1

Temat: Mazezam

Probowalem w jeden dzien oz zera napisac gre:

http://www.stonogra.pl/gry-puzzle-uklad … zezam.html

i prawie sie udalo ;-)

http://atari.pl/mazezamxe.avi

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

2

Odp: Mazezam

No i "prawie miodzio"....stara dobra "grywalność"

3

Odp: Mazezam

niezła ta giera

4

Odp: Mazezam

http://atari.pl/mazezamxe.jpg

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

5

Odp: Mazezam

http://www.sdwdevelopments.com/mazezam/

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

6

Odp: Mazezam

gra zostala ukonczona i wyladowala na ABBUC :-) jesli nie zostanie przyjeta to najprawdopodobniej opublikuje ja w ten weekend a wiec kupa slac maile do kapituly o odrzucenie konwersji z konkursu :-)

gre zasila:
- xBios (biblioteka I/O)
- 1BIT MUSIC (GTIA)
- 6502C undocumented codes (stabilne)
- Tokens (obslugiwany ale plik gracza nie zalaczony w .atr - wymaga rejestracji gracza a tej czesci na www jeszcze nie ma :p )

z ciekawostek - podczas odtwarzania muzyki na GTIA wlaczony jest Antic - a to cos nowego :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

7

Odp: Mazezam

i filmik jak to dziala

http://youtu.be/jvuA7gvqSqk

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

8

Odp: Mazezam

xxl napisał/a:

6502C undocumented codes (stabilne)

Przepraszam, musiałem zapytać. ;)-  Po co?

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

9

Odp: Mazezam

[ wulgaryzmy ] ciach


---

wygodne

Ostatnio edytowany przez xxl (2012-09-05 00:25:17)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

10

Odp: Mazezam

... no to ja się nie załapie ;) -

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

11

Odp: Mazezam

ale to i tak nie najgorsze co moze spotkac...

poczekaj na publikacje i sprawdz jak zbudowany jest plik binarny... slodkosci

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

12

Odp: Mazezam

.. gra w pliku o objętości 20k wymaga xBios. Niestety mając IDE+ granie można sobie odpuścić.

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

13

Odp: Mazezam

Tworzenie dzieł, które stoją w poprzek do wszystkiego dobrego, co wymyślono na ten komputer do tej pory, nie jest chlubą niestety.

pomidor

14

Odp: Mazezam

pierwsze satanistyczne dzielo na atari :-)


az sobie zagram

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

15

Odp: Mazezam

wychodzi na to, że sam będziesz sobie grał ;)-

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

16

Odp: Mazezam

wszystko co robimy... robimy dla siebie :D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

17

Odp: Mazezam

.. czasami niestety wyłącznie dla siebie ;)-

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

18

Odp: Mazezam

xxl nie będzie grał sam, bo zagram razem z Nim! Wy też możecie, bo...


...połatałem (wykastrowałem?) mazezam i bangla spod sdx :) (patrz załącznik)


Jeśli ktoś jest ciekawy co zostało zrobione, to proszę (nie śmiać się ;) ):

1. Doklejenie na początek procedury przepisującej ROM do RAM (aby spokojnie po nim mazać)
2. Modyfikacja segmentu pod $600 - zaNOPowanie skoku do procedury xBIOS_SET_VECTORS, przesunięcie wektora INIT powyżej sprawdzania obecności xBIOS
3. Zamiana wektorów z FFFC na klasyczne INIT, RUN

EDIT:
Pewnie ten ROM-RAM dałem trochę na wyrost i gdybym się bardziej postarał (jeszcze parę nop-ów), to można by go out. Poszedłem po najprostszej lini oporu, ale cel osiągnięty więc na razie mi się nie chce ;)

Ostatnio edytowany przez grzybson (2012-10-12 12:11:03)

Post's attachments

mazezamp.xex 20.25 kb, liczba pobrań: 7 (od 2012-10-12) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
grzybson/SSG^NG

19

Odp: Mazezam

! BRAWO !

dorob jeszcze ladowanie/zapis bo sie zwiesi...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

20

Odp: Mazezam

EDIT:

Aaaa - gra chyba wykorzystuje hiscore i tokensy, tak? Brak tokenów będę musiał ścierpieć. Ale dalsze skoki do procedur xBios wypadałoby znaleźć i zaNOPować chociaż.

Ostatnio edytowany przez grzybson (2012-10-12 12:43:30)

grzybson/SSG^NG

21

Odp: Mazezam

Jeśli dobrze zrozumiałem, to Grzybson właśnie udowodnił empirycznie, źe xxl trwoni swój czas na budowanie utrudnień, które zawężają krąg użytkowników jego produkcji, a nie dają nic, czego bez nich nie można uzyskać.
W rzeczy samej, brawo, Grzybson!

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

22

Odp: Mazezam

To raczej jednostkowy przypadek, sądzę. nie z każdą pójdzie łatwo. Gra nie robi aż tak wielkiego użytku z xBios, przynajmniej przy ładowaniu, więc udało się jakoś załatać. Mogło tam coś jeszcze zostać, ale zagrać na SDX się da!

grzybson/SSG^NG

23

Odp: Mazezam

Epi :-)

obawiam sie ze kazdy moj program ktory bedzie sie odwolywal do urzadzenia zewnetrznego skorzysta z biblioteki xbios :-) czesc z nich na pewno bedzie mozna przerobic - nawet pomoge jesli ktos bedzie chetny na przerobke ale nie widze uzasadnienia do uzywania dos gdy latwiej jest mi z biblioteka. :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

Odp: Mazezam

XXL: No i co w końcu z muzyką w tej grze?

Ostatnio edytowany przez YERZMYEY/HOOY-PROGRAM (2012-10-12 13:48:09)

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

25

Odp: Mazezam

Muzyke napisal Mr.BEEP. oczywiscie muzyka jest odtwarzana na GTIA czyli albo prawdziwe atari albo altirra do posluchania.

nie publikuje jeszcze gry... sprzeczne informacje do mnie dochodza... opublikuje za 3 tygodnie, ale jesli chcesz to jest do sciagniecia archiwuim z ABBUC http://skriegel.de/atari/SMAG.zip

MazezaM jest wsrod gier na drugiej dyskietce.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.