1

Temat: WUDSN + Mad Pascal - szybki hack poprawiajacy uzywalnosc.

Od jakiegos czasu WUDSN umozliwia edytowaie plikow (Mad) Pascala, jednak do pelnej funkcjonalnosci sporo jeszcze brakuje, albo ja nie potrafie tego zrobic. Narazie jest to bardziej nakladka na edytor tekstu, ktora udalo mi sie zmusic do calkiem przyjemnej wspolpracy.

Zalozeniem bylo: Prosto szybko i w miare uzytecznie.

1. Tworzymy nowy projekt i nazywamy go "xTemplate"
- Lub jakkolwiek inaczej, nazwa xTemplate spowosuje ze bedzie prawie zawsze na koncu :)

2. Zdefiniowac Builder dla Pascala.

Project->Properties->Builders->New..
[OK]
Name->Mad Pascal
Location-> wpisac, skopiowac lub wyklikac:Sciezka do mp(.exe)
Working Directory-> wpisac, skopiowac lub wyklikac: ${workspace_loc}${project_path}
Arguments-> wpisac, skopiowac lub wyklikac: ${workspace_loc}${selected_resource_path}
[OK]
https://obrazki.elektroda.pl/1383079900_1676721776_thumb.jpg

3. Skojarzyc rozszezenie .a65 z MADS'em

Window->Preference->General->Editors->File Associations->Add..
Wpisac: *.a65
[OK]
Associated Editors->Add..
Wybrac MADS Editor
(ustawic jako default jesli nie jest)
[APPLY AND CLOSE]
https://obrazki.elektroda.pl/9093876700_1676669785_thumb.jpg

4. Zmodyfikowac nieco parametry kompilacji MDAS'a

Ta modyfikacja nie powinna wplynac negatywnie na kompilacje innych programow, a umozliwia komplilacje plikow wygenerowanych przez mp.

Window->Preference->Languages->Assembler->Atari 8Bit Assemblers->MADS
w polu Parameters wpisac: to co w default parameters i dadac na koncu: -x -i:/sciezka_do_mad_pascal/base
[APPLY]
https://obrazki.elektroda.pl/1576309100_1676670407_thumb.jpg

5. Ulatwic sobie zycie i nieco zmodyfikowac skroty klawiszowe.

Window->Preference->General->Keys
Odnalezc skrot "Build All"-"CTRL+B" i go usunac -> [Unbind Command]
Nastepnie jakies 3 linie ponizej odnalezc "Build Project" i skojarzyc go ze skrotem "CTRL+B" (kliknac na pole Binding i nacisnac CTRL+B)
W polu when powinno byc "In Windows", jesli nie ma - wybrac.
[APPLY AND CLOSE]
https://obrazki.elektroda.pl/7514370200_1676670938_thumb.jpg


Przepis uzycia:

- Zaznaczyc projekt xTemplate stwozony w kroku 1
- Skopiowac go (ctrl+C, ctrl+V) i nadac mu nowa nazwe.
- Twozymy nowy plik .pas
- bedac w oknie pliku PAS Nacisnac "CTRL+B" (mp utwozy plik .a65)
- Zaznaczyc w oknie "Project Explorer" projekt, i nacisnac F5. Pojawi sie plik .a65
- otwozyc plik .a65
(postepowac jak z kazdym innym projektem assemblera, mozna ustawiac BREAKPOINTY  :)
- CTRL+9 aby skompilowac
lub
- CTRL+0 aby skompilowac i uruchomic w Altirra.


Nie mam pojecia czy to jest najlepszy sposob, i czy nie ma baboli, ale napewno ulatwi zycie i uzycie.
Opisanie tego zajelo mi znacznie wiecej czasu niz wymyslenie :)
Smacznego.

Ps.
Udalo mi sie zkomplikowac pong'a.

Ps2.
pacmad nadal wyswietla blad:
/home/willy/atari/WUDSN/Workspace/PacMad/pacmad.pas (81,36) Error: Resource file not found: Type = RCDATA, Name = 'CHARSET_TITLE_ADDRESS'

Ps3.
Nanioslem poprawki.

Ps4.
PacMad juz sie kompiluje. Powodem byly 2 problemy:
1. mp normalizuje sciezki i nazwy plikow.  Malutki patch powoduje ze nie normalizuje sciezek pod linuxem: https://github.com/tebe6502/Mad-Pascal/issues/113
2. Zwiazane z powyzszym. Tym razem chodzi o normalizacje nazw plikow i zmiennych. Tutaj niestety patch nie byl by tak prosty, wiec poprawilem zrodla. Wystarczylo zmienic nazwe pliku asssets/NC5.FNT na assets/nc5.fnt i odwolania do niego w assets/chars.rc
Powyzsze nie jest problemem w Windows :D

Ostatnio edytowany przez willy (2023-02-18 18:29:37)

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477