1

Temat: 800XE rip

Witam.
Znowu trafił do mnie do naprawy kompletny trup.

Grzały się 41464 więc je wymieniłem na sprawne - nic.
Te pamięci były napewno uszkodzone - sprawdziłem na 130xe na dodatkowych - komp nawet nie powstał.

Grzał się FREDDIE jak diabli - parzył, też wymieniony i nic.

Z głośnika - po zakończeniu resetu słabe "puk" w głośnik.

Kondensatory niewybrzuszone. Na płycie w różnych miejscach +4.92V. Dioda oczywiście świeci


Dzięki za podpowiedzi.
No to do poniedziałku.... jutro robię sobie wolne od kompa.


PS. Kto ma na sprzedaź pamięci 41464 - mój zapas wykończyłem.

Ostatnio edytowany przez pajero (2008-08-08 00:21:51)

2

Odp: 800XE rip

Ja także podpinam się pod prośbę o kości 4464. No chyba, że ktoś jest mi w stanie powiedzieć, czy wlutując 1MB można wyciągnąć podstawowe 64k i przełożyć do innej maszyny (na logikę nie, bo 1024kB + 64kB == 1088kB czyli tyle, ile podaje emulator - dlatego pytam).

___
Press play on tape...

3

Odp: 800XE rip

Na logikę dobrze kumasz.

4

Odp: 800XE rip

Maw chcesz podstawowe banki usunac?? Eeee  to chyba nie przejdzie? Pajero, szukalem i jak na zlosc mam same 1-bitowki, poszukam jeszcze jak znajde to dam znac.

Dwa korce ziemniaków, gęsich jajek kopa, żeby móc to połknąć, tęgiego trza chłopa. GG3456993

5

Odp: 800XE rip

zostaje jeszcze zrobić "czteropiętrówkę" jak Jer u siebie w serwisie radzi... - choć IMHO ładniej to wygląda rozłożone na płytce na płasko wpinanej w podstawki zamontowane w miejsce tych 64kx4b - gdzieś to już nawet widziałem, nie wiem, czy w bajtku jakimś... w każdym razie nie jest trudne, bo dokładnie wychodzi to samo, co Jer u siebie "na piętrusa" proponował:

www.dereatari.republika.pl napisał/a:

(Układ zastępczy kostki pamięci 4464)
Tu chciałbym opisać sposób na wykonanie układu zastępczego czterobitowej kostki typu 4464 z czterech kostek 4164. Najpierw trzeba przygotować je odpowiednio. W pierwszej kostce należy wygiąć pod spód pin 14 i połączyć go z pinem 2 za pomocą cienkiego drucika wygiętego w kształcie litery S. W trzech pozostałych kostkach należy zagiąć pod spód piny 14 i 2 łącząc je kroplą lutu. Kroplę tę należy spiłować, by była jak najcieńsza. Następnie nałożyć na siebie kostki jedna na drugą (pierwsza na dole) i zlutować stykające się piny 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 15 i 16. Maksymalnie skrócić piny 1 i 16. Tak przygotowany zestaw włożyć w otwory po wylutowanej czterobitówce tak, by pin 8 zestawu trafił w otwór 9 płyty. Zestawu nie wciskać do oporu, zostawić luz jak największy między dolną kostką i płytą.

//EDIT: co do wyjmowania podstawowych banków - na 100% nie da się, bo 1Meg jest podłączany wyłącznie w blokach po 16k w podstawowej przestrzeni pamięci (jak coś pokręciłem, to poprawcie)

Ostatnio edytowany przez maw (2008-07-13 10:09:44)

___
Press play on tape...

6

Odp: 800XE rip

4464 można wyciągnąć np. z C64 :-) Tym samym 2 dobre uczynki spełnione.

A goły C64 jest tańszy ...

pomidor

7

Odp: 800XE rip

A niedlugo zjazd komodziarzy! Montujemy ekipe w kominiarkach i z odsysaczami w dloni?
Przekopalem zbiory, niestety nie mam, same 1 bitowki, co zabawne bedac ostatnio w PL tez jeszcze dodadkowo nakupilem 4164 nowe, trafily mi sie w sklepie, plus 3 czy 4 nowe 6502, a tych 4 bitowek nawet na ebayu nie widzialem.

Ostatnio edytowany przez zaxon (2008-07-13 15:43:06)

Dwa korce ziemniaków, gęsich jajek kopa, żeby móc to połknąć, tęgiego trza chłopa. GG3456993

8

Odp: 800XE rip

kopałem już też po swojej makulaturze, nie znalazłem schematu (był podobny, ale na oko dla podłączenia 192kB w 65XE/dokładniej się nie przyglądałem artykułowi/), ale biorąc pod lupę zdjęcia od Jera i bez schematu idzie sobie taką płytkę zaprojektować dysponując goldpinami i czterema podstawkami (bo idzie od razu pamięć podbić do 128kB)

//EDIT: jestem ślepy - coprawda nie płytka, ale wszystko jak na dłoni: schematy rozszerzeń

Ostatnio edytowany przez maw (2008-07-13 17:07:53)

___
Press play on tape...

9

Odp: 800XE rip

No i to jest zaleta schematow od Jera, pokazane tylko to co niezbedne i brak dokladnego opisu co i gdzie podlaczyc.Na mnie to wplywa bardzo stymulujaco.

Pajero ostatnio kupilem hurtem podstawki 40 pin, podeslac ci pare? Zrob sobie jedna sprawna plyte XE ,ze scalakami w podstawkach, wtedy diagnostyka bedzie prosta.Zaoszczedzone sporo czasu.Wrzucasz podejrzanego do podstawik na sprawnej plycie i wiesz co jest grane.

Ostatnio edytowany przez zaxon (2008-07-13 17:43:04)

Dwa korce ziemniaków, gęsich jajek kopa, żeby móc to połknąć, tęgiego trza chłopa. GG3456993

10

Odp: 800XE rip

Możesz tak załatwić obie płyty...

___
Press play on tape...

11

Odp: 800XE rip

Maw, mieszkasz niedaleko tego sklepu, jest wszystko co potrzebujesz, pamięci 4-ro bitowe też http://www.nikomp.com.pl/

12

Odp: 800XE rip

no właśnie się wybieram i wybrać nie mogę... - może przez to, że jak za smarkatego tam latałem to był tam taki wielki nieprzyjemny facet za ladą, co na wszystkich burczał :)

___
Press play on tape...

13

Odp: 800XE rip

-teraz też burczy, ale to TY jesteś klient :)

14

Odp: 800XE rip

http://www.nikomp.com.pl/cgibin/shop?search=4464 ten tekst na żółtym to zapewne też on napisał ;)

___
Press play on tape...

15

Odp: 800XE rip

Przypuszczam że ten drugi co na zapleczu siedzi, bo jest ich tam dwóch

16

Odp: 800XE rip

Hej Hej, MAW to co podałeś w linku to na pewno nie jest DRAM typu 64x4 ! Uważaj ..

pomidor

17

Odp: 800XE rip

dzięki, wpadłbym jak śliwka w kompot :/

//EDIT: pod jakimi numerami najczęściej występowały kości dram64kx4bit ? a 64kx1bit ? Od Zenona już wiem, że co producent to drobna zmiana nazwy, żeby opłat licencyjnych nie ponosić...

Ostatnio edytowany przez maw (2008-07-15 09:24:23)

___
Press play on tape...

18

Odp: 800XE rip

Różnymi.

Poszukaj ... w tym samym sklepie są jako DRAM.

pomidor

19

Odp: 800XE rip

Początek jest różny, ale najczęściej cyfra 4 przed pojemnością oznacza czterobitowe, np. 4416, 4464, 44256. Inne cyfry oznaczają jednobitowe, np 4516, 4116, 4164, 4564, 4256.
Reguła: czterobitowe 16k i 64k mają 18 nóżek, jednobitowe 16, 64, 256 mają 16 nóg, 44256 20 nóg.
Szukaj na allegro starych kart graficznych EGA, czasem się trafiają i mają 8szt. 4464, a VGA ISA mają 44256.

Nikt nam lekkiego życia nie obiecał i słowa dotrzymał.
8bitów ; dereatari
Apple Hadware

20

Odp: 800XE rip

Cze!

Obawiam się, że MMU "odleciało" :-( Na 4 martwe płyty - 3 miały wraz z RAM upalone MMU.

Polecam podstawkę pod MMU oraz podmiankę z innej płyty.

Pzdr

tOri

Różne różności dla Atari i nie tylko - przydatne, bądź nie ale i tak warto zajrzeć...
http://atari.myftp.org  Atari - Power without price and necessary elements with some sh*t onboard
https://reversing.pl SSL enabled site

21

Odp: 800XE rip

Dzięki toriman - podmienie i zobaczy się...

22

Odp: 800XE rip

Wróciłem do tej 800XE.

Wymieniłem MMU, CPU, ROM i kondensatory C1, C19, C20, oraz obydwa kwarce.
C24 - 10uF, był trochę przywęglony od strony masy - też nowy.


Po włączeniu/ wciśnięciu Reset mam po 1sek. i po 3sek drugie puknięcie w głośnik.
Nie mam kliku klawiatury w głośnik.


---------------------------
EDIT: Włożyłem MMU,CPU, kondensatory C1, C19, C20, oraz obydwa kwarce do innego kompa - sprawne.
A więc te wymianki na nic się zdały....

Były napewno uszkodzony RAM i FREDDIE - grzały jak diabli i na innym kompie nie startowały.
Te zmienione/nowe RAM i FREDDIE są sprawne - sprawdziłem....


Czyli jeszcze został Pokey,PIA,Antic i Gtia nie sprawdzony.... a może coś innego?

Ostatnio edytowany przez pajero (2008-08-08 01:49:34)