@klopeks,
Gdyby pamięć Atari oznaczyć jako tablicę bajtów MEM, wówczas zapis POKE 756,204 oznaczałby MEM[756] = 204, czyli przypisanie komórce 756 wartości 204. Odwrotnością procedury POKE jest funkcja PEEK, która podaje wartość, np. X = PEEK(756) - co powinno zwrócić 204, jeśli wcześniej zostało wywołane POKE 756,204. Warto zwrócić uwagę, że czasem do pamięci zapisywane są wartości szesnastkowe - zwykle, jeśli przedstawiają one adresy. Podobnie przy odczycie. Przykładowo odczytanie adresu display list'y: DL=PEEK(560)+PEEK(561)*256 . Tutaj widać, że komórce 561 jest starszy bajt, a w 560 młodszy bajt dwubajtowego słowa (16 bit) reprezentującego adres pamięci.
Oczywiście tak jak koledzy wcześniej pisali, jedna rzecz to zrozumienie zasady działania POKE/PEEK, a druga to znaczenie kolejnych wartości pamięci. Tutaj jest potrzebna mapa pamięci oraz różne przykładowe programy, które przedstawią Ci różne przypadki użycia.
serwus,
Piotr
Atarowiec... inżynier elektroniki, informatyki i automatyki. Programista i przedsiębiorca.