Odp: Rozpoczęcie przygody!

dely napisał/a:

Obliczenia wyglądają na mające sens ;) No niestety jest bardzo biednie kiedy bierze się tą samą grę na Atari i Amigę, o ile screeny początkowe są - przyjmijmy tak, bowiem nikt nie będzie liczyć pikseli - takie same to po odpaleniu gry można się zniesmaczyć nieco.

Pierwsze słyszę. Gram sobie tu i tam i nic mi nie przeszkadza w dobrej zabawie.

Jedyne, do czego mogę się przyznać, to pewne rozczarowanie dotyczące ilości kolorów w Goblins.
Ale i to nie przeszkodziło nam masowo nawalać w Goblins parę miesięcy temu na wielki telewizorze (milion cali), jakoś na Wielkanoc. Na STfm oczywiście.

No bo na czym innym.

Ostatnio edytowany przez YERZMYEY/HOOY-PROGRAM (2010-09-04 01:16:44)

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

77

Odp: Rozpoczęcie przygody!

Adam Klobukowski napisał/a:

W sumie zawsze zastanawiało mnie czemu w Amidze częstotliwości procków były zaniżone w stosunku do częstotliwości nominalnych (mówię o A500 i A1200). Jest ktoś mi w stanie na to odpowiedzieć?

chodziło o synchronizację obrazu (pixel clock) z  tzw podnośną koloru - 3.58 MHz. finalnie ten sam zegar taktuje obraz jak i procesor. taką synchronizację zastosowano też w XL/XE

ciekawe jest to że w ST nie ma takiej synchronizacji i jakoś nie widzę problemów z kolorem na TV

za wikipedią:
The Amiga 1000 had a 7.15909 MHz 68000 CPU (7.09 MHz for PAL machines). This is precisely double the 3.58 MHz NTSC color carrier frequency, and was needed by the Amiga chipset when outputting NTSC video. All frequencies in the Amiga 1000 are derived from this frequency as it simplified glue logic and allowed the Amiga 1000 to make do with a single cheap mass-produced crystal.


Co do jakości gier, to nie zauważyłem żeby moje ulubione gry takie jak takie Vroom, Lotus, Thunderhawk czy Wings of Death były 'biedne' w stosunku do Amigi. Co więcej, taki Frontier czy Robocop są zauważalnie wolniejsze na Amidze.

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org