1

Temat: pokey w FPGA

Po paru dniach walki zdolalem zaimplementowac modul dzwieku
narazie istnieja tylko rejestry od d200-d209 oraz 2 bity rejestru d20f, ale to wystarcza by prawidlowo otwarzac muzyke i efekty dzwiekowe
z rzeczy nieprzetestowanych zostaly filtry gornoprzepustowe, oraz zachowanie przy nietypowych dla pokeya zajeciach jak np generowanie sinusoidy czy pily

jesli ktos ma mocne nerwy, zapraszam do posluchania draconusa w drugim dniu pracy nad ukladem

dla mniej odpornych draconus w wersji z dnia 3

dzien 4ty przyniosl usuniecie 2 bledow z opisu VHDL,

natomiast dzien piaty zdaje sie byc finalnym - znowu draconus

w tej chwili logika tego co jest zaimplementowane z POKEY'a zajmuje 9% zasobow niewielkiej FPGA (majacej 200tys bramek)

a tak wyglada aktualny "setup" (no... troche balagan)
http://spiflash.org/atari/fpga-pokey-setup.jpg

rdzen w wersji stereo bedzie czescia sound boarda

przechodze na tumiwisizm

2

Odp: pokey w FPGA

zerknij tu: http://www.fpgaarcade.com/ast/asteroids_rel003.zip archiwum zawiera zrodla vhdl pokeya, moze jest w nim jeszcze cos poza dzwiekiem, moze warto sprawdzic

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

3

Odp: pokey w FPGA

A ten Citizen to przelicza obwiednie ? :) :)   A swoja drogą to to jak zwykle  SZACUN.

4

Odp: pokey w FPGA

No i Candle nie wytrzymał, musiał się pochwalić. A tak poza tym - na tym (pokey) się nie skończy.

pomidor

5

Odp: pokey w FPGA

A młoda żonka Cię z wyra wypuszcza ?     ;)

6

Odp: pokey w FPGA

xxl: zerknolem, bylo bez sensu - nie wydaje mi sie zeby dobrze gral - szczegolnie przy 16 bitowych rejestrach
to co moglem zaimplementowalem tak jak jest na schematach u Fox'a - niestety nie sa one bezbledne, a posilkowanie sie oryginalnymi to sami wiecie jak wyglada
bartoszp: citizen sie przydaje do liczenia czestotliwosci zadanej ;)
electronu: cii
pajero: yhy ;)

przechodze na tumiwisizm

7

Odp: pokey w FPGA

Pokey , hokej... Co z soundboardem :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

8

Odp: pokey w FPGA

no wlasnie atari nie mlodnieje, czesci zamiennych bedzie coraz mniej wiec jesli pokey w vhdl to nie sam dzwiek. gdyby tak udalo sie zaimplementowac cala reszte bylo by naprawde swietnie!

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

9

Odp: pokey w FPGA

Candle, jesteś mega kozak!

10

Odp: pokey w FPGA

dzieki chlopaki za pochwaly, ale przydalby by sie raczej programiki do testow
w szczegolnosci jakis dziwactw mozliwych do zrobienia z prawdziwa sztuka, a ktore mogly mi uciec podczas pisania kodu

chcialbym tez zaimplementowac w vhdl'u sida i czesc odpowiedzialna za dzwiek z ricoh 2a03 (NES) i tu byly by mi potrzebne jakies przykladowe muzyczki ktore by mialy ten uklad na d6xx

chcialbym zaczac od prostrzego jak mi sie wydaje 2a03

przechodze na tumiwisizm

11

Odp: pokey w FPGA

Z pewnością niektóre kawałki pin'a będą wyzwaniem. Najlepiej niech się wypowie autor.
A próbowałeś przykładowe muzyczki dołączone do RMT?

edit:
spróbuj na przykład to:
http://grayscale.scene.pl/compo2/source/mechanic.tmc

(o ile już masz stereo)

Ostatnio edytowany przez xan (2010-05-27 13:07:36)

12

Odp: pokey w FPGA

wszystkie ktore jak dotad przesluchalem graja poprawnie

przechodze na tumiwisizm

13

Odp: pokey w FPGA

Candle - Szacun !

ps. VBXE,Freddy, teraz POKEY --- IHMO twoim celem jest atari w fpga - myle sie ???

pisze sie od razu !

serdecznie proszę o maile na lotharek@lotharek.pl z tematem ATARIAREA - inne formy komunikacji zawodzą...
"The worth of all people is dependent on how they spend their life making contributions" - Kano Jigoro
FKMC /Fan Klub Malej Czarnej/   @Grey

14

Odp: pokey w FPGA

naszym celem - tj moim i electrona
a moim celem jest handheld z 5" ekranem lcd

przechodze na tumiwisizm

15

Odp: pokey w FPGA

Świetnie. Całkiem ładnie to gra.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

16

Odp: pokey w FPGA

do testow dzwiekow mozna uzyc mecowych dem: unplugged, unexpected oraz unfused - zaden emulator nie daje im rady w 100%.

17

Odp: pokey w FPGA

moje ograniczone zdolnosci muzyczne jak i kompletna nieobiektywnosc nie pozwalala tego ocenic

ale... ocencie sami

przechodze na tumiwisizm

18

Odp: pokey w FPGA

A jak z samplami? Mógłbyś odpalić coś z softsyntha albo przynajmniej z neo?

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

Odp: pokey w FPGA

Dla mnie to gra tak samo, jak oryginał (ten Draconus), no ale ja się oczywiście nie znam.
Ktoś może się wypowiedzieć? Miker?

A - czyli jednak SoundBoard będzie?? :)


_________EDIT____________
Może zrób, jak człowiek od SwinSid: w jednym kanale nagrania puść pokeya, a w drugim - FPGA, żeby łatwiej było porównać?

Ostatnio edytowany przez YERZMYEY/HOOY-PROGRAM (2010-05-27 14:46:31)

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

20

Odp: pokey w FPGA

moim celem jest handheld z 5" ekranem lcd

pisze sie na pierwsza partie...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

21

Odp: pokey w FPGA

A będzie to miało normalny keyboard mały, czy jakoś on screen tylko?

Życzę sukcesów przy następnych chipach np. anticu :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

22

Odp: pokey w FPGA

keyboarda nie przewiduje jak narazie
za duzo zabawy w mechanike

cos na samplach - Sill of Destiny by Greg/Tqa

przechodze na tumiwisizm

23

Odp: pokey w FPGA

Ładnie gra. W sumie... wystarczy PS/2 na I/O Board :) Tylko pomyślcie o wyjściu VGA :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

Odp: pokey w FPGA

Myślę, że bez kalkulatora CITIZEN ten projekt nie miałby szans na powodzenie.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

25

Odp: pokey w FPGA

> ale przydalby by sie raczej programiki do testow w szczegolnosci jakis dziwactw do testow

prosze jeszcze to: http://atari.pl/digi_6502.xex

> chcialbym tez zaimplementowac w vhdl'u sida i czesc odpowiedzialna za dzwiek z ricoh 2a03 (NES) i tu byly by mi potrzebne jakies przykladowe muzyczki ktore by mialy ten uklad na d6xx

http://atari.pl/sid.obx - atari mysli ze sid lezy na $d6xx

mam GLEBOKA nadzieje ze oprocz egzotycznego dla atarowca ukladu jak ten z nesa zaimplementowany bedzie blizszy sercu uklad YM ?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.