1

Temat: apple II

obraz z apple 2 z rozdzielczosci x280 rozciagnieta na ekran atari:

http://atari.pl/apple2.jpg


ciekawe czy na atari mozna skorzystac z tej sztuczki: http://www.pckurier.pl/archiwum/art0.asp?ID=5236

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

2

Odp: apple II

Nie wiem czy z tym rozciąganiem to jest dobry pomysł. Pierwsze co mi przyszło na myśl to "przepraszamy za ustarki techniczne". ;)

Ale jakby jakiś a'la panel ze sprajtów zrobić po prawej stronie albo może spróbować "przesunąć" pozycję ekranu nieco w prawo, to by było extra. No i, kurczę, to Impossible Mission by się przydało...

I Ty zostaniesz big endianem...

3

Odp: apple II

280 punktów w linii i stąd co 8 pikseli widać pionową kreskę przy konwersji na szerokość 320?

A gdyby tak przerzucić natywną rozdziałkę, dostosować displaylistę tak, aby odczyt kolejnej linii do wyświetlenia miał miejsce do 36 bajtów, a krawędzie gdzie pojawi się "kaszana" zasłonić duchami ? ja wiem, że odpowiednika COLOR 1 Basica nie da się duchami zasłonić, da się natomiast zasłonić tło duchami i nadać mu kolor taki jak posiada COLOR 1, wtedy wprawdzie pojawią się 2 prostokąty po bokach (lub jeden duży z jednej przy innym adresowaniu ekranu).

4

Odp: apple II

nie moge wygooglac opisu ukladu graficznego apple... z tego co zauwazylem to:

1. najstarszy bit kazdego bajta danych ekranu jest pomijany (apple wyswietla tylko 7 bitow grafiki), do wyswietlania pobiera 40 bajtow na linie ?
2. nie moze wyswietlic bajtow $xx78-$xx7f i $xxf8-$xxff (16 bajtow z kazdej strony)??
3. stosuje kolejnosc little endian dla bitow w bajtach do wyswietlania na ekranie ???

jesli chcemy przeniesc grafike statyczna to nie ma problemu zobaczymy dokladnie to samo co na apple (powyzej jest z tym 7 bitem), ale ruchome obrazki... kaszana.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

5

Odp: apple II

Wydaje mi się, że klucz jest w tym artykule, który przytoczyłeś - Ale od czego wówczas byłby szósty bit ?

Artykuł_podlinkowany napisał/a:

Apple II wyświetlał piksele składające się z dwóch punktów: zielonego i purpurowego. Włączenie obydwu powodowało pokazanie na ekranie białego punktu. Co ciekawe, firma Microsoft przygotowała dla Apple II interpreter języka Basic, w którego dokumentacji wyraźnie zaznaczane jest istnienie mechanizmu powiększającego rozdzielczość poziomą obrazu.

może trzeba znaleźć dokumntację do tego basica ? :D

Ostatnio edytowany przez maw (2008-06-28 10:10:19)

___
Press play on tape...

6

Odp: apple II

A gdyby co 8 linię wyświetlać dwa razy (wyprowadzać na ekran 2 piksele, tylko raz pobierając wartość)? W ten sposób działa skalowanie w prostszych programach graficznych - może efekt nie będzie rewelacyjny, ale na pewno "ciągły" :)

800 XE + CA 2001; Portfolio; 1040 STfm; Lynx II
Psion Organiser II XP, LZ64; Series 3a, 3c, 5mx; Siena; Workabout; HP 95LX, 200LX, 620LX; Amiga 1200; Amstrad NC100, NC200; Game Boy Color
http://palmtop.cosi.com.pl -- nie tylko o Atari Portfolio

7

Odp: apple II

ale tu masz tryby znakowe, to praktycznie zostaje albo wyłączanie siódmego, albo rolowanie z 6tego na siódmy bit...

___
Press play on tape...

8

Odp: apple II

No właśnie :) Bodajże w pecetowym trybie tekstowym 8x16 działało to podobnie.

800 XE + CA 2001; Portfolio; 1040 STfm; Lynx II
Psion Organiser II XP, LZ64; Series 3a, 3c, 5mx; Siena; Workabout; HP 95LX, 200LX, 620LX; Amiga 1200; Amstrad NC100, NC200; Game Boy Color
http://palmtop.cosi.com.pl -- nie tylko o Atari Portfolio

9

Odp: apple II

to jest tryb bitowy. gdzie dane dla kolejnych linii sa oddalone o 1kb (z grubsza)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

10

Odp: apple II

Co to za gierka na lewo od Zorro?
Another World?


ps. już nie istotne - impossible mission (wpis mikera był podpowiedzią ;) ), podobna lokalizacja mnie zmyliła :P

Ostatnio edytowany przez Lt_Bri (2008-06-28 19:07:19)

wszystkie trzy strony świata

11

Odp: apple II

tak chodza gierki bez konwersji grafiki: http://atari.pl/apple.rar

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

12

Odp: apple II

galaxian z apple2 na atari8: http://atari.pl/galaxian.xex

---
prosze o przeniesienie watku do fabryki 8bit (od czasu do czasu bede tu umieszczal posty dotyczace portow z apple2)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

13

Odp: apple II

invaders: http://atari.pl/ainvaders.zip

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

14

Odp: apple II

gra do sciagniecia: http://atari.pl/ainvaders.xex

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

15

Odp: apple II

Cóż, działa... :) Prawdopodobnie przez przypadek ;)

16

Odp: apple II

zagiales tasme, nie wylaczaj, jutro juz sie nie wczyta ;)

Ostatnio edytowany przez xxl (2010-04-13 22:31:09)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

17

Odp: apple II

Tak jak rozmawialismy w Krakowie, gra budzi we mnie ambiwalentne uczucia...

Mam wrazenie ze ta wersja jest bardziej zgodna z oryginalem arcade niz wszystkie dotychczasowe wersje na Atari?
Grywalnosc znakomita! Dawno nie poswiecilem temu tytulowi tyle czasu co przed chwila.
I to sa plusy.

O drobnych minusach nie bede pisal, bo wiem ze zostawiles je swiadomie :)
Genralnie chodzi o to ze gra wyglada na Atari gorzej niz na Apple II, a moglaby (i powinna!) wygladac lepiej, prawda?

18

Odp: apple II

W sumie Nosty ma rację, zwłaszcza, że obrazek tytułowy The Fendera wzmaga apetyt na początku ;)

19

Odp: apple II

trudno sie nie zgodzic... ale mam wymowke: i galaxian i invaders trzymaja 'rowny' poziom, ewentualny kolejny tyt. bedzie tez w podobny sposob zrobiony - taka 'rozpoznawalna' seria ;)
a dlaczego? bo tak jest latwiej, nie trzeba nowej grafiki i gre mozna 'zrobic' szybko.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

20

Odp: apple II

A gdyby tak jednak B... :O No dobrze, napiszę na głos - Barbariana z C64? ;) Grafika cała do zerżnięcia z komody, gra chyba niezbyt skomplikowana do konwersji (zgaduję, bo zna się na tym xxl a nie ja) a hit nad hity, którego tak naprawdę nie mamy na Maluchu (wersja z LK Avalon się nie liczy i lepiej by jej nie było ;) ) Taka sławna gra znalazłaby się w panteonie atarowych konwersji/remakeów, obok Knight Lore, Bomb Jack, itp.

/OT ;)

Ostatnio edytowany przez Jacques (2010-04-14 07:59:51)

21

Odp: apple II

No ja zrozumialem jak tlumaczyles, ze zeby wywalic te pionowe linie byloby mnostwo roboty, ale podkolorowanie baz na zielono a ufo na czerwono jest chyba banalne, a wtedy gra bylaby zupelnie zgodna z arcade :)