26

Odp: atari800 na 3DS-ie

porzecznik napisał/a:

Dziękuję wszystkim za pomoc. Od wczorajszego wieczora emulator Asie śmiga na moim 3dsie, że aż miło. smile
Przyczyną moich problemów był... Wykrzyknik. Przy instalacji kierowałem się zaleceniami ze strony projektu:

"Remember that this emulator requires Atari ROMs to be present in /3ds/atari800!"

Wszystkie romy (systemowe i z apkami) wrzucałem do katalogu "atari800!", a powinienem do "atari800". smile

Dziękuję za feedback - strona została poprawiona.

Próbuję wydać 0.1.2 z drobnymi optymalizacjami, które zrobiłem, póki jeszcze miałem 3DSa, ale z nowymi bibliotekami emulator nie chce wstać... nowa wersja powinna mimo to wyjść za parę dni.

PS. Powinienem być na SillyVenture, gdyż to niedaleko.

kontakt: asie @ pewne sieci IRC / e-mail: kontakt@asie.pl

27

Odp: atari800 na 3DS-ie

Dawno mnie tu nie było. Po około roku ciszy wydałem aktualizację atari800-3ds do wersji 0.3.0, która koreluje z wersją atari800 z Git-a z połowy czerwca 2018. Zmieniłem też pierwszy post w wątku tak, aby zawierał informacje o zmianach i miejscu, gdzie można pobrać emulator.

W ramach raczej ciekawostki dodam, że opracowałem wstępny port atari800 na Nintendo DS/DSi (istnieje wprawdzie PokeyDS, ale nie jest on rozwijany od ponad pięciu lat), lecz niestety konsola jest zbyt słaba, aby uciągnąć małe Atari bez przepisania emulacji CPU na coś bliższego ARM-owemu assemblerowi. Dostępny jest on w branchu "port-nds"; brak dotykowej klawiatury, lecz działają przyciski, obraz i dźwięk.

EDIT: Miało być tak pięknie, a tu jednak 0.3.1 - z drobną poprawką.

Ostatnio edytowany przez asie (2018-06-25 17:10:49)

kontakt: asie @ pewne sieci IRC / e-mail: kontakt@asie.pl

28

Odp: atari800 na 3DS-ie

Hej
Powiedz mi, czy działa to z 3DS Lite i jak mam ten emulator wrzucić na to Nintendo?
Zakupiłem R4i+ czy jak tam się to nazywa, więc może jakoś w ten sposób? Może to głupie pytanie, ale w sumie na Nintendo się nie znam, dwa razy tylko odpalałem gierki z oryginalnych cartów, a tego R4i to w sumie jeszcze nawet nie rozpakowałem... smile

29

Odp: atari800 na 3DS-ie

DS Lite. Niestety, nie działa - DS Lite to nie 3DS i jest to dużo starsza konsolka. Istnieje PokeyDS, ale jest to stara wersja atari800 i nie jest już rozwijany - do tego jego wydajność jest mizerna. Mam wstępny port nowego atari800 na DS Lite, ale nawet przy zbiciu częstotliwości odświeżania do 30Hz i zbiciu jakości POKEYa do 22KHz 8-bit nie osiąga więcej niż 70-80% realtime. Przykro mi.

Istnieje szansa na ruszenie tego na DSie - należałoby napisać w ASMie ARMowym emulator CPU 6502 który w pełni wykorzystuje optymalizacje specyficzne dla Nintendo DSa. Jeśli będzie wystarczający popyt, rozważę to - właściciele NDSów, odezwijcie się!

Ostatnio edytowany przez asie (2018-06-25 19:16:34)

kontakt: asie @ pewne sieci IRC / e-mail: kontakt@asie.pl

30

Odp: atari800 na 3DS-ie

fajnie, pobawię się smile

/|\ 400 - 800 Incognito+Supercard - 600XL 64k - 800XL - 1088XEL CF3 - XE GS Ultimate VBXE - SIO2SD - SIDE2 - CA2001 - 1050 - XF551 clone by Zaxon /|\ STE 4MB Ultrasatan /|\ 7800 /|\ PORTFOLIO

31

Odp: atari800 na 3DS-ie

atari800-3ds 0.3.2: https://asie.pl/files/homebrew/atari800-3ds-0.3.2.zip

Ostatnia dodana wersja była oparta o drzewo kodu atari800 z czerwca 2018 (chwilę po 4.0.0); to jest oparte o drzewo kodu atari800 z maja 2019 (chwilę po 4.1.0), tyczą się więc wszystkie zmiany w atari800 dodane w 4.1.0, a w szczególności dołączenie ROMów Altirry jako alternatywa dla oficjalnych ROMów Atari. Zostały też zaktualizowane użyte biblioteki homebrew (libctru i devkitARM).

kontakt: asie @ pewne sieci IRC / e-mail: kontakt@asie.pl

32

Odp: atari800 na 3DS-ie

dzięki, zaciągnięte i będzie klikane smile

/|\ 400 - 800 Incognito+Supercard - 600XL 64k - 800XL - 1088XEL CF3 - XE GS Ultimate VBXE - SIO2SD - SIDE2 - CA2001 - 1050 - XF551 clone by Zaxon /|\ STE 4MB Ultrasatan /|\ 7800 /|\ PORTFOLIO

33

Odp: atari800 na 3DS-ie

W wersji 0.3.1 program nie chce mi zapisać konfiguracji (N2DSXL, Luma)

fb.com/Magia8bitow | fb.com/RetroKlinika | soundkiller.bandcamp.com
Ultimate 64+2x8580 | Atari 800 XL+SIO2SD+SIDE2+U1MB+VBXE+PokeyMAX | A1200+A120+40GB HDD+ACA 1233@55MHz | ZX Uno | moc konsol ...i mnóstwo innych śmieci

34

Odp: atari800 na 3DS-ie

Drakon napisał/a:

W wersji 0.3.1 program nie chce mi zapisać konfiguracji (N2DSXL, Luma)

A dałbyś radę sprawdzić w 0.3.2? Wątpię, aby była różnica, ale chciałbym się upewnić.

kontakt: asie @ pewne sieci IRC / e-mail: kontakt@asie.pl

35

Odp: atari800 na 3DS-ie

Stworzenie katalogu "atari800" na karcie pomogło. Teraz wszystko działa jak należy. Tak przy okazji, czy w archiwum z 0.3.2 wersja CIA to nie jest nadal 0.3.1? Bo instalowałem i taką właśnie wersję mi pokazuje. Chyba, że w ferworze walki pomyliłem pliki. big_smile

fb.com/Magia8bitow | fb.com/RetroKlinika | soundkiller.bandcamp.com
Ultimate 64+2x8580 | Atari 800 XL+SIO2SD+SIDE2+U1MB+VBXE+PokeyMAX | A1200+A120+40GB HDD+ACA 1233@55MHz | ZX Uno | moc konsol ...i mnóstwo innych śmieci

36

Odp: atari800 na 3DS-ie

yikes bedzie port na DSi, bedzie mozna trzaskac muze w MPTku bez potrzeby targania calego sprzetu

discord: Mr. Mary#1679

37

Odp: atari800 na 3DS-ie

Zlew napisał/a:

bedzie mozna trzaskac muze w MPTku bez potrzeby targania calego sprzetu

Na tej wirtualnej klawiaturze na pewno będzie to przyjemne roll.

fb.com/Magia8bitow | fb.com/RetroKlinika | soundkiller.bandcamp.com
Ultimate 64+2x8580 | Atari 800 XL+SIO2SD+SIDE2+U1MB+VBXE+PokeyMAX | A1200+A120+40GB HDD+ACA 1233@55MHz | ZX Uno | moc konsol ...i mnóstwo innych śmieci

38

Odp: atari800 na 3DS-ie

Zlew napisał/a:

yikes bedzie port na DSi, bedzie mozna trzaskac muze w MPTku bez potrzeby targania calego sprzetu

Wątpię; prototyp wersji na DSi zdaje się mieć problemy natury wydajnościowej...

kontakt: asie @ pewne sieci IRC / e-mail: kontakt@asie.pl

39

Odp: atari800 na 3DS-ie

Dawno tu nie pisałem! W skrócie: port na DSi się mniej więcej udał (jest w innym wątku), a port na 3DSa dostał dziś aktualizację!

Największą zmianą jest automatycznie przestawienie częstotliwości odświeżania panelu konsoli w trybie PAL do ok. 49.9395Hz - co jest dużo bliżej założonemu przez atari800 ok. 49.86Hz, niż domyślnie wyświetlane przez 3DSa ~60Hz. Oznacza to tyle, że demka i gry chodzą płynniej - szczególnie jest to widoczne przy trybach graficznych "mrugających"/interlaced!

Wersję 0.3.4 z tą funkcjonalnością możecie znaleźć w pierwszym poście.

Notka - pomimo, iż emulator ZXDS robi to już od dłuższego czasu, i u mnie też działa bez zarzutu, nie udzielam gwarancji na to, że zadziała u wszystkich. Opcję można wyłączyć (Display settings -> Video mode settings -> Vertical synchronization).

kontakt: asie @ pewne sieci IRC / e-mail: kontakt@asie.pl