pytanko: gdzie mógłbym wrzucać mp3-ki z grami w systemie AHT, bo co jakiś czas mógłbym cusik przerobić i dodać.
Voy : a coś więcej o tym plaza, są jakieś gierki w tym systemie audio, chętnie zerknę.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Steem SSE 4.2.0 już dostępny Nowa wersja emulatora Steem SSE z istotnymi usprawnieniami i nowościami
Powrót Head Over Heels! Thalamus zapowiada Return to Blacktooth - kontynuację klasyka na Amigę i Atari ST
Silly Venture 2k25 SE - już wkrótce! Tylko do 21 lipca możesz zamówić koszulkę z okazji SV 2k25 SE
Nowy firmware 1.5 dla SDrive-MAX Ulepszony tryb szybki i poprawki kaset w nowej wersji firmware
Ice-T 2.8.2 Nowa wersja Ice-T dla 8-bitowego Atari już dostępna - poprawki i nowe funkcje
atari.area forum » Posty przez humanoid
Strony Poprzednia 1 2 3 4 Następna
pytanko: gdzie mógłbym wrzucać mp3-ki z grami w systemie AHT, bo co jakiś czas mógłbym cusik przerobić i dodać.
Voy : a coś więcej o tym plaza, są jakieś gierki w tym systemie audio, chętnie zerknę.
Super mój projekcik działa (podziękowania za loaderka) tzn. zmontowałem płytkę na standardowy sygnał i turbo AHT(na UC 7400). Płytka jest podłączona do gniazda w Atari, a z drugiej strony mp4. Skompresowałem grę do formatu mp3 no i w emulatorze nie działa ale za to w realu śmiga :). Poniżej dodaję pliczek.
Dzięki. jutro kuknę i wypróbuję.
Diki.
Z tego co podałeś, lekko kuknąłem - to pytanie 2 nie odpali.
ale czy ktoś potrafi zmienić loader AHT tak by zajmował jak najmniej blogów(600b) np. do dwóch.
Tzn. bez reklam bez wstępnych tytułów, czyli - wczytanie loadera, i od razu wczytanie gry bez wciskania returna lub innego klawisza (po prostu goły loader).
Da rade ktoś to zmontować ?
Hejka.
Zbudowałem płytkę turbo AHT mam ją podłączoną bezpośrednio przez mp4 do Atari(bez magnetu). Niektóre wave z powyższych kaset działają po małej przeróbce tzn. po zmianie prędkości na większą czyli 3%.
Budowa sygnału AHT:
1. przed rozpoczęciem każdego kodu hex (np.01,bin- 00000001) jest dodawany przed znak przeważnie hex- 00, a zaś na końcu znak kontrolny hex.
2. po wgraniu loadera wpierw podawany jest tytuł (bez adresu np.4000) i przerwa
3. następnie adres gdzie kod ma być wrzucony i przerwa
4. następnie cod hex np. jakiejś gry i przerwa.
5. na samym końcu adres i hex restartu.
Pytania:
1. jak zbudowany jest sygnał turbo 2000 Richtera (cz)?
2. czy można zastosować Loader z Uniwersalnego Loader Generatora jeśli tak to jak ? (http://atarionline.pl/v01/index.php?ct= … -Generator)
z góry dzięki za odpowiedzi.
A więc, wbudowałem za grecem do styku play, stabilizator 5V – L7805CV.
Magnet 1010 S śmiga jak w atarynce. http://naforum.zapodaj.net/6f359445a350.jpg.html
Tzn. do odtworzenia dźwięku (audio) takiego jak z pospolitego magnetofonu podpinamy się do pinu 11 przez wejście liniowe, najlepiej przez jakiś wzmacniacz dźwięku (bez wzmacniacza też idzie, ale dźwięk trochę słabawy). Pin 5 jest do zapisu dźwięku (audio), którego trzeba dosyć wzmocnić. Z pinu 3 wychodzi audio data tego sygnału nie trzeba wzmacniać.
Trochę nie jestem z tego zadowolony, bo moim celem jest przeróbka audio na date tzn. podłączyć mp3 lub 4 pomijając magnetofon.
Czyli trza zbudować coś ala przetwornik, schemacik podejrzałem z xc 12 i zbudowałem płytkę. http://naforum.zapodaj.net/f0ebcd2dd87c.jpg.html
Jeszcze diody wmontować i testy.
I po testach - Działa. (kto chce ;) )
Acha jeśli zgrywać audio na PC to trzeba się podłączyć w 1010S do układu LA 3160 do nóżki 3, a xc12 do colektora Q6, wtedy dźwięk jest taki jak trzeba.
Następny etap to turbo AHT bez magnetu.
Jeśli tam nic niema to wynika z tego, że biały plastik w którym siedzi kółko z ośką, jest odkształcony lub tulejka jest wyrobiona w kierunku kółka gdzie dociska wałek taśmy. Pasek działa jak gumka i oba kółka jakby przyciągają się do siebie i z czasem się wyrabia tulejka(zwłaszcza plastik), kółko ustawia się pod kątem i po przez naciąg paska wyskakuje, czyli czym pasek bardziej upięty tym szybciej spadnie z kółka. Jak to naprawić: albo podgrzać plastik i odkształcić w przeciwną stronę co do uciągu, albo skołować mosiężną tulejkę z jakiegoś magnetu-złomu, rozwiercić i wstawić na kleju (oczywiście wstawić lekko odchyloną w przeciwnym kierunku). UWAGA - obydwie metody wymagają sprawnych rąk i precyzji inaczej można spieprzyć jeszcze bardziej.
Można też jeszcze dorobić jakąś blaszkę by kółko nie wypadało(zamiast trzymania palcem :) ).
Daj znać jeśli o to chodziło.
Hej sorki że się wtrącę....
Ja tam na tych fotach nic nie widzę, niema jak pokręcić kółeczkiem i obserwować tor paska, może być coś pokrzywione np. tulejka z ośki, lub wybita za nisko albo za wysoko, albo brak zawleczki.
Sprawdź czy jest jakiś rowek w ośce jeśli jest to brak zawleczki.
Znam taki mały trik na paski jeśli nie jest spękany lub zerwany:
1. czyścimy pasek
2. trzymając pasek lekko rozszerzony w 2 palcach, podgrzewamy pasek zapalniczką (trza uważać by się nie zapalił ani nie zwęglił). Płomień musi iść po pasku ze 2-3 razy tam i z powrotem (prędkość około 1s\10cm), cykl około dwóch razy dookoła (cza wyczuć nagrzanie paska). Pasek się lekko skurczy.
3. Ponownie czyścimy jakimś rozpuszczalnikiem.
4. zakładamy.
i gotowe.
Stryker:
A z 1 postu.
zerknij na schematy.
Jak dorobię turbo (bo jestem też w trakcie) do mojego magnetu to opiszę tu.
Dzięki.
jer - pin 10 - READY napięcie pojawia się po włączeniu zasilania komputera. To napięcie wykorzystuje np. stacja dysków, ale magnetofon nie.
Według schematu XC12
pin 10 jest to zasilanie motoru np. przewijanie, a zaś z tego co wynika, pin - 8 to zasilenie elektroniki i włączenie (zezwolenie)przez tranzystor napięcia z pinu 10.
W magnetofonie. 1010s pin 10 jest pusty iż ma swoje zasilanie 9V ac.
Czyli w całokształcie wystarczy mi podłączyć 5V do pin 8 i powinno wszystko grać.
Jeszcze raz dzięki.
Jak w temacie. Udało mi się go odpalić, ale bez dźwięku na wyjściu (z 1010 po przez wejście liniowe).
Zerknąłem na schemat i chyba nie ma zasilania z Atari na wzmacniacz (pin 8 w gnieździe 1010).
Pytanie - jakie to napięcie ?, a jeśli to nie ten problem - to proszę o oświecenie mnie.
z góry dzięki !
Też miałem problem w graberze, ale z kamerą (przez cincz), bardzo podobne objawy z kolorem.
Różne proste próby przeprowadzałem, wydawało mi się, że sygnał za słaby.
Później się wkurzyłem i podłączyłem karte PCI z CONEXANT CX 23880-16(PV-CX881P) i było w dechę tylko że mniejsza rozdzielczość.
Sorki chyba wprowadziłem w błąd to nie to samo. :)
Ja jednak spróbuje z PC- eta, mam już przygotowany, tylko 800xl muszę złożyć.
Ps. Ha Ha - najbardziej mnie wkurzało, jak podczas wczytywania z magnetu, ktoś włączył odkurzacz:)
Byłem przekonany że te stare ramy (30pin) to SD.
Gzynio - Jest twoja - daj namiary na maila.
Tu reszta:
28 pin - Hyundai - HY 5117804B J- 6 9715A KOREA (A)
42 pin - SEC - KOREA 534Y KM416C1200AJ-7 (B)
24 pin - SEC -KOREA 534Y KM44C1003CJ-7 (B)
42 pin - Hyundai?- HY5118160 JC-70 9524A KOREA (C)
Karta poszła.
Zostały tylko simmy.
Jak nie zajrzysz do środka to nie będziesz wiedział. Sprężynę idzie przewinąć z innej, a styki choćby pastą można potraktować.
Dorwałem kości, mogę się podzielić:
kości 20 pin
Goldstar - GM71C4256BJ60 9402 KOREA - 8szt. (karta)
Toshiba - TC514400ASJ-70 JAPAN 9349HCZ - 8szt. (4XSDRam (a))
T JAPAN - 9407HCK TC511000AJ-70 - 4szt (4XSDRam (a))
Samsung? - KOREA 408Y KM44C1000CJ-6 - 8szt. (4XSDRam (b))
Samsung? - KOREA 405Y KM41C1000CJ-7 - 4szt. (4XSDRam (b))
Hyundai? - HY514400A LJ60 9639C KOREA - 32szt.(2XEDO Ram)
oraz parę innych EDO więcej pinów
Dzisiaj znalazłem trochę czasu do zasilania.
Okazało się że zasilacz C64 jest rypnięty, więc wykorzystam zasilanie z PC-eta.
Bardzo przydatne schemaciki ze stronki co Seban podał (dzięki), ale chyba tam mały błąd:
Rys.1, DIN 7 jeśli to widok na gniazdo to powinno być na odwrót 7 to 6, 3 to 1 i 5 to 4.
zaś Rys.5, DIN 5F - widok na gniazdo jest ok.
Troszkę miałem problema z tym więc o tym pisze.
Dopiero po rozkręceniu 800xl widać numerację pinów.
Pozdr.
Przeniosłem - nie ten temat.
Adam - tak też myślałem, właśnie myślę o modyfikacji.
Maw - wujek nie zawsze dobry lepiej zapytać.
Jak nie da rady to muszę zmontować jakiś.
Dzięki.
Hej. Wreszcie dorwałem 800 XL, no ale mam problem bo bez zasilacza.
Posiadam zasilacz z commodore (chyba 64), ma tą samą wtyczkę, ale nie wiem czy zasilanie te same i czy na tych samych pinach co Atari.
Można o jakiś schemacik prosić?
qbahusak - nie wnerwiaj się tak od razu, to jest forum, tu każdy chyba może wyrazić swoje zdanie.
(tak myślę)
Jeśli ktoś chce mieć jak w oryginale (np. kolekcjoner) to na pewno złoży Ci zamówienie.
A co do kółeczka to to na pewno musi być plastikowe, szło by też na mini tokarce zrobić, ale męka przy tym by była.
"Generalnie robienie czegoś w mosiądzu ...."
Ja nie mam zamiaru uruchamiać produkcji, z powodu - braku czasu.
Po prostu osobiście uważam, że ten element powinien być co najmniej z mosiądzu - i to wszystko.
Pozdrawiam.
Czy mosiądz czy plastik, to zawsze będą opiłki z tym, że tych opiłków będzie znikoma ilość.
Mosiądz jest raczej materiałem śliskim, a już nie mówiąc o fosforobrązie w tym to naprawdę trzeba się posłużyć odpowiednią metodą by uzyskać opiłki.
By pozbyć się opiłków z plastiku lub mosiądzu wystarczy nałożyć odpowiedni smar na elementy cierne.
1. Lepszy ślizg po elementach z czym idzie dłuższa żywotność.
2. Gdyby powstały opiłki to się przykleją do smaru.
Domyślam się że chodzi tylko o krzywkę plastikową.
Ewentualnie mogę wykonać taką podobną z mosiądzu, ale potrzebował bym dokładny opis,
czyli: zdjęcie z wymiarami: szerokość, długość itd., no i z której strony jest spłaszczenie.
Wywierć dziurkę i nagwintuj, a potem wkręć śrubkę.
Moim zdaniem, mimośród byłby lepszy z mosiądzu lub fosforobrązu.
Strony Poprzednia 1 2 3 4 Następna
atari.area forum » Posty przez humanoid
Wygenerowano w 0.011 sekund, wykonano 74 zapytań