Temat: CONtrollerTESTerPRO!

Załączam prosty (ale bez przesady, dużo badziej skomplikowany i użyteczny, niż inne z katalogu) programik pozwalający na testowanie urządzeń podłączonych do portów joysticka. Czas pisania - 3 wieczorki.

CONtrollerTESTerPRO pozwala przetestować:
- manipulatory drążkowe
- paletki
- myszy Atari ST
- myszy Amiga
- trackballe
- debouncing (jakość styków)
- szybkość reakcji (przydatne przy porównywaniu opóźnień w reakcji na różnych rodzajach zestawów)

Czyli wszystko to, co mi brakowało. Jak ktoś ma całą szufladę ze starymi joystickami, które iskrzą, spatynowały się, albo nie do końca kontaktują, to łatwo będzie sprawdzić (ja mam :)

Program ma 3 ekrany, na pierwszym trestujemy kontrolery, na drugim debouncing, na 3 czas reakcji.

Programik działa na Atari z 16kB (lub więcej) pamięci. Napisany został w CC65.

Dziewiąte miejsce w konkursie ABBUC 2021.

Linek:
https://atarionline.pl/utils/F.%20Diagn … 16k%29.atr


http://www.atari.org.pl/forum/misc.php?action=pun_attachment&item=8481&download=1
http://www.atari.org.pl/forum/misc.php?action=pun_attachment&item=8482&download=1
http://www.atari.org.pl/forum/misc.php?action=pun_attachment&item=8483&download=1
http://www.atari.org.pl/forum/misc.php?action=pun_attachment&item=8484&download=1
http://www.atari.org.pl/forum/misc.php?action=pun_attachment&item=8485&download=1

Ostatnio edytowany przez qbahusak (2022-01-30 15:46:01)

Post's attachments

CONTrollerTESTPRO_(p1).png 2.22 kb, liczba pobrań: 161 (od 2021-11-15) 

CONTrollerTESTPRO_(p2).png 2.28 kb, liczba pobrań: 160 (od 2021-11-15) 

CONTrollerTESTPRO_(p3).png 1.62 kb, liczba pobrań: 159 (od 2021-11-15) 

CONTrollerTESTPRO_(p4).png 1.85 kb, liczba pobrań: 162 (od 2021-11-15) 

CONTrollerTESTPRO_(p5).png 4.69 kb, liczba pobrań: 159 (od 2021-11-15) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

2

Odp: CONtrollerTESTerPRO!

Dzięki!

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

3

Odp: CONtrollerTESTerPRO!

Dzięki

4

Odp: CONtrollerTESTerPRO!

Brawo Qba!
Zabrałeś mi pomysł jaki mam od lat i który miałem szansę zrealizować już za... też kilka lat, szacując jak się zabieram do rzeczy które ciągle są pilniejsze :-)

--== Kup Pan/i dyskietkę - jedyna taka oferta w całym InterNetCie - http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=18887 ==--

<-- Kontakt przez "E-mail" albowiem moja skrzynka "PW" jest pełna i zaprawdę nie mam czego usunąć.

5

Odp: CONtrollerTESTerPRO!

qbahusak napisał/a:

ak ktoś ma całą szufladę ze starymi joystickami, które iskrzą, spatynowały się, albo nie do końca kontaktują, to łatwo będzie sprawdzić (ja mam :)

Ja też mam. A do ich sprawdzenia przydałby się jeszcze test "skosów". Coś jak ten test reakcji na fire. Np.:
1. program wyświetla losowo jeden z czterech skosów,
2. tester wychyla joystick aż "trafi" we właściwy skos, program zlicza chybione wychylenia aż do uzyskania celnego,
3. powtórz pkt. 1-2 X razy (X do oceny autora, lub możliwość ustawienia przez użytkownika)
4. program wyświetla statystykę, za którą próbą udało się trafić każdy z wylosowanych skosów i ew. w jakim czasie.
Chciałoby Ci się?

--== Kup Pan/i dyskietkę - jedyna taka oferta w całym InterNetCie - http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=18887 ==--

<-- Kontakt przez "E-mail" albowiem moja skrzynka "PW" jest pełna i zaprawdę nie mam czego usunąć.

6

Odp: CONtrollerTESTerPRO!

Aktualizacja 1.01 - usunięty drobny bug w oscylogramach. Teraz działa.
Ponadto dodane odtwarzanie DMA przy wyjściu z progamu.

Linek:
http://atarionline.pl/utils/F.%20Diagno … 16k%29.atr

7

Odp: CONtrollerTESTerPRO!

Dzięki, bo ten programik jest świetny i testuje prawie wszystko.
Brakowało mi tam chyba tylko pistoletu i pióra świetlnego (czyli LPENH/LPENV) i możliwości określenia okresu autofajera w joysticku. Poza tym nic Cię nie zaskoczy :)

Edit: Przepraszam, zapomniałem że na sąsiednim forum pisałem już o pistoletach 2 miesiące temu.

Ostatnio edytowany przez mono (2022-01-30 15:57:48)

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje