Temat: Środowisko do kompilacji atari800 pod Windows
Czy ktoś mógłby mi z tym pomóc?
Czy wystarczy MinGW, czy trzeba coś więcej?
Ogólnie nie za bardzo wiem, jak to ugryźć...
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Grawitacja 2024 Czas na kolejną edycję 8 bitowego GameJamu.
Tenebra na Atari ST/STE Wersja gry na duże atari.
Wyniki FujiCup 2023 Wyniki konkursu FujiCup na najlepszą grę dla 8-bit Atari w 2023 roku zostały ogłoszone!
TONY na małe Atari Nowa gra na małe Atari, w Hiresie, produkcja Rafała Dudka (brat XXL-a), Popmilo i Caruso.
Cosmic Hero 2 Bohater ratujący Ziemię w kryzysowej sytuacji powraca po 30 latach.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Czy ktoś mógłby mi z tym pomóc?
Czy wystarczy MinGW, czy trzeba coś więcej?
Ogólnie nie za bardzo wiem, jak to ugryźć...
Hej.
Zainstaluj Msys2:
W zależności od wersji Windows (32|64bit). W tym środowisku są dwa shelle: Msys2-shell, który służy do typowej konsolowej zabawy (dostępna jest większość narzędzi GNU) oraz Msys-MinGW-shell w wersji 32 i 64-bit do budowania programów. Teraz chyba wszystkie te shelle dodają się do Menu start, w razie czego powłokę MinGW można też odpalić z Msys2-shell: /mingw32.exe lub /mingw64.exe (w katalogu głównym msys2).
We wszystkich powłokach dostępny jest pacman, którym zaktualizuj wszystkie paczki z instalatora (pacman -Suy) a potem doinstaluj kompilator, autoconfy/autotoolsy i zależności - ważne - do budowania softu natywnego bez warstwy zgodności z POSIX (msys-2.0.dll i msys-gcc*) trzeba zainstalować biblioteki i narzędzia w wersji, której nazwa pakietu zawiera mingw-w64*. Pakiety bez tego w nazwie pozwalają zbudować programy, których biblioteki, albo one same, nie kompilują się natywnie bez warstwy zgodności. W ten sposób zbudowałem kiedyś np. emulator mery400.
Może to się wydawać trochę zakręcone, ale tak nie jest. Trzeba tylko przyzwyczaić się do pacmana (ten sam jest w Archlinuksie).
pacman -Ss <nazwa> szuka pakietów
pacman -S <nazwa> instaluje
pacman -Q wyświetli wszystkie zainstalowane pakiety
pacman -Ql <nazwa> wyświetli wszystkie pliki danego pakietu
więcej w man :).
Ostatnio edytowany przez greblus (2017-11-24 17:58:53)
W Niemczech jest takie powiedzonko "ich habe nur 'Bahnhof' verstanden" (zrozumiałem tylko 'dworzec'), które mniej więcej obrazuje moje zrozumienie tematu. Mówi się tak w sytuacji, w której z długiej wypowiedzi rozumie się tylko króciutki fragment ;)
A na poważnie, wielkie dzięki za wyjaśnienia. Nakreśliłeś mi kierunek i będę walczył.
A Tobie udało się zbudować atari800 pod Windows?
Ostatnio edytowany przez Montezuma (2017-11-24 19:22:37)
Hehe.
Znam to powiedzenie ale w Twoim przypadku nie jest chyba aż tak źle :)
A jeśli chodzi o kompilację, to mgr. inż. Rafał zrobił testy jednostkowe tubac-a na moich binarkach atari800 z wyjściem tekstowym (tylko readline zamiast SDL).
http://atarionline.pl/forum/comments.ph … ionID=3918
https://github.com/mgr-inz-rafal/tubac
Marcin.
Z ciekawości skompilowałem z SDL (mingw-w64-i686-SDL), ale jest jeden mały zonk: SDL redefiniuje main i się nie linkuje. To jakaś głupota na styku SDL/gcc. Wrzuć plik z załącznika do atari800-3.1.0/src/ i po ./configure --with-video=sdl się skompiluje.
Z tymi bibliotekami się linkuje:
mingw-w64-i686-libpng
mingw-w64-i686-zlib
mingw-w64-i686-gcc-libs
mingw-w64-i686-libwinpthread-git
mingw-w64-i686-readline
mingw-w64-i686-termcap
mingw-w64-i686-SDL
Więc musisz sobie je zainstalować pacman -S <nazwa>
swego czasu przygotowałem na swoje potrzeby instrukcję krok po kroku, oto ona:
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.080 sekund, wykonano 15 zapytań ]