1,726

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

i wyszedl oficjalnie: http://8bit-unity.com/?p=669


* Implemented high performance directory listing and file loading system using xBIOS

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,727

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

no i jest :) nowy xB - jak ktos chce do testow to zapraszam.

z grubszych zmian:

- zmienna dlugosc bufora,
- zmienna dlugosc katalogu

z mniejszych:
- predefiniowany czas oczekiwania dla FujiNet sciagajaca sektory z netu (user juz nie musi tego robic sam)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,728

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

a co to jest xbios ?

.

1,729

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

@xxl: Czy ten czas oczekiwania to inny parametr niż to, co było potrzebne dla SIO2BT (timeout po wysłaniu komendy)? Na ile go ustawiasz dla FujiNet?

hex, code and ror'n'rol!
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

1,730

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

sa dwa wazne miejsca - petla oczekujaca na odpowiedz urzadzenia i retry - obydwa na raz to nie jest timeout.

standardowo nie ma problemu ale pojawil sie gdy mamy urzadzenie ktore moze np. w protokole odpowie przyjmuje rozkaz ale po minucie dopiero odpowie wykonałam ;-) i po tym zacznie wysylac dane. tak jest z FujiNet.

troszke tam pozmienialem... ogolnie wyplynal fajny temat - czy urzadzenia natychmiast przerywaja wysylanie danych jak dostaja sygnal z linii COMMAND ... sam jestem ciekawy odpowiedzi jak to wyglada fdd vs emulatory urzadzen SIO,

nie wiem co tam w PoP zrobi gosc ale najlatwiej jest po prostu skorzystac z tego ze FujiNet keszuje (dwa sektory na raz) i po prostu zwiekszyc licznik retry :-) banal.

najwieksza zmiana dotyczy tego ze urzadzenie moze: 1.wyslac rozna ilosc danych, 2. odpowiedziec w zaleznosci od czasu wykonywania roznych rozkazow... innymi slowy przygotowujemy xB pod sterowanie FN bez udzialu CIO ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,731

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

Jeśli dobrze pamiętam to w procedurze SIO są dwa liczniki DRETRY i CRETRY. Jeden jest ustawiany na dwa powtórzenia, drugi na 15. Ile retry i jakie dajesz u siebie dla FN (chyba, że masz retry inaczej zaimplementowane)? Timeout na odpowiedź po komendzie jest 2 ramki, natomiast typowy dla komendy R/P to jest 7 ramek - to by nam dawało 15*7=105 ramek czyli mniej więcej 2 sekundy. Do minuty jeszcze daleko...
Konkludując - ciekawi mnie jakie wartości timeoutów i retry ustawiasz u siebie do poprawnej komunikacji z FN. Bo inaczej będę musiał to sam badać :)

hex, code and ror'n'rol!
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

1,732

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

edit ---

u mnie  jest 42 ramki ale w cyklach wiec niezaleznie od pal/ntsc

Ostatnio edytowany przez xxl (2021-06-29 22:34:59)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,733

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

xB oddaje statusy (zaleznie of funkcji) w C, rejestrach i reg.statusu.

obecnie przy EOF znacznik C=1 co okazuje sie byc klopotliwe poniewaz:

     jsr     xBIOS_OPEN_DEFAULT_FILE

     ldy     <dest
     ldx     >dest
     jsr     xBIOS_LOAD_DATA

C=1


ale jak ustalimy ilość danych, nawet na dlugosc pliku to EOF nie zostanie osiagniety:

     jsr     xBIOS_OPEN_DEFAULT_FILE

     ldy     <data_len
     ldx     >data_len
     jsr     xBIOS_SET_LENGTH

     ldy     <dest
     ldx     >dest
     jsr     xBIOS_LOAD_DATA

C=0

obydwa przypadki zaladuja tyle samo danych ale w drugim przypadku nie osiagamy EOF.



prawdopodobnie, kolejna wersja xB zglosi EOF poprzez C=0

sa jakies przeciwskazania ktorych jeszcze nie widze?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,734

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

pojawila sie nowa mysll aby dodac funkcjonalnosc ladowania danych w trybie "burst" (w uproszczeniu: pomijajac bufor w pewnych sytuacjach)

mozliwa realizacja tego jest poprzez usuniecie juz istniejacych niektorych funkcji lub dodanie kolejnej: wymiana modulu FS.

podobnie jak SET_DEVICE daje mozliwosc wymiany modulu I/O (dzieki temu mozemy obslugowac CAR/FDD/RAMDISK itp.)
po wymianie modulu FS przykladowo LOAD_FILE i LOAD_DATA dzialalyby "w trybie burst".

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,735

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

kolejna zgloszona modyfikacja: jesli wyedytuje sie config w naglowku xB to ten już nie bedzie probowal zaladowac pliku konfiguracyjnego po uruchomieniu.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,736

Odp: xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen

przyklad nowego modulu I/O + jedna funkcja: xBIOS_UNPACK_BINARY_FILE

tu mamy PoP zapisanego jako .xex

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.