Co potrzeba ?
- wymagany flash 4Mbit
- dwa przewody z odpowiednimi końcówkami
- jakikolwiek przełącznik dwu pozycyjny
Pin1 JP2 łączymy ze środkowym pinem przełącznika
Pin2 JP2 łączymy z lewym pinem przełącznika
I tak przełącznik w pozycji "lewej" - mamy pełny cart 4Mbit i w tej pozycji też go flash'ujemy
Przełącznik w pozycji prawej druga połówka.
Oczywiście zamiast montować przełącznik można bawić się też zworką która jest w sic'u....tyle ze jest to niewygodne...gdy "płytkę" mamy w obudowie....
Przełączanie oczywiście robimy na "wyłączonym komputerze" :)
Aby mieć dwa "carty" należy sobie połączyć dwa plik 256KB (lub 128KB- kolejne 128KB puste)
np. wcześniej stworzony rom z grami i sdx. Lub Action! i SDX. Lub gry i któreś turbo itd itp
W dos'ie /cmd dajemy polecenie: copy /b plik1-256 + plik2-256 plik3-512
Po czym wrzucamy to do atr'a wraz z sicflasherem ;-) i tyle.
Poprosiłem truba zeby zrobil gui gdzie w prosty sposób wybieramy rom1(128lub256KB) , rom2(128lub256KB) zaznaczamy czy ma zrobic rom512KB czy tez juz bootowalnego atra z flasherem.
Jak kiedyś zrobi to sie pewnie podzieli ;-)
Poniżej przykładowa fotka montażu:
http://sic.pigwa.net/img/2x256KB.jpg
W załączniku sdx 256KB - w wersji pod sicflasher'a.
Generator okładek do kaset Nowy generator okładek na kasety magnetofonowe dla ośmiobitowych komputerów Atari od lexxa.
Nowa wersja emulatora Test7800 - 0.4.3 Eksperymentalny emulator konsoli Atari 7800 w nowej wersji 0.4.3 przynosi kluczowe poprawki w synchronizacji i wydajności.
Fujisan 1.0.3 Wydano nową wersję Fujisan, nowoczesnego frontendu do emulatora Atari800 z wieloma poprawkami i ulepszeniami.
Altirra 4.40 beta 19 Dziewiętnasta beta Altirra, najlepszego emulatora 8-bitowych komputerów Atari, już dostępna!
13. odcinek kursu programowania u Larka Larek wraca z kolejną, trzynastą częścią swojego popularnego kursu pisania gier na Atari.