Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen
To jest memlo playera nie sparty. Na sparcie można zejść znacznie niżej.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FujiNET firmware v1.3.0 Nowa wersja oprogramowania do interfejsu sieciowego FujiNET. Tym razem z obsługą TCP!
hatari 2.5.0 Od dwóch dni dostępna jest najnowsza (2.5.0) wersja Hatari.
Grawitacja 2024 Czas na kolejną edycję 8 bitowego GameJamu.
Tenebra na Atari ST/STE Wersja gry na duże atari.
Wyniki FujiCup 2023 Wyniki konkursu FujiCup na najlepszą grę dla 8-bit Atari w 2023 roku zostały ogłoszone!
Strony Poprzednia 1 … 56 57 58 59 60 … 71 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
To jest memlo playera nie sparty. Na sparcie można zejść znacznie niżej.
Panowie. Po co ten flejm? Każde narzędzie ma swoje wady i zalety.
@xxl: Nie myślałeś, żeby zaprojektować wariant AtariDOS FS pozwalający mieć dowolną ilość plików w katalogu? Możliwe, że wystarczyłoby rozszerzyć format MyDOS (podkatalogi mają przecież długość w directory entry). I jakiś prosty kreator atrów ale już na Atari.
Edit: Twoje atry są statyczne, bo nie umożliwiasz utworzenia pliku/katalogu więc narządem tworzyłbyś sobie struktury a w podkatalogu mógłbyś mieć milion plików (o ile masz taką potrzebę :D).
Ostatnio edytowany przez mono (2015-11-17 13:22:05)
ale po co nieograniczona ilosc wpisow w katalogu? na papierze to bedzie fajnie wygladac ale bedzie kompletnie nieuzyteczne. wole cos wprost przeciwnego...
Ciekawy pomysl z tym zeby katalog glowy mial 64/128 a podkatalogi po ok. milion wpisow ale... tylko xB moglby to obsluzyc, to nie o to w tym wszystkim chodzi.
tylko xB moglby to obsluzyc, to nie o to w tym wszystkim chodzi.
Tylko xBios obsłuży wszystkie znaki z zestawu w nazwie pliku, więc nie rozumiem w czym problem.
roznica jest taka, ze xB ma funkcje do zmiany nazwy wiec pliczki mozesz sobie juz z poziomu xB pozmieniac, ale nie ma funkcji tworzenia katalogow lub plikow wiec nic nie zrobisz - musialbys miec toola do tworzenia obrazow .atr z np 1000 pozycji w katalogu.
problem w tym ze nie ma narzedzi do tworzenia takich dyskietek. a sprawa dwa - piszesz gre.... ile tak naprawde potrzebujesz osobnych plikow? 2? 10? 20? jak potrzebujesz 200 to sobie zrobisz podkatalogi :-) i dowiesz sie ze np. zamiast karta 128 na ktorym to by sie zmiescilo bedziesz potrzebowal 256 bo polowa to beda dane katalogu dla filesystemu.
zreszta... jak zrobisz toola do tworzenia dyskietek z mozliwoscia zapisu katalogow wedlug tego pomyslu ze zmienna iloscia wpisow w katalogu to w xB zamiast licznika 3 bitowego bedzie 8 bitowy dla katalogow i bedziesz mial 4096 wpisow (pewnie to skroci xB o kilka bajtow). pasuje?
Ostatnio edytowany przez xxl (2015-11-20 08:51:20)
A wracając do tematu łatwego przeniesienia gry na carta: to byłaby bardzo przydatna funkcja, dla każdego kto chce wydać grę na carcie, a nie bawić się w pisanie inicjalizerów itd. Dokładnie z tego samego powodu, 7 lat temu Zenon zrobił mi carta do wydawania gier na bazie Ram-Carta. Zyskałem od ręki narzędzia pozwalające przenieść w parę minut prawie każdego XEX'a na carta. Co więcej, istnieje specjalnie przerobiony DOS, widzący Ram-Carta jako stację D8:, więc teoretycznie można przenieść na tego carta również grę, która doczytuje dane z D8:. Nie używałem tego nigdy, ograniczeniem jest też fakt, że ten DOS obsługuje zdaje się tylko 128KB carta.
Wydaje mi się, że to samo potrafi ten cart:
http://atariage.com/forums/topic/215693 … available/
skoro wg opisu obsługuje obrazy ATR. Ale to nie jest tania platforma do wydania swojej własnej gry.
Napisz do Steva może?
Napisz do Steva może?
http://www.atarimax.com/flashcart/forum … amp;t=1444
You can load code from the flash cart into memory from any bank.
If you are using the 8mbit flash cart, you touch the D5XX region to control the cartridge.
D500 thru D57F make an 8k bank of the cartridge appear at $A000 thru $BFFF. The bank number is the low part of the address, $00 thru $7F.
Touching $D580 will turn off the cartridge and you can access normal system RAM in the $a000 thru $bfff region again.
If you are using an XL/XE computer be sure to update the cartridge interlock and do this with interrupts turned off. There is code in the various maxflash source files that shows how to do this.
Mam małą prośbę świąteczną - czy można by prosić o dokumentację do starszych wersji xBIOS/ changelog? Dla celów poznawczo - archiwalnych, API jednak trochę się zmieniało między wersjami. Tym bardziej, że troszkę softu ze starszym wersjami xB hula po sieci.
W tym watku mozesz znalezc odpowednie informacje z wersji poprzednich.
api sie zmienilo poniewaz w pewnym momencie - od wersji 4 zmienila sie koncepcja xB i zmiana byla fundamentalna dlatego nie chcialem utrzymywac kompatybilnosci. ale tak jak pisalem odpowiednie info dot. starszych wersji znajdziesz w tym watku albo na atarionline.pl
wlasnie przed chwila, pod oslona nocy zostala skompilowana standardowo jeszcze potezniejsza i krotsza nowa wersja xB 4.3 z dodatkowym efektem WOW! a w nim:
- pobieranie konfigu z pliku xbios.cfg
- to tu, to tam upiekszenie kodu
- i aby przedluzyc profesjonalny efekt wprowadzono nowa zmienna: xDIRSIZE co oznacza ze xB moze obsluzyc ponad 4 tyś wpisow w katalogu a nie standardowe 64/128
dla poplecznikow przedpremierowo juz dzis.
.. a z czym ten format rozszerzający ilość plików w katalogu jest zgodny?
:)
ponad 4 tyś wpisow
Ale tyś jest mondry!
Staram się powstrzymywać, ale tym razem nie mogłem :p
Żeby było w temacie - klaszczemy!
.. a z czym ten format rozszerzający ilość plików w katalogu jest zgodny?
przecież to oczywiste ... z xBIOS ... ktoś musi przełamywać bariery.
xB dla karta jest gotowy.
program przetwarza *.ATR - powstaje obraz carta. jesli program korzysta z funkcji xB to ma dostep do karta tak samo jak do stacji dyskow ale pewnie bedzie wykorzystywany tylko do tworzenia skladanek fileowych na karcie.
w tym momencie dziala dla kartow Atarimax pod altirra i tu pytanie - jest jakies narzedzie do fizicznego zaprogramowania karta czy takie narzadko tez trzeba sobie napisac?
xBIOS dla kartridża - w sumie chyba jedyne sensowne rozwiązanie dla tej biblioteki, i dość fajne zresztą.
@XXL - jest od wieków narzędzie dla ATARI i cartów Atarimax - tylko, że to pod DOS więc nie wiem czy u Ciebie zadziała:
Smacznego ;)
To pod linkiem jest bardzo w plecy w porównaniu do aktualnej wersji, która jest zwykle dostarczana wraz z aktualizacjami BIOSu do Ultimate1MB, które na stronie też nie są aktualne, lecz w wątku na AAge.
Jest jeszcze Atarimax Maxflash Studio i The!Cart Studio.
Strony Poprzednia 1 … 56 57 58 59 60 … 71 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.215 sekund, wykonano 10 zapytań ]