126

Odp: Save / Hi Score / Trophy / Register

No z listy. Loginy są na liście jako wpisy, a hasła też by trzeba podać w grze wpisując się na listę.

127

Odp: Save / Hi Score / Trophy / Register

no to jakbys mial loginy i hasla ludzi to mozesz :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

128

Odp: Save / Hi Score / Trophy / Register

Nie jak ja bym miał, tylko użytkownik przecież ma. Wszystko zależy od programisty. Jeśli tworzymy grę, która z założenia ma rację bytu taką, że wiadomo z góry, że będzie się przy tej grze spotykać gdzieś na chacie ekipa i grać wspólnie, to wystarczy, że w grze programista zaimplementuje w tablicy highscore taką funkcjonalność, że wpisując się na listę użytkownik wpisuje nazwę użytkownika i hasło. W ten sposób powstaje lista highscore z użytkownikami i hasłami zaszytymi w grze. Potem aplikacja (gra) łączy się z netem jak może i wysyła wszystkich userów, którzy podali hasła i którzy mają konto na hiscore.

129

Odp: Save / Hi Score / Trophy / Register

tak... gra ktora zbierze przed monitorem grupe przyjaciol i naparzajacych sie w sobotni wieczor dla hiscore... marzenie

ale, tu pomysl:
strategia turowa w swiecie np. archona ale w trybie takim jak hero wars adventures - to jest cos nowego i nawet w basicu by mozna bylo zrobic - idealna gra dla trybu multigracza przez siec :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

130

Odp: Save / Hi Score / Trophy / Register

XXL, chyba rozumiem, o co chodzi Mq.

Podobny scenariusz planuje wprowadzić w Krecie, gdzie gracz ma możliwość wyboru sposobu zapisu listy Najlepszych: Lokalnie w pamięci RAM, na dyskietce lub Internet, korzystając z FujiNet. Przy wyborze opcji "Internet", będzie możliwość podania Loginu i Hasła (jak na razie tylko dla API HSC)
Po tej czynności, lista wyników będzie wczytywana przez API HSC i prezentowana w opcji "Najlepsi". Po rozgrywce, będzie można umieścić wynik w tablicy gry.

Jednakże, wrzucenie już istniejących wyników w grze (np. z RAM lub Dyskietki), raczej jest nie możliwe. Tak jak pisałeś XXL, wymagałoby to znajomości haseł użytkowników, a to raczej niemożliwe/głupie/niebezpieczne (niepotrzebne skreślić)

131

Odp: Save / Hi Score / Trophy / Register

Ja miałem na myśli taką opcję, że jak się w grze wpisujemy na listę, to wpisujemy osobę i hasło. Gra ma w tablicy wtedy zapisane osoby i hasła te, które podaliśmy, a dla pozostałych wyników jest owszem osoba, ale nie ma hasła, więc gra takiej pozycji nie wysyła, pomija przy wysyłaniu.

132

Odp: Save / Hi Score / Trophy / Register

Mq, takie trzymanie haseł po stronie klienta to złamanie wszelkich zasad bezpieczeństwa. Mimo iż to małe Atari to nie powinno się tak robić.

Nie widzę tego w praktyce. Po za tym, przypuszczam, że trzeba by dublować dane lokalnie, by rozróżniać wyniki które już są na serwerze, by ich nie wpisywać wielokrotnie. To nieekonomiczne.

133

Odp: Save / Hi Score / Trophy / Register

Trochę przesadzasz:-) Kurde, mi chodziło tylko o to, że gra sobie np. dwóch kumpli w Last Squadron na zmianę, i jak wpisuje sobie ktoś po game over na listę swoje inicjały, to podaje hasło, co komputer pamięta do czasu wysłania tego do internetu, albo do czasu wyłączenia zasilania. Z resztą tak sobie tylko rzuciłem, ja i tak się tym zajmować nie będę, ani nie mam kumpli z którymi wspólnie gram przy jednym komputerze:-)

134

Odp: Save / Hi Score / Trophy / Register

a co sie stanie jesli gra jest na CAR i nie ma mozliwosci zapisu jakis ustawien albo postepów w grze?

nic prostszego:

mozesz zapisac na serwerze dla danego gracza dane jakie potrzebujesz oraz sciagnac je w razie potrzeby... z dowolnego miejsca na swiecie, a nawet grajac na komputerze atari u kolezanki.

zgadza sie. genialne.

---
na tej zasadzie mozna tez zrobic slownik albo translator do programu ... np. SpeedScript z polskim slownikiem?

Ostatnio edytowany przez xxl (2021-11-08 16:31:43)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

135

Odp: Save / Hi Score / Trophy / Register

Mq napisał/a:

Ja miałem na myśli taką opcję, że jak się w grze wpisujemy na listę, to wpisujemy osobę i hasło. Gra ma w tablicy wtedy zapisane osoby i hasła te, które podaliśmy, a dla pozostałych wyników jest owszem osoba, ale nie ma hasła, więc gra takiej pozycji nie wysyła, pomija przy wysyłaniu.

Po to napisałem zewnętrzne narzędzie, żeby z gry zdjąć obowiązek przygotowania interfejsu do pobierania użytkownika i hasła.
Z dwóch powodów
- stworzenie takiego API z poziomu gry, to przygotowanie GUi do wprowadzania danych, może jakaś lista kolejna lista displayowa, walidacja autoryzacji, obsługa komunkacji z HSC i obsługa komunikatów o błędach - gra urosnie o co najmniej kilka, a może i kilkanaście kilobajtów. Jak ktoś chce to robić to prosze bardzo, ale moim zadaniem nie trzeba.

- zewnętrzne narzędzie do autoryzacji pozwala nam na to, że procedura wysyłania nie wymaga żadnej interakcji z userem na poziomie samej gry, to być może pozwoli dołączyć procedure wysyłania wyniku do już istniejących tytułów.

Oczywiście inne rozwiązania też mogą być ciekawe - ja zaproponowałem takie z pewnymi ograniczeniami, ale tez z pewnymi cechami które pozwolą na minimalizacje kodu do samej wysyłki.

136

Odp: Save / Hi Score / Trophy / Register

Tak, Bocianu i to byl dobry pomysł. Obecnie po stronie programisty pozostaje kilka linijek kodu. a i od strony usera jest prosciej...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

137

Odp: Save / Hi Score / Trophy / Register

No i gites:-) Ja to się w sumie tylko zadumałem nad nieograniczonością możliwościowości, ale jasna sprawa, że obecne uniwersalne rozwiązanie bocianu jest rozwiązaniem uniwersalnym, bo jest uniwersalne:-)

138

Odp: Save / Hi Score / Trophy / Register

przerobiłem mrHoppe :)
aktualnie wysyła i wyswietla wyniki z HSC.
zapraszam do zabawy.

https://fujinet.pl/tnfs/HiScoreCafe/

139

Odp: Save / Hi Score / Trophy / Register

dodana:

http://xxl.atari.pl/hsc/hsc-mrhoppe/

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.