251

(22 odpowiedzi, napisanych Kupię / Sprzedam / Zamienię Atari)

[ciach]

252

(22 odpowiedzi, napisanych Kupię / Sprzedam / Zamienię Atari)

Chodziło mi o to, czy ważne ilości i jak to się ma do rozliczenia przesyłki :-]

To ja jeszcze mam pytanie: dla XEGSa muszę kupować osobnego kwarca (C070035), czy wystarcza ten z XE ?

//EDIT: dobra, mam - C070035 to C070034 "z resztą" w obudowie generatora, jak Jer mi kiedyś napisał - na płycie są miejsca do wlutowania  pozostałych elementów, żeby na C070034

253

(22 odpowiedzi, napisanych Kupię / Sprzedam / Zamienię Atari)

Które i po ile ?

254

(268 odpowiedzi, napisanych Fabryka - 8bit)

Z drugiej strony patrząc - przyglądając się mojej starej klawiaturze chicony i klawiaturze "gumkowej" to idzie ją w miarę prosty sposób przerobić na jednowarstwową - pod warunkiem, że pola styku będą w postaci "grzebienia" a powierzchnię styku na gumkach pokryjemy klejem przewodzącym na bazie akrylu lub tzw. "gumą w płynie" (ale przewodzącą!).

255

(268 odpowiedzi, napisanych Fabryka - 8bit)

Ja zasugerowałem, że może dało by się je także użyć w klawiaturach "foliowosprężynkowych".

Simius pytał o chętnych na trójwarstwowe folie.

Simius napisał/a:

Koszt jednostkowy folii jednowarstwowej (klawiatura ze sprężynkami) byłby pewnie wyższy, zważywszy na to, że takich klawiatur jest znacznie mniej, więc trzeba byłoby zmniejszyć wielkość zamówienia.

I ma rację. Jeżeli miałbym wybierać między folią trójwarstwową za $4~, a jednowarstwową za ~$10, to wybrałbym trójwarstwową.

256

(268 odpowiedzi, napisanych Fabryka - 8bit)

Pytam jako posiadacz dwóch atarek z "foliosprężynkami" - jeżeli by pasowały, to jestem chętny na 5 sztuk.

Przy 500 sztukach potrzebowałbyś 50 ludzi biorących po 10 sztuk, 100 po 5 sztuk.  Zapewne więcej osób by się skusiło - a niektóre zapewne nawet "poszły by w ciemno" - jeżeli obeszło by się bez sprawdzania, jaką mają folię.

257

(268 odpowiedzi, napisanych Fabryka - 8bit)

Czy czasem trójwarstwowej nie da się też założyć w miejsce jednowarstwowej ? I tu i tu guma wywołuje nacisk.

258

(25 odpowiedzi, napisanych Sprzęt - 8bit)

Nie, nie jest to zwykły mikroswitch. Chodzi mi o wsadzenie jak najbardziej zbliżonego do oryginalnego.

//EDIT: TME mam zryte w te i we wte.

259

(25 odpowiedzi, napisanych Sprzęt - 8bit)

No niestety, nie jest to idealny zamiennik - a biorąc pod uwagę jego koszt, do którego trzeba doliczyć VAT i przesyłkę z Anglii, to też sprawa nieopłacalna na dopasowywanie mu nóżek dremelką.

Nie wiem, czy ktoś jeszcze w kraju takie przełączniki sprowadza produkuje - tyle co wyszukałem, to wkleiłem :P

260

(25 odpowiedzi, napisanych Sprzęt - 8bit)

No raczej nie jest to kwestia nadmiaru - konktaktspraj po czasie odparowuje. Wydaje mi się, że jest to kwestia tego, że "w środku" porobiły się jakieś luzy i prawdopodobnie zwoje z zerwanej sprężyny zablokowały się między sobą.

Każda wysyłka do Polski była by nieznośna - toto kosztuje $5, a przesyłka $60 :-).

Jeszcze poprzez podobieństwo obrazków znalazłem taki: http://pl.farnell.com/te-connectivity/m … dp/1813628

261

(25 odpowiedzi, napisanych Sprzęt - 8bit)

Za to po oczyszczeniu kontaktsprajem nic już nie odskakuje :(. Numer wybity na tajlu ( EB 2065) odpowiada ilustracjom znalezionym w necie: http://www.digikey.com/product-detail/e … ND/1049638. Niestety, nie udało mi się namierzyć, żeby był dostępny w PL - a sprowadzanie go z USA to zbyt drogi interes.

262

(14 odpowiedzi, napisanych Bałagan)

Bezrobotny, ja swój kontakt znalazłem tak: kontakt Nie wiem, czy pasuje do Pasia, ale do styków jest całkiem dobry.

263

(25 odpowiedzi, napisanych Sprzęt - 8bit)

Stryker, przez jaką kartę to masz puszczone na pececie ?

264

(1 odpowiedzi, napisanych Sprzęt - 8bit)

Witam

Z góry dzięki, a jeżeli ktoś by jeszcze go "znalazł" w Eagle'u, to chyba już bym ozłocił ;-)

//EDIT: Najciemniej pod latarnią ;-) - no to jedynie ochotnik biegły w EAGLE'u by się przydał :-)

265

(25 odpowiedzi, napisanych Sprzęt - 8bit)

No niestety, napsikanie (na siłę, bo nie za bardzo tam jest gdzie psikać) WD40 dało skutek odwrotny - teraz w ogóle już nie kontaktuje, choć mam wrażenie, że lepiej chodzi (nadal przyblokowuje się i nie odskakuje do końca).

Będę musiał poczekać do poniedziałku, może uda mi się go oczyścić (w robocie mam "kontakt").

//EDIT: Szukam zamiennika, ale za cholerę nie wiem, jak to nazwać - na "wyłącznik metalowy" ("przełącznik elektroniki", "przyciskane 2PDT" itp.) wyskakują tony innych inszości - możecie pomóc ? Może ktoś z Was miał do czynienia z takimi drobiazgami ? Choć to ostateczność, wolę mieć jakąś alternatywę.

//EDIT2: Chyba mam http://www.tme.eu/pl/details/ic1107p1b1 … switches/#

266

(12 odpowiedzi, napisanych Sprzęt - 8bit)

Pytanie, czy to jest "ciężki" czy "lekki" ? "Lekkiego" bym nie ryzykował - nie dość, że sieje (sprawdzane przy xc12 z turbo - w żaden sposób nie da się czegokolwiek wgrać), to jeszcze istnieje niebezpieczeństwo, że przy przypadkowym zwarciu styków pójdzie układ przetwornika i pośle całkiem inne napięcie na wyjście. Takie przypadki przerabiałem kilkukrotnie na pecetach z zasilaczami Feel II (płyta główna do wymiany, uwalona elektronika w dyskach).

//EDIT: Tak się zastanawiam, jak to jest z tymi napięciami puszczonymi przez stabilizatory ? Warto ? Jakie parametry dobrać, żeby nie uzyskać kaloryfera ?

267

(25 odpowiedzi, napisanych Sprzęt - 8bit)

@Bitman: ten przełącznik nie ma nic wspólnego z tymi z serii XL/XE

@MicroBee: na przełączniku nie ma ani śladu rdzy, podobnie jak na blachach i całej reszcie wnętrza - uszkodzenie wygląda na typowo mechaniczne - metalowy trzpień nie odskakuje do końca (pęknięta sprężyna ?).

A przełącznik wygląda tak (wycięte z foty z netu):

Witam ponownie

Czy ktoś z Was naprawiał już ten wyłącznik ?

POWER jest przylutowany od spodu płyty czterema zakrzywionymi końcówkami obudowy, dodatkowo do wylutowania są trzy nóżki od styków.

Problem jest w tym, że "nie odskakuje" metalowy bolec (jakby się o coś blokował), a jeżeli już nawet odskoczy, to wystarczy lekkie dotknięcie, by stracił kontakt/zawiesił komputer.
Boję się, że jak go wylutuję, to już go nie poskładam - a nie chciałbym go zamieniać na plastikowe chińskie badziewie - chciałbym zachować jak najbardziej oryginalny "filing" płyty.

269

(7 odpowiedzi, napisanych Sprzęt - 8bit)

[ciach]

//EDIT: Druga atarka ruszyła. Stan na dzień dzisiejszy: jedna zimna całkiem, jedna z artefaktami jak cholera, jedna działająca bez obudowy (XEGS, po włożeniu do obudowy zamiera).

//EDIT2: Kupię GTIA...

270

(22 odpowiedzi, napisanych Kupię / Sprzedam / Zamienię Atari)

Jeżeli ktoś będzie robił większe zakupy, to ja z chęcią wezmę po 10 14.1875 i 3.54

271

(7 odpowiedzi, napisanych Sprzęt - 8bit)

Obojętnie. Pasy idą przez całą wysokość duszka.

272

(7 odpowiedzi, napisanych Sprzęt - 8bit)

Witajcie, na moim sprzęcie ostatnio intensywnie odpalanym (praktycznie chodził non stop 10 godzin, z wyłaczeniami co 15-30 minut), pojawiły się artefakty na duszkach - np. w Alley Cat są to linie poniżej i powyżej kota, tak samo w przypadku rzucanych przedmiotów. Podobnie w innych grach - widać, że pierwsza linia przed i za postacią duszka jest kasowana, czyli nie jest to wina skapconego programu (nie powinno to powodować zostawiania śmieci).

Efekt wygląda mniej więcej tak:

|| | |||
|| | |||
|| | |||
(pusta linia)
 ## ##
# ## #
 #### (postać)
(pusta linia)
|| | || |
|| | || |
|| | || |

Kości bez podstawek - self-test pokazuje pamięci sprawne, Antic i Gtia ledwo się grzeją, 6502 troszeczkę bardziej (ale też nie jest to temperatura przy której można się sparzyć).

Podejrzewam, że zasilacz, na którym pracowała był niesprawny i podawał nieprawidłowe napięcie. Niestety, był "wypożyczony" i już go oddałem, więc teraz tego nie sprawdzę.

Od czego zacząć ? Nie patrzeć na self-test, tylko wlutowywać pamięci ?

273

(22 odpowiedzi, napisanych Kupię / Sprzedam / Zamienię Atari)

14.1875 ze świecą szukać - gdyby ktoś miał do sprzedania, to z chęcią kupię.

@Simius: taki typowy modulo5 na 3.ch J-K ? Czy 5 nie powinno dodawać jeszcze jeden cykl częstotliwości głównej, czy gdzieś powinienem wstawić bramkę ?

274

(22 odpowiedzi, napisanych Kupię / Sprzedam / Zamienię Atari)

Mam pytanie, czy można ten kwarc zastąpić np. tym http://sklep.avt.pl/p/pl/49263/rezonato … 0+mhz.html plus dobudowanie dzielnika ?

//EDIT: Drugie pytanie przy okazji wątku: http://www.tme.eu/pl/katalog/?art=4.43M-HC49 który z tych można zastosować w atarkach ?

W Noc Muzeów, w Muzeum Historii Komputerów i Informatyki w Katowicach, udało mi się natrafić na kart, który miał programy do obsługi Blizzarda - w tym jeden z nich o dużo mówiącym tytule "Disk copy".

Był też inny, który nie miał K.O.S.  (jak ten, który był na moich kartach), a T.O.S. zgłaszający się prawie identycznym menu jak MyDos 4.5. Do wgrania programu wymagał podania nazwy urządzenia. Programy z moich taś wchodziły prawie że idealnie - więc raczej nie był to kart do TURBO2000. Zastanawiam się, czy także obsługiwał by stację.

Przy najbliższych ponownych odwiedzinach spróbuję "wypożyczyć" je i dotargać do Lotharka. Oczywiście o ile pozwolą na "bezczeszczenie" - jeden z nich miał jeszcze "oryginalną" nalepkę (żeby dostać się pod obudowę trzeba by ją było zedrzeć) z głową indianina w pióropuszu i napisem "Huron".