26

Odp: Mazezam

Przecież atari800 też odtwarza dźwięk z bipera...

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

27

Odp: Mazezam

atari800 bardzo zle odtwarza muzyke z beepera, czasem tylko rozpoznawalnie...

porownaj np. "N","O","I" w Beep'em All 3, tych utworkow nie moge nawet rozpoznac na a800

poza tym bardzo przeklamuje LyndonSharp Engine a wlasnie na nim stoi muza w MazezaM

chyba ze mam jakas stara wersje emulatora Atari800 2.1 ???

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

28

Odp: Mazezam

pamietacie gry z zabezpieczeniami? takie co po latach sie "paczowało"?
to teraz macie takie co trzeba paczowac na starcie, by sie nadawaly do uzytku ;)

kiedys na to trzeba bylo czasu, teraz od reki - co za stopien kompresji czasu! xxl: szacuneczek ;)

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

29

Odp: Mazezam

Tytuły plansz były takie w oryginale ? (pytam bo nie grałem) Jakoś znajomo wyglądają :) Jakoś tak... Jumpman Junior :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

30

Odp: Mazezam

tak, tyt. z oryginalu, natomiast ludzik z wersji flash ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

31

Odp: Mazezam

epi napisał/a:

Jeśli dobrze zrozumiałem, to Grzybson właśnie udowodnił empirycznie, źe xxl trwoni swój czas na budowanie utrudnień, które zawężają krąg użytkowników jego produkcji, a nie dają nic, czego bez nich nie można uzyskać.

jellonek napisał/a:

pamietacie gry z zabezpieczeniami? takie co po latach sie "paczowało"?
to teraz macie takie co trzeba paczowac na starcie, by sie nadawaly do uzytku


a teraz podam super hakierski sposob jak ta gre uruchomis spod dosa :-)

1. mamy dosa,
2. kopiujemy biblioteke xbios
3. kopiujemy gre
4. spod dosa uruchamiamy bilioteke
5. jesli gra miala nazwe xautorun to startuje sama jesli nie to wybieramy z menu

:D ale do tego trzeba bylo przeczytac to http://xxl.atari.pl/?p=1076

Ostatnio edytowany przez xxl (2012-10-12 15:57:44)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

32

Odp: Mazezam

xxl - ale tylko po sio ? ;> a to grzybsona chodzi na ideplus/karin ?

"wszystko się kiedyś kończy......."

33

Odp: Mazezam

raczej sie uruchamia, mam nadzieje dokonczy i spaczuje na okolicznosc HS bo jak narazie gra sie wiesza...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

34

Odp: Mazezam

xxl: tj. uruchomie to z side ze sparty/mydosa?
jak tak - to faktycznie przeoczylem...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

35

Odp: Mazezam

@Jell - od teraz już uruchomisz:

ok - dzięki uprzejmości Grzybsona/SSG od dziś możemy się cieszyć grą Mazezam także i pod Sparta DOS X, oraz spod dowolnego medium do ładowania danych :) - gra nie posiada wsparcia dla HSC:

http://www.ghnet.com.pl/~pin/mazezam_sdx/mazezamp.xex

;)

Ostatnio edytowany przez Pin (2012-10-12 19:41:45)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

36

Odp: Mazezam

ta okrojona wersja nie ma wsparcia dla hsc, oryginal ma :-)


a gra... podoba sie?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

37

Odp: Mazezam

przecież napisałem o tym :) - i tak do HSC to mają wsparcie może 2 Atarki na scenie, więc luz :D

trzeba jeszcze sprawdzić, czy by czasem nie dało rady nielegali 6502 wyrąbać w kosmos

@XXL - a tak przy okazji - wystawiasz coś na SV2k12?

Ostatnio edytowany przez Pin (2012-10-12 20:11:46)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

38

Odp: Mazezam

> przecież napisałem o tym  - i tak do HSC to mają wsparcie może 2 Atarki na scenie, więc luz

?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

39

Odp: Mazezam

Pin, xxl : jestescie Panowie niesamowici :) Wasza polemika rozciagnela sie na dwa fora i zgromadzila liczna widownie. A moze by tak program tv albo podcast o teechnikach programistycznych na Atari z polemika na wzor Sondy :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

40

Odp: Mazezam

nie wiem, nie znam się :)

@XXL - może błędnie zrozumiałem, że do tego by działało HSC jest potrzebny mapram w przypadku kompa? - wiesz, nie mogę tego sprawdzić, bo sidła mi zastawiasz i nic nie chce działać. Nie mogę więc ustalić zależności ;)-

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

41

Odp: Mazezam

Powiedziało się A to trzeba powiedzieć i B. Więc wsparcie dla HSC będzie. Tyle, że HSC jeszcze oficjalnie MazezaM nie wspiera - jak robić reverse engineering, jeśli się ie ma co reversować :)

Szybkie wyszukiwanie i wygląda na to, że w MazezaM są tylko trzy odwołania do xBios - jedno do xBIOS_SET_VECTORS, o którym mówiłem, jedno xBIOS_OPEN_FILE i xBIOS_LOAD_DATA. Na pierwszy rzut oka nie ma zapisu. Rąbka tajemnicy pewnie uchyliłby pliczek MAZEZAM.PCH, trza tylko poczekać na release....


Co do samej gry - to jasne że się podoba! Takie gierki logincze zawsze wciągają. No i ten motyw na beepera. Poza tym gdyby się nie podobała, to nie zadawałbym sobie trudu, aby ją łatać, prawda ? ;)

@Pin
MapRAM potrzebny jest tylko do STARYCH gier połatanych do współpracy z HSC. Nowe gry nie potrzebują go (EDIT: Mapramu dla jasności). Dely choćby zapowiadał, że AGFFYO będzie wspierać HSC (ale bez xBios ;) )

Ostatnio edytowany przez grzybson (2012-10-12 21:11:36)

grzybson/SSG^NG

42

Odp: Mazezam

Wiadomo :) - nie będzie się łatać tego, czego nie ma sensu łatać :D

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

43

Odp: Mazezam

jak to mowia, jesli maja latac zadbaj o to zeby to twoje programy a nie konkurencji latali ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

44

Odp: Mazezam

wiesz, jeden załatają bo będzie sens, 80% nie załatają bo nie będzie pozornie o co walczyć ;)- a to programista winien walczyć o usera, bo ułatwiając userowi życie sam sobie przysporzysz odbiorców. Nie inaczej. xBios w obecnej postaci nie ułatwia niczego userowi. Ułatwia być może programiście, który niestety nabiera potencjalnie złych nawyków. No chyba, że sytuacja jest FAKTYCZNIE podbramkowa i brakuje istotnie liniowej 64k a zapis danych jest niezbędny. Niezwykle rzadki przypadek i nie uzasadnia użycia xBios w 95% przypadków ;)-

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

45

Odp: Mazezam

klub ABBUC dostal gre z biblioteka, jest ich tam... troche, wiesz ile osob narzekalo? jedna - bo dostala zla biblioteke, przeslalem wlasciwa i jest cool. wiesz ile osob narzekalo na inne gry ktore uzywaja dosa na tych samych dyskietkach? poczytaj :-) w pl. narzekaja 2 osoby z ktorych i tak zadna nie bedzie z tego korzystac. zrozum, dla mnie to jest idealne rozwiazanie. proste. rozprowadzam gry w atr (narazie) i 99.99% userow nie ma z tym problemow, problemy maja userzy z urzadzeniami dla ktorych nie ma xbiosa, jedni beda patchowac (bo niektore sie bedzie dalo) a inni napisza biblioteke dla tych urzadzen i tez nie beda miec problemow ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

46

Odp: Mazezam

... poczekam na nowe biblioteki xBios, bo wiem że jest na to realna szansa. W sumie, to szansa na rozwiązanie ostatniego problemu pod SDX :) hihihihihii.

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

47

Odp: Mazezam

'Andreas Koch' napisał/a:

MazezaM: a puzzle game, move the tiles until the exit is free; the program (or better the file Xbios.COM) had a bug, which prevented it from running from a real A8 floppy drive (tested with 1050 and XF551, various versions; it did run fine with "emulated" floppy drives, like SIO2PC, SIO2SD, SDrive, etc. but NOT with real floppy drives); after I got gray hair, because my comrades Sascha and Gunnar could run it, while I could not run it, we found out the reason why: They tested with floppy-emulation, I tested with real Atari floppy drives; luckily QMEG-author Stefan Dorndorf patched it, so the released version now runs fine; program runs under DOS and Gamedos (and now also with emulated and real floppy drives);

co implikuje, ze?

przechodze na tumiwisizm

48

Odp: Mazezam

a czytales nizej? :-) skad to skopiowales lub dwa posty wyzej?

biblioteke dostali 2 dni pozniej poprawiona dzialajaca ze wszystkim natomiast DOS:

[phaeron]
Took a look at why this disk crashes in Atari800 with SIO patch enabled... the DOS on this disk is issuing a bizarre read sector command to SIOV with DSTATS=$00, which tells SIO not to expect any data coming back. Altirra detects this problem and punts to the native SIO, but Atari800 is servicing the read request and overwriting the sector buffer at $0400. I recommend fixing the DOS on this disk as this could also blow up with PBI-based disk emulations.


wole opierac sie na dzialajacej bibliotece niz niedzialajacym dosie :-)

Ostatnio edytowany przez xxl (2012-10-13 07:40:55)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

49

Odp: Mazezam

sugerujesz ze xbios dziala "with PBI-based disk emulation"? napisales ta odpowiedz tak, ze w sumie to nadal nie wiem co dziala a co nie
rozumiem ze xbios dziala z szeregowa stacja dyskow (w jakiejkolwiek postaci, "wszystkim" to zle slowo), a co nie dziala?

przechodze na tumiwisizm

50

Odp: Mazezam

phaerona pisze, ze DOS na dyskietce ABBUC nie dziala "with PBI-based disk emulation", nie wiem bo nie mam "PBI-based disk emulation" emulatorow ;-)

xbios w tym momencie dziala na kazdym urzadzeniu podlaczonym do atari zlaczem SIO. planuje, zeby dzialal takze na wybranych kardrydzach.

---

pytania o xbiosa we wlasciwym watku http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=9527 jesli czegos nie rozumiesz z checia odpowiem we wlasciwym watku. nie zasmiecaj watku z gra

Ostatnio edytowany przez xxl (2012-10-13 07:58:44)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.