26

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Moze istnieja jakies sensowne argumenty - moze ktos mnie oswieci ?

Uwazasz ze argument o dostepnosci narzedzia na atari jest bezsensowny?

27

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Mikey: Zawsze mozna przeciez ograniczyc liste dopuszczalnych formatow, bo np. uwazam za bezsens dopuszczenie GIF-ow i JPG-ow. Formaty te nie powstaly na potrzeby Atari w przeciwienstwie do RIP-ow, TIP-ow itp.
Ale jezeli tylko argument niedostepnosci (chocby najprostszego) narzedzia (poza konwerterem :P ) edytujacego dany format na Atari ma byc przyczyna do tworzenia  dwoch konkursow graficznych, to jestem za tym, aby wyeliminowac kontrowersyjne formaty i zostac przy jednym konkursie.

28

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

XRay;- sorry, w raz z NTP myśleliśmy, że kawałek jest zapętlony, a z czego pamiętam poszło go więcej niż 3 min;- ale to już przeszłość. Osobiście jestem przeciwny ograniczeniu max długości kawałka:: :D

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

29

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Wasko! poważny błąd w regulaminie! Napisałeś, że Covox kompo będzie odpalane na Neo - przy jednym ze sampli = do 32kB. Otóż jedyny dłuższy sampel pod neo może nieć do 22kB(!), reszta do 16kB. Jestem przeciwny również ograniczaniu max LN modułu do granicy strony dysq DD; pod NEO moduł może mieć do ok. 1MB - pod warunkiem posiadania odpowiedniej ilości RAM. Proponuję granicę;: ma odpalić na kompie z 320kB RAM. I tak większość ma SIO2PC lub HD, więc w czym problem??

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

30

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

zgadzam sie z macgyverem i  uwazam ze powinno byc jedno gfx kompo. wszystko zalezy od samego obrazka a nie od tego w jakim trybie i na jakim kompie  byl  narysowany.

- covox - jest tool na atari i na pece - wybor tworcy - kompo jedno
- mpt/cmc/tmc - jest tool na pece (rmt) i na atari - wybor tworcy - kompo jedno.
- konkursy koderskie - asemblery sa i na atari i na pece sa krosy - wybor autora - kompo jedno.
- gfx (patrz wyzej o formatach) - kilka konkursow.

-gfx - na pc mamy graph2font i na atari tez jest na czym rysowac - wybor tworcy - jedno kompo. zle mowie?

a pozatym nie ma chyba az tak duzo grafikow na scenie zebysmy mogli  pozwolic sobie na 2 kompa...

31

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

zgadzam sie z macgyverem i  uwazam ze powinno byc jedno gfx kompo. wszystko zalezy od samego obrazka a nie od tego w jakim trybie i na jakim kompie  byl  narysowany.

Zgadzam sie z Vidolem i MacGyverem, a to ze do niektorych nie dochodza rozne argumenty, to juz ich problem.  :rolleyes:   
Swoja droga ciekawe co owi purysci powiedza na temat edytora Graph2fnt, ktory pozwala kolorowac na PeCe atarowskie i nie-atarowskie obrazki. Tam tez trzeba czesto niezle naklikac sie (jezeli "wysilek" ma byc jednym z glownych argumentow za podzialem na dwa compa)  myszka, zeby dostac dodatkowy kolor itp.
A i jeszcze jedno - nie jestem do konca "po drugiej stronie barykady", ale chce miec tzw. furtke.   8)
Co do grafikow, to motywacje sa rozne - Anj przyszedl z PC, ja odwrotnie ale nie znaczy to ze ciagle trzeba sie trzymac kurczowo zasad z compo sprzed 10 lat.  :D

32

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Vidol chyba mnie nie zrozumiales....

Graph2font jak najbardziej ... analogicznie do modow - jest i tu i tu program do tworzenia ... i pliki wynikowe z obu platform da sie odpalic na atari.

Natomiast pokarz mi cos do rysowania TIPow, JPGow i GIFow na atari?
Przeciez wyraznie napisalem wczesniej o jakie formaty mi chodzilo ...

33

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

[...] ale nie znaczy to ze ciagle trzeba sie trzymac kurczowo zasad z compo sprzed 10 lat.  :D

Po to wlasnie jest ta dyskusja.

34

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Mik> Tu byl tekst o kompotach muzycznych - ale po namysle zmienilem zdanie. Tool ma byc na atari.

Tu mnie zaskoczyles, bo generalnie nie znam sie (i ciut zapomnialem o nim...) na programie Rastera, musze sie z nim lepiej zapoznac - dam znac jak tylko to zrobie.


Vid> Vasco, a do jakiego kompo zalapalby sie obrazek wykonany w Graph2Font,

G2F - jw. musze sie dokladniej przejrzec, choc juz zauwazylem, ze on dodaje duszki, co moze go dyskwalifikowac do zwyklego gfx compo (czy jest prog na Atarke, ktory to robi?). Oczywiscie jak ktos zrobi rysunek w nim bez duszkow, to przeciez ja nawet nie bede wiedzial, czy to w G2F czy w INP np., prawda?


Vid> i dlaczego Hip jest w gfx i convert compo?

W convert - wiadomo. Dlaczego w gfx? Poniewaz instnieje program na Atari, ktory rysunek w INP przerabia na HIP. Niektore rysunki po takiej operacji lepiej wygladaja w HIP niz INP - stosowal to bodaj na ktoryms RH Jurgi.


Mac> 1.Intro 256b - IMHO zmienilbym przepis, ze intro musi wracac do DOS-u [...]. Wydaje mi sie, ze moznabyloby wyjatkowo 256b przerywac resetem.

Mysle, ze to ma sens - posiadacze HDD/SDX - moze byc?


Mac> 2.Intro 16k i wybor reczny bankow - nie zapominajmy, ze napisanie chocby najbardziej prymitywnego interfejsu uzytkownika, umozliwiajacego wybor bankow tez pociaga za soba "urzniecie" pliku intra o kawalek, ktory mozna wykorzystac np. na kod samego intra - dlatego proponuje aby przyjac zasade: dozwolone sztywne uzycie bankow: C3,C7,CB,CF - przy tych kombinacjach zarowno RAMBO jak i COMPY SHOP beda sie zachowywac identycznie, czyli nie bedzie niezaleznego dostepu ANTIC-a i CPU. Wlasnie z racji ograniczenia proponuje ulatwic zycie koderow.

Dlugi cytat, ale trudno to pociac. W regulaminie napisalem, ze moze to byc >>osobny program<<, ktory intro zmodyfikuje - tak wiec intru nie zabierzemy ani bajtu kodu! Mozna przeciez to zrobic na przyklad tak: uwaga, bedzie kod :)

FF FF 00 40 F0 7F x1 x2 x3 x4 .......
coto? -poc- -kon- -- banki --

a program bedzie zamienial te 4 bajty na wybrane. Ten przeswietny sposob wyboru zostal juz raz uzyty w Syzygy 3 ;) Myslalem kiedys o sztywnych bankach, ale to moze komus popsuc ramdysk (to byl glowny powod wprowadzenia tego zapisu w demo kompo).


Mac> 3.(to moze wywolac burze) nie robic dwoch oddzielnych Gfx Compo - z tym, ze np. w wypadku, gdy praca wyglada na konwersje zarzadac od grafika kilku wczesniejszych kopii roboczych.

Ale co to da? Czy te kopie wczesniejsze maja byc dowodem, ze praca byla robiona na Atari? Ja tylko przypomne, ze bodaj na LL2002 (?) byla praca - ewidentna (blury itd.) konwersja i byly, o ile pamietam, obrazki poprzedzajace - i co? Odrzucilem (pobluzgaliscie mnie nieladnie), a autor po paru miesiacach przyznal, ze byla konwersja. Po co jakies dowody? Przeciez konwersje po prostu widac!


Mac> Wydaje mi sie, ze ludnosc na party potrafi docenic prace grafika, przeciez wiadomo, ze nie wystarczy zrobic byle szajsu pod "fotosklepem" i skonwertowac tego na Atari, zeby to dobrze wygladalo na "maluchu" -

Patrz ostatni QuaST. Ja naprawde nie mam pretensji, ze wygrali - wykorzystali brak regulaminu, ale uwazam, ze tak nie powinno byc. Tiger pisal, ze nie ma nic przeciwko, ale nie wyczytaliscie zalu miedzy wierszami (miedzy pixlami :)? Marksistowskie metody jak pisal Fox, ale nieraz tak trzeba.


Mac> poza tym co wtedy, gdy np. praca zostala czesciowo zrobiona na PC (np. szkic), a potem dopikslowana na Atari ?

Jak nie bedzie widac, to niestety, autor przechytrzyl reszte - takie moje zdanie.


Mac> Zreszta tzw. chamskie konwersje mozna odrzucic

Ja wole zamiast odrzucac - dac im szanse w osobnym kompo.


Mac> 4.Do ogolnych zasad dolaczyc punkt: praca w momencie dostarczenia na compo zostaje rozpowszechniona w takiej samej postaci zaraz po compo, takze nie ma miejsca, ze ktos dostarcza demo, mowiac ze jest niedokonczone i prosi, zeby nie rozpuszczac demka, bo pare dni po party dokonczy i wypusci pelna produkcje - nie jest nigdzie powiedziane, ze produkacja wystawiana musi byc dokonczona, ale warunkiem dopuszczenia do compo niech bedzie automatyczna zgoda na "wypuszczenie w swiat" w takiej postaci, w jakiej zostala dostraczona na compo.

No wlasciwie to juz jest: "Wszystkie prace są freeware!" - wiec jak juz da, to nie moze juz nia dysponowac. Oczywiscie jak ktos mi da i powie "poza konkursem", to nie rozpowszechniam - byly takie przypadki - wszyscy byli zadowoleni :)


Mac> 5.Zabronic uzywania nielegalnych rozkazow 6502 [...]

Zgadzam sie - dopisze! Wydaje mi sie, ze kiedys to bylo w regulaminie. Powolam komisje, ktora sprawdzi, kto wykasowal ten zapis i kto go wyslal. ;)


Mik> GFX compo MUSI byc rozdzielone.
Mozna podzielic formatami. Warunek: tool do rysowania musi byc dostepny na atari.
A wiec HIP,CIN,MIC,KOala itp - pixel compo.
TIP,JPG,GIF,RIP itp - conversion compo.

Bardzo podobnie jest podzielone. Gfx: rysowane na Atari, Conv: mozna rysowac na czyms innym.


Mac> IMHO to jest pewnego rodzaju niekonsekwencja... skoro nie rozdzielamy prac na kompoty koderskie i muzyczne, a rozdzielamy na graficzne. Bowiem niezaleznie od uzytego narzedzia efekt jest ten sam - produkt przeznaczony dla Atari 8-bit.

Jak bedzie mozna blurowac, cieniowac, zmieniac jasnosc, kontast na Atari, to zmienie zdanie. W kodzie, muzyce - wszystko to mozna zrobic na Atari - bedzie trudniej, ale sie da.


Mac> [...] uwazam za bezsens dopuszczenie GIF-ow i JPG-ow.

GIFy mozna chyba od 5 lat wystawiac u mnie i co? Nigdy nikt nie wypuscil, bo wyglada to KOSZMARNIE. Ale nie chce po prostu wyrzucac, bo a noz ktos sobie zechce jaja se zrobic i wystawic (jeszcze doloze Wam AP3 ;). Mozna wyswietlic na Atari? Niech bedzie. Wybor tworcy.


Dra> Zgadzam sie z Vidolem i MacGyverem, a to ze do niektorych nie dochodza rozne argumenty, to juz ich problem.

Ej no, to nie brzmi za ladnie... :( Moim zdaniem to nie sa dobre/sluszne argumenty.


Dra> Swoja droga ciekawe co owi purysci powiedza na temat edytora Graph2fnt, ktory pozwala kolorowac na PeCe atarowskie i nie-atarowskie obrazki. Tam tez trzeba czesto niezle naklikac sie (jezeli "wysilek" ma byc jednym z glownych argumentow za podzialem na dwa compa) myszka, zeby dostac dodatkowy kolor itp.

Powiem tak, jak zrobisz sobie w G2F obrazek w formacie atarowskim i dostarczysz go w formacie MIC, INP itd., to niestety z oczu nie wyczytam w czym to jest zrobione. Przyznam, ze G2F moze byc (w sensie da sie, a nie, ze tak wolno ;) - mysle jeszcze nad tym), wykorzystywany jako zamiennik np. INP (tak jak np. FastTracker zamiast PT), z tym, ze na zadne blury itd. nabrac sie nie dam - stary jestem i uparty - jakby co! ;)


Dra> nie znaczy to ze ciagle trzeba sie trzymac kurczowo zasad z compo sprzed 10 lat.

Te sa mniej wiecej sprzed 6. ;)


Pin> Otóż jedyny dłuższy sampel pod neo może nieć do 22kB(!), reszta do 16kB.

Dzieki za sygnal! Nie znam za dobrze Neo. Tzn., ze MODa, gdzie jest jeden sampel 32KB Neo nie wczyta/nie odpali??? Ups, zmienie to (32 dla MOD, 22 dla NEO) - tylko potwierdz, ze tak jest. Odpalanie MODow zrobie wtedy z Inertii.


Pin> Jestem przeciwny również ograniczaniu max LN modułu do granicy strony dysq DD; pod NEO moduł może mieć do ok. 1MB - pod warunkiem posiadania odpowiedniej ilości RAM.  Proponuję granicę;: ma odpalić na kompie z 320kB RAM. I tak większość ma SIO2PC lub HD, więc w czym problem??

Wiekszosc to nie wszyscy. Jager, Pasiu nie maja grzyba - maja Amige - dlaczego ich dyskryminowac? A zagranica? Standaryzujmy nieco, co? A w ogole, to przeciez lubisz obcinac sample ;) Az Ci sie rece trzesa :P


Dzieki za wszystkie uwagi!!!

35

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

G2F - jw. musze sie dokladniej przejrzec, choc juz zauwazylem, ze on dodaje duszki, co moze go dyskwalifikowac do zwyklego gfx compo (czy jest prog na Atarke, ktory to robi?). Oczywiscie jak ktos zrobi rysunek w nim bez duszkow, to przeciez ja nawet nie bede wiedzial, czy to w G2F czy w INP np., prawda?

tego juz naprawde nie rozumiem dlaczego dodanie duszkow ma dyskwalifikowac obrazek?. Przeciez od dawna (Orneta 95) mozna bylo uzywac duszkow i przerwan w celu  podkolorowania obrazkow, a ze samego softu bylo jak na lekarstwo to juz inna bajka.

Co do programow zwiekszajacych liczbe kolorow bez int'a to mozna wymienic  Graph/Logos maker, GED, Fun With Art czy PG Foxa.

36

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Wow!  Vasco, ale dłuuugo zatekściłeś... :)


Tu mnie zaskoczyles, bo generalnie nie znam sie (i ciut zapomnialem o nim...) na programie Rastera, musze sie z nim lepiej zapoznac - dam znac jak tylko to zrobie.

no to nadrób zaleglosci, bo RMT naprawde ma sporo mozliwosci i ostatnio nawet konwertuje i odtwarza msx'y z TMC !  I zapisuje bezposrednio do uruchamialnego pliku atarowskiego.  8)

G2F - jw. musze sie dokladniej przejrzec, choc juz zauwazylem, ze on dodaje duszki, co moze go dyskwalifikowac do zwyklego gfx compo

mega ROTFL !  :D    :lol:    :P
tak przy okazji: czy wyciaganie z grafiki atarowskiej wiecej niz to zwykle bywa ("dziwne", specjalne tryby) ma byc samo w sobie powodem dyskwalifikacji ???   :lol:

(czy jest prog na Atarke, ktory to robi?).

tak i to od dawna. Nazywa sie GED i przykro mi, ze tylko kilku ludzi odwazylo sie go uzywac (Titus, Vidol i ja), nawet w ENERGY szczegolowo go opisywalem...  :evil:

Oczywiscie jak ktos zrobi rysunek w nim bez duszkow, to przeciez ja nawet nie bede wiedzial, czy to w G2F czy w INP np., prawda?

lubisz bawic sie w detektywa ?  ;)


Poniewaz instnieje program na Atari, ktory rysunek w INP przerabia na HIP. Niektore rysunki po takiej operacji lepiej wygladaja w HIP niz INP.

tez odkrylem te prawde. Mozna zrobic tak, ze prawie wszystkie obrazki moga wygladac lepiej w HIP niz INP i chcialem tez o tym napisac artykul, ale wyszedlby za krotki.  :lol:     Dlatego tutaj prosta instrukcja:
1. narysuj 4-kolorowy obrazek pod XL-ART czy innym ulubiencem
2. wczytaj do INP, czy XLP i dodaj kolory. Szczegolnie polecam ten drugi - szykbo mozesz sobie dodac BLUR-a i potem jeszcze dodac jakies poprawki
w niektorych miejscach ekranu.  Zapisz dzielo w formacie nieskompresowanym.
3. wczytaj to do HIP-Convertera autorstwa ex-LBS'a. i wywolaj konwersje na tryb HIP (klawiszem 'inverse' chyba to bylo).
4. dostaniesz HIP jak sie patrzy - ladnie wygladzony obrazek itp.  8)

Po co jakies dowody? Przeciez konwersje po prostu widac!

to zalezy. Jakby sie ktos postaral i znal Twoja dociekliwosc nieraz bylbys wywiedziony w pole.  ;)    A teraz pojawienie sie G2F tez utrudni Ci zadanie.  :P

Patrz ostatni QuaST. Ja naprawde nie mam pretensji, ze wygrali - wykorzystali brak regulaminu,

czyzby tylko to ?   ;)    Przeciez ktos jednak glosowal na dana prace.
Ja w kazdym razie nie zabiegalem specjalnie o glosy...   :P

ale uwazam, ze tak nie powinno byc. Tiger pisal, ze nie ma nic przeciwko, ale nie wyczytaliscie zalu miedzy wierszami (miedzy pixlami :)?

no coz, tak juz bywa ze nie musi byc regula ze najlepszy technicznie/artystycznie  obrazek  MUSI wygrac, wygrywa ten na ktory padnie najwieksza ilosc glosow i nie jest to tozsame. Niestety odnioslem wrazenie, ze np. Fscker tego nie zrozumial. a Ty - nie wiem.

jak juz chyba ktos zauwazyl po podziale na 2 kategorie, rysowane na true atari zostalyby dwie prace na krzyz - wtedy z kolei nie oplacaloby ssie raczej robic takiego compotu...

Marksistowskie metody jak pisal Fox, ale nieraz tak trzeba.

tzw. sztuka dla sztuki ?

Jak nie bedzie widac, to niestety, autor przechytrzyl reszte - takie moje zdanie.

szkoda ze wciaz przedkladasz narzedzie nad temat, nawet jesli by ktos sie specjalnie staral...  :?

Jak bedzie mozna blurowac, cieniowac, zmieniac jasnosc, kontast na Atari, to zmienie zdanie.

no to radze juz zmieniac, bo od 7-8 ( :!: ) lat jest w obiegu XLPaint 1.5 a od roku TeBe oferuje XLPaint 1.9 - tam sa zawarte pewne opcje tzw. image-processingu jak to blurowanie, emboss itp.   8)
Oczywiscie znowu malo jest osob tego uzywajacych, ale jak ktos chce to uzyje co trzeba. :)


Ej no, to nie brzmi za ladnie... :( Moim zdaniem to nie sa dobre/sluszne argumenty.

no takie sa moje wnioski - do pelnego porozumienia nigdy moze nie dojsc, w kazdym razie kazda ze stron moze miec troche racji.

Powiem tak, jak zrobisz sobie w G2F obrazek w formacie atarowskim i dostarczysz go w formacie MIC, INP itd., to niestety z oczu nie wyczytam w czym to jest zrobione.

a moze ten obrazek po prostu Ci sie spodoba? I nie bedziesz musial dochodzic skad on pochodzi, zwlaszcza iz nie okreslasz sie grafikiem.  :P

stary jestem i uparty - jakby co! ;)

no i cos czasem z pamiecia nie tak ;)  odswiez sobie te wiadomosci o GED i XLPaint.  :lol:

P.S.  Vasco, sam widzisz, ze sporzadzenie artykla na temat "Konwersja vs Pikselizacji" jest arcytrudnym zadaniem i raczej nie da sie go krotko i jednoznacznie zakonczyc....  :cry:

37

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

gfx compo powinno być jedno!    ;)) -

a covox compo np polaczylbym z mod compo (4 chalnnel na st)
a odtwarzac ... wszystko mi jedno na czym.

Im dłużej czekamy, tym wzorek jest większy" (c) by Sikor

38

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Od razu powiem, aby nie powtarzac watku pix vs. conv - konwersje sa sliczne, fajne i mi sie podobaja, ale moim zdaniem nie moga konkurowac z pracami true atari. Ich miejsce jest w demach, intrach, grach, kolekcjach graficznych i ew. w dodatkowym konkursie graficznym.



Vid> dlaczego dodanie duszkow ma dyskwalifikowac obrazek?. Przeciez od dawna (Orneta 95) mozna bylo uzywac duszkow i przerwan w celu podkolorowania obrazkow, a ze samego softu bylo jak na lekarstwo to juz inna bajka.

O ile pamietam (nie moge znalezc invitki na O95 - byly dwie - podeslijcie dobre duszyczki!!!), to obowiazywaly dwie zasady:

- zakaz skanowania i przenoszenia z innych platform (aha!)
- dozwolone formaty .... lub samouruchamialne

ostatni wyraz mowi tak naprawde o tym, ze wszystkie chwyty byly dozwolone (a wiec jezeli programow do czegos nie bylo - kolega-koder mogl pomoc w czyms specjalnym).


Vid> Co do programow zwiekszajacych liczbe kolorow bez int'a to mozna wymienic Graph/Logos maker, GED, Fun With Art czy PG Foxa.

Czyli jakie formaty jeszcze dodac? Podeslij mi te programy - zerkne i w razie czego dodam.


Dra> tak przy okazji: czy wyciaganie z grafiki atarowskiej wiecej niz to zwykle bywa ("dziwne", specjalne tryby) ma byc samo w sobie powodem dyskwalifikacji ??? 
Dra> Nazywa sie GED i przykro mi, ze tylko kilku ludzi odwazylo sie go uzywac (Titus, Vidol i ja), nawet w ENERGY szczegolowo go opisywalem... 

Nie, powodem dyskwalifikacji bedzie brak ogolnie dostepnego programu, ktory pozwala na dodawanie takich "ekstrasow" - zeby nie bylo - dodalem format GED jako dozwolony (dam glowe, ze kiedys byl - nie wiem jak zniknal z regulaminu...)


Dra> lubisz bawic sie w detektywa ? 

Nie na temat.


Dra> to zalezy. Jakby sie ktos postaral i znal Twoja dociekliwosc nieraz bylbys wywiedziony w pole.  A teraz pojawienie sie G2F tez utrudni Ci zadanie. 

Ale ja nie mam nic przeciwko probom. Jak ktos chce - prosze bardzo. Tylko prosze nie miec pretensji, ze odrzuce. Poza tym czy naprawde chodzi o utrudnianie mi zadania???


Dra> no coz, tak juz bywa ze nie musi byc regula ze najlepszy technicznie/artystycznie obrazek MUSI wygrac, wygrywa ten na ktory padnie najwieksza ilosc glosow i nie jest to tozsame.

Zgadza sie, ale nawet w boksie nie wszystko wolno. Nie wygrywa ten kto drugie pobije wszelkimi sposobami.


Dra> Fscker tego nie zrozumial. a Ty - nie wiem.

Nie wiem, czy jest sens do tego wracac? On (jak i ja) to zrozumial - uwazamy, ze te reguly sa zle.


Dra> jak juz chyba ktos zauwazyl po podziale na 2 kategorie, rysowane na true atari zostalyby dwie prace na krzyz - wtedy z kolei nie oplacaloby ssie raczej robic takiego compotu...

Dla takich dwoch prac jak Tigera i ANja OPLACA sie robic kompoty. Nawet jesli mialyby byc takie 2 prace na rok, to ja je wole od 10 slicznych konwersji!


Vas>> Marksistowskie metody jak pisal Fox, ale nieraz tak trzeba.

Dra> tzw. sztuka dla sztuki ?

??? - dla zasad!


Dra> wciaz przedkladasz narzedzie nad temat, nawet jesli by ktos sie specjalnie staral...

... staral przechytrzyc?


Dra>  od 7-8 (  ) lat jest w obiegu XLPaint 1.5 a od roku TeBe oferuje XLPaint 1.9 - tam sa zawarte pewne opcje tzw. image-processingu jak to blurowanie, emboss itp. 

Ale na co to jest argument? XLP jest dozwolony w konkursie? Jest! Jezeli uwazasz, ze te efekty w XLP sa wystarczajace - rysuj w XLP - nie bedzie w ogole tematu do dyskusji. Jezeli zas sa niewystarczajace - to juz wiesz o co walcze.


Vas>> Ej no, to nie brzmi za ladnie...

Dra> no takie sa moje wnioski

Chodzilo mi o "do niektorych nie dochodza rozne argumenty, to juz ich problem"


Dra> a moze ten obrazek po prostu Ci sie spodoba? I nie bedziesz musial dochodzic skad on pochodzi, zwlaszcza iz nie okreslasz sie grafikiem. 

Ja juz wielokrotnie mowilem, ze konwersje mi sie podobaja, ale to nie zwolni mnie od krytycznego spojrzenia, czy to konwert czy nie. Tak robie na kazdym kompo (glosujac). A to ze nie jestem grafikiem nie znaczy, ze nie moge tego zobaczyc. Roznica miedzy obrazkiem na Atari a konwertem jest jeszcze wystarczajaco duzo.


Dra> no i cos czasem z pamiecia nie tak  odswiez sobie te wiadomosci o GED i XLPaint. 

Jak mowilem GED byl juz w regulaminie, a XLP jest, wiec nie jest tak zle.


Dra> P.S. Vasco, sam widzisz, ze sporzadzenie artykla na temat "Konwersja vs Pikselizacji" jest arcytrudnym zadaniem i raczej nie da sie go krotko i jednoznacznie zakonczyc....

Nie, bo w artykule nie musisz uwzgledniac zdania wszystkich i "jednoznacznie zakonczyc" - napisz swoje zdanie!

- - - - - - - - - -

Zmiany w regulaminie:

* gfx compo: dodanie formatu GED
* intro256/intro16kb/demo: zakaz uzywania nielegalnych rozkazow 6502

Jakie powinny byc zasady w video compo?? musi byc nosnik elektroniczny (avi, mpg, jakie inne?), czy moze byc takze vhs?

39

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Vid> Co do programow zwiekszajacych liczbe kolorow bez int'a to mozna wymienic Graph/Logos maker, GED, Fun With Art czy PG Foxa.

Czyli jakie formaty jeszcze dodac? Podeslij mi te programy - zerkne i w razie czego dodam.

poslalem...

co do formatow: skoro dodales geda to dodaj tez obrazki z g2f. Co prawda nie ma *.g2f dla atari jest tylko *.xex, ale mozna zrobic zastrzezenie ze jesli ktos oddaje obrazek z tego proga to niech razem z xex doda grzybowy *.g2f

40

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

powiem tylko tyle: gif i jpg na atari to porazka na miare przeglądary internetowej na 8-bitów...:)))...dyskusja wrociła do punktu sprzed 4-5 miesiecy:)

gep/lamers^dial

41

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Wiecie co ??   dla mnie bez sensu jest dzielenie gfx compo.  I tak wiadomo co jest skan, a co jest mistrzostwem,  Ludzie na party nie są w ciemie bici. Poza tym dzielic możnaby było jeśli grafików byłoby przynajmniej ze 30, a jakt jest u nas ??   każdy wie.
Dla mnie podział gfx compo to absurd.

A możeby tak podzielic msx compo ??   na: 8 channel, 4 channel, 6 channel + 2 digi,  2 channel + 2 digi, 3 + 1 etc, itd itp,   Aha można jeszcze każdą z tych konkurencji jeszcze podzielić na podkategorie   1, 2, 3, 4 x na ramke....

Jak widzicie jest 1 kategoria w msx compo i jakoś nie ma znaczenia, czy ktoś używa digitek, stereo, czy innego badziewia, zauważcie że nikt jeszcze nie zakwestionował wynikow msx czując się np. poszkodowany, bo kolega pisal na 8 a nie na 4 channel.
Wygrywa coś co jest dobre (zdaniem publiczności).
Ośmielę się pokusić o stwierdzenie, że covox compo jeśli by połączyć z msx (pokey) compo to covoxy nie miałyby szans, stąd chyba odrębna konkurencja dla nich ...

I to samo się tyczy gfx compo. Jak to jest, ze w natłoku skanów, i syfu i tak wygrywa praca która jest dobra?  Ludzie nie są ślepi.
Nie ma co komplikować sobie i innym życia podziałami, wątpliwościami i biurokracją. Na party męczyć zazwyczaj znużonych czekaniem na kompoty partyzantów kolejnymi podkategoriami.

Nie róbcie tego, Uproszczajcie, a nie komplikujcie.

Im dłużej czekamy, tym wzorek jest większy" (c) by Sikor

42

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

O ile pamietam (nie moge znalezc invitki na O95 - byly dwie - podeslijcie dobre duszyczki!!!), to obowiazywaly dwie zasady:
- zakaz skanowania i przenoszenia z innych platform (aha!)

przez tyle lat "troche" sie zmienilo, doszly nowe tryby graficzne....  :P


Ale ja nie mam nic przeciwko probom. Jak ktos chce - prosze bardzo. Tylko prosze nie miec pretensji, ze odrzuce. Poza tym czy naprawde chodzi o utrudnianie mi zadania???

tylko zebys nie myslal sobie, iz to ja mam zamiar Cie zwodzic... Po prostu teoretycznie to rozwazam...  ;)   I moze gdybym byl mlodszy i bardziej zaciety, to pewnie przeprowadzalbym takie "akcje", ale teraz to nawet mi sie raczej w ogole nie chce...  :lol:


Drc> no coz, tak juz bywa ze nie musi byc regula ze najlepszy technicznie/artystycznie obrazek MUSI wygrac, wygrywa ten na ktory padnie najwieksza ilosc glosow i nie jest to tozsame.

Dla takich dwoch prac jak Tigera i ANja OPLACA sie robic kompoty. Nawet jesli mialyby byc takie 2 prace na rok, to ja je wole od 10 slicznych konwersji!

Vasco, ja Cie slicznie prosze, przestan juz faworyzowac ANja i Tigera, bo to robi sie nudne... Ja tez kiedys (nawet w 2002 r.)  rysowalem sobie tylko na prawdziwym Atari i co z tego?   Wszystko to ma byc przekreslone ? Nie mam prawa na eksperymenty?  :rolleyes:

Zeby zakonczyc temat "poszkodowania" niektorych grafikow na compo, po prostu stwierdzam, ze wybor na compo (QUAST 2k3) byl naprawde demokratyczny. Kazdy glosowal na to co chcial. Dlatego pretensje powienies miec glownie  do samych glosujacych, o ile wyniki Cie wciaz nie satysfakcjonuja...
A poza tym, spokojnie... Pewnie na LAST wygra ANj czego mu zycze, bo od dawna nie robie graficzek po to by koniecznie zajac 1. miejsce.  :D 


Drc>  od 7-8 (  ) lat jest w obiegu XLPaint 1.5 a od roku TeBe oferuje XLPaint 1.9 - tam sa zawarte pewne opcje tzw. image-processingu jak to blurowanie, emboss itp. 

Ale na co to jest argument? XLP jest dozwolony w konkursie? Jest!

to jest argument na Twoje slowa - Jak bedzie mozna blurowac, cieniowac, zmieniac jasnosc, kontast na Atari, to zmienie zdanie.
XLP to przeciez od dawna umozliwia!  :P   Rozumiem, ze nie bedac grafikiem, nie znasz tych mozliwosci w XLP.  Ktos kto chce rysowac na Atari nie jest wiec tak strasznie pokrzywdzony...

Roznica miedzy obrazkiem na Atari a konwertem jest jeszcze wystarczajaco duzo.

Nie zgodze sie. Obecnie prace z G2F wcale nie wygladaja na jakies brzydkie konwersje, a nie wszystkie byly robione na prawdziwym Atari.  :lol: 

Na koniec oczywiscie musze poprzec X-RAYa, ktory tu znowu sie wypowiedzial.  Podzial jest bez sensu  i niech wreszcie ludzie glosuja wg tego co im sie akurat na ekranie najbardziej podoba. Rygorystyczne podejscie do narzedzia bylo dobre, ale pare lat temu kiedy mielismy troche inna sytuacje.  :!:

EoT (prawdopodobnie)

43

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Zastanawiam sie, jak mialyby wypasc w praktyce rozdzielone konkursy - zalozmy, ze 2 prace pojawia sie na jednym i 2 na drugim... Ktos juz wczesniej wspomnial, ze gdyby w jednym i drugim przypadku bylo po kilkanascie prac, to mozna sie w takie podzialy bawic. Oby tylko liczba konkursow nagle nie okazala sie wieksza od liczby prac na nich wystawianych :P

Rozumiem, ze ostateczna decyzja i tak nalezy do Vasco. No, ale moze warto sie zasugerowac opnia mas (ankieta z topica Pikselizacja v$ Konwersja) czy tez opiniami grafikow, ktorzy jak na razie mimo stosowania roznych technik (stojac niejako po roznych stronach barykady) do tej pory byli jednak zwolennikami jednego konkursu graficznego.
Proponuje, aby na temat czy rozdzielac konkursy wypowiedzieli sie inni czolowi graficy, np. Anj, Replay - zdanie Dracona, Vidola i Tigera juz znamy.

44

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Witajcie !
Mamy tu ciekawą dyskusję więc napiszę co ja sądzę o regulaminie Lasta. A konkretnie to co mi się nie podoba:

1. Odpalanie z DOSu: Od zawsze na Atari są loadery i można z nich korzystać. Uważam, że DOS nie powinien być wymagany do uruchamiania produkcji scenowych. Własne loadery również należy dopuścić.
Nie interesuje mnie, ze ktoś ma HDD zamiast flopa. A może na magnetofonie jeszcze ma działać ? ;)

2. Powrót do DOSu: A po co ? Aby sformatować komuś HDD ? ;) W Atari każdy bajt pamięci jest cenny i konieczność powrotu do DOSu uważam za skandal.

3. Jedno intro może używać dodatkej pamięci a inne nie: A co to za różnica ? Ja bym tu był konsekwentny i każdemu rodzajowi intra i demom w tej kwestii dałbym takie same prawa. Tzn. Jeśli tylko 130XE to prawdziwe 130XE - takie jakie wyszło z fabryki. Czyli uważam, że Antic może sobie inne banki wybrać.

4. Rozgraniczanie kompa na formaty albo techniki: Pogięło Was ?? Co z tego, żę ktoś zrobił raytrace albo coś sam spixlował ? To i tak widać. A jak nie widać tzn., że ktoś się dużo natrudził aby to ukryć - czyli pixlował na końcu ;).  Wiele razy podkolorowywałem Replayowi obrazki duszkami albo cyklowaniem. Wiadomo, że tylko tak można osiągnąć najlepsze efekty z kolorami na Atari8. I teraz nie rozumiem dlaczego uniemożliwia się wystawienie takiego obrazka jako pliku wykonywalnego. Na dodatek trzeba jeszcze dołączyć painter albo composer. A co jeśli ktoś napisał muzykę w hexach ? Albo ma swój własny composer/painter i nie ma ochoty go udostępniać ? Replay od bardzo dawna używał wersji mojego paintera, której nikt oprócz niego nie posiada. Wiadomo, żę to talent decyduje o miejscu w kompo a nie posiadane narzędzia.
To samo odnosi się do msx compo.

5. Nielegalne rozkazy: Osobiście nigdy nie wykorzystałem nigdzie ale jeśli działa na normalnym Atari to ja bym się nie czepiał. I nie jest istotne dla mnie, że na jakiejś tam przeróbce nie będzie działało. :P

Ufff. To tyle z ważniejszych spraw. Ostatnio jak się dowiadywałem to na Quast'94 wszystko dozwolone. Może szkoda teraz coś zmieniać  bo może już ktoś zaczął coś pisać....

45

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

fakt rozdzielanie kompa graficznego przy kilku pracach jest NONSENSEM...zresztą mierzwi mnie to ponieważ chyba juz nigdy nic nie narysuje na oryginalnym Atari...zbyt przywykłem do paru innych,fajnych programików nie koniecznie na tej platformie sprzetowej:)..ale chetnie obejrze jakis oldschool...tyle,że jak sie ktos bardzo fajnie uprze to moze sobie np.Photoshopa czy innego Jasc-a ustawic na loresową i mega oldschoolową paletę i powysilać sie jak pan np Pink/Abyss...hehehehe
Jezeli np. chodzi o to kto muze robi na iluś tam kanałach..to nie ma to znaczenia jesli w kompocie bedzie cos z Grayscale..hehehehe...moze konkurencja robic sobie na 64 kanałach...poprostu Porażkopwcy są i tak najlepsi!!!! poprostu WZORCAWKA! ale to moja opinia...moze komus sie kiedys uda...:))))

gep/lamers^dial

46

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Co do nielegali na 6502 to ja bym się zgadzał z tym żeby ich nie używać - przecież w Atari o ile dobrze pamiętam były 2 wersje procesora - więc zdarzały się dema które na jednych atarkach szły a na innych niestety nie (nie pamiętam dokładnie nazw ale już się z czymś takim spotkałem).
Poza tym to jak ktoś ma 65816 to w gruncie rzeczy w trybie emu powinno wszystko chodzić bez zarzutu (mogą się jedynie trochę różnić szybkością wykonywania niektórych rozkazów co jest w większości przypadków mało istotne)

A jeżeli już ktoś się uprze na nielegale to demo lub intro wg mnie musi sobie sprawdzać procesor i wypisywać odpowiedni komunikat a nie zaliczać zwisa na innych maszynach !
Więc takie prace powinny być dopuszczone tylko pod takim warunkiem !

47

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Witaj Pet! Dawno Cie nie bylo.

1. Odpalanie z DOSu: Od zawsze na Atari są loadery i można z nich korzystać. Uważam, że DOS nie powinien być wymagany do uruchamiania produkcji scenowych. Własne loadery również należy dopuścić.

Ja jestem zdecydowanie przeciw własnym loaderom. Tak się składa, że coraz więcej osób ma HDD i nie można ich zmuszać do ciągłego włączania i wyłączania komputera. Wszyscy wiedzą, że najwięcej usterek powstaje właśnie podczas takiej operacji. Zgodzę się jedynie, ze stwierdzeniem jednego z przedmowcow, ktory postuluje aby 256 nie wracały, bo celem tych intr jest wpakowanie jak najwięcej w najmniej i czasem nawet jeden bajt robi różnice.

Nie interesuje mnie, ze ktoś ma HDD zamiast flopa. A może na magnetofonie jeszcze ma działać ? ;)

No tu trochę pojechałeś :) Magnetofonu raczej nikt nie używa, a dzięki takim geniuśiom jak Jacek Zuk, KMK, Pasiu czy Marek M coraz więcej ludzików posiada twardy dysk.

Powrót do DOSu: A po co ? Aby sformatować komuś HDD ? ;) W Atari każdy bajt pamięci jest cenny i konieczność powrotu do DOSu uważam za skandal.

Po to aby, powtarzam sie, nie wylaczac co chwile komputera i wlaczac go ponownie.

Wiele razy podkolorowywałem Replayowi obrazki duszkami albo cyklowaniem. Wiadomo, że tylko tak można osiągnąć najlepsze efekty z kolorami na Atari8.

Ha!!! Wydalo sie :)  :lol:  :rolleyes:  :twisted:  8O

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

48

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Dely powiedział: "Po to aby, powtarzam sie, nie wylaczac co chwile komputera i wlaczac go ponownie. "

To niech Gieniusie wymyślą patent na zabezpieczenie swoich wynalazków przed awariami.

Ja tam się zgadzam z Pet'em jak ktoś ma taką potrzebę, powinien mieć możliwość używania własnych loaderów.  No sorki, ale tłumacenie, że coraz więcej ludzi ma HDD jest bzdura.

To tak jakby narzócic w msx compo, ze muzaki muszą być tylko na 8 channel,  bo prawie wszyscy mają stereo...

Im dłużej czekamy, tym wzorek jest większy" (c) by Sikor

49

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Iksik: oks, to napisze do Seagate ... ale do kogo mam napisac jesli chodzi o Atari ? :)

A porownanie do music compo troche mi sie wydaje, ze jest nietrafione ;)

Panowie (tu usmiech do koderow) ... czy tak naprawde jest ciezko zrobic powrot do DOS ? Czy jest to kwestia po prostu "niechciejstwa".

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

50

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Wydaje mi sie, ze zalozeniem regulaminu ma byc uwzglednienie pewnego faktu - mianowicie tego, zeby praca oprocz tego, ze w ogole ma byc, to niech spelnia pewne kryteria uzywalnosci.
Argumentacja: "a co mnie obchodzi, ze ktos ma HDD" swiadczy z lekka o pewnego rodzaju egoizmie, widzeniu tylko czubka wlasnego nosa - osobiscie nie posiadam HDD i 65816 w atarce, ale zakladam, ze ktos moze to miec. Czy fakt, ze nie mam danego rozszerzenia, musi od razu oznaczac, ze musze byc jak pies ogrodnika i potepiac w czambul fakt, ze ktos je posiada ? Coz, to chyba jedna z naszych typowych polskich cech. Jezeli ktos jest wrogiem jednych rozszerzen, to czemu nie potepi innych - STEREO czy tez dodatkowy RAM ? Albo jednoznacznie opowiadamy sie za rozszerzeniami i tolerujemy ich istnienie, albo zostajemy przy golym Atari z 64kB i z jednym POKEY-em, ale koledzy - nie stosujmy moralnosci Kalego :P

Tymbardziej, ze produkcja, ktora ma dobrze dzialac dobrze z HDD czy tez 65816 bez obecnosci jednego z ww bedzie dzialac poprawnie na maszynach bez tych rozszerzen. A stworzenie np. dema tak, zeby dzialalo plikowo to raczej nie jest wielki problem dla kodera.