26

Odp: Rapidus Accelerator

Może w kwestii wyjaśnienia. Tryb "turbo" dla pierwszych 64k polega na tym, że w te wspomniane bloki 16k wstawiasz dodatkowo (jakby równolegle) pamięć z karty. Wszystkie zapisy dokonywane przez procesor idą do obu pamięci: Atari oraz tej szybkiej na karcie, ale już odczyt robiony już jest tylko z pamięci karty. Stąd jest ten widoczny wzrost prędkości.

Tryb pracy karty ustawiasz już znanym Tobie rejestrem MCR $ff0080.
https://bitbucket.org/laoo/ptb/wiki/Mem … 0Registers 

Domyślnie po skonfigurowaniu rdzenia jest tam $ff, ale programowo możesz to sobie zmienić wpisując co tam chcesz (ale z głową :)). Jeśli chcesz mieć zgodność z 65c816adp to spróbuj wyłączyć bit od szybkich operacji wewnętrznych procesora wpisując do MCR wartość $ef. Na tym starym prototypie też powinno to działać i SysInfo dla tego trybu powinien wskazać Clock Multiplier na 0.997, a Overall w teście CPU Speed pokaże 336. Ważna informacja: MCR nie jest kasowany po resecie.

Pamięć liniowa będzie zawsze działać tak szybko jak jest możliwe.

27

Odp: Rapidus Accelerator

Łoł, wstępnie zadziałało. Czyli można utrzymać zgodność "adaptera" dając możliwość programowego przełączenia. To jest to ;)

pasiu napisał/a:

Ważna informacja: MCR nie jest kasowany po resecie.

To akurat bardzo dobra i istotna informacja ;)


EDIT:

Pasiu - zobacz sobie Hightide (Pr0be). Niezwykle to wygląda na full dopale :D

EDIT:

Jedyne demo, które jak na razie ma problemy w "trybie" $FF0080=$EF to C-Drug. Dziwnie mi się rozsypuje, bo dobrze zaczyna ale bez msx i po jakimś czasie kisi się coraz bardziej aż do zwiechy. No chyba, że demo wykorzystuje nielegale (a tego nie pamiętam)

Ostatnio edytowany przez Pin (2014-01-06 13:11:40)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

28

Odp: Rapidus Accelerator

High Tide dla ciekawych:
http://youtu.be/Hq3QQzTcO2k

Pinek, może być że coś nie będzie chodzić. Karta z uruchomionym 65c816 nigdy nie będzie ze wszystkim w 100% zgodna. Zawsze masz jednak 6502 na pokładzie w razie czego.

Ostatnio edytowany przez pasiu (2014-01-06 14:08:56)

29

Odp: Rapidus Accelerator

Trochę lepiej c-drug wygląda w trybie przyspieszonych operacji wewnątrz 65c816, niemniej jednak msx dalej cisza ;)

Może chodzi o tę drobną różnicę, którą to oto widać pod SysInfo, a jest to:

65c816:
Clock Speed: 1.769MHz
Clock multipliter: 0.997 (zadzwońcie po policję! :D )

6502c:
Clock Speed: 1.773MHz
Clock multipliter: 1

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

30

Odp: Rapidus Accelerator

A jak to wygląda na zwykłej przejściówce 65c816adp? Nie mam akurat takiej pod ręką, więc sprawdź jak możesz na swoim xegs.

31

Odp: Rapidus Accelerator

Pasiu,
fajne cacko, kiedy (i po wiela:) ) będzie dostępne?

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

32

Odp: Rapidus Accelerator

Pin napisał/a:

65c816:
Clock Speed: 1.769MHz
Clock multipliter: 0.997

No właśnie, przyjmując, że to nie jest błąd pomiaru,... sam sobie zadawałem ostatnio takie pytanie: jeśli włączymy pamięć Atari dla całych tradycyjnych 64k i wyłączymy "szybkie operacje wewnętrzne", mimo tego procesor nadal będzie taktowany zegarem 16 MHz, prawda? A 16 MHz nie da się podzielić przez wartość całkowitą tak, żeby uzyskać 1,773446 MHz. Zatem nawet w takim "kompatybilnym" trybie będą niewielkie straty (0,3 % jeśli wziąć pomiar SI za dobrą monetę) wynikające z konieczności synchronizacji zegarów. Mylę się?

KMK
? HEX$(6670358)

33

Odp: Rapidus Accelerator

Jeśli zegar jest 16MHz to mogłoby to wynikać właśnie z braku z synchronizacji. Wydaje mi się jednak, że przyczyna jest gdzie indziej, choć nie wiem gdzie. Proc na karcie Pinokia taktowany jest nie 16MHz a 14,187...MHz czyli wielokrotnością zegara Atari. Jest więc tu pełna synchronizacja.

A wiesz może jak te pomiary wyglądają dla zwykłego 65c816 podłączonego przez prosty adapter? Niektóre instrukcje 65c816 różnią się chyba ilością cykli w stosunku do 6502.

@Cyprian
Mam nadzieję, że już w tym roku. A cena? Sam nie wiem. Prototypy robiłem zawsze po 3szt., bo na więcej mnie już stać nie było. W produkcji "masowej" wyjdzie na pewno mniej.

34

Odp: Rapidus Accelerator

pasiu napisał/a:

A jak to wygląda na zwykłej przejściówce 65c816adp?

Tak jak na 6502c. Teraz to właśnie widzę. (Starsza wersja SI - 2.21, o ile ma to znaczenie)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

35

Odp: Rapidus Accelerator

Ako funguju hry Aces of Aces alebo F15 na rapiduse?

ATARI 800XE with u1mb, stereo, covox, ramdisk hell led, ultra video 1.0 XE.
SIO2SD, SIDE3, sio2usb, sio splitter, dragon cart, lantronix mss-100, fujinet (lotharek), rverter, A8PicoCart, BT-100, XC12 (T2000), XC12 (SUPER TURBO, TURBO D), both with internal speakers
https://www.youtube.com/@w1katari/

36

Odp: Rapidus Accelerator

Może mieć znaczenie. Zobacz nowszą wersję.

Draco wygrzebałem właśnie z zakamarków swojej poczty zdjęcie z SI jakie kiedyś zrobiłeś jeszcze zanim dostałeś ode mnie kartę.  Tam też jest multiplier 0.997.

37

Odp: Rapidus Accelerator

pasiu napisał/a:

Niektóre instrukcje 65c816 różnią się chyba ilością cykli w stosunku do 6502.

Nawet, jeśli tak jest to wspomniany C-Drug działa bez problemu na 65c816 ADP, a nie działa poprawnie w trybie "zgodnym" z ADP Rapidusa (tak sobie to nazwałem ;) )

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

38

Odp: Rapidus Accelerator

pasiu napisał/a:

Draco wygrzebałem właśnie z zakamarków swojej poczty zdjęcie z SI jakie kiedyś zrobiłeś jeszcze zanim dostałeś ode mnie kartę.  Tam też jest multiplier 0.997.

Czyli są to raczej błędy pomiaru. Ergo nie ma o czym mówić.

Dla porządku sprawdzę jeszcze jaki jest efekt synchronizacji 16 i 1,77 MHz.

EDIT: co do C-Drug, niektóre programy (np. MyDOS) przestają działać prawidłowo w obecności dodatkowej pamięci powyżej 64k (bo, o ile dobrze pamiętam, np. lda $FFFF,X gdy X>0 wypada w dodatkowym RAM-ie zamiast na początku tradycyjnego). Może to ta przyczyna?

Ostatnio edytowany przez drac030 (2014-01-06 17:05:25)

KMK
? HEX$(6670358)

39

Odp: Rapidus Accelerator

w1k napisał/a:

Aces of Aces

Sprawdzę to dziś ;)

@Draco - sprawdź, czy jesteś w stanie poprawnie odpalić C-Drug na Rapidusie. Chodzi o tryb $ff0080,$EF

Ostatnio edytowany przez Pin (2014-01-06 17:06:47)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

40

Odp: Rapidus Accelerator

U mnie dźwięk też jest skaszaniony.

41

Odp: Rapidus Accelerator

Na Tomahawk zerknijcie :)

Ostatnio edytowany przez Jacques (2014-01-06 17:28:14)

42

Odp: Rapidus Accelerator

Sprawdziłem C-Drug na komputerze, gdzie jest 65C816 i dodatkowa pamięć, ale nie ma turbo. Dźwięk też skaszaniony - czyli psuje go obecność dodatkowego RAM-u. A raczej: 24-bitowa szyna adresowa, bo nawet gdyby nie było tam RAM-u, efekt byłby ten sam; ważne jest, że adresowanie się nie "zawija" do początku pamięci.

EDIT: co do "synchronizacji", nie ma różnicy, SI ciągle daje multiplier 0.997. W przypadku 65C816 taktowanego 1,77 MHz jest to czasami 0.997 a czasami 1. Zatem nawet jeśli jakaś różnica jest, jest minimalna.

Ostatnio edytowany przez drac030 (2014-01-06 18:22:29)

KMK
? HEX$(6670358)

43

Odp: Rapidus Accelerator

@Jacques - odpalił normalnie, pytanie tylko jak się tym lata. Można skróconą instrukcję choćby i do startu?

(wyląduje w stylu fristajl ;) )

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

44

Odp: Rapidus Accelerator

drac030 napisał/a:

EDIT: co do C-Drug, niektóre programy (np. MyDOS) przestają działać prawidłowo w obecności dodatkowej pamięci powyżej 64k (bo, o ile dobrze pamiętam, np. lda $FFFF,X gdy X>0 wypada w dodatkowym RAM-ie zamiast na początku tradycyjnego). Może to ta przyczyna?

That's correct, but I fixed it:

http://atariage.com/forums/topic/194253 … try2477246

45

Odp: Rapidus Accelerator

@Jacques - Tomahawk działa trochę szybciej, tak jak porównuję.

Ale jazda, sterowanie helikopterem na dwa Joy'e ;)- Szkoda tylko, że horyzont *ujowo zrobiony, ale lata się dość dobrze.

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

46

Odp: Rapidus Accelerator

@Pin: a jak wrażenia z grania w Eidolon i Behind Jaggi Lines - tam o ile pamiętam, wyliczenia trwają do ramki - powinny być dokładniejsze po prostu. Przydał by się filmik ;)

Sikor umarł...

47

Odp: Rapidus Accelerator

Mówisz - masz: http://www.youtube.com/user/psu65816

:)

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

48

Odp: Rapidus Accelerator

Eidolon i Behind chodzi praktycznie płynnie. Gry są bardzo dobrze napisane, po prostu generują znacznie więcej FPS nie zmieniając innych cech gry. Grywalność znacząco wzrasta ... w zasadzie, to jak byś grał w nową grę ;)

Pozostaje Koronis Rift, ale w tym przypadku to ktoś by musiał ogarnąć kwestię porąbanego sio_loadera. To są właśnie skutki złego podejścia do tematu urządzeń zewnętrznych :P.

Nawet jedna z gier XXL'a nabrała tempa tylko co z tego, jak po "fire" 65c816 napotyka nielegal (o przepraszam, nieudokumentowany :D ) no i zabawa się zasadniczo kończy. Co za szkoda, bo trzeba było wykonać operację /delete/. ;)

EDIT:

Tomahawk:
Prawie udało mi się wylądować na autorotacji :D. Fantastyczny symulator! - na Rapidusie daje radę.

Joy1- przód/tył: moment obrotowy
przy prędkości minimalnej: lewo/prawo obrót
klawisze w/s - RPM rotora

Joy2 - przód/tył: nachylenie
lewo/prawo - kierunek lotu

nabieranie/wytracanie prędkości ustalane nachyleniem helikoptera, trzeba pilnować momentu obrotowego i wysokości, oraz horyzont, oraz RPM rotora :D

Nie widziałem jakkolwiek dobrego symulatora na 8-bit, o tym wiedziałem ale nigdy nie grałem, ale nawet teraz dobrze się w to gra. Przynajmniej na Rapidusie, choć w oryginale działa to niewiele wolniej z czego mi się wydaje. Tnx Jacques za temat o Tomahawk, bo chyba długo sobie jeszcze "polatam". Niekoniecznie po wizycie u Ju**** ;)

Ace of Aces
W oryginale kiszka, na Rapidusie różnic znacznych nie widzę.

@Pasiu - Faktycznie po uporządkowaniu tematu flesza i jego podstawki, oraz dodaniu dolnego ekranu do płyty głównej stabilność karty w zasadzie wynosi 100%. Zajebista rzecz!

-----------------------------------------

EDIT:

Nie mogę też odpalić Reditusa, który na 100% (jak praktycznie wszystko poza marginalnymi wyjątkami) działa na 65c816, a nie działa nawet w "trybie" $FF0080,$EF. Demo akurat ładuję z SIDE2 i ze sterownikiem side2.sys, lecz nie wydaje mi się by wyższe MemLo miało tu znaczenie, bo po przepaleniu w tych samych warunkach wspomnianego dema z 6502c program działa. Draco?? - Odpal to na swojej karcie z IDE+.

Draco, możesz mi podlinkować opis Simiusa do posta z paczem do IDE+ - PCB rev. C???

Ostatnio edytowany przez Pin (2014-01-08 19:25:33)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

49

Odp: Rapidus Accelerator

NeoTracker, instalacja na POKEY'a, w trybie dopalonym generował sample tak ze 4 oktawy wyżej. Jest potencjał, bo POKEY zabrzmiał jak Covox. Serio, tylko jak by Epij ogarnął tracker na taki config ;)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

50

Odp: Rapidus Accelerator

a solo flight?:)

http://a8.fandal.cz/detail.php?files_id=5361

http://a8.fandal.cz/files/images/games/s/solo_flight_-_second_edition.png

ATARI 800XE with u1mb, stereo, covox, ramdisk hell led, ultra video 1.0 XE.
SIO2SD, SIDE3, sio2usb, sio splitter, dragon cart, lantronix mss-100, fujinet (lotharek), rverter, A8PicoCart, BT-100, XC12 (T2000), XC12 (SUPER TURBO, TURBO D), both with internal speakers
https://www.youtube.com/@w1katari/