51

Odp: Knight Lore optymalizacja szybkości działania kodu

XXL poprosił, coby sprofilować na nowo.
Niestety, za każdym razem jak mam nowe źródła, muszę ręcznie wklepywać jakie obszary was interesują. TeBe, weź może aktualną wersję z http://eru.nutki.com/a8/game.asm (utils.asx tam też jest), i zaznaczajcie jakie obszary nas interesują przy pomocy declare_env, declare_env_full, end_env.
A tu mini zrzut z procedurką, o którą XXL prosił:

1a21 1a49     77331   0.71  E_1A76
0000 0044   2847004  26.18  PUTSHAPE
0000 ffff  10874168 100.00  GLOBAL

Ostatnio edytowany przez eru (2008-02-18 20:46:32)

: 404. Stopka not found

52

Odp: Knight Lore optymalizacja szybkości działania kodu

poprawie kod wzorując się na Twoich poprawkach Eru

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

53

Odp: Knight Lore optymalizacja szybkości działania kodu

okazuje się że procka na stronie zerowej nie odpowiada całkowicie za ruchome obiekty w grze, od E_2264 zaczyna się pętla która realizuje przepisywanie obiektów na ekran, prawdopodobnie z uwzględnieniem przesłaniania przez obiekty (bohater zwalnia kiedy nachodzi na jakieś obiekty), pętla przepisująca zaczyna sie od E_22bd i jest trudniejsza do przyspieszenia, tak na oko 2 cykle na bajt może się uda przyspieszyć

E_22bf, E_22c2 tylko starszy bajt jest modyfikowany, młodszy zawsze =0


E_22bd    ldx #$00
E_22bf    lda $C000,x
E_22c2    sta $ff00,x
    inx
E_22c6    cpx #$00
    bne E_22bf

    dec E_22c2+2

    inc E_22bf+2
    bmi E_22d5
    dey
    bpl E_22bd

E_22d5    dec E_0047
    bpl E_2264
    rts
*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

54

Odp: Knight Lore optymalizacja szybkości działania kodu

Jak tam, jakieś prognozy kiedy uda się zoptymalizowaną wersję poskładać w całość i wypuścić 1.2? :) To będzie świetna sprawa, w końcu na spokojnie i bez frustracji będzie można zagłębić się w tą grę na naszym komputerku, bo wersja niezoptymalizowana - choć świetna - odstrasza (zbyt dużymi) spowolnieniami ;)

55

Odp: Knight Lore optymalizacja szybkości działania kodu

spowolnienia nadal będą istnieć, ogólnie jednak działa szybciej niż v1.1

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

56

Odp: Knight Lore optymalizacja szybkości działania kodu

Jasne, tak sądziłem, że mimo wszystko to musi czasem zwalniać, tak samo wersja ZX. Najważniejsze, że nie będą one tak dramatyczne, super :)

57

Odp: Knight Lore optymalizacja szybkości działania kodu

I jak tam, jest nadzieja na wypuszczenie szybszej wersji jakoś wkrótce? :)

58

Odp: Knight Lore optymalizacja szybkości działania kodu

Napisałem TeBemu toolika, to mam nadzieje, że go używa i wciąż coś rzeźbi :)

59

Odp: Knight Lore optymalizacja szybkości działania kodu

dostalem patche od Tebego i je wprowadzam (zostaly jeszcze 2 - najwazniejsze), dodalem jeszcze wybieranie nastepnego przedmiotu do kotla jak na zx (nie beda losowane jak teraz) i wykasowalem jedno miejsce startowe zeby byly 4 jak na zx. wkrotce gra bedzie do pobrania.


laoo jaki to toolkit?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

60

Odp: Knight Lore optymalizacja szybkości działania kodu

Nie nic. Tebe pytał się, czy nie dałbym rady dodać LBSowego patcha do profilowania do atari800 pod windą. No i nie dałem rady (bo atari800 nie za bardzo kompiluje sie na nowych kompilerach i nie chciało mi się dłubać) ale przeprosiłem się ze źródłami atari++ i dopisałem tam fajniejszego ;) Ot cały toolik.

Ostatnio edytowany przez laoo/ng (2008-03-21 10:15:28)

61

Odp: Knight Lore optymalizacja szybkości działania kodu

a gdzies jest wystawiony moze jest?

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

62

Odp: Knight Lore optymalizacja szybkości działania kodu

Nie upubliczniam, bo nie chcę zrobić niczego niezgodnego z licencją, a dostosowanie do zgodności wymaga pewnie na tylę dużo zachodu, że nie chce mi się go ponieść :) Jak ktoś potrzebuje coś poprofilować, to mogę podesłać.

63

Odp: Knight Lore optymalizacja szybkości działania kodu

...Alternatively, the contents of this file may be used under the terms
of the "GNU Public Licence" license (the "GPL" License), in which case
the provisions of "GNU Public Licence" License are applicable instead
of those above.  If you wish to allow use of your version of this file
only under the terms of the "GPL" License and not to allow others to
use your version of this file under the TPL, indicate your decision by
deleting the provisions above and replace them with the notice and
other provisions required by the "GPL" License.  If you do not delete
the provisions above, a recipient may use your version of this file
under either the TPL or the "GPL" License."

tak wiec nie widze miejsca w ktorym moglbys byc "niezgodny z licencja"
btw. pacza jakiegos przygotuj, ztcp autor atari++ chetnie przyjmuje i reaguje spoooro szybciej niz np. team atari800

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

64

Odp: Knight Lore optymalizacja szybkości działania kodu

Ależ by się już zagrało.... ;)

65

Odp: Knight Lore optymalizacja szybkości działania kodu

@xxl

Jak tam, jest jeszcze nadzieja? :) Mam nadzieję, że nie zarzuciłeś poskładania zoptymalizowanego Knight Lore do kupy? Bo to dopiero wtedy będzie wielki i grywalny tytuł na naszego Malucha ;)

66

Odp: Knight Lore optymalizacja szybkości działania kodu

siodmy tydzien nic nie robie przy atari :/ praca, praca... koncze wazny projekt, nie mam czasu na nic poza spamowaniem na forum ;)

jeszcze prosze poczekac.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

67

Odp: Knight Lore optymalizacja szybkości działania kodu

tu możecie już pograć

http://twinbee.org/hob/play.php?snap=kn … mp;scale=2

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

68

Odp: Knight Lore optymalizacja szybkości działania kodu

nowa wersja do pobrania: http://atariarea.krap.pl/forum/viewtopi … 442#p82442

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.