Poproszę. Ponieważ teraz wyjeżdżam, odezwę się wieczorem w kwestii zapłaty.
[Edit]
Dobra, wróciłem. Czekam na wiadomość na priv co do finalizacji transakcji. Płyta do środka już czeka.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
BBC BASIC - nowa wersja Naprawiono poważny błąd w obsłudze błędów w porcie BBC BASIC dla Atari XL/XE.
Gopher2600 0.52.0 Nowa wersja Gopher2600 0.52.0! Ważne zmiany w DPCp oraz poprawki działania PAL 50Hz.
5. edycja ATASCII Compo Głosowanie w 5. edycji ATASCII Compo Logikera dobiega końca. Ostatnia szansa na wybór najlepszej pracy!
Elite: Druga wersja demo na Atari 8-bit Brian Reifsnyder opublikował kolejną wersję demonstracyjną portu gry Elite dla Atari 8-bit.
Gopher2600 0.51.0 Potężna lista zmian w emulatorze Atari 2600! Ulepszenia 6507, nagrywanie wideo i wsparcie dla MacOS.
atari.area forum » Posty przez perinoid
Poproszę. Ponieważ teraz wyjeżdżam, odezwę się wieczorem w kwestii zapłaty.
[Edit]
Dobra, wróciłem. Czekam na wiadomość na priv co do finalizacji transakcji. Płyta do środka już czeka.
Ja do kopiowania na dyskietki używałem w tym przypadku SDX + HDSC. Również przy kopiowaniu fo/z Karinki. On się nie przejmuje skąd i dokąd kopiuje. Jedyne co to trzeba najpierw dyskietkę odpowiednio sformatować. Nie da się ukryć, że trochę bardziej łopatologiczne narzędzie byłoby lepszym rozwiązaniem.
Nie jestem pewien, czy tam w ogóle jest gniazdo. Mam wrażenie, że wszystko jest lutowane na krótko. Ale jeśli jest to wylutować. Miałem wczoraj rozebrać jedno PoFo ale mi wyleciało z głowy. Też mam jeden egzemplarz, taśmą do wymiany, muszę tylko po niego podjechać bo jest chwilowo poza zasięgiem. Jak już to najpierw poszukaj instrukcji rozebrania wyświetlacza bo nie jest to tak oczywiste i dobrze wiedzieć, gdzie są śrubki.
A ta taśma z aukcji niewiele pomoże bo... Od strony ekranu taśma się rozchodzi i miejsce lutowania jest szerszy. Musiałbyś ją porozcinać na poszczególne ścieżki a i tak taka płaska nie będzie się chciała układać. Może jakby podgrzać... Ale wątpię.
To tylko techniczna operacja, instrukcja niepotrzebna. Otworzyć, rozebrać, odlutować, przylutować, złożyć - i tyle. Trzeba tylko przymierzyć, czy taśma ATA40 wystarczy, czy trzeba 80-kę.
Proszę fotki środka (płyta)
Jak _tzok_ napisał, komputer jest gotowy na SCART. Więc tylko trzeba nabyć kabel i załatwione. Polecam ten od Marka Cabana ( https://allegrolokalnie.pl/oferta/kabel … 150cmm-hay albo dłuższy, jest w ofercie).
Otwórz komputer i zrób dobre zdjęcie płyty głównej z góry. Będzie wiadomo od czego zacząć - czy od razu od kabla, czy od upgrade'u płyty.
Na Allegro znajdziesz kabel ST->SCART. Niektóre egzemplarze STF mogą wymagać ingerencji lutownicą w środku w celu dorobienia jednego sygnału i to można określić z góry patrząc na płytę główną, na region modulatora (którego w STF nie ma ale miejsce jest). I przeróbka to groszowa sprawa, bardziej kosztowne będzie dostarczenie komputera do kogoś kto to zrobi - o ile sam nie masz umiejętności albo nie znajdziesz kogoś w twojej miejscowości.
Dokładnie. Dodam najważniejsze, że z przenośnością to tak różnie - nagrałem kilka HD-ków (na zaxonowym Tomsie), które u mnie działały i wysłałem do Lublina do @pablozp i u niego część się przeczytała a część niekoniecznie. Analogicznie, on sformatował i nagrał kilka u siebie i wysłał do mnie - efekt podobny, część się czyta a część nie. Mówimy o dyskietkach HD. Z DD nie ma tych problemów jeśli tylko dyskietka jest dobrej jakości (80 ścieżek podbija próg).
Ale niektóre udaje się sformatować i działają. Ot, ciekawostka.
Tylko to do większych raczej.
Ech... "Top Gun" mi przeszkodził...
Czyżby As kupił?
Powiększ warstwę albo samo płótno.
To jest "złącze 32 pinowe do kart pamięci" z tematu wątku ;)
Zmierz jeszcze raz.
tak patrzę że tam jest raczej 1.27mm
Nie jest. Jest ciut mniej jak 2mm. Sufmiarka mówi konkretnie 47mm na 29 pinów czyli 1.62mm (+/- 0.01mm).
[cut, spóźnione]
Tak, to nie wina zasilacza. Trochę celowo na Reset włożyłem 22uF zamiast nominalnych 10uF ale to nie z tego powodu mam ciężki start (bo tylko, za pierwszym odpaleniem mam czerwony ekran). Ale wystarczy wcisnąć Reset i komputer wstaje. Ot, od nadmiaru czasami głową może zaboleć.
W zasadzie to powinienem wypruć jeszcze całą starą pamięć i układy ją wspomagające ale mi się nie chce (odpiąłem tylko CAS i RAS).
To zrozumiałem. Ale czytałem kod procedury Reset (książka powyżej) i w niej ten rejestr (w kontekście tego bitu) się tylko czyta. Chodzi mi o ten fragment, gdzie jest sprawdzane, czy Basic jest czy też go nie ma. Wcześniej są zapisy ale chodzi tylko o ustawienie bitu PB7, jeśli poprawnie wszystko zrozumiałem. I brakuje mi tego jednego klocuszka bo wychodzi, że Basic jest na początku niedostępny by default (pull-up, który wspomniałeś) a jednak standardowo do niego komputer wchodzi.
Albo inaczej - czy jeśli nie założę kości Basic to komputer wejdzie do self testu? Z tego co wiem. To tak, nie zawiśnie próbując Basic odpalić - czyli Basic niedostępny. Gdzie jest to wykrywane? Jak?
Bit PB1, jeśli jest 1, oznacza odłączony Basic a jeśli jest on dostępny to powinien mieć wartość 0. Tak mówi teoria (wyczytana w "Mapie pamięci Atari..." Zientary). Ale co ustawia ten port na samym starcie? Jak to jest wykrywane?
No to zacznę od 210.
Ostatecznie polutowałem kilka rzeczy "na krótko". Taśma z U1MB i Rapidus poszły "na sztywno" w relokator. Dzięki temu jedynym "słabym" punktem zostało gniazdo ROM-u. No i MMU. W obu przypadkach wlutowałem podstawkę precyzyjną. Pod MMU pasuje wyjątkowo dobrze, ciężko wypiąć taśmę. w przypadku ROM-u - relokator ma piny precyzyjne więc też jest OK. Jedyne co pozostało to konieczność "rozgrzania" komputera - zaraz po starcie nie zachowuje się najlepiej, musi pochodzić chwilę i wtedy łapie pełną stabilność. Ale mi to wystarcza. Założyłem SRAM w miejsce pamięci DRAM na płycie bo przy włączonym Rapidusie komputer był niestabilny - ewidentnie problemy z pamięcią. No ale teraz już nie ma.
(odbicia są przez przezroczystą obudowę, jakby ktoś się zastanawiał)
Ciekawi mnie, jak to chodziło wcześniej przez kilka miesięcy bez tych poprawek. Miałem ten komputer na Speccy.pl Party i chodził ładnie przez kilka godzin. Ciekawe.
popieściłem, podociskałem (nie wiem jak ale...) i ponownie działa. Ale postanowiłem posklejać to wszystko bardziej - znaczy, tasiemkę ROM i Rapidusa wlutuję na sztywno w relokator, będzie się lepiej trzymać. Tasiemkę od MMU też bym wlutował ale tam nie ma miejsca (kondensator przeszkadza). Ale może się uda. Będzie na sztywno i niezawodnie.
Kwestia ustawień DNS, jak sądzę. Ale czemu dalej dostaję błąd 404 to już nie rozumiem - usunąłeś zasoby?
Sprawdź oba miejsca z głównym naciskiem na miejsce po mmu, gdzie wpinasz taśmy od Ultimate'a (popraw lutowanie podstawek).
Nawet podstawki wymieniłem zanim to napisałem :-/
miałem podobny problem dwa razy i za każdym razem po dupie dawały te taśmy do U1MB. Założyłem ostatecznie te "krótkie" i poszło. Wydaje mi się też, że pod te taśmy lepsze by były podstawki nie precyzyjne.
Szerszą z tasiemek skróciłem, drugiej już bardziej nie mogę bo są na styk. Podstawki były właśnie zwykłe i na nich przestało działać. Ponieważ nie miałem już pomysłu, przelutowałem je na precyzyjne - i dalej nie działa. Teraz nie mogę już nic z tym zrobić bo na sam koniec popsuła mi się kolba od lutownicy i teraz jestem zimny nawet w tym temacie ;-/
Smutek nasteł...
atari.area forum » Posty przez perinoid
Wygenerowano w 0.113 sekund, wykonano 12 zapytań