1

Temat: 16 -bit coverage - apel do Yerzmyeya (i innych)

Yerz - tak sobie pomyślałem w nawiązaniu do Twojego wątku http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=10512 - czy nie zechciałbyś zrobić płyty o dźwięcznej nazwie "16-bit coverage" (lub coś w tym stylu). Z tego, co tam piszesz  -zgrywasz po jednym kanale, jak się domyślam - potem łączysz w tracki programowo...
Co mi przyszło do głowy? (chodziło już dawno, ale nie przeczę - brak zdolności). Stworzenie płyty z coverami znanych utworów z komputerów 16-to bitowych, ale zagranymi przez różne (podkreślam - różne) komputery 8-mio bitowe w standardowej konfiguracji, na przykład:
1. Atari - 1 POKEY + 1 brzęczyk (GTIA)
2. SPECTRUM - brzęczyk + 1 YAMAHA (chyba +-sy miały w standardzie)
3. C64 - SID
4. Inne (?) - standardowy układ
Składamy taki zestaw załóżmy 3 platform, ustalamy, że przykładowo LOTUS Turbo Esprit Challenge II ma 6 tracków (strzelam totalnie) - i po dwa podkładamy z odpowiednich platform (wybrane).
Jeśli dałoby radę - byłoby super. Chętnie można by zaprosić do współpracy także muzyków z innych scen (o ile się zgodzą i zechcą). Moje typy muzy to (wersje ST lub Amiga):
1. Lotus II lub III
2. Turricane 2 (zarąbista muza)
3. Stardust
4. Pinball Obbsesion (stół Aquanaut lub Turbo)
Inne? Chętnie posłucham.

Sikor umarł...

2

Odp: 16 -bit coverage - apel do Yerzmyeya (i innych)

git pomysł

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

3

Odp: 16 -bit coverage - apel do Yerzmyeya (i innych)

git, tylko czemu 1 pokey?

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

4

Odp: 16 -bit coverage - apel do Yerzmyeya (i innych)

1 POKEY i to najlepiej programowany wyłącznie w BASICu! :)

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

5

Odp: 16 -bit coverage - apel do Yerzmyeya (i innych)

Skoro już miksować też myślę że dwa pokeye można by dopuścić. Acha - odwzorowywanie każdego kanału dokładnie nie ma sensu , covery robi się ciut inaczej - zresztą na taki zestaw kanałów mogłoby nie starczyć (Lotus II ma 4 - standardowy mod) a np. włączenie filtra na Pokeyu pochłania dwa.

Pomysł fajny ale roboty będzie kupa (z przewagą kupy :) ) - ciekaw jestem czy te komputery dobrze stroją razem :)) Teoretycznie powinny , bo nuty są dobrze zdefiniowane w herzach, ale...

Pokey i SID można ogarnąć na PC (RMT i Goat Tracker, oczywiście odtwarzanie na real sprzęcie). Jak z AY?
Można by coś dodać ale nie wiem jakie jeszcze 8-bitowce mają własne, charakterystyczne dla siebie brzmienie. Amstrad to też AY, nie będzie różnicy po dodaniu.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

6

Odp: 16 -bit coverage - apel do Yerzmyeya (i innych)

Odpowiadam:
1. 1xPokey, 1xAY... - bo tak miały standardowe komputery. Przypominam, że tak zgrany track może zawierać pełną moc danych układów - a nie tylko poszczególne kanały. Można też dać po kilka "tracków" z danego typu komputera.  To ma być brzmienie "tych" komputerów, a nie wspomagaczy (dlatego ścieżka nie powinna być ścieżką "zmiksowanego" pokeya czy AY, covoxa czy innego dopalacza.
2. Tak, cover nie ma być wierną kopią, jak sama nazwa wskazuje.
3. Problem ze strojeniem "razem" kompów różnego typu był wielokrotnie omawiany i istnieje - rozjeżdza się w czasie. Ale Yerz jak czytałem - zgrywa po tracku (ścieżce), więc fizycznie i tak będą zmiksowane na zewnątrz. Jak to może wyglądać w praktyce? Załóżmy, że "zgrywamy" się do perkusji:
a)skomponowany bit (na przykład z "Rythmizera" - Atari ma zarąbistą perkę) zgrywamy jako track1
b)pod ten podkład komponujemy track2, na przykład spectrum z AY, zgrywamy
c)kolejny track, na przykład sid, zgrywamy...
...z)po zgraniu ostatniego tracka nagrywamy jako mp3 i puszczamy w świat (ja jestem skłonny za taki utwór usupłać nawet trochę kasy, bo lubię takie klimaty).
Dzięki takiemu podejściu mamy znane motywy z różnych sprzętów 8-mio bitowych i można uniknąć "rozjeżdzania się" w czasie - komponujemy pod gotową część. Dodatkowo - w każdej chwili korzystamy z full możliwości pojedyńczego "tracka" (5 kanałów atari - licząc klik, 3 kanały sida, 3(?) AY, itp., itd). Powinno to dać ciekawe brzmienia.

Ostatnio edytowany przez Sikor (2012-10-09 12:08:46)

Sikor umarł...

Odp: 16 -bit coverage - apel do Yerzmyeya (i innych)

Jeśli ma być remixowana muzyka komputerowa to nie może zabraknąć kultowego, klasycznego i już wielokrotnie przerabianego tematu z gdy Monkey Island. Nie może.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

8

Odp: 16 -bit coverage - apel do Yerzmyeya (i innych)

dajcie linki do tych muzyk na jutubie

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

9

Odp: 16 -bit coverage - apel do Yerzmyeya (i innych)

Gdzie było omawiane rozjezdzanie w czasie? Rozumiem, że ramka ramce nierówna, ale przecież można ustalić wspólną częstotliwość playera z dokładnością do cyklu i wtedy w czasie kilku minut nie będzie rozjazdu. Trzeba tylko pomocy koderow innych platform. Wtedy moznaby to puszczać live na party na żywym sprzęcie, a nie tylko z mp3.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

10

Odp: 16 -bit coverage - apel do Yerzmyeya (i innych)

> Wtedy moznaby to puszczać live na party na żywym sprzęcie,

nie wiem czy taki projekt juz nie powstaje... robilem raz jednemu muzykowi patcha do playera, ktory pozwalal synchronizowac start z innymi poprzez gniazdo joya

ale teraz myzle, ze mozna pojsc dalej. synchronizowac zewnetrznie poprzez przerwania playera tak, ze zewnetrzny komp moglby z dokladnoscia do cyklu kontrolowac szybkosc grajka na kompie

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

11

Odp: 16 -bit coverage - apel do Yerzmyeya (i innych)

Sikor napisał/a:

1. 1xPokey, 1xAY... - bo tak miały standardowe komputery. Przypominam, że tak zgrany track może zawierać pełną moc danych układów - a nie tylko poszczególne kanały. Można też dać po kilka "tracków" z danego typu komputera.  To ma być brzmienie "tych" komputerów, a nie wspomagaczy (dlatego ścieżka nie powinna być ścieżką "zmiksowanego" pokeya czy AY, covoxa czy innego dopalacza.

bez sensu. To jeśli można "dodać po kilka tracków z danego typu komputera" to zaprzeczasz idei nieużywania dodatkowego pokeya. Dlaczego nie można użyć wygodniejszej metody i zamiast coś bez sensu "dodawać" - to po prostu napisać np. pod TMC na dwa pokeye i roboty o 70% z automatu robi się mniej ;)-

... czy wg. założeń trzeba to zrobić tak:

* zrobić muzyczkę na jednego pokey'a (4chn)
* zrobić drugą połówkę na jednego pokeya (4chn)

zgrać to na grzybie na stereo :D.


a nie wspomagaczy

- czyli czego? - dopalaczy.com? :D

dobre ;)-

Ostatnio edytowany przez Pin (2012-10-09 15:47:13)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info