126

Odp: Silly Venture 2k14 - the loudeST voice of the Atari scene !

Problemu z oszukanymi votkami nie ma, bo Grey votki zbiera osobiście. Odliczanie głosów jest bez sensu - chcesz to robić to sam licz głosy. Obowiązek głosowania maksa  na 'swoje' produkcje też jest bez sensu, bo nie każdy osobnik z grupy musi byś w produkcję zaangażowany (i nie musi się mu ona koniecznie podobać), do tego 1 osobnik może być w wielu grupach lub uczestniczyć w produkcjach innych grup. Tak jest w przypadku wielu produkcji z SV2K13. Co wtedy? Śledztwo będziesz prowadził?

Jak dotąd nie słyszałem żeby był problem z głosowaniem na jakiejkolwiek edycji SV. Nie róbmy więc z tego problemu na siłę.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

127

Odp: Silly Venture 2k14 - the loudeST voice of the Atari scene !

Dalsze dyskusje o głosowaniu proszę prowadzić tu: http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 50#p183850 - nie zaśmiecajmy wątku. MM prosimy o przeniesienie odpowiednich wpisów w tamte miejsce.

Sikor umarł...

128

Odp: Silly Venture 2k14 - the loudeST voice of the Atari scene !

Prezentowanie danych technicznych jest w miare ok choc kazdy maloatarowy uzytkownik dobrze widzi co sie mu prezentuje i czy praca jest w standardowym 'multicolorze' czy nie. Z tego co da sie zaobserwowac to swietne prace zawierajace mniej kolorow przegrywaja z pracami srednimi za to majacymi wiecej niz 4 kolory.
Co do przentowania danych autora to jest to pomylka. Przypomnijcie sobie np. Forever i panujace tam trendy oraz probe portestu (zamieszanie z podpisywaniem sie cudza ksywa, ktora przewaznie wygrywala compo).

129

Odp: Silly Venture 2k14 - the loudeST voice of the Atari scene !

Chodzi o spójność. W pracach na ST/Falcona autor jak i tytuł są prezentowane. Zakładamy, że jesteśmy poważni (w miarę) :)
Na SV jest trochę zbyt dużo uczestników i głosujących z całej Europy żeby czyjeś wygłupy miały wpływ. Poza tym wszyscy uczymy się na błędach i raczej nikt kiepskich dowcipów powtarzał nie będzie.

Edit: poza tym, z tego co ja wiem (przyznaję, z trzeciej ręki) to chodziło o przemycenie owego nicka w tytule, bo jakoś nie wyobrażam sobie żeby ktoś mógł fałszywego autora ustawić, przecież to jest wszystko do sprawdzenia. Prezentujący ma pełną listę, każda praca ma plik txt, jest to raczej niemożliwe. BTW: prezentacja autora właśnie zablokuje takie sztuczki.

Ostatnio edytowany przez wieczor (2014-03-19 11:27:39)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

130

Odp: Silly Venture 2k14 - the loudeST voice of the Atari scene !

No to zobaczysz, ze beda glosowac przewaznie na autora. Duzo juz w zyciu widzialem i uwazam, ze powinno sie glosowac na prace. Autor i tak pozniej bedzie znany.

131

Odp: Silly Venture 2k14 - the loudeST voice of the Atari scene !

Mazi i tak niektórzy głosują na autora. Myślę, że może być jawny gdyż ta tajność już dawno jest fikcją. "Swoi", którzy mają głosować "odpowiednio" są zapewne wcześniej informowany która praca jest która (nazwa pliku). A reszta i tak nie zagłosuje na autora bo im to zwisa :) Kwestia skali.

Spotkałem się z hipotezami mianowicie, że członkowie pewnej grupy odnoszą sukces na compos bo grupa jest spora. Ok, załóżmy tak przez chwilę... Po pierwsze to potwierdzałoby, że tajność jest fikcją. A po drugie przy stu kilkudziesięciu osobach na sali taka grupa musiałaby mieć z 50 osób :) Więc może się to sprawdza przy mniejszych, kameralnych parties ale myślę że tu nie ma racji bytu, większość niektórym autorom będzie raczej podnosić poprzeczkę :)

A tak naprawdę to chodziło mi o tytuł, o informacji na temat autora wspomniałem dla spójności, ale nie widzę tu problemu.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

132

Odp: Silly Venture 2k14 - the loudeST voice of the Atari scene !

wieczor napisał/a:

Spotkałem się z hipotezami mianowicie, że członkowie pewnej grupy odnoszą sukces na compos bo grupa jest spora.

Nie przyszlo mi to nawet do glowy. To chyba odnosnie dem? To teraz rozumiem dlaczego MECe nie wygrywaja compo...

P.s. Zastanawiam sie tylko gdzie jest Pin ze swoim odwiecznym tekstem, ze tak bylo od lat i nikomu to nie przeszkadzalo (zakaz podpisywania prac gfx/msx) i po co to teraz zmieniac ;)

Choc akurat w tym przypadku bym go poparl :)

133

Odp: Silly Venture 2k14 - the loudeST voice of the Atari scene !

Mi chodziło tylko o to, że na ST/Falcon jest to jawne i też nikomu nie przeszkadza, a taka niespójność wygląda dziwacznie :) I chodziło mi o tytuły, które są moim zdaniem częścią pracy.

I nie mówiłem o demach - zarzuty pojawiły się na temat music compo (co ostatecznie empirycznie okazało się nieprawdą :) ), więc skoro przy demach problemu nie stwierdzono, nie widzę powodu dlaczego miałby wystąpić przy music/graphics compo. Zwróć uwagę że ilość twórców jest tak duża że byłby problem z budowaniem ew. "grup poparcia" :)

Edit: a nawet gdyby zarzuty okazały się prawdą - przecież nikt nie jest w stanie udowodnić czy ktoś głosował na pracę czy na autora, to jest prywatna sprawa głosującego, nie można ludziom narzucać jak mają głosować (do czego nawołuje jeden ze zgłoszonych tu pomysłów) to jakiś absurd :)

Ostatnio edytowany przez wieczor (2014-03-19 12:09:31)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

134

Odp: Silly Venture 2k14 - the loudeST voice of the Atari scene !

Pierwsze slysze o tej teorii spiskowej. To wyszlo na party czy w kuluarach?

wieczor napisał/a:

ST/Falcon jest to jawne i też nikomu nie przeszkadza

Bo ST/Falcon czesto jest traktowany jako przymusowy dodatek przez ktory trzeba po prostu 'przejsc'. Sama nostalgie i przywiazanie czyja tylko estkowcy, ktorych jest, w porownaniu do maloatarowcow, duzo mniej. Po prostu inny folklor i nikt sie nie czepia.
Przypomnij sobie, ktora grafa na duze atari zebrala najwiekszy aplauz, dlaczego i od kogo :D (dodam, ze nie od atarowcow ;) )

Co do a8 to uwazam, ze podanie autora przed prezentacja lub o zgrozo podpisywanie wystawianych prac (msx/gfx) za zbedne zlo.
Nie wiem czy jest sens sie o to licytowac bo co ilu dyskutantow to tyle zdan. A i tak Org zrobi co bedzie chcial lub co mu podpowiedza najblizsi zyczliwi.

Ciekawe tylko kto doczeka konca, dodaktowo sztucznie wydluzonego, kompo ;)
Dodam, ze tylko raz w historii SV udalo mi sie zmusic cialo do wytrzymania do prawie konca kompotow jednak nie dalem rady juz wrocic do hotelu :)

135

Odp: Silly Venture 2k14 - the loudeST voice of the Atari scene !

No to przynajmniej prezentacja tytułów, tak jak to robi defaultowy player of RMT (ukrywając autora).

A co do wydłużenia - nie widzę tu powodów do wydłużenia, przy muzyce informacja powinna być wyświetlana w czasie utworu, a grafiki same z siebie nie trwają minut i tu można taki slajd dołożyć (jak to na ST/Falconie zrobiono). Oczywiście, wiem, to wymaga dodatkowej pracy itp, itd, ale czasu jest sporo i jeśli pomysł się przyjmie, to mogę w tworzeniu takiego prezentera pomóc :) (a nawet lepiej, przedstawiającego wybrane treści automatycznie z dołączonego txt, co nawet uprości sprawę).

To jest temat poboczny , co do czasu trwania compo to jest główny problem do rozwiązania bo istotnie o 4 nad ranem jest już ciężko :) Parę pomysłów jak usprawnić compos i skrócić czas całości nawet o godziny padło, zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

136

Odp: Silly Venture 2k14 - the loudeST voice of the Atari scene !

wieczor napisał/a:

No to przynajmniej prezentacja tytułów

To jak najbardziej ale bez autora.

137

Odp: Silly Venture 2k14 - the loudeST voice of the Atari scene !

Ok, ale wytłumaczcie mi w takim razie, czemu nie zakażemy od razu prezentowania autorów w demach?

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

138

Odp: Silly Venture 2k14 - the loudeST voice of the Atari scene !

Adam: to jest właśnie mój punkt będący :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

139

Odp: Silly Venture 2k14 - the loudeST voice of the Atari scene !

mazi napisał/a:

Przypomnij sobie, ktora grafa na duze atari zebrala najwiekszy aplauz, dlaczego i od kogo big_smile (dodam, ze nie od atarowcow :)

Na ostatnim SV? Obrazek "Did He Say Amiga?" został wykonany przez legendarnego grafika z ST na Atari ST (mOdmate / checkpoint). Na pewno zrozumiałeś przekaz płynący z tej pracy? :D

http://artcity.bitfellas.org/gallery/m/mod/33699_modmate-did_he_say_amiga.png

Silly Venture - breaking the ATARI scene since 2000 ! :)

140

Odp: Silly Venture 2k14 - the loudeST voice of the Atari scene !

Dema to inna bajka :) Podpisywac mozna, jak przypuszczam, z zaszlosci historycznych (jak kazdy chwalil sie w scrollu czego to nie zrobil i ze jego efekt jest najzajebistszy :) ), grafik robil logo z nazwa grupy, podpisywal sie pod obrazkiem, robil credyty lub greetingsy itp.. Po prostu demo to duza produkcja i jest sens. Natomiast pojedyncze grafy czy zaki na compo nie ma sensu podpisywac.
Slideshow czy msx-collection tez sie podpisuje.

Grey: mowiac szczerze to ledwo pamietam :) Pamietam tylko, ze amigowcy gromko zareagowali na napis amiga bez wzgledu jaki sens niosla grafa :D Moze dotarlo do nich pozniej ;)
A co do tego obrazka to uwazam, ze kupa jest wystawianie tej samej grafiki w gfx-compo i w demie podczas tego samego party.

Edit:
Aha, zapomnialem dodac, ze sam obrazek jest zajebisty :)

Ostatnio edytowany przez mazi (2014-03-19 17:11:42)

141

Odp: Silly Venture 2k14 - the loudeST voice of the Atari scene !

Tekst "Did he say.." nie rzuca się w oczy, to dlatego :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

142

Odp: Silly Venture 2k14 - the loudeST voice of the Atari scene !

No i siedzieli pod przeciwlegla do bigscreena sciana, za wszystkimi partyzantami ;)

Odp: Silly Venture 2k14 - the loudeST voice of the Atari scene !

wieczor napisał/a:

Mi chodziło tylko o to, że na ST/Falcon jest to jawne i też nikomu nie przeszkadza

Jeśli mowa o jawności autorów, to mnie/mi to zawsze przeszkadza (oprócz dem i intr).

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

144

Odp: Silly Venture 2k14 - the loudeST voice of the Atari scene !

mazi napisał/a:

Zastanawiam sie tylko gdzie jest Pin ze swoim odwiecznym tekstem,

Spokojnie, czytam ze zrozumieniem wypowiedzi innych ;)-

wieczor napisał/a:

No to przynajmniej prezentacja tytułów, tak jak to robi defaultowy player of RMT (ukrywając autora).

... gdzie najczęściej widzimy:

"Zajebista muzyczka by Kiejstut z Odbytomia (c) 2k14"

... więc prezentacja tytułu zawartego w module to nietrafiony pomysł ale - jestem zwolennikiem prezentowania pełnego tytułu pracy (bo niejednokrotnie praca tworzona na zlocie tytułem nawiązuje do zabawnych wydarzeń ze zlotu, lecz może to znaczenie drugoplanowe :) ) i niejednokrotnie myślałem nad systemem prezentacji np. takim, jak to widywałem na Forever, czy takim jaki istnieje dla 16/32 bit na SV. Jednakże taki system wymaga większego nakładu czasu pracy już na miejscu i stąd też na prawdę przydało by się zaostrzyć temat deadline. Wierzcie mi - donoszenie prac w ostatniej chwili może spowodować zamieszanie na kompo i jest to zabawne, tylko nie dla każdego w takim samem stopniu ;) ... no i ostatecznie przekłada się to na czas rozpoczęcia konkursów.

Co do jawności autora jeszcze to sam się na tym "złapałem", że dałem trochę więcej za coś, co było takie se tylko i ze względu na to, że kogoś lubię - bo w tej sytuacji nie miałem możliwości dokonania obiektywnego wyboru. Choć inną sprawą jest to, że większość stałych bywalców jest w stanie określić autora w 90% "ze słuchu" (chyba, że ktoś ma drewniane ucho :D )

Co do spraw regulaminowych to jeśli mam brać w tym udział i ma nie być problemów to będę miał jedno konkretne wymaganie w stosunku do prac kodowanych. Myślę, że jest ono na tyle mało restrykcyjne i życiowe w stosunku do hardware'u i użytkowników że nawet XXL nie będzie miał nic na przeciw :D

Adam Klobukowski napisał/a:

Ok, ale wytłumaczcie mi w takim razie, czemu nie zakażemy od razu prezentowania autorów w demach?

Bo demo / intro wymaga zazwyczaj większego nakładu pracy i łatwiej jest zagłosować obiektywnie. Dodatkowo stoi za tym przeważnie grupa, lub kilka osób więc osobiste wycieczki często idą na dalszy plan ;)

Ostatnio edytowany przez Pin (2014-03-19 21:01:45)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

145

Odp: Silly Venture 2k14 - the loudeST voice of the Atari scene !

Pin napisał/a:

czytam ze zrozumieniem wypowiedzi innych

szkoda, ze wybiorczo ;) :P

146

Odp: Silly Venture 2k14 - the loudeST voice of the Atari scene !

Pin napisał/a:
wieczor napisał/a:

No to przynajmniej prezentacja tytułów, tak jak to robi defaultowy player of RMT (ukrywając autora).

... gdzie najczęściej widzimy:

"Zajebista muzyczka by Kiejstut z Odbytomia (c) 2k14"

... więc prezentacja tytułu zawartego w module to nietrafiony pomysł ale - jestem zwolennikiem prezentowania pełnego tytułu pracy (bo niejednokrotnie praca tworzona na zlocie tytułem nawiązuje do zabawnych wydarzeń ze zlotu, lecz może to znaczenie drugoplanowe :) ) i niejednokrotnie myślałem nad systemem prezentacji np. takim, jak to widywałem na Forever, czy takim jaki istnieje dla 16/32 bit na SV.

To wytłumacz o co chodzi bo na 16/32 widać to co jest w module. A jak nie, to jaki tytuł chcesz prezentować? Jeśli tak naprawdę chcesz już ukrywać autora - co jest fikcją, wystarczy zakaz umieszczania nicka/imienia/nazwiska w tytule. Przy przyjmowaniu łatwo to zweryfikować. To jedno a drugie: kiedy ostatnio widziałeś taką sztuczkę jaką opisałeś ostatnio i w czyim wykonaniu? Bo ja jeszcze nie. Bądźmy powazni.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

147

Odp: Silly Venture 2k14 - the loudeST voice of the Atari scene !

Na 16/32 bit widać to, co jest w "module", bo player który to odpala uruchamia w zasadzie źródło z oryginalnym playerem i domyślnie prezentuje pewne informacje. Ja na to wpływu nie mam, bo nic mi do 16/32 bit w sensie reguł itd.

Prezentować można nazwę pracy przepisaną z pliku opisowego *.txt (czy tam odpowiednika) i umieścić taką w systemie prezentacji np. MSX Compo, czy GFX compo (przełączając na kompotach raz prezentację a dwa pracę w przypadku gfx). Ładnie się to prezentuje, lecz wymaga sporo czasu już na samym party. Nie mam nic przeciwko i chętnie się tym zajmę, jednakże taki system wymaga żelaznego deadline i każdy, kto powie że to przecież godzina po - powinien być wysłany w kosmos ze swoją pracą ;) I tak się czasami nie dzieje, no i okazuje się że takie "za późno" doniesione prace potrafią wygrywać kompoty. No i to jest niekiedy problem, bo jest sytuacja że jest kilka prac i widzę, że jest coś zajebistego. No i powstaje pytanie: CO ROBIĆ :D Na to pytanie nie znam odpowiedzi, lecz wiem kto zna. Wasko zna ;)

@Wieczor - sztuczek na kompotach, to ja widziałem aż zanadto. I nawet nie będę pisał kto i co, bo będzie flejm na następne dziesięciolecie. Uwierz mi proszę że dodanie autora na gfx/msx bardzo potrafi zmienić wyniki (no i dodatkowo sugestie - "te, to moje" - daj dychu) ;) Zrozum to i nie nalegaj ;)

Ostatnio edytowany przez Pin (2014-03-19 22:29:05)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

148

Odp: Silly Venture 2k14 - the loudeST voice of the Atari scene !

Cieszę się, że temat dotyczący "głosowania" przestał eskalować i mogę skupić się na rzeczach naprawdę ważnych :) Kończąc tylko ten wątek dodam, że nie zamierzam nic zmieniać w tej kwestii bo ten problem (w mojej ocenie) nigdy nie istniał. Inną kwestią jest oczywiście pora compo i możliwość skrócenia czasu na prezentację do minimum (zmiana sprzętu itd.) - ale to na pewno dopracujemy. Jesteśmy już na tyle dorośli, że NIKOGO nie podejrzewam o jakiekolwiek cheatowanie votek czy głosowanie wg jakiegokolwiek schematu... mam zaufanie do każdego z Was :) Uważam, że obawy Strykera były po prostu bezpodstawne i chciałem pokazać że idąc "tą drogą" zaczniemy ocierać się o ABSURDY (zorganizowane grupy, za mało ludzi podczas głosowania itd.). 

Jeszcze dzisiaj przedstawię Wam pewną propozycję dotyczącą... regulaminu na platformę Atari XL/XE :)

Silly Venture - breaking the ATARI scene since 2000 ! :)

149

Odp: Silly Venture 2k14 - the loudeST voice of the Atari scene !

wiadomo w Polandzie od zawsze - że ten kto nie pije a w wypadku Silly, ten który nie ogląda cycków to na pewno jest podejrzany itd ;)

btw. ktoś kiedyś rzucił w temacie Wielbłądów 2 - że lipa, bo by zobaczyć cycki trzeba mieć VBXE :) Jak dla mnie KAŻDY powód jest dobry by zobaczyć cycki.

gep/lamers^dial

150

Odp: Silly Venture 2k14 - the loudeST voice of the Atari scene !

Zgodnie z zapowiedzią prezentuję Wam PROPOZYCJE do regulaminu na platformę Atari XL/XE nadesłane przez JAC!'a (Peter Dell). Bardzo liczę na rzeczową dyskusję.

Poniżej znajdują się 2 wersje - jedna przetłumaczona przez Wieczora z grupy LAMERS (dziękuję!!!) i jedna oryginalna nadesłana przez JAC!'a.

Ogólne zasady dla Atari 8-bit

Następujące zasady stosowane są do wszystkich plików wykonywalnych dla Atari 8-bit compo. Pierwszym powodem jest zapewnienie, że prace będą wyświetlane bez problemów czy przerw w czasie party. Powód drugi to zapewnienie możliwości upakowania prac w kompilacji wraz z loaderem aby promować party i zaprezentować wyniki. Jeśli potrzebna jest pomoc w zrozumieniu lub przestrzeganiu tych zasad, albo przetestowanie czy praca spełnia wymogi, skontaktuj się na adres jac@wudsn.com lub na Atariage.

1) Pliki wykonywalne muszą ładować się pod DOS od adresu $2000 lub powyżej.
Powód: W czasie party, prace są uruchamiane spod DOSa i łatwiej jest je umieścić w kompilacji.

2) Jeśli program wykorzystują przestrzeń $A000-$BFFF, powinny wyłączać BASIC w trakcie ładowania.
Powód: Nie zmuszamy użytkownika do pamiętania czy ma nacisnąć OPTION czy nie.
Przykładowy kod: LOADER LDA #$ff:STA $d301:LDA #$01:STA $3f8:RTS: INI LOADER

3) Programy nie mogą zmieniać adresów ZP: $08-$0d
Powód: Adresy są używane przez procedure RESET.
W przypadku ich zmiany, komputer zawiesi się po RESET. Starsza wersja G2F ma ten błąd.
Prawdziwy komputer nie ma "SHIFT-F5" jak emulator.

4) Programy nie powinny nadpisywać głównego obszaru DOS lub menu ($400-$47f, $0700-$1fff)
Powód: Obszary te używane są przez dopalacze, menu i DOS. Po nadpisaniu sprzęt wymaga rebootu.

5) Program nie powinien wywoływać lub ustawiać COLDST ($244) domyślnie.
Powód: Wymuszenie zimnego startu marnuje czas użytkownika.

6) Jeśli reguła 5 nie może być zachowana, np. program wymaga obszaru menu lub DOS ($400-$47f, $0700-$1fff), powinien ustawić COLDST ($244) na $ff.
Powód: Po nadpisaniu tych obszarów bez ustawienia COLDST, maszyna zawiesi się podczas RESET.
Prawdziwy komputer nie ma "SHIFT-F5" jak emulator.

7) Program powinien wykrywać rozszerzenie RAM komputera..
Powód: Komputery mają różne rozszerzenia.
Jeśli wspierasz jeden rodzaj, wielu ludzi może nie być w stanie uruchomić Twojej pracy.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

General Atari 8-bit rules

The following rules apply to all executable entries for the Atari 8-bit compo. The first purpose of these rules is to ensure they can be shown without problems and interruptions at the party. The second purpose it to allow packing all the entries into a compilation with a loader menu to promote the party and its results. If you need support in keeping or understanding any of the rules or a tester, feel free to contact me at jac@wudsn.com or at Atariage.

1) The executable must load from DOS to $2000 or above.
Reason: At the party, entries are loaded from DOS and they shall be released as single disk compilation.

2) In case the executable loads to $A000-$BFFF, it must switch off BASIC while loading.
Reason: Don't force the user to remember when to press OPTION and when not.
Example code: LOADER LDA #$ff:STA $d301:LDA #$01:STA $3f8:RTS: INI LOADER

3) The executable must not change ZP addresses $08-$0d
Reason: These addresses are used by RESET routine.
If you change them, the machine will hang on RESET. Note that older G2F version have this bug.
And real machines do not have "SHIFT-F5" like your emulator has.

4) The executable should not overwrite menu or DOS area ($400-$47f, $0700-$1fff)
Reason: These areas are used by speeders, the menu and DOS. If your overwrite them you force the user to boot again.

5) The executable should not set or change COLDST ($244) by default
Reason: If you force a cold start, this will waste the user's time.

6) If you cannot keep rule 5, i.e. the executable requires the menu or DOS area ($400-$47f, $0700-$1fff), it must set COLDST ($244) to $ff.
Reason: When overwriting these areas without setting COLDST, the machine will hang on RESET.
And real machines do not have "SHIFT-F5" like your emulator has.

7) The executable should auto-detect the actual extended RAM of the machine.
Reason: Different machines use different upgrades.
If you support just a single extension, many people will not be able to run your entry.

Ostatnio edytowany przez grey/msb (2014-03-23 18:35:53)

Silly Venture - breaking the ATARI scene since 2000 ! :)