51

Odp: nightshade

No to rób tak dalej, przecież nikt ci nie broni. SDX w każdym razie "monitorować MGE" nie będzie.

KMK
? HEX$(6670358)

52

Odp: nightshade

a ja myslalem ze sie skonczyly czasy kiedy produkcja dziala na dwoch kompach: compo machine i komputerze kodera...
mamaca nie ma priorytetu nad standardowym rozszerzeniem jesli jest ono inne niz pasiowe - np moje zasloni vbxe, abbucowe zasloni vbxe...

przechodze na tumiwisizm

53

Odp: nightshade

Tebe proszony o pobranie jeszcze raz gry, patch zrobiony, powinno dzialac. prawdopodobnie caly myk polegal na wylaczeniu standardowego rozszerzenia.

http://atari.pl/ns-vbxe.xex

> SDX w każdym razie "monitorować MGE" nie będzie.

ale po co? przeciez:

> Electron był na tyle uprzejmy, żeby dostosować rdzeń FX do współpracy z SDX

:-)

> a ja myslalem ze sie skonczyly czasy kiedy produkcja dziala na dwoch kompach

a mowili ze t se nevrati ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

54

Odp: nightshade

A owszem, był na tyle uprzejmy, żeby umożliwić bezbolesną współpracę, za co należą mu się podziękowania, bo jest mądrym człowiekiem :P Więc nie jest to potrzebne (ani sensowne, tak poza tym, czy też praktyczne możliwe).

Ostatnio edytowany przez drac030 (2009-12-07 22:13:23)

KMK
? HEX$(6670358)

55

Odp: nightshade

bez zmian, po zgaszeniu loga NightShade, zostaje czarny ekran, transmisja nie jest kontynuowana, loader R5, jak i DOS 6.4, init All_Boot

p.s.
przykładowe programy z paczki dla najnowszego rdzenia działają, w tym nowe obrazki 320x480i Rybagsa z AAge

p.s. #2
ejjj, a przypadkiem ten NightShade nie wymaga lutowania kabelka ??????

może to jest przyczyną, bo ja nic nie lutowałem

aktualne przykłady wykorzystywały MEMACB, a lutowany kabelek wymagany jest dla nowego działania MEMACA

Ostatnio edytowany przez tebe (2009-12-08 00:35:00)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

56

Odp: nightshade

Tebe jesli tylko memac jest ustawiony ponizej romow to nie ma problemu, a jesli jest powyżej, to również nie ma problemu, bo XXL powinien wykluczyć możliwe kolizje w drodze programowej (np podnoszac rom) - inaczej przeciez nie mialo by to sensu

kabelek jest lutowany po to żeby Electronu spał spokojnie bez koszmarów o 60 VBXE ktore poszyly z dymem bo na szynie danych pojawil sie konflikt

przechodze na tumiwisizm

57

Odp: nightshade

1. przeciez jak byk i to na czerwono jest napisane ze jesli podnosisz wersje do 1.2 to MUSISZ przylutowac kabelek...

2. memac A podlacza 32kb (laduje bezposrednio do pamieci vbxe) przez co zaslania rowniez rom i nie ma zadnej kolizji bo patrz punkt 1

--
przygotowalem jeszcze jednego patcha ale poczekam na kolejne uwagi moze cos sie jeszcze urodzi.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

58

Odp: nightshade

nie musze jeśli nie korzystam z "ruchomego" okna MEMAC-A

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

59

Odp: nightshade

predzej czy pozniej docenisz wartosc memaca A z definiowana wielkoscia i adresem bazowym, przyznam ze wlasnie o to molestowalem electrona, dzieki niemu blitter moze hulac po calej pamieci (szkoda ze nie udalo sie z rejestrami sprzetowymi ;-))

mozesz nie korzystac ale co jesli przez przypadek uruchomisz program ktory z niego korzysta? poza tym dobrze jest stosowac sie do zalecenia producenta karty...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

60

Odp: nightshade

xxl, nie badz dziecko
jak mowie to wiem
jak dla mnie to moze sobie migac i udzielac nagan wzrokowych, a ja wciaz musiec nie bede...

przechodze na tumiwisizm

61

Odp: nightshade

ze co? nie pomyliles watku?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

62

Odp: nightshade

to ja ci to moze wytlumacze w prostych slowach:
jesli ladujesz 32k na raz do banku vbxe i nie chcesz zeby bank przyslanial rom, to musisz go wylaczyc (tenze rom), inaczej nic do niego nie zaladujesz w czesci przyslonietej przez rom
czy dolutujesz kabelek czy nie - nie ma to znaczenia dla sprawy

przechodze na tumiwisizm

63

Odp: nightshade

to i ja w rownie prostych slowach:

jesli laduje 32kb na raz do banku vbxe to:
1. nie musze myslec o przyslanianiu romu jesli stosujemy sie do zalecen producenta karty (strona 45 na czerwono),
2. nie moge wylaczac romu bo wlasnie trwaja operacje io z dyskietki
3. przylutowanie lub nie kabelka ma znaczenie dla sprawy - prawdopodobne problemy Tebe z ladowanie ns.

a teraz jak do ludzi:
bank 32kb zachodzi na rom ale pod rom w momencie ladowania nic nie jest zapisywane - dopiero po init (wtedy tez jest tak naprawde ladowane do pamieciu vbxe), mozna to zmienic poprzel multiload dla bankow po 8kb np. ale po co skoro mamy ruchomy MEMAC A z definiowana wielkoscia.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

64

Odp: nightshade

1. jesli na magistrali nie ma zapisu/odczytu w obszar pamieci zamapowanej na vbxe a przyslonietej romem, to producenta karty (czyli kogo?) zalecenia nie obowiazuja
2. jesli nie mozesz wylaczyc romu bo wlasnie, to tym samym nie mozesz ladowac danych w obszar przykryty przez rom, bo patrz 1
3. nie jest po polsku

a skoro dla ludzi jest napisane co jest napisane, to po co w ogole ten temat poruszasz?

przechodze na tumiwisizm

65

Odp: nightshade

po to zebys nie snul domyslow jak w poscie 62, sto razy bardziej bys sie przydal sprawdzajac czy ns sie u Ciebie laduje w roznych konfiguracjach niz pitolic od rzeczy kiedy mozna lub nie ladowac pod rom :/

konstruktorem vbxe jest electron, producentem mojej tez, zreszta rowniez on opracowal rdzen fx jak i modyfikacje sprzetowej wersji 1 oraz wersji 2 dla rdzenia 1.2 ("kabelek"). tyle wiem, jest inaczej?

---
czy znajdzie sie smialek, ktory pomoze zdiagnozowac prbolem nie ladowania sie ns u Tebe?

Ostatnio edytowany przez xxl (2009-12-08 17:02:38)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

66

Odp: nightshade

odlutujesz sobie kabelek i sam będziesz mógł sprawdzać :)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

67

Odp: nightshade

masz racje
wiec zeby nie bylo ze pieprze tylko a nie pomoge

VBXE2, fx 1.20r atari 600xl - nie dziala

VBXE 1.2, fx 1.20a, atari 65xe, 1mb ext ram bez kabelka - nie dziala

VBXE 1.2, fx 1.20a, atari 65xe, 1mb ext ram z kabelkiem - nie dziala

cos jeszcze?

przechodze na tumiwisizm

68

Odp: nightshade

U mnie pod R5 (2.09) obie wersje działają (65XE + 1M SIMM, VBXE 1.1 z kabelkiem, FX 1.20a).

Sprawdzone pod mirrorem APE 3.0.4 : obie wersje zwis po obrazku tytułowym (pojawia się migający żałośnie śmieć po tym obrazku).

Ostatnio edytowany przez electron (2009-12-08 22:33:22)

pomidor

69

Odp: nightshade

> VBXE2, fx 1.20r atari 600xl - nie dziala
> VBXE 1.2, fx 1.20a, atari 65xe, 1mb ext ram bez kabelka - nie dziala
> VBXE 1.2, fx 1.20a, atari 65xe, 1mb ext ram z kabelkiem - nie dziala

jaki program ladujacy?

> APE 3.0.4

uzywa 6 strony ?

---
najbardziej interesuje mnie
> VBXE 1.2, fx 1.20a, atari 65xe, 1mb ext ram z kabelkiem - nie dziala

sprawdz ze sparta i z np mydosem albo jakims innym na bazie 2.5

Ostatnio edytowany przez xxl (2009-12-08 22:43:07)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

70

Odp: nightshade

wrozka?
loader base $110

przechodze na tumiwisizm

71

Odp: nightshade

co to znaczy?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

72

Odp: nightshade

taki napis na dole ekranu...
mowi jak sadze o tym, gdzie aktualnie znajduje sie w pamieci loader ape

przechodze na tumiwisizm

73

Odp: nightshade

czyli
> VBXE 1.2, fx 1.20a, atari 65xe, 1mb ext ram z kabelkiem - nie dziala
APE, bez sparty

a mozesz sprawdzic jakiegos dosa?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

74

Odp: nightshade

moge, tylko napisz ktorego
sdx raczej odpada, rajt?

przechodze na tumiwisizm

75

Odp: nightshade

nie, sdx tez tylko z roznym konfigiem... ale najpierw moze cos na szybko, dowolny inny albo ze dwa...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.