51

Odp: Niepublikowane entrypoint do procedur OS

xxl napisał/a:

tu jest o odwolywaniu sie do OS a nie hardware.

dałem przykład, myśleć.

Bartosz: - jeśli to przykład na wyciśnięcie z Atari "ostatnich herców i bitów" to chylę czoła smile

No nic, piszcie dalej, będzie śmieszniej smile

Co to jest? To przecież ATARI! ... Atari? - co pan, ja nie jestem rolnikiem ;)

52

Odp: Niepublikowane entrypoint do procedur OS

Pin... ale proszę nie używaj takich bezsensownych argumentów ... pytasz "ogólnie" a czepiasz się "szczególnie" fragmentu odpowiedzi o którym wiesz, że ma inna wymowę w kontekście twojego pytania. Ja nie napisałem nigdzie, że ten program jest przykładem "wyciskania czegokolwiek" tylko, że "wyciskanie" wymagać może omijania czegoś co ktoś uznaje za standard. Mam nadzieję, że nie musze tego jeszcze dobitniej wyjaśniać. Pozwolisz, że zacytuję "Dałem przykład - myśleć".
Ty piszesz o programistach zawodowych. Czy zakładasz, że ktokolwiek na tym forum jest zawodowym programistą Atari? Już w tym kontekście twoje pytanie/zarzut było pozbawione sensu. Bo czemu niby amator Atari ma się trzymać standardów? Nie zadziała na innym sprzęcie, to nikomu nic sie nie stanie i co najwyżej zrobi kolejną wersję skoro ma takie "widzi-mi-się".
BTW XXL pisze przy pomocy tego jakiś minimalny generator labiryntu ... zwracam uwagę na słowo "minimalny". Zresztą nie ważne co pisze. Ważne, że mu się chce.

Nie wstydzę się: 65XEN/1MB/4OS/AKI/1084ST/inne fajne zabawki

53

Odp: Niepublikowane entrypoint do procedur OS

Oh.  Pin.
Nie chcę cię irytować, ale chyba już tylko Ty myślisz o profesjonalnym programowaniu na atari.
Czy czujesz się jak ten ostatni weteran WWI?
Który stwierdził - nie spodziewałem się że to będę Ja?

54

Odp: Niepublikowane entrypoint do procedur OS

@Pin - proponuję zatem, by do regulaminu kompotów dopisać punkty:
1. Projekt zgodny ze schematem MVC
2. Założenia muszą być opsane w UML
3. Spełnone metryki HIS
4. Unit testy - bądźmy litościwi - niech będzie przynajmniej 90% pokrycia.
Parę kolejnych punktów pewnie by się dało dodać.
Myślę, że będzie stado chętnych smile.

A tak całkiem serio - koledzy chyba przeoczyli fakt, że sprzęt Atari (XE i ST) to jest już trup. Trochę podgrzewamy tego trupa nowym softem i/lub sprzętem, ale jednak wiele to nie zmienia. Nas (podtrzymywaczy) raczej ubywa niż przybywa więc to podgrzewanie coraz słabiej nam wychodzi.

55

Odp: Niepublikowane entrypoint do procedur OS

BartoszP napisał/a:

Ja nie napisałem nigdzie, że ten program jest przykładem "wyciskania czegokolwiek" tylko, że "wyciskanie" wymagać może omijania czegoś co ktoś uznaje za standard.

Omijanie legalnych odwołań OS to faktycznie zysk smile- teraz czeka nas tylko wysyp nowych produkcji z użyciem tej funkcjonalności.

BartoszP napisał/a:

Ty piszesz o programistach zawodowych. Czy zakładasz, że ktokolwiek na tym forum jest zawodowym programistą Atari?

nie sądzę.

swinkacostam napisał/a:

Nie chcę cię irytować, ale chyba już tylko Ty myślisz o profesjonalnym programowaniu na atari.

gdzie coś takiego napisałem?

@Bober - nawet nie przeczytałem Twojego posta smile

Ok, dla Waszego szczęścia i ogólnego powodzenia w realizacji waszych wzniosłych celów niniejszym opuszczam ten postatarowski wątek wink

Co to jest? To przecież ATARI! ... Atari? - co pan, ja nie jestem rolnikiem ;)

56

Odp: Niepublikowane entrypoint do procedur OS

@Pin - i dobrze. Bo to taki korpo-dev-dełkot smile.
Ale na scenie używać tego nie trzeba, więc kod pisze się swobodniej. I na tym zabawa polega.

Inna rzecz, że łamanie standardów demoscena ma w swoich genach.

57

Odp: Niepublikowane entrypoint do procedur OS

DISPLY equ $F1E9

jakby sie dobrze zakrecic to ta procka moglaby posluzyc do drukowania tekstu na ekranie graficznym...

albo, szybkie wypelnianie...

albo, softsprite poruszany z dokladnoscia do pixela... ale trzeba przygotowac dane tak, zeby kazdy pixel to osobny bajt wiec 4 kolorowym sprite wielkosci 8x16 zabieralby 128 bajtow wink

wszystkie XL OS maja procke pod tym adresem

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

58

Odp: Niepublikowane entrypoint do procedur OS

- w kodzie nie ma zadnego bezposredniego zapisu do pamieci ekranu, wszystko leci przez OS

- stos programowy w tym trybie zabiera 2.5 kb

- systemowy fill to jakas porazka, juz stawianie punktow w petli bylo szybsze ale za to funkcja z posta 57 robi robote :-)

i najwazniejsze - wielkosc kodu, no niestety 3 strony pamieci hmm kiepsko.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.