51

Odp: atari800-3.0.0 Raspberry PI2

Montezuma napisał/a:

atari800 ze wspomaganiem GPU śmiga i jestem happy smile

Radocha najważniejsza smile,
lecz jeżeli "działa, ale nie mam dźwięku", więc malina przełączyła się w tryb DVI, a monitor to wyświetlił, wszystko więc działa.
Po przełączeniu w tryb monitora DVI malina automatycznie wyłącza dźwięk po hdmi, trzeba go ręcznie włączyć przez hdmi_drive=2.

Samo 75Hz jest o tyle przyjemne, że działają także w miarę poprawnie inne emulatory.
Stella choć bez wspomagania działa fajnie w oknie, PiSNES czy PicoDrive także.

Edit
Co do spowolnień emulatora przy włączonym stereo, jakiego gcc używasz do kompilacji.
Przełącz się może na gcc-4.8, jeżeli jeszcze tego jeszcze nie zrobiłeś i kompiluj z flagami:
CFLAGS="-Ofast -mcpu=cortex-a7 -mfpu=neon-vfpv4 -mfloat-abi=hard"

Ostatnio edytowany przez Waldow (2015-06-12 14:59:30)

52

Odp: atari800-3.0.0 Raspberry PI2

Troche off topic.
Wlasnie zanabylem an ebayu prosty converted hdmi->vga (czyba 3 lub 4 funty) i jak na razie chodzi calkiem niezle po VGA  z moim starym TV. Trzeba byla kilka lini ustawic w pliku config.txt co by to ruszyla. Ja uzywam rozdzeilczosci 1280x1024 i kociguracja jest taka:
hdmi_drive=2
config_hdmi_boost=4
hdmi_group=1
hdmi_mode=35
hdmi_force_hotplug=1

53

Odp: atari800-3.0.0 Raspberry PI2

A dziala Ci dzwiek (mam na mysli przez konwerter, a nie z malinki)?
Mam podobny konwerter z audio i nie mam dzwieku (probowalem wszystkie mozliwe ustawienia w config.txt).
Czytalem tez, ze takie konwertery ciagna z malinki za duzo pradu i ze polecana jest przerobka:

http://elinux.org/RPi_VerifiedPeriphera … rter_boxes
http://imgur.com/a/sLogs/all

ATARI 65XE + SIO2BT
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=22.3

54

Odp: atari800-3.0.0 Raspberry PI2

Ja mam konwerter bez audio tak wiec nie sprawdzalem.

55

Odp: atari800-3.0.0 Raspberry PI2

Problem z rzóg plazmą (czarne plamy) i kolorami o jasności 15  i kolorze >128 w trybie 9 udało mi się chyba usunąć. Mam skompilowaną na malinę wersję 4.0 - potestuję jutro na różnych demach. Jak będzie ok, pushnę na swojego forka w githubie i poinformuję developerów atari800 o załataniu.

Bug był w kodzie fragment shadera. Paleta Atari jest robiona jako tekstura, fragment shader bierze z niej kolory. Oryginalny kod "rozjeżdżał" się o 1 piksel. W rezultacie dopóki kolor był mniejszy niż 128, współrzędna tekstury lądowała gdzie powinna, natomiast dla kolorów > 128 lądowala o jeden kolor za daleko - zamiast koloru 143 (najjaśniejszy) wyświetlał się 144 - najciemniejszy z kolejnego odcienia

Poza trybem 9 bug praktycznie nie do zuważenia