26

Odp: SDrive (kontra SIO2SD). ;)

dely napisał/a:

Mógłby się ktoś wziąć (powtarzam to w każdym wątku chyba) za przeprojektowanie płytki SIO2SD żeby diody nie były pod wyświetlaczem, a gniazdo zasilania z tyłu :)

Bardzo dobry pomysł, płytka jest nieco nielogicznie zaprojektowana. Dodatkowo proponowałbym wygospodarowanie miejsca w każdym z czterech rogów na otwory montażowe, żeby dało się łatwo przykręcić SIO2SD do jakiejkolwiek obudowy (glue gun to  rozwiązanie baaardzo zastępcze ;) ).

Ostatnio edytowany przez Jacques (2010-06-14 20:22:39)

27

Odp: SDrive (kontra SIO2SD). ;)

Adam Slodowy w pelnej krasie.LOL

Dwa korce ziemniaków, gęsich jajek kopa, żeby móc to połknąć, tęgiego trza chłopa. GG3456993

28

Odp: SDrive (kontra SIO2SD). ;)

Klej na gorąco i żadnej śrubki, a na podłogę można upuścić i dalej działa. Na dodatek wykonane w dwa wieczony, nie licząc pokonania pułapki Fuse-bits i budowy programatora do ATmega.
W sumie teraz mam dwa - szeregowy i równoległy.

29

Odp: SDrive (kontra SIO2SD). ;)

Urborg napisał/a:

Czyli w SDrive można zmieniać cztery obrazy, w obrębie jednej stacji dysków? Myślałem że można mieć cztery stacje dysków z przypisanymi obrazami. Jeśli jest tak jak mówisz to problem dotyczyłby gier lub programów które mieszczą się na więcej niż 4 dyskietkach (czyli byłoby już nieźle). Mimo wszystko SIO2SD i tak pozostaje wygodniejszym i praktyczniejszym urządzeniem.

W SDrive masz obsługę 4 stacji i do każdej możesz włożyć inny atr. Z drugiej strony masz przyciski, którymi możesz ustawiać, zawartość której stacji (lub program konfigurujący) pojawi się w D1. Dzięki temu możesz korzystać z 4 oddzielnych stacji, i jednocześnie "przekładać dyskietki" w pierwszej stacji dla programów wielodyskowych. Mnie to rozwiązanie bardzo się podoba. Zrobiłem sobie SDrive zaraz gdy się pojawiło w internecie i byłem wręcz zachwycony prostotą obsługi.

30

Odp: SDrive (kontra SIO2SD). ;)

SDrive jak najbardziej obsługuje długie nazwy. Wystarczy dokładnie przeczytać manuala.

Control+L włacza długie nazwy. TRochę wolniej nawiguje się po menu ale jest. Ponowne Control+L wyłacza funkcję. JEdnorazowo nazwę można podejrzeć naciskając L. Ponadto konfiguracje można zapamiętać w pliku .cfg domyślnie czytanym podczas startu SDrive'a. Control+W zapisuje konfigurację . Należy wybrać L U B oraz potwierdzić Y. L U B to nazwy funkcji do zapisu. L opisałem powyżej.

31

Odp: SDrive (kontra SIO2SD). ;)

Mam pytanie o wersje softu SDRIVE, na stronie RASTER pisza ze ostatnia wersja firmware to 20090403. Natomiast u mnie sciagnieta i wrzucona na karte zglasza sie jako 20081012.
Wie ktos o co chodzi ?

A druga sprawa to obrazy ATR z dopiskiem k-file, zadnego z nich nie udaje mi sie uruchomic poprzez SDrive. Jest na to jakis sposob ?

Ostatnio edytowany przez axg (2011-02-18 11:10:30)

Atari 65/130XE + SDrive + SIO2SD +xc12 ; AMIGA 600 2Mb + CF IDE+HxC SD ; AMIGA 500 +512Kb; C64 + 1541 +mag; klon A2600

32

Odp: SDrive (kontra SIO2SD). ;)

adi napisał/a:

...nie licząc pokonania pułapki Fuse-bits i budowy programatora do ATmega.
W sumie teraz mam dwa - szeregowy i równoległy.

jak poustawiałeś fusebity ? nie bawiłem się AVR-ami i to będzie pierwsza przygoda bo wcześniej siedziałem tylko na małych atmelach z rodziny 89cxx51 gdzie programowało się równolegle i nie było problemu ustawiania fusebitów , hehe ... właśnie buduję SDRIVE i jedyny problem to będą te nieszczęsne fusebity ( programator homemade stk200 )

Ostatnio edytowany przez RobertN (2011-08-04 11:19:46)

33

Odp: SDrive (kontra SIO2SD). ;)

RobertN napisał/a:
adi napisał/a:

...nie licząc pokonania pułapki Fuse-bits i budowy programatora do ATmega.
W sumie teraz mam dwa - szeregowy i równoległy.

jak poustawiałeś fusebity ? nie bawiłem się AVR-ami i to będzie pierwsza przygoda bo wcześniej siedziałem tylko na małych atmelach z rodziny 89cxx51 gdzie programowało się równolegle i nie było problemu ustawiania fusebitów , hehe ... właśnie buduję SDRIVE i jedyny problem to będą te nieszczęsne fusebity ( programator homemade stk200 )

zerknij do zalacznika

Post's attachments

FUSES.GIF 6.26 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Atari 65/130XE + SDrive + SIO2SD +xc12 ; AMIGA 600 2Mb + CF IDE+HxC SD ; AMIGA 500 +512Kb; C64 + 1541 +mag; klon A2600

34

Odp: SDrive (kontra SIO2SD). ;)

axg napisał/a:

A druga sprawa to obrazy ATR z dopiskiem k-file, zadnego z nich nie udaje mi sie uruchomic poprzez SDrive. Jest na to jakis sposob ?

Załącz taki ATR to sprawdzimy.

35

Odp: SDrive (kontra SIO2SD). ;)

Prosze

Post's attachments

River Raid (1983)(Activision)[a3][k-file].atr 8.52 kb, liczba pobrań: 5 (od 2011-08-05) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Atari 65/130XE + SDrive + SIO2SD +xc12 ; AMIGA 600 2Mb + CF IDE+HxC SD ; AMIGA 500 +512Kb; C64 + 1541 +mag; klon A2600

36

Odp: SDrive (kontra SIO2SD). ;)

Ktoś zrobił boot-loader dla gier Dosable, nazwał je [k-file] co oznajmiane jest literką "k" w lewym górnym roku podczas wczytywania.
Loader mieści się $0700-$087F.
Jako buforu na odczytywane sektory używa $0880-$08FF

Dane z nagłówka boot dyskietki:
BOOT  dec,hexi   
logo=   0,$0,
lenght= 3,$3
read=   1792-2176,$700-87F
init=   1798,$706
run=    1812,$714

Od sektora 4 idą dane gry w postaci binarki ($FFFF nagłówek, bloki itd)

Ww gra wczytywana jest pod $9FF0-$BFFF, jest wpis do $2e0 (=$9ff0)
1. Jest to właściwie obraz Cartridge - który uruchamiany jest z pod adresu $a000
2. Loader skacze w śmieci i cudem przechodzi do $a000

$9ff0 brk
$9ff1 eor ($f0,x)
$9ff3 sha $a000,y
$9ff6 lda $60
$9ff8 sta $6a
$9ffa jsr $f3f6
$9ffd jmp $a000
$a00  .... kod gry

Pod Sio2SD gierka chodzi...
Musisz zmienić sposób wczytywania.

37

Odp: SDrive (kontra SIO2SD). ;)

no i d.... :( , zrobiłem SDrive , procek programuje się w porządku, fusebity ustawione ok, po podłączeniu do SIO (jak i na samym zasilaniu ) nie bangla, migną tylko LEDy przy załączeniu ( i po każdym resecie ) i nic... Co mogłem spier.... ? płytkę sprawdziłem dokładnie, żadnych zwarć, żadnych zimnych lutów , karta sformatowana na FAT16 , wgrane wymagane pliki ... pomysłów już mi brakuje ... Zwalona ATMEGA? , jak sprawny układ powinien się zachować po podpięciu zasilania ? czy jest jakaś różnica w przypadku obecności lub braku karty SD ? Help ....

38

Odp: SDrive (kontra SIO2SD). ;)

No jest, sdrive sobie laduje pliki konfiguracyjne z karty sd, jaka karta pamieci ? moze jej akurat sdrive nie obsluguje?

Dwa korce ziemniaków, gęsich jajek kopa, żeby móc to połknąć, tęgiego trza chłopa. GG3456993

39

Odp: SDrive (kontra SIO2SD). ;)

testowałem na Kingston 1GB ( microSD ) , Kingston 512MB SD, oraz Kingston 128MB MMC , czy bez karty powinna być jakaś reakcja urządzenia ( tzn. reakcja LED na wciskanie switchy , po za Reset oczywiście ;) ) , lub powinna się jakaś dioda palić po uruchomieniu ? bo u mnie tylko wszystkie błyskają przez ułamek sekundy i cisza.... zrobiłem układ po raz drugi od początku, mam dwa różne czytniki kart ( jeden zrobiony z adaptera karty micro , a drugi to normalne gniazdo SD ) , sprawdzałem z dwoma różnymi rezonatorami ( jeden standardowych rozmiarów , drugi mniejszy z wylutu z jakiegoś mobo hehe ) jedynym wspólnym elementem jest Atmega :( , czyżby on ? chyba będę musiał go czymś innym zaprogramować ( jakiś układzik od błyskania LEDami czy coś, aby sprawdzić czy pracuje poprawnie )

info z dziś ( 16.08 ) - na drugim ATMEGA8 to samo, poddaję się... :( , dwie różne płytki , reszta elementów 100% zgodna i sprawna , i nic.... czy układ ma zadziałać ( tzn, reagować na wciśnięcia przycisków i zmieniać LEDy niezależnie od transmisji SIO , czy wszystko musi działać, tzn. reakcja jest dopiero gdy bootuje  ? mam gołą płytę atari bez żadnych peryferiów , może SIO HNE PAbOTAET ?

Ostatnio edytowany przez RobertN (2011-08-16 17:32:36)

40

Odp: SDrive (kontra SIO2SD). ;)

Bez karty swieci sie tylko zielona dioda, podlaczyles dobrze piny w gniezdzie SD , np. te od wykrywania obecnosci karty ?

Atari 65/130XE + SDrive + SIO2SD +xc12 ; AMIGA 600 2Mb + CF IDE+HxC SD ; AMIGA 500 +512Kb; C64 + 1541 +mag; klon A2600

41

Odp: SDrive (kontra SIO2SD). ;)

u mnie nie świeci się żadna dioda ( tylko błyskają wszystkie przy podłączeniu zasilania gdy AVR dostaje reseta :) , a co do pinów CARD/LOCK niezależnie od ustawień jumperów UNLOCK / RW reakcja jest identyczna ...

co do LEDów, to w końcu ściągnąłem pełną dokumentację ( english.pdf hehe ) i już wiem co i jak, czyli u mnie się wcale nie inicjuje, to dziwne, ATMEGA sprawna, fusebity ustawione jak na screenie z PonyProga , jakaś klątwa chyba....

Ostatnio edytowany przez RobertN (2011-08-16 19:24:36)

42

Odp: SDrive (kontra SIO2SD). ;)

Chodzilo mi o to czy przylutowales do gniazda SD wyjscie CARD i dziala ono w sensie zwiera i rozwiera do masy.

Czytales tez to z manuala :
"If the green LED stays on after card insertion the system is repeatedly unable to initialize it.
If the green LED goes out and none of the yellow LEDs lights up after a card is inserted no FAT16 filesystem was found."

Atari 65/130XE + SDrive + SIO2SD +xc12 ; AMIGA 600 2Mb + CF IDE+HxC SD ; AMIGA 500 +512Kb; C64 + 1541 +mag; klon A2600

43

Odp: SDrive (kontra SIO2SD). ;)

uffffff, dzięki za podpowiedź , w końcu ruszyło.... miałem podpięty adapter karty na microSD , a tam nie ma wyjścia CARD,a podpinając czytnik ( złącze do kart SD ) "zapomniałem" podłączyć pinu CARD do złączki , hehe, bo na płytce od złączki do ATMEGA połączenie jest. jeszcze raz dzięki , bo niedługo  pewnie bym trzecią płytkę robił :)

Ostatnio edytowany przez RobertN (2011-08-16 20:06:20)