Temat: Falcon programowanie

Pobawiłbym się trochę w programowanie C pod Falcona.

Są gdzieś jakieś tutoriale w C koniecznie pod system i koniecznie z obsługą truecolor,klawiatury, myszy?

I drugie pytanie - czy są emulatory falcona obsługujące dopałki tzn truecolor conajmniej w 640x480?

2

Odp: Falcon programowanie

Zależy co chcesz robić. Ale skoro "pod system" to nie interesuje Cię animacja? smile

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.

3

Odp: Falcon programowanie

sqward napisał/a:

Zależy co chcesz robić. Ale skoro "pod system" to nie interesuje Cię animacja? smile

Pod system w tym znaczeniu, że chciałbym żeby chodziło nie tylko pod Falconem, ale również np pod wynalazkami z Coldfire, ARAnyM, jak ktoś ma kartę na PCI do Falcona to tam również.

Temat może być dowolny, byle była pokazana obsługa myszy, klawiatury i koniecznie obsługa truecolor.

Odp: Falcon programowanie

Tu masz opis większości dostępnych API: http://dev-docs.atariforge.org/files/Th … endium.pdf

Aby chodziło pod wszystkim trzymaj się GEMDOSu, AESu i trochę VDI (ale jeśli coś możesz zrobić przez AES i VDI to lepiej zrobić to przez AES). Nie dotykaj Line-A. Inne API (BIOS, XBIOS) są raczej niskopoziomowe i nie powinny być używane w programach których celem ma być jak najszersza kompatybilność, chyba że autor dokładnie wie o co chodzi.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

5

Odp: Falcon programowanie

Adam Klobukowski napisał/a:

Aby chodziło pod wszystkim trzymaj się GEMDOSu, AESu i trochę VDI (ale jeśli coś możesz zrobić przez AES i VDI to lepiej zrobić to przez AES).

Dziękuję.

Trochę się pobawiłem AESem VDI i jakoś działa.
Na razie działa mi wszystko w trybie 32 bit.
To znaczy obraz mam w formacie ARGB.
To działa da się obrazek w takim formacie poprzez vro_cpyfm skopiować na ekran.
W takim trybie odpala się u mnie ARAnyM a konkretnie AFROS.

Mam parę pytań:

Jak dorobić ikonkę do aplikacji ?
Pod Amiga os prosto - osobny plik się kopiuje i po sprawie.

ARAnyM odpala się u mnie w trybie 32 bit i za nic nie chce się przełączyć do obrazu chunky 16 bit jak w falconie.
Lecą dziwne paski i po temacie - czy komuś wystąpiło coś podobnego?

Nie udaje mi się skopiowanie na 32 bit ekran obrazka 16 bit, vro_cpyfm nie che i już.

Mnie wystarczy do moich zabaw z atari 32 bit obraz, ale jakby dało radę popchąć sprawę z 16 bit to byłoby fajnie.

6

Odp: Falcon programowanie

Trochę się wyjaśniło - widzę że niezależnie jaki format się zapoda w parametrach, vro_cpyfm przy kopiowaniu na ekran przyjmuje że dane wejściowe są w formacie docelowym.

Odp: Falcon programowanie

Co do ikon, to zainteresuj się plikami RSC i narzędziami do ich edycji.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio