151

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Lewis: chyba mnie nie zrozumiałeś, nie chodziło mi o kwestie technicze, tylko o teoretyczną sytuację: mamy MP3 na atari: puszczamy w kompo razem z MPT i TMC?

MacGyver: też chyba nie łapiesz, MOD to nie MP3. Czy w przypadku opisanym wyżej byłbyś za wystawianiem razem muzyk robionych CMC i CoolEditem (albo stworzonych w studiu nagraniowym, no bo czemu nie?).

Na razie nikt tak konkretnie nie odpowiedział. Kwestia zostaje otwarta.

152

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Tak wczytywalem się w posty więc mam trochę mętlik w głowie, zatem mam kilka pytań co do dema :

1. Demo ma być DOS-owe czy całodyskowe - a jeżeli ma być DOS -owe , to jak ma się odwoływać do plików, z jakiego obszaru pamięci może korzystać i czy musi mieć tylko 1 nagłówek w pliku.

2. Czy musi być wyjście do dosu - jeśli tak to do wszyskich DOS-ow czy wybranego przez siebie

3. W jaki sposób doczytywać kolejne pliki DOSowe , czy odwolywac sie do konkretnego urządzenia ,  może ktoś mi wyjaśni to bo trochę nie jestem w temacie

153

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Sw> Tak wczytywalem się w posty więc mam trochę mętlik w głowie, zatem mam kilka pytań co do dema :

He, he, zacznij od regulaminu, pozniej do postow ;)

Sw> 1. Demo ma być DOS-owe czy całodyskowe -

A wiec powinno byc raczej plikowe (choc mozesz zrobic dyskowe, jezeli bedzie plik, ktory tez moze to demo odpalic).

W praktyce, zobacz czy demo chodzi z podkatalogu MyDosa i Sparty - jak dziala - powinno byc wszystko oki. (zdaje sobie sprawe, ze moze nie dzialac i ze Sparty i MyDosa - jak ruszy z pod jednego - nie widze sprawy). Dobrze by tez bylo zeby ruszylo spod Dosa II+/D, bo jak ktos nie ma hdd, to raczej korzysta z niego (z tym, ze to raczej formalnosc, bo II+/D jest chyba najmniej problematyczny).

Sw> a jeżeli ma być DOS -owe , to jak ma się odwoływać do plików, z jakiego obszaru pamięci może korzystać i czy musi mieć tylko 1 nagłówek w pliku.

Naglowkow moze miec oczywiscie ile Ci sie podoba. Jakich obszarow - kazdych, byle: wrocil do dosu, bo tym :), nie ruszal obszaru fpp, no i mozna korzystac z wybranych bankow.

> 2. Czy musi być wyjście do dosu - jeśli tak to do wszyskich DOS-ow czy wybranego przez siebie.

Do tego, z ktorego ruszylo...

Sw> 3. W jaki sposób doczytywać kolejne pliki DOSowe , czy odwolywac sie do konkretnego urządzenia , może ktoś mi wyjaśni to bo trochę nie jestem w temacie.

Jak masz demo tylko w jednym pliku, to nie ma problemu, ale jak chcesz miec z kilku plikow, to odczytuj je korzystajac z dosowego urzadzenia "D:" (to jest dlatego tak napisane, zeby ktos z przyzwyczajenia nie uzywal "D1:")!

No i pamietaj, ze ten regulamin dotyczy Lasta, a nie QuaSTa jak by co :)

154

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

No cóż, chyba moi Szanowni Oponenci zrezygnowali z dyskusji. Zapomnieli języka? Brakło argumentów? Udają, że nie słyszą?
Taka była wartka dyskusja a teraz zamilkła...

155

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Jurgi, przypomnij (dopowiedz) o co Ci dokładnie chodziło, bo to chyba nie przypadek, że co najmniej kilku ludzi z tego forum Cię nie zrozumiało w tym wątku...  ;)     :lol:

A z kolei ja nie rozumiem tego: najpierw odgrażasz się, że w przypadku jednego gfx-compo nie wytrzymasz i sam coś dasz na to compo (szkic ołówkowy obrobiony potem na komputerze), następnie, w toku dyskusji, stwierdzasz, że jednak nic z tego, że nie wychodzą Tobie fullscreeny...  :o
No więc ja wolałbym, abyś się zawziął i coś mimo wszystko zrobił - niezależnie od faktu czy będzie jedno czy dwa(?!?) gfx-compa w kategorii Atari 8-bit.  8)   :idea:

156

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Oczywiście, że nie przypadek, że "tyle osób" "nie zrozumiało" pytania. Wygodne. Przewiń do tyłu i przeczytaj jeszcze raz.
Tłumaczę po raz trzeci: czy w przypadku powstania na atarkę odpowiednika formatu MP3 bylibyście za dopuszczeniem prac w tym formacie do konkursu? Tzn. robimy muzę w cool edit albo hiphop maker (czy inne takie), konwertujemy wave'a na atarkę i wystawiamy razem z CMC, MPT, TMC itd.
Chyba jasno tłumaczę?

A o 'niewychodzeniu' fullscreenów miałem na myśli 'pixlowanie' - jasne?

157

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Oczywiście, że nie przypadek, że "tyle osób" "nie zrozumiało" pytania. Wygodne.

...ale prawdziwe....

Tłumaczę po raz trzeci: czy w przypadku powstania na atarkę odpowiednika formatu MP3 bylibyście za dopuszczeniem prac w tym formacie do konkursu?

nie jestem muzykiem, wiec takie porownania nie robia na mnie wrazenia...
pomijajac fakt, ze samo atari raczej nie udzwignie odgrywania empetrojek.  :P
No i to na Atari wymyślono nowe tryby graficzne (chyba po to zeby robic z nich uzytek, co?), a nie na pycy...

Tzn. robimy muzę w cool edit albo hiphop maker (czy inne takie)...

to jest Twój punkt widzenia. Ja nie musze sie z nim zgodzić.
Sproboj potestowac Graph2fnt, to przekonasz sie jak szybko i bezbolesnie mozna przenosic grafe z peceta na atari.  :lol:
A jak sobie zadasz trud ogladniecia moich prac z roznych lat, to zauwazysz, ze od dawna szukalem metod polepszenia wygladu obrazkow na atari - uzywalem GED, XLP, CIN, HIP, TIP ....  Nie moja wina, ze dotad nie ma edytorow graficznych do atari, ktore by potrafily obslugiwac tryb np. TIP czy RIP. Dla mnie najlepsze sa tryby z duza iloscia odcieni i kolorow na atari - nie jestem wiec ortodoksyjnym oldschoolowcem, hehe.

A o 'niewychodzeniu' fullscreenów miałem na myśli 'pixlowanie'

wystaw zatem poza konkursem albo na "conversion compo" - o ile bedzie.  :P

Nie mozesz chyba powiedziec, ze teraz jestem za dopuszczeniem prac powstalych z uzyciem pc, bo  nie potrafie dobrze pikslowac na atari, co?  :D   Pare ladnych latek rysowalem sobie joystickiem na atari, ale obecnie mnie to juz nie 'jara' (i jak wyzej napisalem, nie ma odpowiednich narzedzi do nowych trybow).  Czy mam wiec przestac w ogole cokolwiek robic z mysla o Atari, bo "zasmiecam" 8-bitowa Sztuke ?!?  :lol:   :D


Acha, jakby co, to po raz kolejny potwierdzam, ze powstanie jeszcze jakas moja 'pikslowana na atari' praca ale nie podam dokladnego terminu, bo sam nie wiem dokladnie...  ;)

158

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

> pomijajac fakt, ze samo atari raczej nie udzwignie odgrywania empetrojek...

Znowu nie rozumiesz, albo udajesz... trzy razy tłumaczyłem, o co mi chodzi. Nie chodzi mi o o mp3, ale o podobny format, a poza tym wyraźnie napisałem, że to pytanie (na razie) teoretyczne!

> nie jestem muzykiem, wiec takie porownania nie robia na mnie wrazenia...

Nie-graficy (np XRay) wypowiadali się na temat grx compo i jakoś nie było problemu. Poza tym nie chodzi o robienie wrażenia, tylko o odpowiedź na zadane pytanie.

> Sproboj potestowac Graph2fnt...

Tu nawet nie widzę wiązku cytatu z odpowiedzią. Przynudzasz z tym G2F bez przerwy. Potestuję, no i co? Co to ma niby zmienić? Zostanę zwolennikiem konwersji?

> Nie mozesz chyba powiedziec, ze nie potrafie dobrze pikslowac na atari

A czy ja coś takiego powiedziałem, że wyskakujesz z takim tekstem? Nie manipuluj proszę - bo odbieram to jako manipulację i próbę włożenia w moje usta rzeczy, której nigdy nie powiedziałem i nie uważam. A fakt że potrafisz rysować na atari tym bardziej sprawia, że chciałbym takie prace oglądać. Pecetowe też chętnie obejrzę, ale na PC, bez sztucznego okrawania do gfx-compo.

> Czy mam wiec przestac w ogole cokolwiek robic z mysla o Atari, bo "zasmiecam" 8-bitowa Sztuke ?

A czy ktoś tak powiedział? Bo ja na pewno nie. I nawiązując: np w msx compo nie jest dopuszczone wystawianie coverów (na naszej scenie), co nie znaczy, że ktokolwiek burzy się na ich ew. obecność w produkcjach.

Podsumowując: zanim odpowiesz na post, przeczytaj go dokładnie, bo - nie obraź się - ale chwilami wychodzisz na... trochę niekumatego. A to przecież nie jest prawda. Dyskusja będzie bardziej zwięzła, jasna i na temat.

159

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Oj Jurgi Jurgi: co ma cover na msx compo wspolnego z grafika rysowana na pc ??   
przeciez cover to cudza praca a grafika musi byc orginalna!  - co zreszta jest w regulaminie.  Raczej porownalbym rysowanie na pc do pisania muzy na RMT.

A co do mp3 na atarce , to ja nie mam nic przeciwko wystawiania, szumofonow w msx compo jesli by sie ktos bardzo upieral. I tak z miejsca przegrywaja z pokeyem. Szumi trzeszczy i niewyrabia (zreszta to jakas abstrakcja do ktorej ciezko sie ustosunkowywac) stad pewnie i brak odpowiedzi na twoje pytanie.
To samo sie tyczy modow (i slawetnego covox compo) Malo kto ma covoxa z muzykow,a i do tego jak mam robic mody na atarce to wole usiasc i zrobic to na pc. Ale wogóle to po co mącic w kupie skoro mamy na atari platforme ST czy Falcona, gdzie takie konkurencje jak mod compo czy mp3 imho powinny sie odbywac na tychze wlasnie platformach. Lepiej brzmi, i wiecej prac bo i stkowcy sie dolacza.

jeszcze troche o gfx compo.
Wypowiadasz sie o okrawaiu itd i od razu widac, ze nie masz zielonego pojecia w jaki sposob powstaje grafika na atarke rysowana na pc. Z reszta. Jako "nie-grafik" moge ci na prv opisac caly proces, a nawet podeslac kolejne etapy powstawania mojej grafy, ktora wystawilem na lascie.  A przy okazji rysowalem w tipie, bo ma duzo kolorow, ale rownie dobrze moglem narysowac cos w 4 kolorach i puscic jako mica czy pica na kompo, wtedy wzbudziloby ohy i ahy ??  zaloze sie ze tak, bo nikt by sie nie domyslil, ze bylo rysowane, na pc.

A tak wogóle to proponowalbym aby o losach gfx compo zdecydowali sami zainteresowani, czyli ci ktorzy rysuja, pixluja, i wiedza co w trawie piszczy, a nie Heniek co to wiele gada a nic w zyciu nie malowal.

A przy okazji!!   Stawiam 0,75 Wodki dla kodera co zrobi najprostszy painterek do TIPa  (wystarczy 1-pixlowe pioro z eorem) i wybieranie koloru z calej palety. Wiecej nie trzeba - chyba, ze komus sie zachce pobawic.   Wtedy żaden Heniek nie bedzie mogl nic zarzucic.

Im dłużej czekamy, tym wzorek jest większy" (c) by Sikor

160

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

>a poza tym wyraźnie napisałem, że to pytanie (na razie) teoretyczne!

przyjmuję do wiadomosci.  :)

Przynudzasz z tym G2F bez przerwy. Potestuję, no i co? Co to ma niby zmienić? Zostanę zwolennikiem konwersji?

zacznij uzywac to zobaczysz...  Napikslujesz sie, oj napikslujesz...
Ale od paru osob dowiesz sie potem, ze chociaz to wyglada jak zrobione na atari, to nie jest to "sztuka", bo nie bylo robione na oryginalnym atari
(wiec zamiast liczyc sie na temat czy wykonanie, koncentrujemy sie na narzedziu ktore staje sie odnosnikiem do wszystkiego). Przykro to pisać, ale zahacza to wszystko o jakiś fanatyzm...   :evil:

> Nie mozesz chyba powiedziec, ze nie potrafie dobrze pikslowac na atari

A czy ja coś takiego powiedziałem, że wyskakujesz z takim tekstem?

jasne, ze nie powiedziales - to było takie retoryczne pytanie, a przy okazji próbowałem wybadać jakie (ew. jeszcze inne) motywacje stoją za Twoją kategoryczną postawą... ;)
Nie ma nigdzie txtu ze Ty tak twierdzisz. Denerwuje mnie za to pewien mit (ogolnie, a nie ze Ty tak mówisz), ze wezmie sie PC, pomacha chwile mysza i juz jest super mega obrazek ktory przesylamy na atari i jest git.  Zauwaz jak kiepsko wygladaja przenoszone na szybko obrazki z PC w niektorych produkcjach scenowych (nazwy juz pomine...).  Aby cos uzyskac lepszego TRZEBA bawic sie w pikslowanie - takze na PC.   Pikslowanie na atari nie jest rowne pikslowaniu na pece ? Przeciez tu i tam musisz sie duzo pracowac reka (bez skojarzen prosze!  :lol: ), tyle ze innym narzedziem  (uwaga: do malego atari tez sie da uzywac myszki: albo od C64 albo od amigi/ST).  Zaraz powiesz pewnie: no to rysuj mysza na atari, jak ja masz.  Ale wyjasnie Ci, ze mnie interesuja od dawna te lepsze tryby graficzne, kolorowe, z duza iloscia odcieni - i nie ma na nie narzedzi do edycji dla /|.  NIe moja to wina i sobie ich nie napisze - bo nie jestem koderem. Chyba to juz zreszta wczesniej pisalem.

> Czy mam wiec przestac w ogole cokolwiek robic z mysla o Atari, bo "zasmiecam" 8-bitowa Sztuke ?

A czy ktoś tak powiedział? Bo ja na pewno nie.

Oczywiscie ze nie, po prostu takie odnosze wrazenie, ze jak cos nie jest robione na atari, to jest gorsze (taki ton z wypowiedzi paru osob).  Tak wiec to mnie zniechca. Oprocz tego, ze nie ma narzedzi graficznych do nowych trybow na /|, mam obecnie ogolnie mniej czasu (starzeje sie,  hehe) niz kiedys i niejako zmuszony jestem do czestych kontaktow z pc w obecnych czasach...  ;)   :P

I nawiązując: np w msx compo nie jest dopuszczone wystawianie coverów (na naszej scenie), co nie znaczy, że ktokolwiek burzy się na ich ew. obecność w produkcjach.

Jasne, w produkcjach wszytko dozwolone, mozna nawet, na poczatek swej kariery,  fejka wystawic w kategorii demo-compo (jak Grzybson na Quast).  :D
Dla mnie zakaz coverow w msx-compo jest odpowiednikiem zakazu przerysow w gfx, wiec to co innego chyba niz uzywanie pc do grafiki ???

Podsumowując: zanim odpowiesz na post, przeczytaj go dokładnie, bo - nie obraź się - ale chwilami wychodzisz na... trochę niekumatego. A to przecież nie jest prawda.

Dzięki. Nie wiem czy Cię przekonałem - z mp3 sobie drwiłem trochę...  Doskonale czuję temat, tylko stosuję troszkę ironii, bo jak dla mnie przestrzeganie aby praca była robiona tylko na /| jest w obecnych czasach taka sztuka-dla-sztuki, ktorej domaga sie tak naprawde tylko polowa ataroholikow (tak mi sie wydaje). I ten ich wymog jest dla mnie sztuczny!  Prac od tego nie przybędzie... Dzielenie gfx-compo na dwa staje sie parodia, kiedy ludzie oddaja prace tylko jako "conversion" - jak na ostatnim LP. 

Dyskusja będzie bardziej zwięzła, jasna i na temat.

W ostatnim zdaniach powyzej zawarlem raczej moj stosunek do sprawy - jedno compo  powinno byc, itp.  W sumie nie chce mi sie juz prowadzic dalej tematu (obawiam sie, ze sie nie dogadamy w tej kwestii :cry: ) i mam nadzieje, ze ktos inny, podzielajacy moje zdanie, godnie bedzie argumentowal i ciagnal spór celem dojścia do jakiegoś sensownego kompromisu... . :)  8)

161

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Widze, ze dyskusja przybiera forme lapania sie za slowka, a nie przedstawiania argumentow, ktore przemawiaja za danym punktem widzenia. To nie ma imho sensu. Proponuje, aby zakonczyc dyskusje, a sprawe rozstrzygnac w nastepujacy sposob: demokratyczne glosowanie, w ktorym odpowiemy sobie na nastepujace pytania (referendum ?):

1. Jaka forma Gfx Compo ma obowiazywac podczas QuaST Party:

a) dwa konkursy (model Opalenicki): Piksel Compo i Conversion Compo
b) dwa konkursy: Native Compo (naturalne tryby Atari: GR8,GR9,MIC,PIC), Multi Compo (wszelkie tryby typu opierajace sie na sztuczkach typu interlace, DLI, sprity etc: INT,INP,HIP,TIP,RIP)
c) jeden konkurs graficzny - ludzie potrafia oddzielic pikslowke (nawet na PC) od tandetnej Photoshopowki etc.

2.Jaka forma Msx Compo ma obowiazywac:

a) 2 konkursy (Pokey Compo i Covox Compo)
b) jeden konkurs - prace Pokeyowe i Covoxowe w jednym konkursie, ludzie oceniaja jakosc, a nie narzedzie.
c) jeden konkurs - prace na Covox-a niech ida do MOD 4-channel compo (ST Music Compo ?)

3.Jaka forma Demo Compo:

a) osobne Crazy Demo Compo i Demo Compo
b) pojedyncze Demo Compo - ludzie potrafia oddzielic "zarty" od "powaznych rzeczy" i dopowiednio to ocenic.

Osobiscie jestem zwolennikiem pojedynczych konkursow w kazdej dziedzinie (wole, zeby bylo wiecej prac niz konkursow), ale szanuje opinie innych ludzi.
Aha, i prosze nie udzielac swoich odpowiedzi via forum - poprosmy jasnie nam panujacego Dely-ego, aby "wyklikal" cos w rodzaju ankietki, ktora umozliwi nam zaglosowanie - wydaje mi sie, ze robie trzech odrednych watkow z osobnymi ankietami, to imho wytaczanie armaty na wroble.
Prosze rowniez pana moderatora aby zablokowal ten watek, gdyz wydaje mi sie, ze wszelkie racjonalne argumenty zostaly wyczerpane. Tymbardziej, ze to ja rozpetalem owe pieklo, wiec tym bardziej pragnalbym je zakonczyc.

162

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Rzadko się odzywam, ale chcę się wypowiedzieć na temat GFX compo.
Zastanawiam się nad jednym problemem, poruszonym już częściowo przez X-Raya.
Otóż kiedyś zrobiłem painter do HIPa, gdzieś powinien krążyć (taki mały, syfny, a'la CIN) - czy nie jest tak, że fakt istnienia takiego programu sprawia, że każdy może skonwertować pracę z PC i powiedzieć, że ją wypixlował? Da się (tak mi się wydaje) wypixlować coś na PC, że nikt nie pozna czy to coś jest konwersją. I kto będzie wtedy podejmował decyzję co jest konwersją a co nie? Poza tym, co z pracami zrobionymi w 90% na PC a potem 'dopixlowanymi' na maluchu?
No i co z pracami zrobionymi na PC w programiku TeBe'go? Przecież to jawna konwersja! :)

Innymi słowy - jedna kategoria na grafikę, inaczej to bez sensu.
Tako rzecze eru.

: 404. Stopka not found

163

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

I eru ma racje: co do gfx i msx compo powinno byc wszystko razem. Dla nielubiacych fejkow mozna zrobic oddzielne crazy demo compo. Jednak z autopsji wiem, ze zrobienie DOBREGO fejka to tez ciezki kawalek chleba...

164

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

jak konsekwencja to konsekwencja - jedno gfx compo jedno demo kompo - przeciez (jak uwazaja zwolennicy polaczonych kompiotow graficznych - ludzie potrafia odroznic skan i konwert od pixlowki - chyba tez potrafia odroznic fejka od quality dema?)

Ale przeciez wg co niektorych - niektorzy nie maja prawa wypowiadac sie (na zlotach) w tej materii - wiec co ja tam wiem ....

165

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

W sumie racja. Jedno dla wszystkich.... ;)

166

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Jednak z autopsji wiem, ze zrobienie DOBREGO fejka to tez ciezki kawalek chleba...

True, taki jeden powstawal rok czasu i sadze ze pracy bylo napewno nie mniej niz w niejednym demie "kodowanym".

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

167

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

MacGyver: a propos' ankiety: zapomniałeś o propozycji ANja - jedno compo, ale obowiązkowe podanie wszystkich używanych progów. Tylko takie rozwiązanie poprę, jako mogące pogodzić wszelkie strony konfliktu.

Eru: to samo się tyczy każdego trybu gfx - można skonwertować i powiedzieć, że pixlowane. Nie ma innej możliwości, niż zaufać uczciwości scenowców... Zresztą kombinatorów chyba nie ma zbyt wielu?

Dracon i X-Ray: odpowiem wam ciut później, jak znajdę chwilę czasu. Mam nadzieję, że Dely mnie nie zastrzeli, jeśli ew. wyślę dwa posty jednego dnia...

168

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

podawanie progow tez nic nie zmieni.
1. Kto czyta pliki txt przed kompotami ?   - czasami organizer ... jak mu sie na to zwroci uwagi wiec nie bedzie to mialo zadnego wplywu na ocenianie.
2. Kto czyta pliki txt po kompotach ?
3. A co jak napisze, ze uzywalem super tajnego tip paintera by zakamuflowany koder i nie mam zamiaru do tego proga upubliczniac ? 
4. nie wydziwiajmy. sam zreszta przyznales, ze nie ma zbyt wielu kombinatorow. wiec wydaje mi sie, ze zwykle zaufanie wystarczy.

Im dłużej czekamy, tym wzorek jest większy" (c) by Sikor

169

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Jurgi: ale to moim zdaniem sprawa dalszego etapu. Jezeli przeszlaby wersja z jednym Gfx Compo, to wtedy by sie ustalalo juz szczegoly - btw. to juz chyba nie powinno byc problemem - bo chyba nawet zaden grafik nigdy nie kryl czego uzywa do tworzenia swojej grafiki. Poza tym po czesci to chyba i tak sprawa zaufania (przeciez chyba nikt celowo nie napisalby: Plustek 1236, Imagining for Windows +TWAIN ;) ).

Wydaje mi sie, ze ludzie wystawiajacy grafike na Gfx Compo nie beda ukrywac na jakim narzedziu cos stworzyli. Skoro dla kogos to ma znaczenie, to spoko, co za problem - tymbardziej jezeli to byloby podstawa do kompromisu pomiedzy tymi dwoma opiniami i mialo sie przyczynic do "nierozbijania" Gfx Compo.

170

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Ale podana jawnie - na votce albo na bigscreenie - jakie pliki textowe - bredzicie.
JAWNIE PODANA INFORMACJA PRZED DECYZJA ILE DAC PUNKTOW - kapiszi ?
Juz o tym pisalem w tym watku

171

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Mikey, czyli wedlug tego, co mowisz dalej jest podzial.  tylko, ze pod przykrywką informacji na votce. Nie po to sie walczy o zlikwidowanie podzialu, zeby nadal on byl.

- Pytam sie po co komu taka informacja ??
- a po to zeby przykladowy Mikey wiedzial, co jest na czym rysowane, bo sam tego nie jest w stanie wylapac.
- a po co mu ta informacja ??
- a zeby mogl nierowno oceniac.

wiec coz to jak nie podzial ?

czesto slysze o wyrownaniu szans etc.  a to bzdura, bo to jest wlasnie tworzenie rownych i rowniejszych. 
W dzisiejszych czasach zaloze sie, ze 95% grafikow rysujacych cos na atarke ma 2 komputery PC i atarke wiec ma wybor na jakim narzedziu i jaka technika rysowac. Ale nie bo przeca to krzywdzenie tych co rysuja na atarce.

obłęd wymyślony przez ortodoksynych ataroholikow. tylko atari i nic wiecej.
i najbardziej mnie smieszy, ze protestuja ci co najwiecej rysuja...

Im dłużej czekamy, tym wzorek jest większy" (c) by Sikor

172

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Zalozenie z tym info imho byloby dobrym kompromisem miedzy zwolennikami 2 konkursow i zwolennikami jednego konkursu.

Jednak fakt, ze nie ma mozliwosci potwierdzenia w zaden sposob autentycznosci tego infa: ktos narysuje cos na PC, skonwertuje do TIP-a a potem napisze w pracy: praca zrobiona w 100% na Atari, obrazek byl generowane heksami, ba... nawet program, ktory umozliwia edycje zostanie dostarczony wraz z praca... i co wtedy ? Jaka przydatnosc z takiego info ? Poza tym nikt wtedy nie udowodni, ze rzeczywiscie grafika nie byla rysowana na Atari.

Inny przyklad - ktos narysuje na Windowskim Paincie w trybie dwu-kolorowym przy rozmiarach 320*192 obrazek. Po takiej operacji wystarczy brazek odwrocic w pionie, zapisac jako .BMP, obciac pierwsze 62 bajty (56 bajtow naglowka, do tego 2*4 bajtowa definicja kazdego z kolorow) i mamy piekny obrazek w GR.8 - to tez jest konwersja !
A jak to udowodnic ? Przyjac obłudny system: zakladamy, ze bylo rysowane na Atari ? Bo autor moze dac info: rysowane np. na Trzmielu. Ale rownie dobrze moze dac info: rysowane na Paincie. A co bedzie prawda, tego nikt po za autorem do konca nie bedzie wiedzial.
A moze ktos na party zalatwi wykrywacz klamstw ? ;P

Podsumowujac - pomysl z info jest moze i niezly, ale tylko w teorii.

173

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Wiecie co? Zrobcie juz ta ankiete - bedzie mozna zaglosowac (tylko jawnie - niech sie kazdy podpisze pod swoim wyborem!).

Jezeli laczymy normalne cmc/mpt/tmc itd z mod, to czy mozna dawac wypalone cd-audio? Jest sprzet (Pinokia), player, wiec? No, ew. moze jako SMP, do odpalenia z hdd?

174

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

Tu znow się wtracę.
Jeżeli łączymy CMC itp z MOD to chyba przy założeniu, że MODy lecą z POKEYa. To jest zasadniczo dyskusyjne, bo skoro pozwalamy na podwójny POKEY to czemu nie na COVOXa? Myślę, że nie da się tu ustalić zadowalającego wszystkich rozwiązania. Osobiście, ja bym połączył POKEY 1x i 2x przy pozwoleniu na dowolne techniki (nawet sample?) a COVOXa bym zrobił oddzielnie. Ale problem polega na tym, że ktoś inny może mieć inne zdanie, jak zwykle :)

: 404. Stopka not found

175

Odp: Regulamin QuaST Party 2k4

vasco: jawny wybor to dobry pomysl - unikniemy w ten sposob "fake-userow" (fsck-userow ?) ;>

eru: dlatetego wlasnie zasugerowalem jedno wielkie glosowanie, aby zasady zostaly ustalone przez wiekszosc.

Kazdy ma niemalze inne spojrzenie na sprawe konkursow, a wybierajac te opinie, ktore przewazaja w danej kwestii otrzymamy srednia - to jest wedlug mnie najlepsze rozwiazanie, podporzadkowanie sie woli wiekszosci. Tez mam swoje okreslone zdanie na ten temat, jednak jezeli wiekszosc podejmie taka a nie inna decyzje, ktora np. nie bedzie zgodna z moim punktem widzenia to pokornie sie podporzadkuje i uszanuje wole wiekszosci, gdyz nie mam mani bycia pepkiem swiata (to nie jest aluzja do nikogo, po prostu przedstawiam moj punkt widzenia).