Temat: toolchain dla Atari Lynx
czy któryś z chłopaków piszący na platformę mógłby opisać jak wygląda ten proces?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Grawitacja 2024 Czas na kolejną edycję 8 bitowego GameJamu.
Tenebra na Atari ST/STE Wersja gry na duże atari.
Wyniki FujiCup 2023 Wyniki konkursu FujiCup na najlepszą grę dla 8-bit Atari w 2023 roku zostały ogłoszone!
TONY na małe Atari Nowa gra na małe Atari, w Hiresie, produkcja Rafała Dudka (brat XXL-a), Popmilo i Caruso.
Cosmic Hero 2 Bohater ratujący Ziemię w kryzysowej sytuacji powraca po 30 latach.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
czy któryś z chłopaków piszący na platformę mógłby opisać jak wygląda ten proces?
A to zależy czy w CC65 czy ASM
asm, nie jestem masochistą - to ma sprawiać przyjemność ;)
TL;DR: to skomplikowane.
Przeszedłem crash-course programowania na Lynxa, bo w maju 2019 wiedziałem że jest coś takiego jak Lynx, a na początku września wydaliśmy grę wygrywającą compo, więc chyba mogę się wypowiedzieć.
Jeżeli to ma być coś prostego, to na takie potrzeby chłopaki lynksowcy wymyślili sobie swój prosty formacik plików binarnych *.o, który można załadować do Handy'ego oraz jest narzędzie, które obudowuje taki plik w nagłówek i buduje z niego pełnoprawny obraz cartridge'a.
Minusem tego rozwiązania jest to, że jest to jednostrzałowiec - zwartość musi mieścić się w 64kB, bo ładuje się od razu cały i uruchamia i to byłoby na tyle.
Lynx potrafi jednak o wiele więcej. Cartridge mają tam pojemność od 128 do 512 kB (1 MB można wycisnąć bankowaniem) i są dość przyjazne w obsłudze, bo całą pamięć dzielą na 256 stron i można sobie dowolną z nich zaadresować i po prostu czytać. Trudną rzeczą do przeskoczenia jest tylko zarządzenie tą przestrzenią. Trzeba wymyślić sobie jakiś wirtualny filesystem i umieć stworzyć samemu obraz cartridge'a. Pikanterii temu dodaje fakt, że Atari wymyśliło szyfrowanie i nagłówek carta zawierający loader musi być zaszyfrowany, więc trzeba zbudować sobie narzędzie lub zestaw narzędzi, które to ogarnia. No i wtedy można osiągnąć dość dużo, np napisać sobie Mortal Kombat w którym same klatki animacji postaci zajmują więcej niż dostępna pamięć konsoli i dogrywa się je w locie.
Nasz pakiet, którym zbudowaliśmy Lynx Qusta można ściągnąć stąd. Jest tam mój tool ogarniający wszystko oraz pełne źródła. Ale domyślam się, że lektura nie jest łatwa.
Ostatnio edytowany przez laoo/ng (2021-02-10 13:15:22)
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.058 sekund, wykonano 9 zapytań ]