: dobra znalazłem, jest do pobrania tu. Tyle że niestety żyłem przez lata w błędzie, ten player nie używa GTIA do grania, chyba się kiedyś zasugerowałem scrollem i nietypowym jak na Atari basem :)

Seban

Ostatnio edytowany przez seban (2008-10-24 12:05:07)

14

Odp: GTIA - piąty kanał AUDIO :)

Podrzuciłem kiedyś KAZ'owi tego fila z 'C64 Killer' pisząc jednocześnie że mam całość ale...
No właśnie, mam to w formacie, którego nie potrafię rozpracować.
Czytałem tu na forum (albo i nie tu) o jakimś archiwizerze Sebana który kaszanił archiwa i podejrzewam, że jest zarchiwizowane tym czymś właśnie.
Jednocześnie zaznaczam, że mogę się mylić i może komuś uda się to rozgryść ku mojej i chyba nie tylko wielkiej radości :)

Plik: C64Killer

Ostatnio edytowany przez XLent (2008-10-24 12:46:50)

Odp: GTIA - piąty kanał AUDIO :)

Chłopie, czyś ty oczadział??? Cóż to za link, co otwiera tysiące spamowych okienek z bzdetami, a jedyne czego tam nie było, to dziada z babą i pliku "C64Killer"???????????????????????????????????????

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

16

Odp: GTIA - piąty kanał AUDIO :)

ale zaraz... C64 killer to nie był mod Player napisany przez Pecusia? Jeżeli to był mod player to chyba nie bardzo wykorzystywał GTIA do grania :)

Co do mojego walącego się archiwera to był to Full Disk Archiver i nadawał skompresowanym plikom rozszerzenia .FDA, ten w zip-ie ma jakieś .000 więc wątpię aby był to FDA... poza tym FDA nie poszedł chyba nigdy w świat ze względu na ten fatalny błąd :D

btw. kliknięcie w link XLent-a otwiera jakąś masakrę, dopiero "skopiuj adres odnośnika" pozwoliło pobarać plilk.

Seban

17

Odp: GTIA - piąty kanał AUDIO :)

Sam jestem wielce zdziwiony dlaczego tak się dzieje :(

Link już poprawiony (przeniosłem plik w inne miejsce).

Co do rozszerzenia 000, to jest to jedno z kilku przy plikach które mam, są też .11k, .12K, .21K .aan. Niektóre z nich to archiwa APC (niezależnie od rozszerzenia), a reszty nie mogę rozgryść.

Ostatnio edytowany przez XLent (2008-10-24 12:53:02)

18

Odp: GTIA - piąty kanał AUDIO :)

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM: jesli masz jakis prosty (sprawdzimy czy wogole sie da) playerek + muzyczke z zx to podeslij, moze w weekend uda sie cos zrobic na atari.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

Odp: GTIA - piąty kanał AUDIO :)

Nowy link pokazuje tylko jakiś wybitnie irytujący (pokusiłbym się o określenie 'poj*ebany') filmik z Murzynem. Fenkjuwerymacz.
Aaaa, wszystko jedno, i tak mi się odechciało killera.

A Ty, XXL, chcesz jakiś plik z playerem (plus jakaś mjuziczka), czy jakieś źródło? (Z tym drugim może być różnie, ale - jak mówię - być może coś tam mam in da hałs).

No nic, poszukam i spróbuję jeszcze dzisiaj coś podesłać (jutro będzie za późno, bo jedziemy do MONO na 8bitowe chlanie z JADem, Pinokiem i Trubem. Jak słyszałem).

Pa pa.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

Odp: GTIA - piąty kanał AUDIO :)

Dobra. Jestem już nieco zaje*bany i w dodatku czekam na Pinokia, co nie wróży dobrze mojej trzeźwości, jakkolwiek postarałem się zgrać dla XXL to, co mam na miejscu.

http://hooyprogram.republika.pl/1bit.zip

Plik zawiera:
panic_source.z80 (ponoć źródło tego engine'u 3chnls, o którym wspominałem. Mocarny).
beeporgy_f6-2-channels.tap (muzyka + engine 2-kanałowego engine'u z ciekawym brzmieniem).
1bit_mod-DIGITAL-3-channels.tap (muzyka + engine 3 kanały, ale nie chiptune', tylko ZX-MOD [sample/digital])
follin_tdm-3-channels-HARDCORE.tap (muzyka + engine 3 kanały i najtrudniejszy chyba z nich).

I NA KONIEC -
machines-2-channels-SIMPLE!!!!!.tap (muzyka + engine 2 kanały, fala prostokątna + modulowane szumy).

Mam nadzieje, że na coś się to przyda. Nic więcej nie mam. :( :( :(

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

21

Odp: GTIA - piąty kanał AUDIO :)

seban napisał/a:

poza tym FDA nie poszedł chyba nigdy w świat ze względu na ten fatalny błąd

oj chyba poszedł, bo na giełdzie w Gdyni był, niech zgadnę komu go przegrałeś z Trójmiasta? ...;):)

gep/lamers^dial

22

Odp: GTIA - piąty kanał AUDIO :)

http://atari.pl/music.obx

przepisalem (1:1) procke odgrywajaca muzyke w manic minerze na zx spectrum. chyba nie mozna tak sobie przepisac playera i oczekiwac ze bedzie gral tak samo - na atari wszystkie dzwieki sa nizsze (nawet przy wylaczonym anticu) niz w oryginale! proponuje porownac.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

23

Odp: GTIA - piąty kanał AUDIO :)

Bober napisał/a:

problem jest taki, ze ten dzwiek idzie tylko przez wyjscie monitora/modulatora. w dobie wszechwladnego stereo, ten sygnal ginie (nikt go nie wyprowadza na nowe wyjscia audio).
chyba, ze o czyms nie wiem, i ktos to robi.

Mowa o kliku klawiatury, czyli pomysł Rastera by to doprowadzić do wyjść stereo miał głęboki sens.
A więc Aki-Stereo to obsługuje.....

24

Odp: GTIA - piąty kanał AUDIO :)

A czy ktoś może poradzić JAK to konkretnie sobie doprowadzić do standardowego stereo? Sygnał odpowiedni na GTIA znajdę ze schematu, ale elektrycznie jak to połączyć, żeby czegoś nie namieszać i zeby gralo na tym samym wyjściu co 2x pokey?

Odp: GTIA - piąty kanał AUDIO :)

xxl napisał/a:

http://atari.pl/music.obx
przepisalem (1:1) procke odgrywajaca muzyke w manic minerze na zx spectrum. chyba nie mozna tak sobie przepisac playera i oczekiwac ze bedzie gral tak samo - na atari wszystkie dzwieki sa nizsze (nawet przy wylaczonym anticu) niz w oryginale! proponuje porownac.

No i świetna sprawa! :) Można więc pewnie próbować czegoś bardziej skomplikowanego. I myślę, że to powinno się udać.

Pozdrawiam.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.