901

(283 odpowiedzi, napisanych Fabryka - 8bit)

W następnej wersji, jeśli będzie, to będzie na zatrzask, jak jest w oryginale.
NA razie proponuję zalutować pin, a następnie pieszcząc lutownicą (popychając grotem) wciskać.

Przy takim rozwiązaniu, jakie jest, niestety, pin musi wchodzić ciasno, bo będzie wypadał.

Projekt ma status eksperymentu, co jest zaznaczone na wstępie :)

A jak Ci się nie podoba, to zwróć :P Kasę Ci oddam :)

902

(180 odpowiedzi, napisanych Fabryka - 8bit)

Ja nie widzę przeszkód, Atari to Atari, tu się akurat mało różni.

903

(180 odpowiedzi, napisanych Fabryka - 8bit)

ja mam trójkę 8,5,7/12, dlatego klepię po nocach. Wtedy Home Office jest ciche i przytulne...

Reuestry są, to i tak se moge naklepać. Tylko wchodzą timingi we flashowaniu.

Z tymi zaciskami to trzeba:
Pocynować, ale uwaga, aby cyna nie wpłynęła do wnętrza pina.
przylutować kabelek
Zacisnąć szczypcami trochę naśladując zaciskarkę. Te zaciski się zaciskają "na objętego", mają trapezowy kształt.
Ja bym proponował wlutować w płytę pojedyncze goldpiny i kabelkami 1-1 połączyć, jak ktoś ma.

904

(180 odpowiedzi, napisanych Fabryka - 8bit)

Dzięki Candle :)

Candle napisał/a:

spis oprogramowania do atari? bo nie rozumiem

Chodzi o toolsy do:
flaszowania slotów na OS, flaszowania slotów basic i missile command.
No, chyba, że jest to zaszyte w firmware. Nie wiem, muszę zainstalować i sprawdzić.

Flaszowanie sparty jest na stronie sparty - to już znalazłem.

905

(6 odpowiedzi, napisanych Kupię / Sprzedam / Zamienię Atari)

I do not think so.
But you can buy transformer 220v->9v over 27 Watt of power.
It's a big and heavy one, but you have no alternative. The transformer can be toroid, they have better effitiency AFAIK.
There is probably simple charge-pump inside the drive to make 12V needed for disk drive to work. At least in 1050 there is a charge pump voltage converter.

I think someone could mod the drive to work with el-cheapo 5/12V external - hd  power supplies.

906

(180 odpowiedzi, napisanych Fabryka - 8bit)

Prawo Pocztowe.

Brzmi Durnnie :P

Od razu widać, kto prawo układał.

Candle, mógłbyś chociaż lakonicznie odpowiedzieć na moje pytania parę postów przedtem? Zadałem je w imieniu szerszego grona, aby uporządkować informacje. Gdybyś je potraktował jako krótki tutek 4all, byłoby miodnie, a na pewno zmniejszy to liczbę konsternacji przy montowaniu.

907

(6 odpowiedzi, napisanych Kupię / Sprzedam / Zamienię Atari)

leniuk napisał/a:

Zapomniałeś dodać że Amiga i Atari ST też ma transmisje w obu kierunkach przez lpt. ;)  qbahusak , dzięki za propozycje, wole sobie już podstawki z niego wlutować :)

Nie dodałem z premedytacją :) Patrzyłem - na allegro chodziły po 15 zł :)
Poza tym co zrobisz z 15-letnią podstawką? No, chyba, że pozłacana.

Wylutuj podstawki i wyślij za dychę :)

908

(180 odpowiedzi, napisanych Fabryka - 8bit)

Panowie, nie psioczcie na poczcie, ostatnio konkurencja ich dobija, to się starają :)
Banki i inne giganty wysyłają listy z notesikami, by ważyły >50g!

909

(180 odpowiedzi, napisanych Fabryka - 8bit)

Mam. Dziękuję. Dostałem. Otrzymałem. Ucieszyłem się. Rozpakowałem.
No nie ma instrukcji i naklejki z przekreślonym koszem :)

No to ja przejrzałem linki powyżej i mam szereg (ciąg) pytań.
1. Czy te rezystorki RD4 i RD5 to w kabelek, jak http://www.nightfallcrew.com/05/01/2012 … tallation/ nie ma problemu? (by nie ryć płyty głównej)
2. Muszę wylutować rom i ten mały cuś (MMU), wlutować podstawki, a następnie wetknąć te podstawko-wtyczki na tasiemkach?
3. Wersja XE od XL różni się czymś więcej, niż długością tulejek dystansowych?
4. Czy jest gdzieś w jednym miejscu jakiś spis oprogramowania do U1MB? (jak nie ma, to poproszę, jak jest, to też poproszę)
5. Czy Basic na płycie będzie używany (mam jedną płytę bez basica)
6. gdzieś czytałem, że wersja 65XE i 130 XE jest ta sama, czyli bardziej opłaca się rozszerzać 65XE?
7. Jak się popsuje wszystkie sloty SO, to komp nie wstanie, prawda? Czy jest jakaś metoda przywrócenia zawartości slotów SO?
8. Jak się do tego podłącza twardy dysk? ŻART!!!!

910

(19 odpowiedzi, napisanych Kupię / Sprzedam / Zamienię Atari)

Gdyby były mankamenty, to bym napisał. Nówki nie śmigane, brak śladów wyjmowania na nóżkach, brak śladów pilnika od wyjmowania z podstawek, brak śladów manipulowania przy napisach.
:P

911

(19 odpowiedzi, napisanych Kupię / Sprzedam / Zamienię Atari)

maw napisał/a:

Kuba, na stronie katronik widzę tylko jedne 4164, ale bez opisu - to te kupowałeś ?

Te. Toshiby i jakieś inne markowe, 150 ns.

Pan z Katronix zapytał w emailu, czy chcę pamięci, czy 74164 :)
Potem przysłali paczuszkę, potem upomnieli się grzecznie o pieniążki.

TAK. Wysłali bez potwierdzenia przelewu. Pytam ich: jak to? Odp: bo ufają ludziom.

Zawsze można do nich emaila wysłać i uzyskać odpowiedź.

912

(19 odpowiedzi, napisanych Kupię / Sprzedam / Zamienię Atari)

a dlaczego nie w katronix.com.pl? tam kosztuje 1.30 za sztukę brutto, tam kupowałem, toshiby ze 2 miesiące temu. 20 sztuk z przesyłką wyszło trzydzieści kilka pln.

913

(6 odpowiedzi, napisanych Kupię / Sprzedam / Zamienię Atari)

No, it is not.
It is for VERY OLD XT/AT/386SX (software, which is hard-to-find - I have failed)
But in general it needs bi-dir 8-bit port, and a couple of bits to address buffers (atmega will do)

Consider this as a joy and fun, do not expect working product out-of-the-box.

914

(19 odpowiedzi, napisanych Kupię / Sprzedam / Zamienię Atari)

elecena.pl 4164 są wszędzie, gorzej z 4464.
Ja kupowałem 4164 po 1.3 zł brutto.

915

(6 odpowiedzi, napisanych Kupię / Sprzedam / Zamienię Atari)

Wziąłbym za 25 zeta z wysyłką.

916

(7 odpowiedzi, napisanych Software, Gry - 8bit)

Krótki, dzięki za link. Powiało grozą, bo pierwsze załączniki są uszkodzone, ale później są załączone OK.
Dos 2.5 wydaje się idealnym obiektem do eksperymentów. MyDOS jest ciutkę zbyt rozbudowany jak na moje potrzeby.
Dzięki.

No i znalazłem, że DOS II+/D 6.4 by S.D. to tak naprawdę robota Pecusia.
http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=266

No, to idąc za ciosem, DOS II+/D w dowolnej wersji jest sobie gdzieś w źródłach?

Czy ktoś ma/ gdzieś są dostępne i w miarę opisane (labelki itp) źródłówki jakiegoś dosa sensownego, klasycznego?

Dos 2.5
Dos 6.1 by SD
MyDos?

Pomijam książki Zientary, traktuję to jako ostateczność.

918

(24 odpowiedzi, napisanych Programowanie - 8 bit)

Ale tam jest 64 khz. Stąd dźwięk o dzielniku = 0 ma 32khz. O dzielniku 1: 16khz  i ten już słychać.
Ponadto wszystkie harmoniczne sygnału prostokątnego mają wyższą częstotliwość, niż bazowa, więc nie są (w teorii) słyszane.
Dlaczego w teorii?

Generalnie nakładanie częstotliwości niesłyszalnych na słyszalne nie zmienia ich barwy Kształt fali się zmienia, ale poza granicą rozpoznawania przez ludzkie ucho.

Jednak można uzyskać słyszalne dudnienia z interferencji dwóch niesłyszalnych dźwięków, lub po prostu dwóch dźwięków o bliskich częstotliwościach harmonicznych. Po prostu dwie fale tworzą trzecią - wypadkową, o częstotliwości równej różnicy częstotliwości fal bazowych. A kształt takiej fali - no cóż, generalnie bliski trójkątowi.

Narząd rozpoznawania dźwięków w mózgu działa trochę jak transformata fouriera (ma ośrodki odbierające poszczególne częstotliwości), więc z tą zmianą barwy to tylko wtedy, gdy powstaje zmiana głośności pewnej składowej w przestrzeni częstotliwości fouriera. A to oznacza albo występowanie dudnień (trójkątnych lut trójkątnych zniekształconych), albo nie ma zmiany barwy. Mózg sobie to ładnie wygładza i nie słyszy tych nowych dudnień - harmonicznych poza bazowymi (słyszy, ale tylko jako zmiana barwy, a nie jako nowy oddzielny dźwięk), chyba, że są one ewidentnie głośne, czyli dudnienie przeważa w głośności nad składowymi, które są mało słyszalne z powodu wysokiej częstotliwości.

No, taki słowotok.
Krótko - jedna konkretna ultradźwiękowa częstotliwość stale obecna nie zmieni barwy normalnego dźwięku; zmieni tylko te tony bliskie częstotliwości zakłócającej.

W przypadku sampli częstotliwość próbkowania też wprowadza nową częstotliwość (gwizd kwantyzacji). Więc nie widzę tu różnicy, czy gwizd ma nieskończenie wiele harmonicznych (sygnał prostokątny jako szum kwantyzacji) , czy jeszcze o 1 więcej (sygnał prostokątny - szum kwantyzacji + dodatkowa częstotliwość prostokątna, która zmienia barwę)

Podsumowując. Zmiana barwy wprowadzona przez falę o częstotliwości ultradźwiękowej nie będzie zupełnie słyszalna w dźwiękach ubogich w harmoniczne (bo nie ma z czym interferować), a praktycznie niesłyszalna (natomiast słyszalna w pewnych konfiguracjach dźwięków) w muzyce chipowej, gdzie harmonicznych mamy po prostu nieskończenie wiele i się maskują.

Możemy usłyszeć te zakłócenia TYLKO w pewnych konfiguracjach częstotliwości i głośności (jw). I to też tylko jako "wzbogacenie" barwy.

919

(14 odpowiedzi, napisanych Sprzęt - 8bit)

Np. taki Softsynth... Pewnie zadziała z katalogu, ale niekoniecznie. Ale takiego Zina sobie nie obejrzysz...

920

(283 odpowiedzi, napisanych Fabryka - 8bit)

Panie Candle, nie zamierzamy przesyłać przez złącze SIO prądów 7.5 A, a do tego potrzebna jest duża powierzchnia styku.
Poza tym jeszcze raz.
- taki pin kosztuje 94 grosze sztuka w TME
- moja wtyczka jest oryginalna inaczej
- taki pin będzie wypadał z mojej wtyczki
- czy jesteś pewien, że średnica wewnętrzna pina się zgadza?
- uważam, że ten pin jest dobrze dobrany; to, że jest inny, nie znaczy, że jest zły, jak to pan piszesz.
- moje piny są rock-solid. Wiele razy można je wyjąć i włożyć, i zawsze będą stykać. Jest wiele atarek z zaśniedziałymi stykami. Twoje piny mogą z tego powodu nie stykać. Moje będą, bo ciśnienie punktowe jest duże i tlenki się ścierają przy wkładaniu - wyjmowaniu wtyczki.

Możemy tak się przekomarzać, ale co z tego wyniknie? Podjąłem taką decyzję po godzinie przeglądania katalogu i różnych pinów. Po godzinie analizy, jak pin będzie się zachowywał i jak będzie się trzymał. Czy będzie miał odpowiednią grubość i długość.
Piny są dobre, działają lepiej, niż te od d-sub, mają mniejszy prąd, ale są mniej wrażliwe na śniedź. Są 4 krotnie tańsze, maja zadziorek przeciw wypadaniu, i w ogóle.
Twoje piny mają tylko tę zaletę, że są "identyczne z oryginałem" oraz powierzchnię styku.
Właśnie z tego powodu je odrzuciłem.

A ty mi tutaj imputujesz i założę się, że nie sprawdziłeś swoich pinów (które masz w oryginalnej wtyczce), czy one wypadają, czy nie, oczywiście z pełną świadomością, że na 99% zakład przegram :P

A wtyczki d-sub rozbierałem :P

@lemiel, właśnie o to chodzi, wystarczy zahaczyć nie tam, gdzie trzeba i łamie się.

921

(283 odpowiedzi, napisanych Fabryka - 8bit)

Z moich doświadczeń te styki od d-sub łamią się po dłuższym użytkowaniu w złączu sio (bolce w sio mają ponad milimetr średnicy). Dlatego je odrzuciłem, a także nie za bardzo chce mi się płacić prawie 8 zł za osiem styków. To już wolałbym rozebrać canon25.

922

(283 odpowiedzi, napisanych Fabryka - 8bit)

A co w nich jest złego?
I w czym są lepsze te, co pokazałeś do d-sub od tych, co ja proponuję?

W sumie w TME na razie są ze 3 rodzaje styków pasujących do SIO.

923

(283 odpowiedzi, napisanych Fabryka - 8bit)

Pytałem speca - tylko biały.

Farba się nie zetrze się, bo plastik się rozpuszcza powierzchniowo i łączy z farbą.
Jak malowałem inne detale to się nieco zdeformowały od ilości rozpuszczalnika w farbie.
Poza tym struktura jest lekko porowata w dwoch kierunkach, farba wsiąka w te pory.,

924

(5 odpowiedzi, napisanych Fabryka - 8bit)

Jak to ktoś gdzieś napisał: Specyfikacja SIO: wszystkie urządzenia na wspólnej magistrali BEZ ŻADNYCH PRZEŁĄCZNIKÓW!

925

(283 odpowiedzi, napisanych Fabryka - 8bit)

1. Czy to się da robić w innym kolorze? Czarna by się z tą obudową ładnie zlała w całość..

Ja to trysnąłem na próbę lakierem w sprayu - wyszło czarne i znakomite :)