26

Odp: 65c816 i pamiec liniowa

gorgh, SuperCPU wszyscy znają i kochają, z tym że w C64 są wszystkie wyprowadzenia sygnałów pozwalające przejąć temu cartowi kontrolę nad kompem, w XE/XL tego nie ma i nie będzie SCPU dla XE/XL, pogódź się z tym, było to roztrząsane przy okazji podobnych dyskusji

p.s.
dopałka Pasia F7 poprzez dodatkową taśmę przejmowała kontrolę nad Atarkiem

Ostatnio edytowany przez tebe (2010-01-10 23:00:19)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

27

Odp: 65c816 i pamiec liniowa

jellonek napisał/a:

btw. gdzie widziales dokumentacje do warp4? chetnie sie z nia zapoznam...

dziwne pytanie.... tam, gdzie wszystko

http://atariki.krap.pl/index.php/Warp4

28

Odp: 65c816 i pamiec liniowa

tebe napisał/a:

gorgh, SuperCPU wszyscy znają i kochają, z tym że w C64 są wszystkie wyprowadzenia sygnałów pozwalające przejąć temu cartowi kontrolę nad kompem, w XE/XL tego nie ma

Może teraz coś mieszam, ale nie jest przypadkiem tak, że przewidziano dla urządzeń na PBI przejmowanie kontroli nad kompem? Nie pamiętam gdzie ale chyba coś takiego gdzieś czytałem, z tym że autor nie mógł sobie wyobrazić zastosowania takiego mechanizmu....

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

29

Odp: 65c816 i pamiec liniowa

w paczce są dwa pliki JED i dwa pliki PDF ze schematami

wieczor, Pasiu się tym zajmował i nie wszystkie sygnały których potrzebował były dostępne, stąd dodatkowa taśma poprzez którą szły potrzebne sygnały

trzeba skupić się na działających i sprawdzonych rozwiązaniach, tylko w ten sposób będzie można to spopularyzować, może jeszcze Avery Lee zdąży dodać tego emulację do Altirry ;)

Ostatnio edytowany przez tebe (2010-01-10 23:12:00)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

30

Odp: 65c816 i pamiec liniowa

Akurat ta paczka z warpem to jest chyba ta, która nie działa. Pasiu podobno ściągnął zawartość GAL-i z komputera laoo, ale na tym się chwilowo skończyło.

KMK
? HEX$(6670358)

31

Odp: 65c816 i pamiec liniowa

swoją drogą ciekawe podejście, zbudować układ a dokumentacji nie zrobić, to w obawie przed szpiegostwem technologicznym?

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

32

Odp: 65c816 i pamiec liniowa

tebe napisał/a:

czyli kluczem do sprawy Warp7 jest Laoo, bo dokumentacja jest tylko do Warp4

A ja nie wiem  jakiego WARPa mam. Chyba formalnie WARP4 "ustawiony" na 7 MHz (ze zworką na 14). Kiedyś chodził na 4 MHz (stąd nazwa) ale Pasiu mi coś podrasował i teraz chodzi na 7/14 MHz.

33

Odp: 65c816 i pamiec liniowa

Laoo coś Ty zrobił Pasiowi że on taki dobry wobec Ciebie ?

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

34

Odp: 65c816 i pamiec liniowa

Dałem mu Amigę 1200 za to ;)

35

Odp: 65c816 i pamiec liniowa

pajero: problem w tym ze to ta nie dzialajaca wersja. co z reszta drac030 wyzej napisal...
tebe: dokumentacja ponoc byla, ale pewnie z jakims "przypadkowym formatem dysku" poleciala.

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

36

Odp: 65c816 i pamiec liniowa

podsumowując, nie ma innego sposobu na reaktywację Warp-a niż skopiowanie Warp-a Laoo

ciekawe czy z okolic Wrocławia jest ktoś na tyle zdolny aby tego dokonać

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

37

Odp: 65c816 i pamiec liniowa

no dobre podsumowanie.
skoro w tej sprawie laoo z pasiem sie juz ponoc dogadali - to nalezy chyba tylko uzbroic sie (ponownie) w kolejne wiaderko cierpliwosci.

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

38

Odp: 65c816 i pamiec liniowa

Ja niczego o takim dogadaniu nie wiem. Pasiu raczej nie ma czasu, bo nawet trudno się z nim skontaktować i pewnie ochota na inwestowanie w to energii też mu odeszła. Miast czekać proponuję szukać innego rozwiązania.

39

Odp: 65c816 i pamiec liniowa

obecnie czekam az zwolni mi sie elektronik (konczy inna robote), lub candle zainteresuje sie moim pomyslem ;-)

laoo: pisalem to opierajac o slowa "z drugiej reki" jakobys sie po prostu zbieral z wysylka kompa do pasia. skoro jest inaczej - faktycznie nie ma co na warpa czekac...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

40

Odp: 65c816 i pamiec liniowa

nie ma co na Warpa czekać ??????

Pasiu pokazał na ostatnich Głuchołazach Candlowi nową wersję F7, po czym Candle załamał się bo już nie jest najlepszy, może planuje się "zemścić" i znowu objąć prowadzenie, problem polega na tym że te rozwiązania nie zostały ukończone i ich autorzy planują je skończyć podobnie jak autorzy Duke Nukem Forever ;) czyli w ostatecznym rozliczeniu możliwe że nigdy

Warp jako rozwiązanie które działa i które zostało sprawdzone w praktyce powinno być reaktywowane, bo to najpewniejsza dopałka z liniową pamięcią na długie lata

kiedyś, gdy planowałem zacząć pisać asm (mads) z obsługą banków dodatkowej pamięci pojawiały się głosy, po co, niedługo będzie 65816 z liniową pamięcią, banki to przeżytek, minęło ładnych kilka latek i gdybym brał na wiarę takie teksty to nic bym nie zrobił, dlatego nie warto czekać, bo się nie doczeka

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

41

Odp: 65c816 i pamiec liniowa

nie dziwie sie candlowi ze nie chce mu sie pisac o tym co robi na forum, bo czytajac takie jeczenia jak tebe - po prostu nachodzi ochota by to rzucic w cholere.

tebe - odpowiem Ci moze tak - popatrz w jakim kierunku idzie rozbudowywanie atarki o np. ram. taki lodarek kombinuje z archaicznymi simmami (trudnymi do zdobycia) opartymi o pamieci dynamiczne (wymagajace odswiezania), wymagajace specjalnych slotow/gniazd (do wylutowywania z ikstekow) - podczas gdy za 12,50 mozna kupic 512kb pamieci statycznej o czasie dostepu ponizej 10ns (ktora to pamiec mozna np. wykorzystac rowniez w dopalkach). tak - mozna powielac cudze stare rozwiazania, dalej bezmylnie pchajac sie w gale, ktore nie dosc ze sa drozsze od xilinksow to maja fpyte mniejsze mozliwosci. mozna, tylko PO CO?
zrobienie czegos nowego samemu, zamiast bezmyslnego powielania czegos, co nie do konca dziala - to:
1) fun, bo sam cos zrobie
2) mniejszy koszt
3) zazwyczaj wieksza pewnosc ze zadziala (bo wspolczesne elementy maja jednak lepsze parametry).

tebe - po raz kolejny podkreslam - warp nie jest rozwiazaniem ktore dziala. warp jest rozwiazaniem ktore raz zadzialalo (w przypadku kompa laoo).
wez moze zejdz z tematu elektroniki i wroc do grzebaniu w pascalu...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

42

Odp: 65c816 i pamiec liniowa

jellonek, zjedź na szerokopasmówkę, masz za wąski tor myślenia, najlepiej przeczytaj ten wątek od początku bo gubisz sens

cały czas chodzi o przystosowanie Warpa do współczesnych realiów, a żeby to zrobić najpierw trzeba mieć takiego Warpa Laoo

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

43

Odp: 65c816 i pamiec liniowa

tebe napisał/a:

Warp jako rozwiązanie które działa i które zostało sprawdzone w praktyce powinno być reaktywowane, bo to najpewniejsza dopałka z liniową pamięcią na długie lata

bo samo sie nasuwa "640kb powinno wystarczyc kazdemu" jak sie czyta powyzszy tekst. nie bede komentowal kto tu ma waski tor myslenia w kolko powtarzajac only warp, warp, warp...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

44

Odp: 65c816 i pamiec liniowa

Nie żryjcie się. "warp" to taka podstawowa idea, i twój pomysł, jellonek, na ile go znam, spokojnie się w niej mieści. Problem z dopałkami jest poza tym podobny jak z PBI: za każdym razem bierze się za to nowy człowiek i musi wymyślać wszystko od nowa. Dlatego to tyle trwa. Bo w zaistniałych warunkach tyle trwa mać. :)

KMK
? HEX$(6670358)

45

Odp: 65c816 i pamiec liniowa

z poziomu widzenia softu niemal wszystkie rozwiazania sa identyczne i maja wspolny mianownik - pamiec powyzej pierwszych 64kb to "fast ram" ekskluzywnie dostepny dla procka.
jako ze nie ma schematow f7, to nie bardzo wiadomo jak dziala - ale generalnie rozwiazanie do ktorego opisuje gluelogic w vhdl rowniez daje dostep do pierwszych 64k niemal bez utraty cykli, a dzieki informacjom od candle wiem ze max halt time wynosi w tym przypadku 15 taktow ;) (tj. przy probie odczytu/zapisu przez proca danej do/z rejestru sprzetowego atarki, w trakcie ktorej wystepuje cykl odczytu antica).

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

46

Odp: 65c816 i pamiec liniowa

A skąd akurat 15? ANTIC potrafi haltować CPU na o wieeele dłużej (np. w pierwszej linii wiersza tekstowego na całą jego szerokość).

47

Odp: 65c816 i pamiec liniowa

info od candle mam ze z przebiegow wynika iz antic proca haltuje gora na jeden takt na raz - czyli odczytujac linie pewnie haltuje proca gdy potrzebuje kolejnych konkretnych danych (np. dla 15tki 8 bitow starcza na "obsluge" 8 pikseli, ktorych wyswietlanie trwa dluzej niz jeden cykl ;) )
wydaje mi sie jednak ze intrpretujac DL moze te dane (np rozkaz skoku + jego adres + dane obrazu po nim nastepujace) nieco bardziej hurtowo pobierac.

powiem tak - ufam candlowi ktory stwierdzil ze antic naprzemiennie z procem pobiera dane, tak wiec nawet jesli ma kilka bajtow do pobrania - to robi to naprzemiennie z procem, cykl, co cykl.

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

48

Odp: 65c816 i pamiec liniowa

A kiedy odświeża pamięć to też naprzemiennie z prockiem?

Nikt nam lekkiego życia nie obiecał i słowa dotrzymał.
8bitów ; dereatari
Apple Hadware

49

Odp: 65c816 i pamiec liniowa

nie, wiem

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

50

Odp: 65c816 i pamiec liniowa

laoo/ng napisał/a:

i pewnie ochota na inwestowanie w to energii też mu odeszła

Nie do końca :) - widziałem kilka miechów temu coś, co temu stanowczo zaprzecza - lecz niechaj na ten temat wypowie się sam zainteresowany, czyli Pasiu ;)-

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info